PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitgelekte brief aan leveranciers: Atrato in zwaar weer



ispam.nl
13/08/13, 08:03
Zware tijden voor TripartZ en dus voor Atrato Networks. Vanwege de ‘precaire financiĆ«le situatie’ heeft het bestuur van TripartZ besloten per 31 augustus te stoppen met de activiteiten van Atrato. Het bedrijf is in gesprek met een overnamekandidaat, zo laat de directie van Atrato weten. “We gaan nu alles inzetten om met bedrijf in een ...
---
Source: ispam.nl (http://feedproxy.google.com/~r/ispam-nl/~3/oM6ZgLrixhM/)
---

PimEffting
13/08/13, 09:22
Ik snap de brief niet. Om hoeveel crediteuren kan het gaan? 10? 30?
Dan zou een persoonlijk bezoek wellicht gepaster zijn.

WSPB
13/08/13, 10:24
Wat ik niet snap is waarom z'on brief online gezet moet worden. Wat wil die persoon er mee bereiken, onrust?

Mikey
13/08/13, 10:26
En waarom zou ispam hem dan ook nog eens moeten plaatsen. Vieze manier van sensatie zoeken.

drex
13/08/13, 10:26
Wat ik niet snap is waarom z'on brief online gezet moet worden. Wat wil die persoon er mee bereiken, onrust?

Lijkt mij dat de betreffende wilde waarschuwen juist vanwege het feit dat we dit all eerder hebben gezien met partijen die aangaven niets aan de hand en later was er toch wel duidelijk meer aan de hand.......

Denk inderdaad dat men er verstandiger aan had gedaan (zoals Pim ook al aangaf) om die enkele partijen persoonlijk in te lichten i.p.v dergelijke brieven uit te sturen, je kunt er dan op wachten wat er gaat gebeuren!

Paulewk
13/08/13, 10:40
Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel leveranciers ze hebben... al kijk je alleen al naar de network-map.... https://www.atrato.com/network-map/world/

Als je op zulke korte termijn actie moet ondernemen is 'langs gaan' of iedereen bellen denk ik geen optie.

Daniel Oxxa.com
13/08/13, 10:44
Als er een partij is die ze wil overnemen is deze publicatie erg onprettig.
Jammer dat iemand zijn best doet zijn bedrijf te redden en probeert zijn klanten een goede thuis haven te geven door onnodig lekken van deze mail er nu slecht voorstaat.

Lekkere leveranciers… Jammer, onnodig.

Apoc
13/08/13, 10:55
Lijkt mij dat de betreffende wilde waarschuwen juist vanwege het feit dat we dit all eerder hebben gezien met partijen die aangaven niets aan de hand en later was er toch wel duidelijk meer aan de hand.......

De situatie waaraan je refereert, was toch wel iets anders. Die partij riep zelfs nog toen 95% van het schip reeds gezonken was dat er niets mis was. Een partij die openlijk met hun leveranciers over hun financiƫle situatie communiceert, is toch wel even wat anders. Het publiceren van deze brief kan in principe alleen maar negatieve gevolgen hebben voor alle betrokkenen, in verband met klanten die nu mogelijk schrikken en weglopen. Voor de partijen die Atrato in een BGP mix gebruiken, is het niet direct een kritieke situatie (bij het mogelijk wegvallen van 1 van de netwerkleveranciers, zouden de andere netwerken het kunnen opvangen), maar voor partijen die volledig van Atrato afhankelijk zijn, ligt dat wel even anders.

Ze hadden het inderdaad beter anders aan kunnen pakken, maar degene die het online heeft gezet is onverminderd een eikel.


En waarom zou ispam hem dan ook nog eens moeten plaatsen. Vieze manier van sensatie zoeken.

Tja, zo gaat het in de journalistiek tegenwoordig. Alles om maar zo veel mogelijk pageviews te genereren - belangen van anderen.. tja.. who cares. Het is dan weliswaar reeds publieke informatie, maar de betrokken partijen hebben er geen enkel belang bij dat het nog eens extra onder de aandacht gebracht wordt (behalve ispam zelf i.v.m. publiciteit).

Rik
13/08/13, 10:57
Triest weer die aanpak.

Mannen @ Atrato: succes komende weken!
Gaat op zeker lukken.

Apoc
13/08/13, 11:05
Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel leveranciers ze hebben... al kijk je alleen al naar de network-map.... https://www.atrato.com/network-map/world/

Dat is er van afhankelijk of ze de brief naar alle POPs hebben gestuurd, of enkel naar hun carriers en dergelijke. Ik vermoed inderdaad dat eerste, maar dan is de vraag weer of dat nodig was. M.i. zullen er niet veel POPs zijn die ze snel zouden afsluiten, omdat veelal de klanten van die POPs belang hebben bij het operationeel blijven van een netwerkaanbieder.


Als je op zulke korte termijn actie moet ondernemen is 'langs gaan' of iedereen bellen denk ik geen optie.

Langs gaan is inderdaad wat lastig, maar bellen moet toch wel mogelijk zijn, lijkt mij zo. Je zet een paar telefonisten met VoIP toestellen neer, geeft ze instructies en je bent klaar. Zeker wanneer het belang dermate groot is als in deze situatie, moet dat toch wel mogelijk zijn, lijkt me.

Verder vraag ik me af of ze geen NDA met hun leveranciers hebben - en of er te herleiden is welke leverancier hiervoor verantwoordelijk is.

santema
13/08/13, 11:39
Bij bellen krijg je ook een hoop vragen na het melden van zo'n bericht, ik betwijfel of een stel "neergezette telefonistes" die goed kunnen beantwoorden.

Apoc
13/08/13, 11:56
Bij bellen krijg je ook een hoop vragen na het melden van zo'n bericht, ik betwijfel of een stel "neergezette telefonistes" die goed kunnen beantwoorden.

Dat ligt er maar net aan hoe goed je ze instrueert.

rensariens
13/08/13, 12:23
Het rommelde al een tijdje, dus zat hier (overname) eigenlijk al even op te wachten. Overigens lijkt het me niet zo vreemd dat ispam dit publiceert, het is een nieuwssite.

santema
13/08/13, 12:30
Ik vraag me trouwens af hoe dat werkt, per 31 augustus stoppen? Zonder faillissement lijkt het me lastig van lopende contracten af te komen. Volgens mij is deze brief meer een probeersel om van openstaande vorderingen af te komen.

Powermage
13/08/13, 12:36
Proberen kan altijd natuurlijk...
Zoals al eerder gemeld zullen bepaalde pops belang hebben bij de aanwezigheid van hun, als je dan 50% kwijt gescholden krijgt scheelt dat toch behoorlijk wat na een overname.

Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

dcopruiming
13/08/13, 12:45
ik denk dat de meeste mensen de brief verkeerd intepreteren, hij is minder vriendelijk dan mensen hier voordoen.
er wordt eigenlijk gesteld, we willen het bedrijf verkopen, nieuwe koper wil niet alle schulden betalen, dus "verzoeken" wij u als leverancier schulden kwijt te schelden, zo niet dan volgt faillisement En daarnaast moet u diensten blijven levereren anders wil niemand het bedrijf kopen.

Apoc
13/08/13, 12:49
ik denk dat de meeste mensen de brief verkeerd intepreteren, hij is minder vriendelijk dan mensen hier voordoen.
er wordt eigenlijk gesteld, we willen het bedrijf verkopen, nieuwe koper wil niet alle schulden betalen, dus "verzoeken" wij u als leverancier schulden kwijt te schelden, zo niet dan volgt faillisement En daarnaast moet u diensten blijven levereren anders wil niemand het bedrijf kopen.

Maar hoe zouden ze het anders dan moeten hebben aangepakt? Er vanuit gaande dat er daadwerkelijk een cashflow probleem is, en een dergelijke noodgreep de enige mogelijkheid is om de boel overeind te houden, dan is dat ook in het belang van de leveranciers.

phreak
13/08/13, 12:50
Maar hoe zouden ze het anders dan moeten hebben aangepakt? Er vanuit gaande dat er daadwerkelijk een cashflow probleem is, en een dergelijke noodgreep de enige mogelijkheid is om de boel overeind te houden, dan is dat ook in het belang van de leveranciers.

Dat terzijde, het is een netwerk wat het wel 'waard' is om over te nemen..

visser
13/08/13, 14:33
Langs gaan is inderdaad wat lastig, maar bellen moet toch wel mogelijk zijn, lijkt mij zo. Je zet een paar telefonisten met VoIP toestellen neer, geeft ze instructies en je bent klaar. Zeker wanneer het belang dermate groot is als in deze situatie, moet dat toch wel mogelijk zijn, lijkt me.


Het is duidelijk een situatie waarin geen geld _over_ is .
Maar zelfs dan, je hebt een belangrijke medeling *namens het bedrijf* te doen die over serieus geld gaat.
(en aan de ontvangende kant waarschijnlijk ook direct naar hoog management niveau en legal gaat).

Die ga je absoluut niet door ingehuurde eerste lijns bellers laten doen. Die moeten echt geen letter afwijken van het bericht en geen enkele vraag beantwoorden. (want als ze iets verkeerd zeggen, in deze context, kunnen daar een hoop consequenties aan hangen).
En dan is nog de vraag _wie_ je gaat bellen . Dit is ook niet het soort bericht wat je aan een standaard operationeel contact persoon, of factuur afdeling geeft meestal.

Apoc
13/08/13, 15:32
Het is duidelijk een situatie waarin geen geld _over_ is .
Maar zelfs dan, je hebt een belangrijke medeling *namens het bedrijf* te doen die over serieus geld gaat.
(en aan de ontvangende kant waarschijnlijk ook direct naar hoog management niveau en legal gaat).

Die ga je absoluut niet door ingehuurde eerste lijns bellers laten doen. Die moeten echt geen letter afwijken van het bericht en geen enkele vraag beantwoorden. (want als ze iets verkeerd zeggen, in deze context, kunnen daar een hoop consequenties aan hangen).
En dan is nog de vraag _wie_ je gaat bellen . Dit is ook niet het soort bericht wat je aan een standaard operationeel contact persoon, of factuur afdeling geeft meestal.

Ik zei ook niet "ingehuurd", "eerstelijns", etc. Ik zei telefonist. Dat is simpelweg iemand die telefoneert.

Verder gaat het er ook niet om of het al dan niet per telefoon gecommuniceerd zou worden. Het ging erom dat ze het wat tactischer hadden kunnen doen. Telefoneren was een simplistisch voorbeeld. Je kan ook denken aan iets als:

- Bellen met de mededeling dat er een belangrijk bericht is, welke pas ingezien kan worden na het ondertekenen van een NDA indien die er nog niet is
- Fax met NDA sturen
- Bericht sturen

Ik bedenk maar wat. M'n punt is dat het simpelweg sturen van een brief, zeker in de internet branche, niet erg doordacht is. Uiteraard zou je toch hopen dat de ontvangers de degelijkheid hebben om er netjes mee om te gaan, maar de praktijk wijst toch wel uit dat je daar niet vanuit kan gaan bij zo'n delicate kwestie.

Paulewk
13/08/13, 15:35
blablablabla

Ik bedenk maar wat. M'n punt is dat het simpelweg sturen van een brief, zeker in de internet branche, niet erg doordacht is. .

In de rechtzaal wel en dat is wat telt. Wil toch niet altijd het laatste woord hebben man.

Apoc
13/08/13, 16:00
In de rechtzaal wel en dat is wat telt.

Alles buiten de rechtszaal telt niet? Dus als er nu door het uitlekken van deze informatie klanten weglopen, maakt dat niets uit?

visser
13/08/13, 20:08
Alles buiten de rechtszaal telt niet? Dus als er nu door het uitlekken van deze informatie klanten weglopen, maakt dat niets uit?

Als er serieus geld op het spel gaat, ga je in elk geval _niets_ doen wat je eventuele positie in de rechtszaal kan aantasten.

Powermage
14/08/13, 08:16
- Bellen met de mededeling dat er een belangrijk bericht is, welke pas ingezien kan worden na het ondertekenen van een NDA indien die er nog niet is
- Fax met NDA sturen
- Bericht sturen

Tuurlijk...
Stel dat jij leverancier bent, en je krijgt al een tijdje rekeningen niet of enorm moeizaam betaald, zover dat je op t punt staat om de deurwaarder in te schakelen of dat misschien al gedaan hebt. Dan krijg je van je klant een fax met een NDA waarin staat dat er belangrijk nieuws is en je even de NDA moet ondertekenen... dan gaan toch ook alle alarmbellen (in hoeverre die al niet gingen) af bij je en zou je toch ook als je de mogelijkheden hebt al stekkers eruit trekken of een beslag leggen oid (wat die klant ook geen goed zou doen)

michaelsnijder
14/08/13, 13:30
Wat ik wel raar vindt is dat er heel veel investeringen recent gedaan zijn en dat ze er nu achter komen dat het geld _op_ is, waar is het mis gegaan? desondanks hoop ik dat ze er boven op komen. Is volgens mij een redelijk robuust en groot netwerk.

Stewie
14/08/13, 13:35
Zeker, iets waar Nederland trots op kan zijn. Vrij bekende naam, ook in de rest van Europa en de USA.

dcopruiming
14/08/13, 14:11
Wat ik wel raar vindt is dat er heel veel investeringen recent gedaan zijn en dat ze er nu achter komen dat het geld _op_ is, waar is het mis gegaan? desondanks hoop ik dat ze er boven op komen. Is volgens mij een redelijk robuust en groot netwerk.

het zou mij niet verbazen als een (groot) deel geleased is eerlijk gezegd
ik gok trouwens op GTT als koper

phreak
14/08/13, 14:29
Wat ik een tijd terug hoorde is dat ze zelf bezig waren om een amerikaanse NSP over te nemen, nu is het andersom?

Apoc
14/08/13, 16:49
Tuurlijk...
Stel dat jij leverancier bent, en je krijgt al een tijdje rekeningen niet of enorm moeizaam betaald, zover dat je op t punt staat om de deurwaarder in te schakelen of dat misschien al gedaan hebt. Dan krijg je van je klant een fax met een NDA waarin staat dat er belangrijk nieuws is en je even de NDA moet ondertekenen... dan gaan toch ook alle alarmbellen (in hoeverre die al niet gingen) af bij je en zou je toch ook als je de mogelijkheden hebt al stekkers eruit trekken of een beslag leggen oid (wat die klant ook geen goed zou doen)

Dat is uiteraard niet waar ik op doelde. Wanneer het om een leverancier gaat waar al schulden bij open staan, dan neem ik aan dat er sowieso al dialoog plaats heeft gevonden, en zit de vork dus wat anders in de steel. Het lijkt me vrij sterk dat deze brief enkel verstuurd is naar leveranciers waar al langere tijd schulden bij open staan.

dcopruiming
14/08/13, 22:45
Dat is uiteraard niet waar ik op doelde. Wanneer het om een leverancier gaat waar al schulden bij open staan, dan neem ik aan dat er sowieso al dialoog plaats heeft gevonden, en zit de vork dus wat anders in de steel. Het lijkt me vrij sterk dat deze brief enkel verstuurd is naar leveranciers waar al langere tijd schulden bij open staan.

lijkt me idd niet want daarmee benadeel je bepaalde schuldeisers en bij een faillissement wordt dat beschouwd als paulianeus handelen

Apoc
29/08/13, 23:54
http://www.marketwire.com/press-release/hibernia-networks-acquires-atrato-ip-networks-1825935.htm

Domenico
30/08/13, 00:31
Deze stond er eerder Andre. :)
http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/181270-hibernia-networks-neemt-atrato-ip-networks-over.html

cashforce
31/08/13, 21:45
Wat ik niet snap is waarom z'on brief online gezet moet worden. Wat wil die persoon er mee bereiken, onrust?

Omdat het anders zaai wordt op zo een forum....ot: