PDA

Bekijk Volledige Versie : Interview met CEO Salvatore Fiorenza over de commotie rond Datahouse



ispam.nl
13/07/13, 17:42
Na het faillissement van Datahouse Belgium is er ook in de Nederlandse markt commotie ontstaan en gaan er de wildste geruchten over Datahouse. ISPam.nl heeft zojuist Datahouse CEO Salvatore Fiorenza hier telefonisch over gesproken en biedt hem hier de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen.*Volgens Fiorenza wordt het faillissement van Datahouse Belgium ...
---
Source: ispam.nl (http://feedproxy.google.com/~r/ispam-nl/~3/-Wqn_DVfRU4/)
---

dth
13/07/13, 19:26
Toch grappig dat er een rechterlijke uitspraak is dat datahouse alphen het pand komende week moet verlaten.
En dan maar blijven roepen dat er niks aan de hand is.
"Kapot gemaakt door de concurenten "
Wat als ze nou gewoon de huur waren blijven betalen.

Danny

Apoc
13/07/13, 20:15
Ik moet toch zeggen dat dit wel echt als een "bord voor je kop" interview over komt.

Er wordt gesteld dat het allemaal "bullshit" is (lekker professionele verwoording ook weer), het probleem met de airco's in België wordt afgedaan alsof het een kleinigheid is, en de schuld ligt allemaal aan een ander (concurrenten en klanten die onder contract uit willen). Met andere woorden: het gaat allemaal prima, niets aan het handje, move along people, nothing to see here.

Het lijkt mij toch wel duidelijk dat er toch wel *iets* speelt. Wellicht wordt het door sommige partijen overdreven, dat zou zeker kunnen. Maar als je dan reageert alsof er eigenlijk helemaal niets aan de hand is, kom je m.i. niet erg geloofwaardig over. Als je dan de gemoederen wilt sussen, speel dan open kaart, erken dat er wat probleempjes zijn, wat die probleempjes zijn, en wat eraan gedaan wordt. En bovenal: communiceer proactief en geef op die manier de verschillende partijen geen ruimte om te speculeren/insinueren/provoceren.

Wanneer je niet communiceert wanneer er onrust is, zet dat de deur wagenwijd open voor speculatie. En terecht, want bezorgde klanten weten niet waar ze aan toe zijn. Als je dan vervolgens ook nog eens volledig ontkent dat er problemen zijn, zie ik dat persoonlijk als een zorgwekkendere reactie (m.a.w. als een kat in het nauw) dan wanneer problemen erkent zouden worden.

Voor de goede orde: niets in mijn verhaal is een beschuldiging. Dit is enkel mijn interpretatie, gebaseerd op de gemoederen en deze reactie daarop.

Verder ben ik het zeker met het verhaal eens dat bepaalde partijen bezig zijn geweest met lijken pikken. Echter, om nu te stellen dat dat de grondslag zou zijn voor deze soap, vind ik onzin. Wanneer je als bedrijf een probleem hebt, en vervolgens doet alsof je neus bloedt, dan ben je zelf de veroorzaker van de onrust. Dat er vervolgens aasgieren op springen, verdient m.i. zeker niet een schoonheidsprijs, maar dat maakt die aasgieren nog niet de veroorzaker van het probleem.

Powermage
14/07/13, 13:16
Het kan natuurlijk ook een tactiek zijn, gewoon bewust een aantal grote contracten niet betalen in de hoop dat die een faillissement uitlokken om zo snel rustig door te starten en zo een hoop schulden kwijt te zijn...

Echter is het een gevaarlijk spel omdat ze door de mand vallen en partijen nu weg gaan...

Want komop, dit interview is toch een wassen neus en kan je nauwelijks journalistiek noemen... Enige kritische blik ontbreekt compleet. Waar zijn de vragen over het Belgische faillissement wat er is. Waar is de kritische blik over het ontruimingsbevel wat ook een feit is en wat zijn de oplossingen ervoor?
Datahouse heeft gewoon een gevaarlijk spel gespeeld met de continuïteit van zijn klanten, IMHO in deze branche een absolute no-go, alleen al om die reden kan ik mij voorstellen dat een rechter je best gelijk kan geven om een contract te ontbinden gezien de zwaarwegende belangen.

Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

Alexander
14/07/13, 13:36
Het kan natuurlijk ook een tactiek zijn, gewoon bewust een aantal grote contracten niet betalen in de hoop dat die een faillissement uitlokken om zo snel rustig door te starten en zo een hoop schulden kwijt te zijn...

Daar heb je een term voor: Actio pauliana (http://nl.wikipedia.org/wiki/Actio_pauliana) en is strafbaar

PimEffting
15/07/13, 14:20
Gelukkig heeft mijnheer zelf wel een nieuwe boot
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4144976636452&set=pb.1644842748.-2207520000.1373887175.&type=3&theater

SHQ
15/07/13, 14:33
Is het beloofde persbericht al ergens bekend?

Erik H.
15/07/13, 14:38
Is het beloofde persbericht al ergens bekend?

Denk dat de lucht daarvoor nog in de oven ligt ;-)

dennis0162
15/07/13, 14:52
Misschien is het handig om alle topics van Datahouse samen te voegen?
Anders moet ik 3 topics bijhouden en het is al zo warm.

SHQ
15/07/13, 15:01
Tweakers: Vers van de pers
http://tweakers.net/nieuws/90228/rechter-sluit-datacenter-datahouse-vanwege-huurachterstand.html

toevoeging:
Update, 13:27: Hoewel Datahouse het pand moet verlaten, blijft het pand actief als datacenter en wordt een andere uitbater gezocht. Deze informatie is toegevoegd aan het artikel.

Danny zoekt dus nieuwe uitbaters,

Randy
15/07/13, 15:19
Savvas, kom er maar in :lovewht:

SHQ
15/07/13, 15:28
Ben benieuwd wie daar zijn naam aan durft te branden, denaam datahouse (mooie naam ansich) kunnen ze in elk geval wel direct gaan schrappen..

adknoth
15/07/13, 15:36
Sorry, maar die oude rommel wil toch niemand meer hebben? Daar moet een smak geld tegen aan om er weer iets van te maken.

Powermage
15/07/13, 15:36
Tweakers: Vers van de pers
http://tweakers.net/nieuws/90228/rechter-sluit-datacenter-datahouse-vanwege-huurachterstand.html

toevoeging:
Update, 13:27: Hoewel Datahouse het pand moet verlaten, blijft het pand actief als datacenter en wordt een andere uitbater gezocht. Deze informatie is toegevoegd aan het artikel.

Danny zoekt dus nieuwe uitbaters,

Vers van de pers? DHT heeft dit toch al aangegeven in een van de Datahouse topics hier?

Magus
15/07/13, 16:03
nee dat was ik, had m in die andere draad al gelinkt

Powermage
15/07/13, 16:14
nee dat was ik, had m in die andere draad al gelinkt

http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/180433-update-belgische-tak-datahouse-failliet-verklaard-massale-leegloop-nl-vestingen-post1264864.html#post1264864

Hierin verteld de persoon die de rechtszaak heeft gewonnen dat het DC niet dicht gaat en alleen Datahouse eruit gaat...

Magus
15/07/13, 16:27
o dat stukje, ik dacht dat het over het tweakers nieuws ging

SHQ
15/07/13, 16:58
Vers van de pers? DHT heeft dit toch al aangegeven in een van de Datahouse topics hier?

Dat had ik gemist, het hopt momenteel tussen de topics heen en weer dus dan mis je soms wat details. :)