PDA

Bekijk Volledige Versie : Contractopstelling, algemene voorwaarden, etc. Hoe pak ik dat simpel aan?



FlyOn
16/08/13, 19:59
Hallo WHT,

Ik ben een webdesigner die in het proces zit van dingen steeds iets professioneler aan te pakken.
Ik werk als ZZP programmeur bij andere bedrijven en ik maak ook websites voor eigen klanten.

De websites die ik maak draaien allemaal op een eigen stukjes software, en ik merk steeds meer dat ik die eigenlijk gewoon op mijn eigen VPS wil hosten, omdat ik dan maar 1x alles hoef in te stellen, en alles tool bij de hand heb.

Ik doe dat al voor 2 sites van vrienden, die ik gewoon eens paar jaar een factuurtje stuur, that's it.

Maar de klant die ik eigenlijk nu zou willen verhuizen naar mijn eigen VPS vroeg of ik dan wel een contract heb, of iets van algemene voorwaarden.

Dat zet me aan het denken...

Aangezien ik eigenlijk voornamelijk een ZZPer ben, en alleen eigen klanten heb die vaak uit vriendenkringen komen wil ik geen volledige website opzetten waar iedereen hosting kan aanvragen ofzo.. Maar misschien is het toch wel handig als ik een documentje maak met wat eenvoudige algemene voorwaarden ofzo, voor dit soort klanten?

Hoe werkt dat eigenlijk?

Je laat de klant een contract tekenen voor een bepaald product en een bepaalde prijs (hosting pakket), en in dat contract staan meestal de algemene voorwaarden vermeld?

Kan ik de klant via email akkoord laten gaan? Of moeten ze het contract perse getekend naar mij opsturen?

(Ik begrijp overigens dat ik dit eigenlijk het beste door een jurist kan laten doen, maar aangezien het echt heel kleinschalig is nu ga ik toch eerst zelf wat knutselen. )

uwhosting
16/08/13, 22:55
Beste Flyon,