PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse IP adres(sen) op Duitse VPS (cPanel/WHM)



Rich
17/08/13, 15:52
Ik wil een server in Duitsland of Amerika huren om mijn websites te hosten maar ik wil dat ze via een Nederlands IP adres bereikbaar zijn. Is zoiets wel mogelijk?

dennis0162
17/08/13, 15:56
Waarom zou je dat willen?
Dan zou je bij RIPE het land op NL moeten zetten.

t.bloo
17/08/13, 16:05
Je kunt een tunneltje leggen vanaf een IP adres bij een hoster in Nederland.

SF-Jeroen
17/08/13, 16:18
Kan je het land aanpassen bij RIPE voor een /32 o.i.d.? Ik zou zelf denken dat je minimaal een /24 moet hebben die je kunt aanpassen. Afgezien dat je toch een /24 moet hebben om uberhaupt BGP te kunnen announcen. Tunneltje is wel een beetje lelijk, maar alles is mogelijk natuurlijk.

CharlieRoot
17/08/13, 16:22
Het kan inderdaad alleen bij een /24 of hoger. Snap echter niet wat het voordeel hiervan kan zijn.

drex
17/08/13, 17:06
Wellicht het idee wekken dat het in NL is ondergebracht!

davinci
17/08/13, 19:43
seo gelul... het maakt google allang niet meer uit hoeveel verschillende ip adressen en waarvandaan je die gebruikt.

Of denk je werkelijk dat Google alle sites die draaien op AWS,Azure,Googlecloud down rate omdat ze in dezelfde ip range(s) zitten?
Zorg gewoon voor unieke content en probeer geen ad-sense-netwerkje te maken. Daar schiet niemand (op langere termijn) iets mee op.

Rubra
18/08/13, 16:16
Zijn er niet voldoende hosters in NL om je te helpen ?

Je kan per assignment een country field ingeven bij Google.
Dat pakt Google in ieder geval per /24 op, ik weet niet zeker of ze dat ook bij kleinere assignments doet.

Als je IP's uit NL wil, kan je dus of een tunnel gebruiken ( dat doen we wel voor meer klanten) of de hoster vragen om jou assignment op NL te zetten in de RIPE db. Meestal duurt zo'n omzetting zo'n 4 maanden.

Dit is niet alleen voor SEO nuttig om te doen... Denk ook aan klanten die hosted desktops doen .. Die krijgen dan een NL google ipv een Google in het duits ..

Mvg,
Erik Bais
A2B Internet

davinci
18/08/13, 20:52
Dit is niet alleen voor SEO nuttig om te doen... Denk ook aan klanten die hosted desktops doen .. Die krijgen dan een NL google ipv een Google in het duits ..

Beetje prijzige en omslachtige oplossing en m.i ook nog eens niet waar. Op een kale installatie (dus geen cookies oid) met een VPN via de USA en een NL browser krijg ik keurig de NL google ipv die van USA. Daarnaast kan je volgens mij aangeven in je googleaccount op welk land je zoekresultaten gebasseerd zouden moeten zijn.

visser
18/08/13, 23:40
Je kunt een tunneltje leggen vanaf een IP adres bij een hoster in Nederland.

Voor de meeste veronderstelde redenen is het allemaal gepruts, en dat geldt zeker als zou gaan om
1 : interactieve zaken (zoals hosted desktops)
2 : op , voor interactieve zaken zeer merkbare tot zwaar hinderlijke latency (+20 msec DE , + 120 msec US )
3 : via een tunnel (hint : MTU )

Er is altijd een percentage firewall klungels (degenen die alle ICMP blokkeren) die op die manier ontdekt dat er onderweg een MTU <1500 vanuit "het werkt niet" .
Als je dan ook nog ziet dat na laatste NL hop opeens de latency heel veel msec omhoog springt, en de MTU size op iets van 1460 uitkomt is de diagnose wel duidelijk : wegwezen daar.

Er is misschien een heel enkele valide reden te verzinnen voor het model, maar als het gaat om de business case van nog goedkoper hosten en de locatie een beetje verdoezelen zit het echt in de 'zaagsel in de versnellingsbak' categorie van zakendoen.