PDA

Bekijk Volledige Versie : [Vraag] Dell R710 ESXi server coloc ...



SpySeiko
07/08/13, 04:09
Beste Experts ;),

Ik ben aan het overwegen om m'n server in een DC te plaatsen.
Graag zou ik wat info willen van jullie.

Bedoeling is dat de server (Dell R710) in een DC komt (te veel lawaai om thuis te draaien :)), hier komen wat VM's op te draaien waaronder een webserver voor wat privé klanten (kleine sites).
Wil er ook gewoon wat op hobbyen, maar gelijkertijd ook eea goed beveiligd hebben. Zou een 2U coloc voldoende zijn en wat komt hier nog meer bij kijken ?
Als er niet voldoende info is verstrekt hoor ik het graag.

PS: Heb hier op het forum wat rond gestruind maar niet echt concrete voorbeelden kunnen vinden. Meningen verschillen veelal.

DiederikL
07/08/13, 08:54
Colocatie wordt afgenomen in hoogte eenheden: u. Een r710 in inderdaad een 2u case.
Voor de rest is het niet zo spannend. Neem contact op met een leverancier (ev via het aanbieding gezocht deel van het forum). Vaak krijg je vooraf al wel de ip instellingen zodat je je machine kan configureren. Dan maak je een afspraak om de server te plaatsen en that's it.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

WSPB
07/08/13, 09:48
Als je offertes gaat aanvragen is het ook handig om te weten wat je wil met het aansluiten van je voeding(en). Je server is vermoedelijk dubbel uitgevoerd en wil je deze ook beide aangesloten hebben? Niet overal wordt standaard geleverd of is het optioneel. Verder is het handig te bekijken hoeveel dataverkeer en IP's je nodig denkt te hebben. Je kan dan concreet offertes aanvragen en makkelijk vergelijken met elkaar.

jos
07/08/13, 10:43
Check ook even goed wat eventuele meerprijzen zijn van stroom en extra dataverkeer. Niet dat je straks elke maand over je limiet heen gaat en flink bij moet betalen!

Mark17
07/08/13, 16:14
Niet overal zijn de prijzen verschillend tussen 1U, 2U of zelfs 4U. Zolang er geen Windows op draait kun je ook nog even kijken bij coloclue als het gaat om colocatie zonder aanvullende diensten.

SpySeiko
08/08/13, 00:32
Bedankt allen, hier kan ik even mee verder zoeken.