PDA

Bekijk Volledige Versie : Versio en hun angemene voorwaarden in hun voordeel.



JzTz
09/08/13, 22:27
Bij Versio doen ze weer aan hun kortingscode actie voor een gratis domeinnaam.
Met hun eigen algemene voorwaarden. Ik moet ze nakomen, maar zij blijkbaar niet.
48uur was mij gevraagd voor alles in te vullen. Dit heb ik gedaan. Zij geven in hun algemene voorwaarden 48 uur de tijd om de kortingscode te geven.
Wel, zij komen hun voorwaarden dus niet na.
Na een conversatie met een Chat medewerker werd ik nog erger misnoegd.
Dit uitermate onaangenaam gesprek kan U hier nalezen:


Wesley Berendsen
Welkom bij onze live chat. Ik help u graag met het beantwoorden van korte en snelle vragen over onze diensten, ons klantenpaneel en de verschillende controle panelen zoals DirectAdmin en SolusVM. Voor overige vragen vragen wij u contact op te nemen met support@versio.nl.

Pieter
Hallo

Ik had graag wat info gehad betreffende mijn versio kortingscode

Wesley Berendsen
alle info en voorwaarden staan in de mail die u gehad heeft

Pieter
Klopt, ik heb alles gedaan volgens wat er gevraagd werd

Ik heb meer als 48uur gewacht

maar nog geen bevestiging of iets dergelijk gekregen

Wesley Berendsen
u moet het op alle 3 de pagina's doen, het kan maximaal 5 dagen duren voor wij alles verwerkt hebben omdat wij dit handmatig moeten controleren.

Pieter
Dit is niet volgens Uw eigen voorwaarden begrijp ik dan

Want ik citeer de e-mail: 'Binnen 48 uur na het toevoegen van uw recensies zal ons systeem u de kortingscode toesturen.'

Wesley Berendsen
het is op het moment drukker dan anders. anders wordt dit gewoon verwerkt.

Pieter
Maar dat is toch niet per definitie mijn verantwoordelijkheid? Ik dien te voldoen aan Uw voorwaarden, dat doe ik ook. Dan vind ik toch dat ik het recht heb om ditzelfde van Uw kant te verwachten?

Wesley Berendsen
zoals ik net aangaf, is het drukker dan anders, als het rustiger was dan was dit gewoon op tijd verwerkt. U kan ook het begrip opbrengen dat het nu wat drukker is dan anders en dat het wat langer duurt.

Pieter
Ja, maar dat is niet mijn oorzaak zoals u zelf ook wel kan inzien neem ik aan. U kan toch ook begrip tonen dat de voorwaarden niet enkel in Uw voordeel horen te spelen, neem ik aan?

Wesley Berendsen
Ik ga er geen discussie over aan, het is eenmaal drukker dan anders. Wij vragen hier het begrip voor. U zal toch moeten wachten tot wij het verwerkt hebben. Fijne dag verder.

Thank you for your chat. Feel free to contact us again!

winc-hosting
09/08/13, 22:31
Waow.. Klinkt als service... dat kan disney.com beter, haha

santema
09/08/13, 22:44
Blij dat wij niet meer in de shared hosting zitten, als dit het gedrag van de hedendaagse consument is, houd ik mijn hart vast voor de toekomst.

cfmweb
09/08/13, 22:51
Hey, als je het niet waar kunt maken moet je het niet beloven...

winc-hosting
09/08/13, 22:52
Hij hoeft alleen maar een beetje begrip te tonen en sorry te zeggen.. Ik vind zijn reactie buitengewoon heftig..

JzTz
09/08/13, 22:57
@Santema
Het gaat mij niet om die korting, noch om de vertraging. Het gaat mij om het feit dat een Versio medewerker niet wil toegeven dat het bedrijf niet voldoet aan de door haarzelf opgelegde voorwaarden.
Iets wat juist het gedrag is in het bedrijfsleven, niet in de huis tuin en keukenhosting. Jij gaat akkoord met wat voorwaarden, dan dient dit wederzijds te zijn...
Het is op kleine schaal waar grote bedrijven rechtzaken rond aanspannen. Sorry maar ik heb evenzeer rechten als plichten als consument.

In plaats van een verontschuldiging en zeggen dat ze er alles aan zullen doen -wat voor mij een meer dan acceptabel antwoord was- krijg ik hier het gevoel dat mij verweten wordt, dat ik achter iets vraag waar ik recht op heb.
Sorry maar dat vind ik het woord service geenszins waardig!
Bovendien in plaats van in de dialoog te gaan gaat men mij afschepen, disconnecteren en zelfs verbannen uit de chat. Dat is helemaal het toppunt!

santema
09/08/13, 23:06
Hoeveel uur heb je gewacht voordat je de chat begon, 50? Het is vakantietijd, dan kunnen dingen wel eens wat langer duren. Als je zoveel haast met je domeinnaam, van 3 euro, hebt, dan betaal je hem toch gewoon?

En hoewel ik het gedrag op de chat niet bijzonder klantvriendelijk vind, verbaas ik me er ook niet over. Je zit bij een low budget/low service provider, dat weet je van te voren. Daarnaast vind het ik het taalgebruik van de chatmedewerker ook bijzonder slecht, maar goed.

JzTz
09/08/13, 23:57
Het is vakantietijd en ze beslissen nu juist die actie te starten, dan dienen zij daar op voorbereid te zijn.
Dat zij achterstallig zijn op hun administratie is niet mijn probleem. Het gaat mij niet om de domeinnaam, de wachttijd maar de manier waarop!

swedendedicated
10/08/13, 00:03
Wat een gedoe om 1 euro korting.

®on
10/08/13, 08:09
Triest dat je als hoster je recensies moet kopen. Evenzo triest dat mensen voor 1 lullige euro daar tijd in steken + er een chat aan besteden.

SHQ
10/08/13, 09:30
De "medewerker" is wellicht niet de vriendelijkste, agree maar geeft wel een reden aan dat het wat langer duurt.

anderzijds, een euro en daar zoveel ophef voor dat je er zelfs tijd aan besteed om hier een topic te openen?

boekee
10/08/13, 10:16
De "medewerker" is wellicht niet de vriendelijkste, agree maar geeft wel een reden aan dat het wat langer duurt.

anderzijds, een euro en daar zoveel ophef voor dat je er zelfs tijd aan besteed om hier een topic te openen?

Prijs lijkt me niet zo heel erg relevant. Het gaat er om de voorwaarden die ze stellen, die moet je aan beide kanten nakomen. Ze hadden kunnen weten dat het met die actie drukker zou worden, daar had op ingespeeld moeten worden. Of het dan om 1 of om 10 euro gaat of het nou om low budget gaat of niet, voorwaarden zijn voorwaarden.

Zou wel makkelijk zijn klanten af te wimpelen "ja de voorwaarden stellen niet veel voor, dat komt omdat we low budget zijn en voor weinig centjes.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

JzTz
10/08/13, 10:27
Inderdaad, ik maak geen commotie owv het bedrag (wat overigens 4 euro is), maar uit principe.
Versio's algemene voorwaarden hoeven toch niet enkel in de consument zijn nadeel te spelen?
Al was het bedrag nu een eurocent, dan nog zou ik dit topic geopend hebben, ik ben verontwaardigd door het gebrek aan klantvriendelijkheid.
Of het nu gaat over iets wat ik 'gratis' krijg of iets waarvoor ik betaal, het valt onder dezelfde noemer!

Ik schrijf overigens over hosting waarvan ik echt tevreden ben, spontaan reviews. Dat versio ze moet kopen profileert enkel hunzelf.
Als ze dan hun voorwaarden niet eens kunnen nakomen is het helemaal te veel voor mij.

BsHosting
10/08/13, 11:42
Wat een heisa om 1 euro die ze heus wel zullen betalen, ik vind het van V een zielige vertoning om recensies te kopen maar de klanten die hierom een pakket pakken zijn nog vele malen zieliger.

Een klant die na 48 uur al begint te mekkeren over 1 euro, of die voorwaardes er nu zijn of niet doet niet terzake als het beloofd is zal het komen het zij met wat vertraging simpel zat.
Maar om daar zo'n heisa over te maken.

Als je goede support en snelle respons wilt zul je wat mee uit moeten geven dat is een feit, het komt nu net op mij over shit ik kan geen ijsje meer kopen omdat ik maar liefst 1 hele euro nog niet heb gekregen.
Ik zou als hoster uit principe ook nog 6 weken wachten om de euro te storten man man wat kan jij van een mugje een grote olifant maken.

SHQ
10/08/13, 11:44
Prijs lijkt me niet zo heel erg relevant. Het gaat er om de voorwaarden die ze stellen, die moet je aan beide kanten nakomen. Ze hadden kunnen weten dat het met die actie drukker zou worden, daar had op ingespeeld moeten worden. Of het dan om 1 of om 10 euro gaat of het nou om low budget gaat of niet, voorwaarden zijn voorwaarden.

Zou wel makkelijk zijn klanten af te wimpelen "ja de voorwaarden stellen niet veel voor, dat komt omdat we low budget zijn en voor weinig centjes.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

Klant heeft hoster gevraagd, deze geeft aan dat het door drukte wat langer duurt onverhoopt.
algemene voorwaarden zijn een richtlijn als het ware, overmacht houd je soms. Deze drukte zou je dus als een overmacht kunnen beschouwen. Er zijn geen diensten "plat"
enkel de 4 euro komt paar dagen later...

In alle algemene voorwaarden van alle bedrijven staat dat klanten binnen een periode moeten betalen, 80% van die betaaltermijnen worden overschreden.
als het nu om 10.000 euro gaat, dan geef ik je (deels) gelijk maar dan nog als de hoster een goede reden aangeeft en de dienstverlening is voor de rest in orde moet er realistisch gebleven worden.

de tijd en moeite die er nu in gaan zijn totaal niet in verhouding in elk geval.

boekee
10/08/13, 16:42
Blijkbaar zijn hier ook hosters aanwezig die geen moeite hebben met het eenzijdig afwijken van hun eigen voorwaarden. Of het nou om 1 of 100 euro gaat.

Dit is tevens geen mode, de grotere bedrijven trekken zich ook steeds minder van een klant aan, om nog maar niet te spreken over helpdesk medewerkers met een statische houding en vooral zakelijke standaard woordje "ik ga niet in discussie"

Nogmaals als je iets beloofd dan kom je het na, dit is geen overmacht, dit had ingecalculeerd moeten worden.





Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

Dezo
10/08/13, 17:39
Klant stelt vraag aan hoster
Hoster geeft aan dat door de drukte er wat vertraging is
Klant begint te zeuren over voorwaarden
Hoster geeft aan dat door de drukte er wat vertraging is, wat toch kan gebeuren
Klant blijft zeuren ..

Besluit .. over wat zijn we hier nu eigenlijk bezig :)

SHQ
10/08/13, 19:03
@boekoe,


algemene voorwaarden worden niet genegeerd, er is een "overmacht" waardoor er iets later komt.
er zijn geen storingen oid. Dat er dus een keer een overmacht is houd dat meteen in dat er klanten aan de kant geschoven worden?

en dan kun je wel roepen ingecalculeerd,

ingecalculeerd my ass... er is een overmacht wat netjes wordt aangegeven. Dat de klant hier zich niet bij neer wilt leggen en een hoop heisa gaat maken zou bij mij inhouden "beeindiging overeenkomst"

we zijn allemaal mensen, we maken allemaal fouten. en in dit geval is er een drukte die meespeelt en geen storing die niet opgelost word oid.

BsHosting
11/08/13, 01:19
Als je zo'n klanten zou hebben zou je inderdaad meteen de overeenkomst beëindigen.
Je mag pas klagen als je het niet krijgt, zolang dat niet het geval is komt het over van ik mis 1 euro voor mijn ijsco nu heb ik geen ijsje.

Het valt me altijd op met dit soort azijnpissers als het bedrijf in kwestie om wat voor reden dan ook ergens langer over doet, of dit nu bij webhosting, of bij bv Wehkamp is maakt niks uit, maar dan staan ze te mekkeren als een schaap want AV dit en AV dat noem maar op, maar als de betalingstermijn voorbij is en de hoster kan herinneren en aanmanen dan is die AV ineens niet meer zo leuk want dan klagen dit soort klanten dat er voor hun maar een uitzondering moet zijn.
En dat moet de hoster dan maar slikken.

Dit soort klanten zit geen enkel bedrijf op te wachten.

JzTz
11/08/13, 16:18
Ik klaag enkel om algemene voorwaarden omdat zij juist hetzelfde doen...
Je wordt met gelijke munt betaald.

Ik dien op tijd laten weten wanneer ik een domein wil verlengen.(=een aantal dagen voor mijn domein vervalt)
Misschien moeten ze dat bij hun leverancier laten weten, MAAR!, ik moet ook niet bij hun afkomen, 24 uur na HUN verloop termijn, dus nog steeds enkele dagen voor het vervallen van het domein.
Dan mag ik extra betalen: 'Ja mijnheer, zo staat het in de voorwaarden'.
Maar wederzijds mag ik niet hetzelfde verwachten???

Sorry maar blijkbaar zijn mensen die hier spreken over het klagen over niets enz, niet op de hoogte van het nut van die algemene voorwaarden.
Er worden niet voor niets advocaten betaald voor het opstellen van die regeltjes tekst... Soepel ermee omspringen? Probeer dat maar eens uit te leggen in een situatie in jou nadeel...

NOGMAALS:Ik klaag hier over de klantenservice die ik krijg, niet omdat ik de kortingscode, het bedrag... zo graag wil. Een excuus voor een fout langs hun kant krijg ik NIET.

@BsHosting, als klant heb ik recht op een zekere service. Elk bedrijf biedt deze normaal, Versio blijkbaar niet. Ik vraag SIMPELWEG om een klein excuus, maar ze wijgeren dit te geven. Ze willen mij verwijten dat ik voor mijn rechten opkom. Sorry dit is geen service gewijs!

The-BosS
11/08/13, 17:16
NOGMAALS:Ik klaag hier over de klantenservice die ik krijg, niet omdat ik de kortingscode, het bedrag... zo graag wil. Een excuus voor een fout langs hun kant krijg ik NIET.

@BsHosting, als klant heb ik recht op een zekere service. Elk bedrijf biedt deze normaal, Versio blijkbaar niet. Ik vraag SIMPELWEG om een klein excuus, maar ze wijgeren dit te geven. Ze willen mij verwijten dat ik voor mijn rechten opkom. Sorry dit is geen service gewijs!

Als je dan toch zo ontevreden bent over de manier waarop je geholpen wordt, waarom verhuis je dan niet gewoon alles wat er staat en breng je het onder bij een bedrijf die volgens jou wel normaal met je kan omgaan.

systemdeveloper
11/08/13, 17:51
Hehe, dus als ik het goed begrijp plaats je ergens goede recenties (en verneukt daarmee het recentie systeem) voor een kortingscode en dan krijg je die niet 'volgens de voorwaarden' wat je recenties dus in principe 'fake' maakt?

Karma is a bitch, he ;)

BsHosting
11/08/13, 18:13
Dit heeft 0,0 met service te maken, V heeft je al uitgelegd dat het i.v.m. drukte wat langer kan duren en jij maakt van dit luttele probleem een megaprobleem.
Ik denk dat ze bij V dubbel van het lachen liggen onderhand zoals jij je kinderachtig opstelt.
Nogmaals als je het niet zou krijgen heb je reden tot klagen, je kan allemaal mooi roepen het gaat me om het principe maar begin steeds meer te geloven dat je geen ijsje hebt kunnen kopen van die lullige euro.

En natuurlijk heb je recht op service maar if you pay peanuts you get monkeys simpel zat, voor dat bedrag per jaar kan jij geen hoogstaande service verwachten, en buiten dat vind ik dit geen service vraag maar een ongeduldigheid vraag.

Ik denk dat je met zo'n instelling van jou bij 99,9% van de hosters er hier al uit geknikkerd zou worden als je zo op je strepen staat terwijl het probleem je erg duidelijk is uitgelegd.
Dat je geen ijsje hebt kunnen kopen nu is spijtig maar echt deze klaagzang is echt zwaar overtrokken, als je volwassen word zal je wel meer tegenslagen krijgen in het leven.

T. Verhaeg
11/08/13, 18:15
Dit heeft 0,0 met service te maken, V heeft je al uitgelegd dat het i.v.m. drukte wat langer kan duren en jij maakt van dit luttele probleem een megaprobleem.
Ik denk dat ze bij V dubbel van het lachen liggen onderhand zoals jij je kinderachtig opstelt.
Nogmaals als je het niet zou krijgen heb je reden tot klagen, je kan allemaal mooi roepen het gaat me om het principe maar begin steeds meer te geloven dat je geen ijsje hebt kunnen kopen van die lullige euro.

En natuurlijk heb je recht op service maar if you pay peanuts you get monkeys simpel zat, voor dat bedrag per jaar kan jij geen hoogstaande service verwachten, en buiten dat vind ik dit geen service vraag maar een ongeduldigheid vraag.

Ik denk dat je met zo'n instelling van jou bij 99,9% van de hosters er hier al uit geknikkerd zou worden als je zo op je strepen staat terwijl het probleem je erg duidelijk is uitgelegd.
Dat je geen ijsje hebt kunnen kopen nu is spijtig maar echt deze klaagzang is echt zwaar overtrokken, als je volwassen word zal je wel meer tegenslagen krijgen in het leven.

Je gaat hier wel erg persoonlijk (onnodig) op in naar mijn mening. Vooral die laatste opmerking is ongepast. Discussieer / reageer op een normale objectieve manier of doe niet mee..

BsHosting
11/08/13, 18:28
Nee een chat op een forum gooien zonder dat een tegenpartij daar toestemming voor geeft getuigt nu ook niet van netheid of wel dan.
Ik blijf erbij er wordt van een minuscuul miertje een mega olifant gemaakt

JzTz
11/08/13, 21:12
@The-BosS, momenteel denk ik er ook zo over. We zullen zien wat de toekomst geeft. Ik kraak geen hele registar af op de slechte service van één medewerker. Met Versio geen problemen gehad betreffende domeinnamen, altijd goed geholpen geweest etc. Maar deze onaangename situatie heeft bij mij geen aangename indruk achtergelaten. Ik zet in dit bericht telkens Versio, maar mijn frustratie keert zich vooral naar de medewerker die mij verderhielp.

@BsHosting, ten eerste zou ik je aanraden om als professionele host door het leven te gaan, dan ook hier je taal iets meer beheerst. Ik vind in je berichten meer als een paar taalkundige fouten...
Ten tweede: het probleem is duidelijk zeer klein, maar ik vraag hier niet om stukken van mensen... Ik vraag om een redelijke behandeling, ik heb geeneens de mogelijkheid om wat meer inlichtingen te vragen: ik wordt uit de chat gehaald en kan voor enkele uren niet meer connecteren.
Dit heeft dus met service te maken, ik stel een normale vraag. Antwoord: hier heb je je reden, houd je nu koest en ik sta niet open voor discussies, verantwoordingen of excuses aangaande dit probleem.
Dat valt per definitie onder de noemer klantvriendelijkheid en service.

BsHosting
11/08/13, 21:25
Als jij niet redelijk bent dan moet je dat ook andersom niet verwachten simpel zat.
De reden is gezien de copy paste van jezelf je duidelijk medegedeeld, jij bent degene die er zo'n heisa om maakt niet andersom.

Als we taalkundig gaan doen zou ik je eigen posting ook maar eens doorlezen.

Je maakt van een mug een olifant en als je dan niemand vind die je daar in steunt ben je op je teentjes getrapt voor 1 hele euro.

Nogmaals de uitleg was helder alleen jij wilt niet inzien dat er wel eens overmacht kan zijn en je blijft je vasthouden aan de AV, dit kan je bij elke hoster c.q. dienstverlener gebeuren zelfs bij Wehkamp als je daar wat zou bestellen.

Als het nu was diensten niet geleverd etc. zou je een punt hebben maar dat is hier echt niet aan de orde.
Wil je meer service en een uitgebreide uitleg dan moet je meer dan 1 euro per maand betalen dan zal er misschien een hoster zijn die heel dit verhaaltje voor de vergoeding van 1 luttele euro uitgebreid op papier gaat zetten met excuses erbij.

Je maakt zo'n groot probleem van iets wat niet eens een probleem is.

Tevens is het ook niet toegestaan als je dan zo prat gaat op AV en klantvriendelijkheid om chat die je met een medewerker ongeacht welk bedrijf het ook is te openbaren aan derden, dat kan je ook nog eens op laster komen te staan.

ju5t
11/08/13, 22:25
Je weet dat de algemene voorwaarden er niet zijn om de klant te beschermen en per definitie in het voordeel zijn van de leverancier, binnen de daar toe afgesproken wettelijke kaders?

Persoonlijk vind ik zelf ook dat je van een mug een olifant maakt en dat de hele discussie eigenlijk nergens over gaat: je zegt dat je tevreden bent, maar bij het eerste, in mijn ogen toch relatief klein probleem (voor zover het een probleem is), begin je gelijk een publieke discussie? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken.

JzTz
11/08/13, 23:14
Ik ben ontevreden van de medewerker in kwestie... Versio zelf heeft vertraging opgelopen, dat vind ik aanvaardbaar. Maar de manier waarop mij dit wordt meegedeeld, de manier hoe met weigert enige vorm van hulp te verlenen, die zit mij dwars.
Ik zit hier niet te klagen over de 4 (niet 1) euro die ik met vertraging krijg.
Moet ik dat nu iedere post duidelijk maken??

BsHosting
11/08/13, 23:44
Volgens mij snap jij het niet helemaal of hoe zit het.
Jij vraagt V antwoord daarop, jij bent degene die een mug van een olifant maakt ondanks de uitleg van V zelf.

In het begin vind je het niet aanvaardbaar dat het langer als 48 uur duurt omdat de AV anders zeggen, nu is het de medewerker die schuldig is.
Het antwoord van V staat je niet aan en dan begin je moeilijk te doen.

Als je mijn klant was had ik je contract per direct ontbonden zoals meerdere hier in dit topic.

Je leest alles zoals het jou uitkomt maar snappen doe je het van geen enkele zijde.

Zal het je nog 1 keer vertellen.

In ieder bedrijf kan een vertraging optreden dit werd dus ook netjes verteld jij maakt het probleem zelf een groter probleem V dus niet.
Jij plaatst een chatgesprek hier zonder medeweten van V en zonder toestemming fout nummer 2
En dan meen je nog gelijk te hebben helaas dat heb je gewoonweg niet.

Als je zo overtuigd bent stap naar de rechtbank en dagvaard V omdat ze een vertraging hebben ivm vakantie en laat die chat dan zien aan de rechter, denk dat de rechter je verteld dat je beter met je lego moet gaan spelen ipv tijd te verdoen aan deze onzin.

Colution
12/08/13, 00:05
Het is niks nieuws dat versio op deze manier te werken gaan ook de hosting partijen ondervinden probleem. Zo ook wij van Colution hebben een aantal weken gevraagd bij hun om interne push van domeinen te verrichten van klanten..

Echter zijn zei op de aso manier gaan handen en negeren hun elk bericht van ons en die van de klant. Helaas zijn en zullen er altijd bedrijven als deze zijn die het vertrouwen van de consument onderuit haalt.

ju5t
12/08/13, 07:38
Ik ben ontevreden van de medewerker in kwestie... Versio zelf heeft vertraging opgelopen, dat vind ik aanvaardbaar. Maar de manier waarop mij dit wordt meegedeeld, de manier hoe met weigert enige vorm van hulp te verlenen, die zit mij dwars.
Ik zit hier niet te klagen over de 4 (niet 1) euro die ik met vertraging krijg.
Moet ik dat nu iedere post duidelijk maken??

Dan snap ik de publieke discussie helemaal niet en moet je met je leverancier gaan praten.

Magus
12/08/13, 10:03
Het had ook wel netter geweest om klanten die gebruik maken van de actie even in te lichten middels een kort (automatisch) mailtje dat eea wat langer duurt, excuses daarvoor etc. Dan weet de klant ook waar hij/zij aan toe is, en het kost je minder belasting van de helpdesk om dit soort vragen op te gaan lossen. Die extra tijd kun je dan mooi weer gebruiken om de handmatige verwerking te doen, dan hoef je minder uurtjes aan uitzendkrachten in te kopen om de overmacht op te lossen.

JzTz
12/08/13, 10:45
Ik weet niet hoe het zit BsHosting, maar jij neemt alles nogal zwaar persoonlijk op.


Als je mijn klant was had ik je contract per direct ontbonden zoals meerdere hier in dit topic.
Getuigt van weinig professionaliteit.


In ieder bedrijf kan een vertraging optreden dit werd dus ook netjes verteld jij maakt het probleem zelf een groter probleem V dus niet.
Ze vertellen mij een reden, dat doen ze. Maar als ik de puntjes op de i wil zetten, dan haken ze af en verwijten ze mij dat ik er over doorvraag. Sorry maar dat vind ik niet netjes!

Ik maak een probleem dat de klantenservice geen service kent. Een klant die louter vragen stelt, iets dieper op een onderwerp wil ingaan, uit een chat verwijderen, dat is gewoon grof!
Edit: Net nog een chat sessie gehad met een andere medewerker (Alex Boon). Hij kon me niet bepaald verder helpen maar scheepte me niet af zodat ik het gevoel kreeg een last te zijn.

Axel Polfliet
12/08/13, 11:18
Ik blijf eigenlijk met 1 vraag zitten: Waar maak je je druk om? Het gaat om een kleine vergoeding. Het is niet alsof je deze niet krijgt, deze is door omstandigheden vertraagd. Als je niet kan wachten dan schaf je de domeinnaam zelf aan en gebruik je het nog te storten saldo voor een toekomstige aanschaf of nota. Dat je verhaal gaat halen als je de code niet binnen het vastgestelde termijn ontvangt kan ik me voorstellen.

Er is je verteld wat je kan verwachten, als je dit onacceptabel vindt dan neem je toch je verlies en zoek je een andere provider? De tijd die je besteed aan de discussie in dit onderwerp is ook tijd die je kan gebruiken om de benodigde gelden (4 euro?) te verdienen en je domeinnaam alsnog te bestellen (tijd is immers geld). Ik weet het; we zijn allemaal Nederlanders, maar je kan natuurlijk ook "enigszins" doorschieten.

Cybafish
12/08/13, 15:10
Ik kan me wel voorstellen dat er nog mensen zijn die principes hebben. Dan maakt het niet uit of het om 1 euro, 4 euro of 4000 euro gaat.

Axel Polfliet
12/08/13, 15:50
Ik kan me wel voorstellen dat er nog mensen zijn die principes hebben. Dan maakt het niet uit of het om 1 euro, 4 euro of 4000 euro gaat.

Dat kan ik me ook voorstellen, maar hij krijgt de code toch nog? Het is niet zo alsof hem deze wordt geweigerd.

amnius
12/08/13, 16:44
Versio geeft volgens mij een duidelijk antwoord.

The-BosS
12/08/13, 17:50
Versio geeft volgens mij een duidelijk antwoord.

Het gaat de TS niet om het antwoord, maar de manier waarop.

Ik denk vrijwel zeker dat de TS akkoord was gegaan met een antwoord als: "onze excuses, maar op dit ogenblik lopen wij door de massale reacties op onze promotie wat vertraging op bij de verwerking. Wij doen er alles aan om dit zo vlug mogelijk in orde te krijgen, helaas kan ik u hier persoonlijk niet mee helpen. Zijn er nog andere vragen waarmee ik u van dienst kan zijn."

boekee
12/08/13, 22:09
De "vertegenwoordiging" van versio in de chat noem ik persoonlijk niet echt klantvriendelijk.

Zelf zit ik in de telecom/alarm/acces branche, en heb dagelijks met klanten te maken. Een klant kan je sturen. Bijv de TS zou mij zo benaderen, dan ben ik niet heel statisch, dan bied ik ten eerste mijn excuus aan, en zal om begrip voor de situatie vragen.

Krijg ik een grote muil, dan zal ik vragen of het iets minder kan, maar ik blijf netjes en beleefd, vaak zijn klanten geirriteerd en moet je ze even uit laten razen.

Een gemiddelde helpdeskmedewerker lijkt op een robot, ik heb vaak zat te maken met helpdesken kpn/ziggo/ e.d. soms leg ik een situatie uit wat helemaal fout gaat, gemiddeld gezien word je redelijk geholpen, dan nog een paar die eigenlijk niet ingaan op je klacht, maar de oplossing al hebben. En een enkeling leeft daadwerkelijk met de klant mee en laat dit ook zien.

Dat laatste is heel belangrijk, voor het bedrijf (dienstverlener) maar ook voor de klant, die heeft het gevoel dat er eindelijk eens iemand naar hem luistert, en al is de uitkomst van de klacht negatief, kan je toch je excuus aan bieden en zeggen dat je je best voor hem/haar doet. De klant zal teleurgesteld zijn, maar heeft er vertrouwen in.

Klant is ook niet altijd koning, dat realiseer ik me goed, maar als ik die chat zie, lijkt het net een robot, geen excuus geen begrip, maar meer "zeur niet"
Je bent een dienstverlener, soms moet je slikken, je trots opzij zetten, en niet teveel je eigen ego strelen.

En als ik een aantal reacties lees als "als ik zulke klanten heb ontbind ik het contract" daar heb ik eigenlijk geen woorden voor, maar persoonlijk is er dan al veel duidelijk.

SHQ
13/08/13, 07:41
Er is in begin al meerdere malen gemeld dat de "vriendelijkheid" wat wensen over laat, correct.
maar titel van dit topic is echt "Versio en hun algemene voorwaarden in hun voordeel" en niet "Versio en hun onvriendelijke klantenservice"

In begin werd er gehamerd over het feit dat er "te laat" een actie is uitgevoerd, en was de onvriendelijkheid een 2% issue..
nu heeft TS van x hosters geen gelijk gekregen en gaat het ineens niet meer om de 4 euro maar om de onvriendelijkheid..

True zoals ik al had gezegd, de vriendelijkheid in de chat verdiend geen schoonheidsprijs en zou bij ons echt nogo zijn.
maar de nu wordt het verhaal ineens verdraaid in het topic voor mijn gevoel...

drex
13/08/13, 10:24
Wat een soap en waar gaat het hier nog om?

We weten allemaal hier op WHT dat de betreffende leverancier het niet zo nauw neemt met zijn service verlening en simpelweg zijn ervaringen "koopt" op bepaalde ervaringen sites.

cyrano
13/08/13, 14:51
Wat een soap en waar gaat het hier nog om?

We weten allemaal hier op WHT dat de betreffende leverancier het niet zo nauw neemt met zijn service verlening en simpelweg zijn ervaringen "koopt" op bepaalde ervaringen sites.

Klopt. Maar waarom proberen zovelen hier dat onprofessionele gedrag dan toch goed te praten?

boekee
13/08/13, 21:54
Dat is heel simpel, omdat die bedrijven meer naar hunzelf kijken dan naar de klant.

Dat is het nieuwe ondernemen, het gaat nu goed met die bedrijven, maar als er slechte tijden komen, dan pas komen ze er achter, dat klanten hun boterham zijn.

Nogmaals klant is geen koning, maar wel je brood, sta ze fatsoenlijk te woord, zodat het niet aan jou onderneming ligt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel verbaast ben hoe sommige dienstverleners hier reageren.

Heb elke dag te maken met klanten, en ook met klanten die vinden dat ze niet goed geholpen hebben, of ontevreden zijn(vaak onterecht). Ik help mijzelf en de klant er echt niet mee hier lauw en statisch op te reageren. Of ze het verdienen of niet, ik sta ze altijd vriendelijk en meelevend te woord.
Met vaak een positief resultaat!



Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

Demigravit
14/08/13, 22:35
Je chat conversatie doet mij denken aan het geheuvel wat ik heb gehad bij Strato..

ju5t
15/08/13, 07:58
Klopt. Maar waarom proberen zovelen hier dat onprofessionele gedrag dan toch goed te praten?

Dit moet geen eens een publieke discussie zijn, het heeft niets met goed te praten te maken: iedereen is het er wel over eens dat de ene medewerker waar hij mee te maken heeft gehad beter had kunnen reageren; maar dat is niet iets wat je gaat bediscussiëren op een publiek forum als het blijkbaar maar één keer voor komt. Als we dat allemaal gaan doen op het moment dat we een keer niet netjes behandeld worden mag Domenico nog wel wat servers bij plaatsen.

Als het dus niet gaat om de algemene voorwaarden (wat in het begin wel het punt van discussie was en daarmee ook interessanter), maar om een individuele werknemer, dan neem je dat op met je leverancier of probeer je nog een keer met een ander persoon te spreken. Maar misschien ben ik de enige..

JzTz
15/08/13, 15:38
De medewerker vertegenwoordigd het bedrijf.
De medewerker in kwestie probeert hier de algemene voorwaarden -die in hun nadeel spelen- goed te praten.
Een vriendelijk excuus dat ze dit niet hebben kunnen nakomen ondanks dit eigenlijk zou moeten kon er niet vanaf...
Bij mij gaat het erom dat de medewerker zich hier op een uitermate onvriendelijke manier rondom de regels probeert te draaien...

BsHosting
15/08/13, 15:47
De tijd die je in dit onbenullige iets duwt had je allang en breed dat geld kunnen terugverdienen.
Buiten dat je betaald peanuts dus verwacht ook geen hoogstaande service.

Maar dat is wat je wel verwacht en dat gaat helaas niet samen, V staat al niet zo goed bekend maar ja de prijs is het belangrijkste bij sommige.
Maar om dan zo'n heisa te blijven maken, ja dat zegt dan meer over de persoon zelf, stap gewoon op betaal wat meer en krijg goede service.
Wil je dat niet moet je ook niet klagen.

DiederikL
15/08/13, 16:59
Wat een eindeloos gezever toch. Van een budget hoster die een product aanbied onder de kostprijs kan/mag je niet verwachten dat het personeel een uitgebreide interne opleiding krigjt vanuit technisch perspectief, laat staan in klant vriendelijk gedrag. Kan/kon de service beter van Versio? Zonder enige twijfel! Maar kom op, we zijn allemaal mensen en maken allemaal wel eens een fout(je) in de communicatie naar klanten. En zo niet dan zal die dag vast wel een keer komen dat je met het verkeerde been uit bed stapt, alles tegen zit en zodoende wat kort bent tegen iemand. Als je je echt zo stoord aan de werkwijze van dit personeelslid zou ik een klacht indienen bij zijn werkgever.

Maar om het maar eens over een andere boeg te gooien, we zijn inmiddels een paar dagen verder. Is de boel inmiddels opgeleverd/afgehandeld?

®on
15/08/13, 17:12
Is de boel inmiddels opgeleverd/afgehandeld?
En heb je recensie herzien? :-)