PDA

Bekijk Volledige Versie : Curator Datahouse: Wij willen klanten zo goed mogelijk helpen



ispam.nl
09/08/13, 09:02
Vorige week ontstond er consternatie over het feit dat Datahouse-klanten die hun apparatuur nog in een van de datacenters van het bedrijf hadden staan, voordat ze hun apparatuur mogen ophalen, eerst 500 euro aan de curator moeten overmaken als boedelbijdrage. ISPam.nl vroeg de curator om een reactie. Waarnemend curator Henk de Groot laat in gesprek ...
---
Source: ispam.nl (http://feedproxy.google.com/~r/ispam-nl/~3/jERvtYwlf4I/)
---

The-BosS
09/08/13, 10:50
Man man man wat een gezever is dat toch van die curator, hij geeft zelf toe dat die € 500,- onevenredig is voor klanten die 1 server hebben of 10 racks en dat het teveel tijd zou kosten om uit te zoeken wie wat heeft. Hoeveel tijd kan het in beslag nemen om de facturatie door te nemen en bvb 1 maal het maand bedrag te vragen in plaats van de verschuldigde kosten te delen door het aantal klanten (om het even zo te zeggen). Is het niet aan een curator om eerst alles uit te zoeken en dan pas te handelen in plaats van eerst te handelen (geld vragen) om dan te zeggen ben je niet akkoord regel het achteraf maar in de rechtbank.

Als ik de reactie zo van de curator zie dan heb ik maar 1 ding te zeggen, het is te hopen dat hij bij zijn volgende zaak een failliet bedrijf heeft dat alles in de cloud had/heeft staan en dat hij eens ferm mag betalen om aan login gegevens te geraken (en dan liefst ook met een factor 10 of 12 zoals de 1u server klanten). Zoals dat in het volgende artikel deze week stond: "Cloud steeds groter probleem voor curatoren (http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/180973-cloud-steeds-groter-probleem-voor-curatoren.html?r=180973-cloud-steeds-groter-probleem-voor-curatoren.html)"

dennis0162
09/08/13, 11:04
Uitzoeken lijkt mij ook niet zo moeilijk omdat vrijwel alle klanten al weg zijn?

WebMeso
09/08/13, 11:13
Erg aparte opvatting van de curator. Diegene die 100 servers heeft staan en niet verhuist is om dubbele kosten te ontlopen, kan nu voor bijna niks zijn apparatuur verhuizen.

Terwijl iemand met 1 server waarschijnlijk goedkoper uitgeweest was met dubbele kosten en nu de hoofdprijs mag betalen.

Ongehoord.

Magus
09/08/13, 11:57
Uitzoeken lijkt mij ook niet zo moeilijk omdat vrijwel alle klanten al weg zijn?


Het komt op mij over alsof die curator vooral niet teveel werk aan dit akkefietje wil hebben, alles zo snel mogelijk, met zoveel mogelijk manieren om bochten af te snijden. misschien rekent hij zich rijk en heeft hij alleen de administratie doorgenomen met daarin alle actuele klanten en contracten. Dan gaat hij ervanuit dat al die klanten nog hardware hebben staan, waarmee hij denkt €500*aantal klanten te verdienen.

Boyke
09/08/13, 13:27
Boeven / zakkenvullers dat zijn het die curatoren!

Magus
09/08/13, 13:51
dat geldt voor alle blafbrievenschrijvende juristen ;)

santema
09/08/13, 14:10
Normaliter gaat het dan om een percentage van de waarde van het eigendom. In dit geval is dat lastiger en is het ook niet duidelijk wat het belang bij een bepaalde server is. Het is nou eenmaal niet te zien of op een bepaalde server de bedrijfsapplicatie van een bedrijf draait of dat een heel rack vol met servers juist het hobbyproject van een particulier is.

Wat een hond. Oftewel, de waarde van de server doet er niet toe, het gaat erom wat voor waarde de data heeft die erop staat?

bibawa
09/08/13, 14:13
Als je er dan 1 server hebt staan kun je hem beter laten staan ... zielig!

SHQ
09/08/13, 16:02
Ligt eraan hoe oud de server is en welke waarde deze nog heeft, een dikke r710 met alles erop en eraan laat je niet "ff" hangen. een oude p4 3ghz of dualcore e2200 (ja ja er draaien er nog steeds her en der in datacenters) zou ik ze succes mee wensen..

SHQ
09/08/13, 16:03
Wat een hond. Oftewel, de waarde van de server doet er niet toe, het gaat erom wat voor waarde de data heeft die erop staat?

Wat er op die servers staat moet de curator niet eens bij stilstaan, het blijven eigendommen van de klanten en niet van datahouse.

CT0
09/08/13, 16:55
In mijn optiek is het heel simpel. Iemand met 1 of een paar server(s) is meestal een kleine ondernemer, heb je 10 racks dan heb je meestal ook wel het kapitaal om zn currator juridische aan te pakken.

Tegen kleine ondernemers durft ie wel... de confrontatie met A2B hoopt ie ook uit de weg te gaan.

Ik vind het een oplichter, hij probeert zn eigen centjes zeker veilig te stellen (currator krijgt als eerste betaald).

Magus
09/08/13, 17:31
Wat een hond. Oftewel, de waarde van de server doet er niet toe, het gaat erom wat voor waarde de data heeft die erop staat?

Die data is in veruit de meeste gevallen natuurlijk simpelweg te verplaatsen naar een andere server op een andere locatie, vaak voor minder dan 500 euro. Naar mijn mening moet je dus echt van bare-metal servers uitgaan.