PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede VPS hosting partij gezocht in de USA



gerardjp
23/08/13, 18:12
Hi All,

Momenteel draai ik naar volle tevredenheid een aantal VPS-en bij TransIP voor mijn eigen bedrijf in Wordpress Hosting. Deployment en Beheer doe ik allemaal zelf door 25 jaar ICT en SysAdmin achtergrond.

Ik ben opzoek naar een Hosting Partij in de USA omdat er publicaties in de pijplijn zitten en ik vanuit o.a. de USA een aardige hoeveel traffic verwacht. Om te voorkomen dat latency tussen USA en mijn VPS hier een storende factor wordt voor de bezoekers wil ik 'aan de overkant' een VPS inrichten om met GEO IP redirect alle USA verkeer daarheen te routeren.

Zijn er mensen die, gelijk de kwaliteit van TransIP, Partijen kennen in de USA?

Bij voorbaat dank.

Mvrgr,

Gerard.

PerryKniest
23/08/13, 19:52
Genoeg partijen in de USA, kwaliteit denk ik zelfs beter dan transip.
-Welke locatie in de USA zou je willen? Centraal, Oost of West USA?
-Wat zijn je eisen voor CPU, RAM, HDD?
-Wat is het budget dat je hiervoor over hebt?

golden
23/08/13, 23:35
Is het in dit geval niet verstandig eventueel gewoon een Nederlandse VPS te nemen icm met een CDN? <knip> de punten van PerryKniest erg interessant.

gerardjp
25/08/13, 12:29
Ik heb v.w.b. specs geen mega hoeveelheden nodig, maar ben wel voorstander van genoeg memory. Budget speelt mee maar is ondergeschikt aan kwaliteit. Locatie vraag is een goeie. Ik verwacht richting september max 60.000 bezoekers uit de gehele USA. ik zou logischerwijs denken aan een locatie in het midden. Washington is redelijk centraal, of zou de westkust dan nog steeds latency ervaren?

Dank en groet,

Gerard.

gerardjp
25/08/13, 12:31
CDN is voorlopig nog prematuur. Heb ik in het achterhoofd, maar eerst maar zien dat ik op het andere continent een VPS en site heb :)

Active8
26/08/13, 15:54
Kijk is op lowendbox.com heb je alle soorten providers vanuit USA die in alle geuren en kleuren VPS voor weinig aanbieden

Pnin.
26/08/13, 16:34
Linode heeft verschillende locaties in de VS, van oost naar west: Newark, Atlanta, Dallas en Fremont. Qua latency lijkt me Dallas een veilige keuze. Qua kwaliteit en support vind je niet snel iets beters, maar als je iets goedkopers zoekt, is het nieuwere DigitalOcean misschien een goed alternatief, met servers in New York en San Francisco. Met beide heb ik goede ervaringen.

chielsen
26/08/13, 17:49
Ik heb goede evaringen met IntoVps (vooral support is heel snel). Ze bieden ook meerdere locaties waaronder texas, wat redelijke centraal ligt.
Wat wel handig is om misschien van te voren al te bedenken wat voor soort vps (xen,vmware,kvm etc) je wilt. Dan is het al wat makkelijker filteren.

Ramon Fincken
27/08/13, 08:45
max 60.000 bezoekers per maand/dag/uur? Zijn dat dan unieke bezoekers of pageviews?
Al een goede caching strategie opgesteld?

gerardjp
27/08/13, 10:13
Allen,

Dank voor de reacties. Nooit een specifieke voorkeur gehad voor virtualisatie laag. Na een Ubuntu LTS install provisioning ik de hele VM/stack met Chef. Works al the time :)

Linode is idd ook nog een optie ja, ook ff wat specs bekijken. Thanx!

V.w.b. de 60.000, er worden binnenkort een artikel en advertentie gepubliceerd in een magazine met, in de US, een userbase van voornoemde 60K. Ik verwacht de bezoekers in de dagen na de publicatie. Moeilijk inschatten dus. Ik hoop een afdoende gedimensioneerde VM te hebben en dan maar hopen dat het geen slashdot ervaring wordt :)

Mvrgr,

Gerard.

uwhosting
27/08/13, 13:29
laatste tijd kom ik veel van deze tent tegen digitalocean.com , ziet er op het eerste oog prima uit en wellicht de moeite om eens verder te onderzoeken.