PDA

Bekijk Volledige Versie : Webserver



access2it
01/09/13, 20:42
Goede avond,

Ik host momenteel paar website voor vrienden kennisen. Mijn 2 servers zijn standalone's met centos 6.4 met directadmin. Mijn vraag is nu wat is handig, Zal ik Proxmox op mijn servers installeren met daarbij aparte storage server dat ik HA ondersteun voor mijn VM met directadmin en centos 6.4. Ik heb ook veel gelezen over directadmin clusters. Mysql server, PHP server, Mail server.
Maar ik weet niet echt hoe dat in zijn werking gaat. Wat raden jullie mij aan.

Marin
01/09/13, 22:48
Het gaat om een "paar" websites schrijf je?

access2it
01/09/13, 23:14
Ik heb 2 ovh servers.
1 Die ik nu gebruik. 2e server is backup.
Waar ik aan zat te denken is Xenserver met daarop virtule dvs met centos met directadmin.
Mocht ik wat doen aan de server kan ik hem overzetten. Maar ik zit ook te twijfelen aan proxmox.

Ik ben momenteel in contact met leaseweb voor special order. Wand 30 aug was er een grote onderhoud bij ovh waardoor deel van de websites niet bereikbaar waren.

phreak
02/09/13, 09:49
Wat wil je precies bestellen bij LSW dan? Je informatie is nogal summier..

Magus
02/09/13, 13:39
je hebt nu 2 servers bij OVH, deze gingen beide plat omdat er daar onderhoud werd gepleegd (aan het netwerk?). Misschien kun je bij OVH vragen de 2de server in een ander netwerk segment te krijgen. Dan is er met onderhoud maar 1 plat.

Met 3 servers (2x xen/proxmox en 1x storage) heb je hetzelfde probleem, ook bij een andere provider. Netwerk plat -> alle servers down. En als de storage onderuit gaat ben je met beide VPSnodes uit de lucht.

systemdeveloper
02/09/13, 13:45
Sterker nog, voor een HA omgeving heb je 2 storages, 2 switchen en 3 nodes nodig. Met 2 nodes weten ze van elkaar namelijk niet altijd wie van de 2 een probleem heeft bij een kapotte netwerkverbinding en heb je kans dat ze beide gaan fencen.
Voor 'een paar sites' kun je beter een HA vpsje bij een hoster pakken, imho.
Waarbij je overigens nog steeds een issue kunt hebben als het netwerk plat gaat :)

Hostinger
02/09/13, 17:55
Besef wel dat het opzetten van je eigen cluster net wat lastiger is dan alleen een eigen servertje. Zeker als je maar twee servers hebt kun je het beste gewoon 1 server gebruiken voor alle website content (storage, Apache, MySQL, primary DNS) en de andere server alleen voor backups en secundaire DNS. Het is dan wel verstandig om dan server in twee verschillende datacenters te hebben.

golden
02/09/13, 17:59
Net wat men hierboven zegt. Als je graag een HA omgeving wilt voor enkele websites, dan is het wellicht handiger om de dienst gewoon ergens af te nemen. Bijv 2 HA VPSjes

access2it
06/09/13, 23:25
Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb paar vps servers afgenomen bij andere partij.
Ik heb 2 maanden geleden mijn kimsufi server stopgezegt.
Ik wacht al 7 weken op mijn geld.
Elke dag komen ze met iets anders.

Mijn VPS
1gbit ik download en upload met 128mb.
Vanuit thuis (ziggo) ping tussen de 2-5 ms

Ik heb nu nog een probleem en dat is de ssl mail server.
Als ik mijn mail ophaal of verzend krijg ik de melding ssl ongeldig.
Localhost terwijl ik bij Dovecot IMAP/POP3 Server mijn ssl heb toegevoegd.

Alvast bedankt.

access2it
06/09/13, 23:49
@systemdeveloper Dankje. Ik heb je advies opgevolgt ik heb inmiddels 2 vps servers.

access2it
17/09/13, 15:18
Opgelost!