PDA

Bekijk Volledige Versie : Update PHP 5.2.7 naar 5.4 op CentOs 5?



opjeklomp
16/08/13, 15:36
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in deze 'wereld' en vroeg mij af of jullie advies hebben.

Ik heb een VPS met CentOs 5:

Processor Name Intel(R) Xeon(R) CPU X3470 @ 2.93GHz
Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2933.445
Total Memory 524288 kB
Free Memory 210268 kB
Total Swap Memory 0 kB
Free Swap Memory 0 kB
System Uptime 35 Days, 5 Hours and 35 Minutes
Apache 2.2.18 Running
DirectAdmin 1.38.3 Running
Exim 4.76 Running
MySQL 5.0.67 Running
Named 9.3.4 Running
ProFTPd 1.3.3c Running
sshd Running
dovecot 2.0.13 Running
Php 5.2.17 Installed

Ik heb voor een script in een Wordpress theme PHP 5.4 nodig. Wat is de beste manier om deze update aan te pakken?

Upgraden naar CentOs 6? Dit kan vanuit het control panel, maar wordt dan automatisch PHP 5.4.x geinstalleerd?
Upgraden naar CentOs 6 én updaten PHP?
Alleen PHP updaten, werkt dat nog op CentOs 5? (ben ik nu zelf aan het uitzoeken)

Zijn er nog andere mogelijkheden? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten?

Ik heb zojuist van alle accounts via DirectAdmin al backups gemaakt.

Alvast bedankt voor jullie tips

vDong
16/08/13, 15:45
Let vooral op dat je de backups niet op dezelfde server laat staan. Ik vermoed dat de upgrade via "het control panel" een herinstallatie is. Als je dan de backups op dezelfde machine hebt staan ben je die ook kwijt.

vDong
16/08/13, 15:46
Alleen php upgraden kan wel, afhankelijk van de DA versie en de platform versie kan php5.3 of php5.4 inderdaad via custombuild geupgrade worden.

opjeklomp
16/08/13, 15:52
Dankjewel, ik heb ze ook al lokaal hier.

Let vooral op dat je de backups niet op dezelfde server laat staan. Ik vermoed dat de upgrade via "het control panel" een herinstallatie is. Als je dan de backups op dezelfde machine hebt staan ben je die ook kwijt.

opjeklomp
16/08/13, 15:58