PDA

Bekijk Volledige Versie : Contractopstelling, algemene voorwaarden, etc. Hoe pak ik dat simpel aan?



FlyOn
16/08/13, 19:59
Hallo WHT,

Ik ben een webdesigner die in het proces zit van dingen steeds iets professioneler aan te pakken.
Ik werk als ZZP programmeur bij andere bedrijven en ik maak ook websites voor eigen klanten.

De websites die ik maak draaien allemaal op een eigen stukjes software, en ik merk steeds meer dat ik die eigenlijk gewoon op mijn eigen VPS wil hosten, omdat ik dan maar 1x alles hoef in te stellen, en alles tool bij de hand heb.

Ik doe dat al voor 2 sites van vrienden, die ik gewoon eens paar jaar een factuurtje stuur, that's it.

Maar de klant die ik eigenlijk nu zou willen verhuizen naar mijn eigen VPS vroeg of ik dan wel een contract heb, of iets van algemene voorwaarden.

Dat zet me aan het denken...

Aangezien ik eigenlijk voornamelijk een ZZPer ben, en alleen eigen klanten heb die vaak uit vriendenkringen komen wil ik geen volledige website opzetten waar iedereen hosting kan aanvragen ofzo.. Maar misschien is het toch wel handig als ik een documentje maak met wat eenvoudige algemene voorwaarden ofzo, voor dit soort klanten?

Hoe werkt dat eigenlijk?

Je laat de klant een contract tekenen voor een bepaald product en een bepaalde prijs (hosting pakket), en in dat contract staan meestal de algemene voorwaarden vermeld?

Kan ik de klant via email akkoord laten gaan? Of moeten ze het contract perse getekend naar mij opsturen?

(Ik begrijp overigens dat ik dit eigenlijk het beste door een jurist kan laten doen, maar aangezien het echt heel kleinschalig is nu ga ik toch eerst zelf wat knutselen. )

uwhosting
16/08/13, 22:55
Beste Flyon,

Eigenlijk wil je dus gewoon weten hoe je je bedrijfje moet beginnen, ik denk dat je dan het beste eens bij de KvK langs kunt gaan, want je zult ook een KvK nummer moeten hebben en zij kunnen je tot in detail vertellen wat je wilt en moet weten. Ook hebben ze regelmatig bijeenkomsten voor starters, kan dus ook interessant zijn.

Voor je algemene voorwaarden zou je kunnen beginnen bij ictrecht.nl, zij hebben ook een hele hoop informatie specifiek gericht op webhosting en alles wat te maken heeft met de bijbehorende juridische aspecten.

The-BosS
17/08/13, 01:21
Ik werk als ZZP programmeur bij andere bedrijven en ik maak ook websites voor eigen klanten.


Eigenlijk wil je dus gewoon weten hoe je je bedrijfje moet beginnen, ik denk dat je dan het beste eens bij de KvK langs kunt gaan, want je zult ook een KvK nummer moeten hebben en zij kunnen je tot in detail vertellen wat je wilt en moet weten. Ook hebben ze regelmatig bijeenkomsten voor starters, kan dus ook interessant zijn.

:huh: Hij is al ZZP'er (Zelfstandige Zonder Personeel), dus lijkt me dat hij al kvk & btw nummer heeft anders zou hij niet eens facturen mogen uitschrijven voor het bedrijf waarvoor hij werkt. Of dat bedrijf in kwestie moet hem in het zwart betalen, maar dan is hij ook geen ZZP'er.

ronaldvanhoeven
17/08/13, 10:35
Goedenmorgen,
Waarom het wiel opnieuw uitvinden. Er zijn vast wel collegae is hun algemene voorwaarden op hun website hebben staan. In ieder geval kan je die van ons copieeren en aanpassen. (zo geheim zijn ze nu ook weer niet).W ij hebben het samen met een advocaat opgesteld. Van belang is, en dat is juridisch echt van belang, dat je de klant op een een of andere manier laat tekenen dat hij de voorwaarden "ter hand gereikt heeft gekregen" of dat hij ze heeft gelezen en getekend. Ik zou je hier nog wat verder mee kunnen helpen indien gewenst.
Groet,
Ronald

dotXS
04/09/13, 14:27
Ga naar de website van ICT~Office en gebruik hun standaard voorwaarden. Daar zitten ook onderdelen voor website ontwerp, programmeren en hosting bij.

Je moet bij hun wel even melden dat je ze gaat hanteren.

vDong
05/09/13, 08:07
Aangezien ik eigenlijk voornamelijk een ZZPer ben, en alleen eigen klanten heb die vaak uit vriendenkringen komen wil ik geen volledige website opzetten waar iedereen hosting kan aanvragen ofzo.. Maar misschien is het toch wel handig als ik een documentje maak met wat eenvoudige algemene voorwaarden ofzo, voor dit soort klanten?


Het is nergens verplicht om gelijk bestelformulieren en dergelijke op je website te zetten, veel van je collega's zetten niet eens prijzen online. Je kan prima een site opzetten met wie je bent, want je doet, hoe je contact op moet nemen (vooral voor vergeetachtige huidige klanten) en daarbij een downloadlink te maken met de algemene voorwaarden.

The-BosS
14/09/13, 17:03
TS begin eens met het opstellen van Algemene voorwaarden, Privacybeleid en Cookie policy. Schrijf eens een factuur sisteem die gekoppeld is aan een accountant CMS(zou best kunnen dat je die ook zelf schrijft) publiceer je site en begin met het voeren van SEO op juiste wijze.

In plaats van onzinnige antwoorden te geven en post count te verzamelen zou je beter eens maken dat je eigen website werkt.


Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.vitahost.nl

Marin
14/09/13, 18:49
Als ISPConnect lid kun je overigens ook voorwaarden krijgen (opgesteld door ICTRecht), maar ook ICTOfiice heeft dergelijke voorwaarden. Kopieren van anderen is ook mogelijk zoals hierboven wordt geopperd, maar doe dit niet zomaar! Zorg wel even dat je hier schriftelijke toestemming voor hebt om achteraf gezeur te voorkomen.

Kijk ook eens naar wat de klant van jou verwacht, dan moet je wellicht ook zorgen voor een SLA e.d.

Als het overigens maar voor 1 klant is moet je je wel afvragen of het allemaal de moeite waard is, of wil je hier ook meer mee doen?

dennis0162
18/09/13, 00:04
Google Translate?

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

Mikey
28/09/13, 20:34
In plaats van VitaHost.NL Ltd. te reclameren zou je ook via lijn mij kunnen benaderen.

Привет, как дела? Мне кажется что Голландский язык не ваш родной язык, и что вы не из Голландии. Не могли бы вы сказать мне что вы здесь делаете и ччто вас заинтересовало на webhostingtalk.nl?

IT-worX
29/09/13, 16:37
Dat je geen Nederlands spreekt was ons al lang duidelijk...

IT-worX
29/09/13, 18:41
Naar Bulgaarse normen misschien wel. Naar internationaal geldende normen zoals EU gemiddelde zou ik mij niet onderontwikkeld kunnen noemen (mensen die hier een andere mening op nahouden mogen mij steeds een PM sturen :)). Echter zou ik deze vraag wel eens aan jou durven stellen? Als ik kijk naar de vragen die de community jou gesteld hebben en jouw antwoorden (of net gebrek aan antwoord) hier op dan vrees ik voor het antwoord. Als ik dan kijk naar jouw onbeschoftheid jegens een community die jou probeert met raad en daad (en geheel kosteloos!) bij te staan dan stel ik mij ernstige vragen bij jouw professionaliteit tegenover je eigen klanten.

The-BosS
29/09/13, 19:00
En nu terug on-topic, de eerst die er zich niet aan houdt krijgt een threadban!

DHData
07/10/13, 14:02
Als je voor weinig geld eigen alg vwd etc zoekt maar je kan het niet zelf dan is www.studentenjurist.nl wellicht iets voor je, is heel goedkoop en ik heb hier goede ervaring mee.