PDA

Bekijk Volledige Versie : Managed dedicated server



Anoniem
06/09/02, 01:07
Hallo,

Ik ben op zoek naar een MANAGED (Weet zelf weinig van server administration af) dedicated server met minstens 30 GB aan dataverkeer per maand.
GEEN Cobalt, alleen echte Linux servers!
Mijn budget is €200 per maand, plaats uw bod voor wat binnen dit budget past. Post alles wat ik hiervoor kan krijgen!
Bij voorkeur een lage setup fee.

Alvast bedankt!

Jacco Blankenspoor

superior-is
06/09/02, 11:38
Wat precies versta jij onder 'managed'? Trouwens ik snap dat je een linux server wil i.p.v. een cobalt, want onder 200 eur/maand is het denk'k niet mogelijk om een managed cobalt te krijgen.

Heb je overigens geen voorkeuren qua server specificaties of laat je dat afhangen van je 200 eur/maand budget?

Anoniem
06/09/02, 19:36
Origineel geplaatst door superior-is
Wat precies versta jij onder 'managed'? Trouwens ik snap dat je een linux server wil i.p.v. een cobalt, want onder 200 eur/maand is het denk'k niet mogelijk om een managed cobalt te krijgen.

Heb je overigens geen voorkeuren qua server specificaties of laat je dat afhangen van je 200 eur/maand budget?

Onder managed versta ik dat als er iets technisch moet gebeuren (DNS gebeuren, mailservers en al die dingen) dat ik alleen maar hoef te bellen/mailen en dat de provider het dan uitvoert. Het is een beproefd model bij VS hosts, maar bij NL hosts helaas minder ondersteund.

EN de configuratie van de server hangt inderdaad samen met die €200. Heb je een leuke server in die aanbieding :D

Trouwens, die keuze voor Linuz is puur vanwege het feit dat ik persoonlijk een Cobalt voor PHP intensieve sites niet serieus neem als platfrom (graag geen commentaar hierop in dit topic).

Jacco

Anoniem
06/09/02, 19:41
Origineel geplaatst door superior-is
Wat precies versta jij onder 'managed'? Trouwens ik snap dat je een linux server wil i.p.v. een cobalt, want onder 200 eur/maand is het denk'k niet mogelijk om een managed cobalt te krijgen.

Heb je overigens geen voorkeuren qua server specificaties of laat je dat afhangen van je 200 eur/maand budget?

Joh, ik zie op je (overigens mooie! pagina) dat jij zelf ook managed dedicated servers aanbiedt en er zelfs een definitie van geeft:D
http://www.superior-is.nl/hosting_ded_managed.shtml

Jacco

Anoniem
07/09/02, 00:05
Is er niemand op dit forum die mij iets aan kan bieden? Bedenk wel dat er een goede sponsor deal bijzit!

Jacco

hvr1985
07/09/02, 11:13
www.vsm-hosting.nl

Anoniem
07/09/02, 13:17
Origineel geplaatst door hvr1985
www.vsm-hosting.nl

Heb je zelf ervaring met dit bedrijf? En ik zag dat je managed als optie kunt bijbestellen (leuk idee trouwens), heb jij dit pakket of hier ervaring mee?

Jacco

superior-is
07/09/02, 14:28
Bedankt voor het compliment Jacco. Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien zitten wij ietwat boven je budget. Wij zijn echter wel van plan om op korte termijn (managed) linux machine's aan te bieden. De kosten zouden dan een stuk dichter in de buurt van je budget kunnen komen.

Trouwens hvr1985 het zou fijn zijn dat je je aanmerking(en) onderbouwd met argumenten. Daar heeft Jacco en de rest van de bezoekers wat meer aan.

Anoniem
07/09/02, 16:33
Origineel geplaatst door superior-is
Bedankt voor het compliment Jacco. Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien zitten wij ietwat boven je budget. Wij zijn echter wel van plan om op korte termijn (managed) linux machine's aan te bieden. De kosten zouden dan een stuk dichter in de buurt van je budget kunnen komen.

Trouwens hvr1985 het zou fijn zijn dat je je aanmerking(en) onderbouwd met argumenten. Daar heeft Jacco en de rest van de bezoekers wat meer aan.

Hoe kort is die termijn :D
Ik ben namelijk op zoek naar een ded hosting provider voor mijn site die binnen ongeveer een maand start. Ben nu bezig met de voorbereiding. De sponsor deal die er misschien aan vast zit houdt in dat mijn provider (degene die het uiteindelijk wordt) veel advertentie mogelijkheden krijgt op de site. Ik ben namelijk niet de enige die tegen het probleem aangelopen is dat het lastig is om in Nederland een goede dedicated server provider te vinden (en zelfs in Europa). Door op mijn site (wat trouwens een webtools site wordt) uitgebreid mijn host te adverteren kunnen mensen zelf de snelheid van die host ervaren. Daarnaast komen er ook commerciele teksten op de site te staan om de sponsor nog verder te promoten. Voordeel voor de host is dat mensen een goede referentie kunnen bezoeken, voordeel voor mij is dat mijn kosten lager zijn (ik vraag niet om een gratis server aangezien ik dit niet eerlijk vind voor de host).
Op WHT.com staan er ook vaak (en vaak onbeantwoord :() vragen voor Europese providers.
Mocht je geintresseerd zijn Superior-Is, en binnen een maand met de LInux servers komen, kan je me altijd PM'en.

Jacco

Anoniem
08/09/02, 22:31
Zo zie je maar, het is in Nederland lastig om een betaalbare oplossing hiervoor te vinden. Of komt het door het nog lage aantal leden dat er geen 1 aanbod hier geplaatst is :(
Maar goed, ik zoek mijn heil wel elders...

Jacco

hvr1985
08/09/02, 23:16
Ik heb geen ervaring met vsm-hosting.nl Daarom kan ik het ook niet met argumenten onderbouwen. Ik weet alleen dat ze tegen lage kosten managed dedicated servers aanbieden. Of het een goed bedrijf is enz. zul je zelf uit moeten zoeken...

Henk

Anoniem
09/09/02, 00:52
Origineel geplaatst door hvr1985
Ik heb geen ervaring met vsm-hosting.nl Daarom kan ik het ook niet met argumenten onderbouwen. Ik weet alleen dat ze tegen lage kosten managed dedicated servers aanbieden. Of het een goed bedrijf is enz. zul je zelf uit moeten zoeken...

Henk

In ieder geval bedankt voor het meedenken/meezoeken :D!

Jacco

Domenico
09/09/02, 03:06
Origineel geplaatst door plugintools
Zo zie je maar, het is in Nederland lastig om een betaalbare oplossing hiervoor te vinden. Of komt het door het nog lage aantal leden dat er geen 1 aanbod hier geplaatst is :(
Maar goed, ik zoek mijn heil wel elders...

Jacco

Hoi Jacco,

Je stelling dat het in nederland lastig is om een betaalbare hosting oplosing te vinden is nogal voorbarig.
200 euro is voor nederlandse begrippen gewoon niete erg veel als het gaat om een dedicated server met een onderhoudscontract.

vsm-hosting.nl is in ieder geval een van de goedkoopste hoster die ik in nederland (voor een managed dedicated server!) ben tegen gekomen dus waarom niet even verder informeren ?

De prijzen zijn hier nu eenmaal nog steeds hoger als je gaat vergelijken met de amerikaanse markt maar dat heeft verschillende redenen zoals dat de markt in de VS vele malen groter is dan in nederland.

Het aantal leden hier heeft hier verder niets mee te maken ;)
We zijn nog niet zo lang geleden begonnen en het is een kwestie van tijd dat het drukker gaat worden en we meer bekend gaan worden bij het nederlands publiek en de nederlandse hosters.

Oja, geduld hebben is ook belangrijk als je op zoek bent naar een dedicated server. Neem geen overhaaste beslissingen en ik weet zeker dat je uiteindelijk een juiste keuze zal maken. Hopelijk hebben wij je daar dan mee hebben kunnen helpen. :)

paas
09/09/02, 11:54
Heb zelf een dedicated private server bij Dutch Webhosting. HD van 20 Gb, traffic 25Gb/maand voor 175 euro per maand (excl btw)
Ben ik zeer tevreden over. Je kunt ALLES zelf regelen via een zeer mooie grafische webinterface. Oftewel, geen tussenkomst van welke provider dan ook.
Kijk anders een op http://www.webhosters.nl

Domenico
09/09/02, 12:26
Dutch Webhosting ??

http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Dutch+Webhosting&btnG=Google+zoeken&meta=group%3Dnl.internet.providers

superior-is
09/09/02, 12:53
En daarbij, dan is die niet managed. :O

paas
09/09/02, 13:18
Domenico, naast het feit dat de reacties via bovenstaande url relatief oud zijn lijkt het mij vrij moeilijk om een hosting-bedrijf te vinden waarover iedereen tevreden is.
Ik heb ook geadviseerd om eens te kijken op www.webhosters.nl , daar kun je zelf een onderzoek doen. Trouwens, via webhosters.nl zijn de reacties (tevens recenter van aard) door klanten over DWH zeer positief.

Domenico
09/09/02, 13:46
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in een ver verleden ook te maken heb gehad met dutchwebhosting en dat was een unieke ervaring moet ik zeggen. Ik zla er verder niets meer over zeggen maar ik hoop voor velen dat het meeste is veranderd sinds die tijd. :)

Jij bent tevreden en eigenlijk is dat (zeker voor jezelf) het enige wat telt.

Anoniem
10/09/02, 00:56
Origineel geplaatst door Domenico


Hoi Jacco,

Je stelling dat het in nederland lastig is om een betaalbare hosting oplosing te vinden is nogal voorbarig.
200 euro is voor nederlandse begrippen gewoon niete erg veel als het gaat om een dedicated server met een onderhoudscontract.

vsm-hosting.nl is in ieder geval een van de goedkoopste hoster die ik in nederland (voor een managed dedicated server!) ben tegen gekomen dus waarom niet even verder informeren ?

De prijzen zijn hier nu eenmaal nog steeds hoger als je gaat vergelijken met de amerikaanse markt maar dat heeft verschillende redenen zoals dat de markt in de VS vele malen groter is dan in nederland.

Het aantal leden hier heeft hier verder niets mee te maken ;)
We zijn nog niet zo lang geleden begonnen en het is een kwestie van tijd dat het drukker gaat worden en we meer bekend gaan worden bij het nederlands publiek en de nederlandse hosters.

Oja, geduld hebben is ook belangrijk als je op zoek bent naar een dedicated server. Neem geen overhaaste beslissingen en ik weet zeker dat je uiteindelijk een juiste keuze zal maken. Hopelijk hebben wij je daar dan mee hebben kunnen helpen. :)

Je hebt ook wel gelijk, ik vergelijk teveel met de Amerikaanse markt. Het is alleen jammer dat hier niet erg prijsbrekers zijn in Europa. Hangt inderdaad samen met de kleinere markt dan de US. En dat ligt inderdaad niet aan WHT.nl :D
Ik ga het bij VSM nog even navragen, heb ook al offertes van andere providers.
Kent misschien iemand goede providers uit Duitsland of Belgie of zo? Vooral in Duitsland lijkt mij dat de markt wat groter is. Moet dan wel een engelstalige versie van de site zijn, want mijn Duits is werklich scheisse :D

Jacco

Anoniem
10/09/02, 00:58
Trouwens, jammer dat hier niet zoiets moois zit als http://www.qsol.com waar je zelf tegen scherpe prijzen goede servers kunt samenstellen. Of bestaat er wel zoiets?

Jacco

unlimited-xs
09/02/03, 01:12
tjah ik heb je geemaild, en het is geen 30GB maar 20GB, en jah... mocht er nog iets zijn hoor ik het wel... dank je

thomas
09/02/03, 01:35
Origineel geplaatst door plugintools
Hallo,

Ik ben op zoek naar een MANAGED (Weet zelf weinig van server administration af) dedicated server met minstens 30 GB aan dataverkeer per maand.
GEEN Cobalt, alleen echte Linux servers!
Mijn budget is €200 per maand, plaats uw bod voor wat binnen dit budget past. Post alles wat ik hiervoor kan krijgen!
Bij voorkeur een lage setup fee.

Alvast bedankt!

Jacco Blankenspoor

U mailt me best eens dan kunnen we samen wel tot een offerte komen, desnoods kunnen we altijd eens een samenkomst doen in de meetingroom's in globalswitch.
Wat ik u zeker nu al zeg is dat wij geen setup fee's voor de server of colocated dingen vragen alleen voor een eenmalige installatie ofzo.

Domenico
09/02/03, 04:04
Ik kan jullie zeggen dat wij onlangs een klant met meer dan 60 accounts hebben moeten opvangen omdat ze op de vlucht waren voor vsm-hosting. :)

Dit vinden wij natuurlijk helemaal niet erg en als je nog steeds geinterreseerd bent in het waarom dan moet je me maar een PM sturen want het heeft op dit moment geen nut dit in het openbaar te posten.

thomas
09/02/03, 16:57
Origineel geplaatst door plugintools
Hallo,

Ik ben op zoek naar een MANAGED (Weet zelf weinig van server administration af) dedicated server met minstens 30 GB aan dataverkeer per maand.
GEEN Cobalt, alleen echte Linux servers!
Mijn budget is €200 per maand, plaats uw bod voor wat binnen dit budget past. Post alles wat ik hiervoor kan krijgen!
Bij voorkeur een lage setup fee.

Alvast bedankt!

Jacco Blankenspoor

Zou je me ff je telefoon nummer kunne mailen op thomas@fast-is.nl dan nemen we maandag contact met je op.

WebBizz
09/02/03, 21:26
Origineel geplaatst door unlimited-xs
tjah ik heb je geemaild, en het is geen 30GB maar 20GB, en jah... mocht er nog iets zijn hoor ik het wel... dank je

De vraag dateert van 06-09-2002, je bent dus wel erg laat met je aanbod, lijkt me niet dat dit nog zin heeft.

WebBizz
09/02/03, 21:27
Origineel geplaatst door thomas


Zou je me ff je telefoon nummer kunne mailen op thomas@fast-is.nl dan nemen we maandag contact met je op.

Idem dito, vraag is van bijna een half jaar geleden.

Anoniem
10/02/03, 01:18
Ik vond het al zo raar dat ik ineens via email verschillende aanbiedingen kreeg. Deze vraag is nog niet helemaal verlopen, maar wel leuk om te zien dat het aanbod nu toch wel gegroeid is in die paar maanden :D

thomas
10/02/03, 02:46
Origineel geplaatst door plugintools
Ik vond het al zo raar dat ik ineens via email verschillende aanbiedingen kreeg. Deze vraag is nog niet helemaal verlopen, maar wel leuk om te zien dat het aanbod nu toch wel gegroeid is in die paar maanden :D

Ik ben nog maar 2 maandjes hier dus khad het niet gezien :(. Mail me gewoon je telefoonnr eens en dan kunnen we als je wilt eens een meeting doen in globalswitch. Dan zie je direkt waar je materiaal komt etc... en kunnen we enige details bespreken. Dan kan je thuis is rustig alles doorkijken en beslissen.

Samuel
23/02/03, 11:46
Origineel geplaatst door plugintools
Hallo,

Ik ben op zoek naar een MANAGED (Weet zelf weinig van server administration af) dedicated server met minstens 30 GB aan dataverkeer per maand.
GEEN Cobalt, alleen echte Linux servers!
Mijn budget is €200 per maand, plaats uw bod voor wat binnen dit budget past. Post alles wat ik hiervoor kan krijgen!
Bij voorkeur een lage setup fee.

Alvast bedankt!

Jacco Blankenspoor

Intel Pentium 4 1800
512 Mb Ram
80 Gb Harddisk

40 Gb Traffic / maand
10 ip's

Compleet Managed

Setup : 50 €
Maandprijs : 175 €

Met Vriendelijke Groeten

Samuel De Wever