PDA

Bekijk Volledige Versie : custombuild 2.0, php.ini error_reporting = E_ALL & ~E_DEPRECATED werkt niet ?



capitala
04/08/13, 09:55
Ik probeer deprecated berichten van php 5.5.1 uit te schakelen ( aangezien WordPress 3.6 de php deprecated berichten standaard niet meer onderdrukt en WordPress zelf vanuit de core op php 5.5 en hoger een deprecated mysql_connect warning geeft ).

Nu heb ik in de php.ini al deze regel staan:

error_reporting = E_ALL & ~E_DEPRECATED

Deze zou toch alles moeten tonen behalve de deprecated berichten?
Heb httpd ook al gerestart maar heeft geen effect..

Ik heb directadmin op centos.

iemand een idee?

dennis0162
04/08/13, 10:04
Misschien dat in de .htaccess van Wordpress of in de code zelf de deprecated meldingen weer aan zet?

The-BosS
04/08/13, 18:06
Ik snap je probleem eigenlijk niet, waarom zou je die fouten willen onderdrukken, je moet gewoon het probleem oplossen en php scripts gebruiken die compatibel zijn met jouw versie van php ;).

maxnet
04/08/13, 19:59
Controlleer of WP_DEBUG uit staat in wp-config.php

MarkKapitein
05/08/13, 01:13
@The-Boss,

Zoals de topic starter aangeeft maakt hij gebruik van wordpress. Als je niet weet wat je doet raad niemand het aan om in wordpress te gaan knutselen.

The-BosS
05/08/13, 02:02
@The-Boss,

Zoals de topic starter aangeeft maakt hij gebruik van wordpress. Als je niet weet wat je doet raad niemand het aan om in wordpress te gaan knutselen.

Ik zeg toch niet dat hij moet gaan knutselen, ik zeg alleen dat hij php scripts moet gebruiken die compatibel zijn met zijn php versie. En in dit geval is wordpress 3.6 nog niet klaar voor 5.5 (laat staan 5.4) waarom installeer je dan php 5.5 om te beginnen (of gebruik je wordpress).

tjvb
05/08/13, 10:33
@TS,Weet je zeker dat je de juiste php.ini aanpast? Met phpinfo(); kun je o.a. zien welke php.ini er gebruikt wordt.

@The-BosS op 5.4 draait het toch zonder problemen, of heb ik iets gemist?

The-BosS
05/08/13, 11:00
@The-BosS op 5.4 draait het toch zonder problemen, of heb ik iets gemist?

Moest het "goed" werken op 5.4 dan zou het ook werken op 5.5, want mysql_connect is al bekend sinds 5.4.x dat het deprecated zou worden in 5.5. Trouwens hun minimum eisen zijn nog steeds php 5.2 (wat al jaren EOL is, 942 dagen gelden om precies te zijn).

tjvb
05/08/13, 11:12
Moest het "goed" werken op 5.4 dan zou het ook werken op 5.5, want mysql_connect is al bekend sinds 5.4.x dat het deprecated zou worden in 5.5. Trouwens hun minimum eisen zijn nog steeds php 5.2 (wat al jaren EOL is, 942 dagen gelden om precies te zijn).

Maar vanaf 5.5 is mysql_connect deprecated. Het werkt wel maar je krijgt een error, die kreeg je bij PHP 5.4 niet
5.5.0 This function will generate an E_DEPRECATED error. (Zie: changelog op php.net/mysql_connect )

The-BosS
05/08/13, 11:29
Maar vanaf 5.5 is mysql_connect deprecated. Het werkt wel maar je krijgt een error, die kreeg je bij PHP 5.4 niet
5.5.0 This function will generate an E_DEPRECATED error. (Zie: changelog op php.net/mysql_connect )

Weet ik, maar het is al eerder geweten zoals ik al zei dat mysql_connect deprecated zou worden in 5.5, daar kan je als developer op inspelen en er voor zorgen dat je software klaar is tegen dat het daadwerkelijk uit komt. Vooral als het om deze error gaat, want mysqli en pdo_mysql zitten al zeer lang in php, dus het is niet iets dat deprecated is en vervangen wordt door iets nieuw.

Chris NVT
07/08/13, 11:25
Mag ik vragen waarom je E_ALL aan wil hebben? Je wil toch geen specieke error's voorschotelen aan bezoekers en dus ook potentionele hackers?

capitala
12/08/13, 10:09
Ik zal even uitleggen wat de reden en het 'probleem' was:

Het had niks te maken met eigen PHP code die wel of niet compatible is!

Punt is: WordPress overruled zelf de error reporting van PHP. Tot voor versie 3.6, werden PHP deprecated meldingen altijd supressed door WordPress.

Echter sinds versie 3.6 doen ze dat niet meer.

Nu gebruikt WordPress 3.6 wel zelf in de core nog steeds o.a. de mysql_connect functie in zijn WPDB class, die ( als je het goed doet ) gebruikt word voor custom tables etc. in de database.

Dus, de mysql_connect deprecated melding op PHP 5.5 komt door de WP core zelf en is dus niet aan te doen.

Nu zijn er al meldingen dat ze op de een of andere manier er dus niet aan gedacht hebben, dat mensen die met PHP 5.5 zitten, altijd die melding krijgen als ze debug mode aan hebben staan - wat dus wel de gewoonte is/moet zijn van een WordPress developer.

Ik heb mijn PHP versie gedowngrade naar 5.4 en de melding is weg en ik kan weer met debug mode aan verder :) En de melding zal in PHP 5.5 verdwijnen als WordPress z'n class geupdate heeft naar PDO of MySQLi