PDA

Bekijk Volledige Versie : Je verhuisd je site naar een nieuwe server en dan....



energykind
04/09/13, 01:21
beste Wht'ers,

Ik heb afgelopen weekend een Wordpress site naar een nieuwe webserver verhuisd.
In de database heb ik netjes bij wp-options op 2 plekken 't ip adres veranderd (site stond nog niet onder een actief domeinnaam)
In theorie ben ik dan ready to go :) maar de praktijk is anders.
Op deze site krijg ik nu de tekst: de verbinding werd geherinitialiseerd.

Ik kan wel inloggen op de admin maar de voorkant is overleden. Als ik een ander thema kies, dan werkt het wel. Echter heb ik veel tijd en moeite gestoken in dit thema en vind ik het zonde om deze weer vanaf scratch te bouwen. Hebben jullie enig idee hoe dat zou komen en hoe ik zoiets in het vervolg kan voorkomen?

energykind
04/09/13, 01:37
ik ben er inmiddels achter dat alleen de index niet werkt. alle andere pagina's wel.

PerryKniest
04/09/13, 07:08
Lastig om zo te bepalen waar het aan ligt, of er is iets mis met de template code of de rechten van je index.php staan niet goed. Je kunt met CHMOD even kijken of de rechten van je index.php goed staan.

phreak
04/09/13, 10:02
Wat zegt de error log van apache?

cfmweb
04/09/13, 11:47
Misschien nog eens in de database kijken, bij de options tabel en dan zoeken naar verwijzingen naar het thema. Waarschijnlijk staan daar toch nog ergens het oude ip. Het is me opgevallen dat niet alles automatisch wordt aangepast als je dit via de admin doet. Ook het pad naar de bestanden zou je nog eens goed kunnen controleren in wp-config.

energykind
04/09/13, 13:42
ik heb een wordpress script gedraaid waarmee je alle paden van oud naar nieuw kan zetten waardoor nu alle pagina's behalve de homepage werkt. kan het te maken hebben met het feit dat ik van een freebsd server naar centos server ben overgezet?

cfmweb
04/09/13, 13:43
Past het betreffende WordPress script ook bestandspaden aan van themabestanden?

energykind
04/09/13, 13:47
hij kijkt de volledige database na en vraagt wat je zoekt en vervangt het met wat jij wilt. Ik weet even niet meer hoe het heet maar ik heb het stript thuis liggen en kan vanavond wel voor je opzoeken hoe het heet.

Echter vraag ik mij nu af hoe ik de homepage werkend kan krijgen.

cfmweb
04/09/13, 13:52
Waar je ook eens naar kunt kijken; misschien staan er bepaalde zaken in .htaccess die op de ene server wel werken en op deze niet. Bijvoorbeeld door een andere PHP versie of suPHP of Mod_Ruid

Wat ook weleens helpt is in je wp-admin > instellingen de permalinks een keer wijzigen en weer terugzetten, dan schrijft ie dit weer terug naar .htaccess

Over permalinks gesproken.. is Mod_Rewrite actief op de server?

systemdeveloper
04/09/13, 15:42
Wat als je de boel eens opnieuw upload? Een klant van me had pas geleden hetzelfde. Had wel iets aangepast maar knalde eruit met dezelfde melding. Niks in de logs oid.
Heeft de boel opnieuwe geupload en werkte toen weer.
Ik heb verder geen tijd gehad om het uit te zoeken op dat moment, maar er was geen sprake van een hack of zo. Vermoedelijk iets geupload ergens met een verkeerde codering. Not sure tho

energykind
04/09/13, 23:47
Zelfde gedaan. Alles opnieuw geupload,
Pude database er aan gekoppeld en 1 voor 1 de plugins geinstalleerd. Alles werkte behavle de twitter plugin. T moment die aanging was t weer klaar.

Ik zoek wel een andere plugin.