PDA

Bekijk Volledige Versie : Virus op VPS



BlackHorse
06/09/13, 17:10
Ik heb een VPS die draaid op Linux maar nu heb ik geconstateerd dat een aantal van mijn website's zijn geinfecteerd met virussen. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit oplossen en belangrijker nog hoe kan ik dit voorkomen.

Kevin Bentlage
06/09/13, 17:13
Zijn het echt "virussen" of zogenaamde "code injection" (vreemde code in de HTML output die ervoor zorgt dat de bezoeker allerlei onzin krijgt geserveerd)?

BlackHorse
06/09/13, 17:17
Heb ondermeer volgens mijn(avast) virusscanner voorgeschoteld gekregen Win32:Malware-gen en PHP:Backdoor-BH [Trj] dus lijken me echte trojans.

patrickekkel
06/09/13, 17:31
Ik zou als ik jou was even alles nalopen. vaak is dit of een script wat is toegevoegd op je ftp of een zoals Kevin al zegt een Code injection in je bestaande scripts.

En als je dat hebt gedaan je pc scannen op virusen en daarna je vps en als alles schoon blijkt te zijn kijken of je website's allemaal up to date is.
En als dat is gedaan al je wachtwoorden veranderen.

The-BosS
06/09/13, 17:32
Ik zou zeggen begin eens met een virusscanner op je server te zetten (clamav bvb) + een rootkit detector/hunter en scan je server.

EDIT: patrickekkel was me net iets sneller

Active8
06/09/13, 17:33
Begin is met ClamAV + Maldet is je VPS te scannen en zoals patrick al zei ook je eigen pc onderhanden nemen voor de zekerheid

mgielissen
06/09/13, 21:01
Zoek eens naar verdachte base64 code en iframes in php scripts.