PDA

Bekijk Volledige Versie : Datahouse massaal leeggehaald



ispam.nl
13/07/13, 13:09
Datahouse Alkmaar wordt momenteel massaal leeggehaald door klanten. Klanten zitten in angst nadat eerder deze week het faillissement voor de Belgische tak werd uitgesproken. Bij de Alkmaarse vestiging was het gisteren een komen en gaan van klanten die, al dan niet met behulp van nieuwe aanbieders, servers en netwerkapparatuur verwijderden en elders onderbrachten. ISPam.nl sprak ...
---
Source: ispam.nl (http://feedproxy.google.com/~r/ispam-nl/~3/cpLQi4f2gf0/)
---

cashforce
13/07/13, 13:33
Ispam is dit je nieuwe marketing strategie....

dreamhost_nl
13/07/13, 14:00
In het artikel wordt slechts één naam genoemd waar naar wordt vertrokken. Men zou kunnen aannemen dat er door deze partij betaald is om het artikel te laten schrijven. Minimaal wordt hiermee de journalistieke onafhankelijkheid teniet gedaan.

Randy
13/07/13, 15:56
Ik denk niet dat het belangrijk is waar mensen heen gaan. Bovendien, gezien het profiel van een aantal (semi)overheden, denk ik ook niet dat ze hier bekendheid aan willen geven. Dat er toevallig een partij genoemd was en dat er conclusies getrokken worden - nota bene door een partij die zich achter een Ltd en postbus verschuilt - zegt denk ik meet over diegene die de opmerking maakt dan over het artikel zelf. Over aannamen gesproken ;)

Jammer is wel dat dit verhaal alleen maar verliezers kent. Klanten zitten er niet op te wachten in het weekend een spoedmigratie te doen, en Datahouse Alkmaar is een zelfstandige rechtsvorm waar eigenlijk geen problemen zijn, maar wel meegetrokken wordt met het faillissement in Vilvoorde en de gang van zaken in Alphen aan de Rijn. Praat ik nog niet eens over de extra kosten omdat oude contracten gewoon door blijven lopen.

dth
13/07/13, 16:25
Even een update van de andere kant:
Nadat Datahouse Alphen sinds begin dit jaar geen huur meer heeft betaald en er absoluut geen normale communicatie mee te voeren viel, reste mij geen andere keuze dan naar de rechter te stappen. Datahouse is niet eens komen opdagen op de zitting en erkende in een brief dat ze huur achterstand hadden. De rechter heeft mij in het gelijk gesteld en een datum neergezet waarop zij uit het pand in Alphen vertrokken moesten zijn. Ik heb het aan Datahouse overgelaten om te communiceren met hun klanten. Toen zij geen enkele actie ondernamen heb ik donderdag Rijndata ingelicht over de uitspraak. Die heeft de volgende dag hun klanten/servers die ze daar hadden staan verhuisd.

Danny

The-BosS
13/07/13, 16:40
Datahouse is niet eens komen opdagen op de zitting en erkende in een brief dat ze huur achterstand hadden.

Misschien waren ze niet aanwezig omdat ze op dat moment op hun andere rechtszaak moesten zijn en/of omdat ze toch op voorhand al wisten wat het resultaat ging zijn.

cashforce
13/07/13, 16:46
Een vonnis hoeft niet ten uitvoer te worden gelegd en het is / was de bedoeling dat de klanten geen hinder van deze situatie ondervinden. Tot op heden hebben ze dat ook niet want alle verbindigen worden in de lucht gehouden.

cashforce
13/07/13, 16:59
Rijndata had niet weg hoeven gaan want de service was gewaarborgd. Dat is deze nog steeds. Laten we hopen dat de misverstanden snel uit de wereld zijn en Rijndata op haar schreden terug keert.:thumbup:

dth
13/07/13, 17:15
wat ben jij naief zeg
geloof jij nog in sprookjes?

The-BosS
13/07/13, 17:19
Een vonnis hoeft niet ten uitvoer te worden gelegd en het is / was de bedoeling dat de klanten geen hinder van deze situatie ondervinden. Tot op heden hebben ze dat ook niet want alle verbindigen worden in de lucht gehouden.

Ik zie niet in wat verbindingen hier mee te maken hebben, als de eigenaar je uit het pand wil hebben omdat je al langere tijd geen huur betaald kan niemand dat tegen houden. Tenzij er in onderling overleg (met de 3 partijen) een overnemer gevonden is voor de huur van het gebouw en de activiteiten.

cashforce
13/07/13, 17:25
Ik zie niet in wat verbindingen hier mee te maken hebben, als de eigenaar je uit het pand wil hebben omdat je al langere tijd geen huur betaald kan niemand dat tegen houden. Tenzij er in onderling overleg (met de 3 partijen) een overnemer gevonden is voor de huur van het gebouw en de activiteiten.

Juist en zolang die lopen is het de bedoeling om de rust te bewaren. Het is aan de eigenaar om te bepalen wanneer er een vonnis ten uitvoer wordt gelegd m.a.w.; als hij dat wil. Mocht een overname slagen dan gaat de eigenaar dus niet tot ontruiming over en kan het centrum dus blijven bestaan.

dreamhost_nl
13/07/13, 17:46
nota bene door een partij die zich achter een Ltd en postbus verschuilt - zegt denk ik meet over diegene die de opmerking maakt dan over het artikel zelf. Over aannamen gesproken ;)


Ga je nou in de aanval? Wat zegt dat nu dan wel niet over jou, meneer Ten Have?
Er worden hier een tweetal meningen gegeven. Als je het daar niet mee eens bent kun je dat ook op een normale manier communiceren lijkt me, zonder de rechtsvorm van een bedrijf te bekritiseren dat al langer met Internet bezig is, dan dat sommigen op WHT oud zijn.

dth
13/07/13, 18:21
" de service was gewaarborgd"

Wie zegt dat ?

Het klinkt bijna alsof jij iemand bent die daar profijt van zou hebben.

Apoc
13/07/13, 18:47
Ik denk niet dat het belangrijk is waar mensen heen gaan.


Jammer is wel dat dit verhaal alleen maar verliezers kent. Klanten zitten er niet op te wachten in het weekend een spoedmigratie te doen, en Datahouse Alkmaar is een zelfstandige rechtsvorm waar eigenlijk geen problemen zijn, maar wel meegetrokken wordt met het faillissement in Vilvoorde en de gang van zaken in Alphen aan de Rijn. Praat ik nog niet eens over de extra kosten omdat oude contracten gewoon door blijven lopen.

Uh, en de colo-aanbieders waar de (voormalige) klanten van Datahouse heen gaan, zijn ook verliezers? Want het is enorm sneu dat ze een nieuwe betalende klant binnen halen?

Er zijn in deze soap meerdere lijkenpikkers naar voren gestapt. Dat moeten ze zelf weten. Ik ben er geen fan van, maar in bijvoorbeeld de Amerikaanse markt gaat het er nog 10 keer harder aan toe. Het is nu eenmaal commercie, en dat je dan wat klanten binnen probeert te sprokkelen over de rug van een ander.. tja, zo gaat het in de praktijk nu eenmaal. Ik zou het zelf anders aanpakken, maar dat staat er verder los van.

Echter, als je je als betrouwbaar nieuws medium wilt profileren, is het essentieel dat je neutraal blijft. Dat er in dit artikel dus 1 specifieke partij genoemd wordt waar naartoe verhuisd wordt, vind ik een vreemde zaak. Zeker als je bedenkt dat het noemen van de betreffende naam totaal niets aan de nieuwswaarde van het artikel toevoegt (het had net zo goed zonder die naam verwoord kunnen worden). Vanuit die invalshoek, is het dus ook niet onlogisch dat dit als gekleurde journalistiek geïnterpreteerd wordt.

®on
13/07/13, 21:39
Eens met Apoc. Plus het interview met Salvatore waarin een andere partij als enige een sneer krijgt. Dat klinkt niet erg journalistiek onafhankelijk.

Rik
13/07/13, 23:15
Gaat het zo niet altijd...?

Heb me daar veel vaker over mogen verbazen (in meerdere 'richtingen').
Vaak spelen persoonlijke kwesties of gewoon iemand 'niet mogen' mee.

Niet alleen daar hoor,op eigenlijk de meeste/alle platforms die met hosting te maken hebben is dat wel het geval, zeker als je er even goed op let en je de bestaande connecties/vriendjes weet.

Lijkenpikkers, ook al is het in de VS erger en harder, vervuilen een branche.
Ze zorgen regelmatig voor de extra 'duwtjes' die nodig zijn om iemand omver te gooien.
Vaak via een ander/omweg.

Dat maakt het heel misselijk en heel zuur voor de ondernemingen die daardooor geen schijn van kans meer hebben.

De systemen zijn dermate vitaal, voor veel ondernemingen en organisaties, dat die simpelweg geen risico kunnen lopen te blijven.
Waar rook is, is vuur... en er zijn er genoeg die even willen wapperen om het smeulende brandend te krijgen.

De gene die het overkomt, vaak door een paar fouten of simpelweg pech, 'hangen' direct.
Ook bij de daarop volgende doorstart of opstart van een nieuwe onderneming blijven sommige lui die mensen dwarsbomen en onderuithalen.

Dat zegt uiteindelijk meer over die mensen dan over de gene om wie het gaat, en het kan iedereen hier overkomen na een paar onbedoelde (want wees eerlijk: niemand wil dit voor zijn klanten) fouten of storingen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts..”
- Winston Churchill

En door een paar storingen of andere 'fuckups', laat geen ondernemer zich uit het veld slaan, ook al betekend het direct je ondergang door lijkenpikkers. Want waren die er niet, en dacht iedereen gewoon mee aan oplossingen, dan kunnen zulke toko's veel vaker gewoon overleven.

Conclusie: ga je neer, dan je neer (wat je ook doet), daar zorgen anderen wel voor... Ben je vervolgens neergegaan? Dan moet je wel doorgaan indien je ondernemer bent (in hart en nieren). En wees eerlijk, hoe het ook met Datahouse zal lopen, iedereen kent de heren goed genoeg om te weten dat er sowieso een opvolger zal komen.

Wat is het resultaat?
Ellende om niks, ja om wat mensen een leuke paar dagen op fora en blogs te bezorgen.

Triest.

santema
14/07/13, 02:28
De rechter heeft mij in het gelijk gesteld en een datum neergezet waarop zij uit het pand in Alphen vertrokken moesten zijn.

Wanneer was deze uitspraak?

Powermage
14/07/13, 12:05
Wanneer was deze uitspraak?

Zo even uit mijn hoofd 2 juli al met iets van 2 weken ontruimingstijd.


Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

drex
14/07/13, 16:51
sorry, niet goed verwoord dus verwijderd.
Excuus.....

dth
14/07/13, 20:10
Wat hier onder staat geldt alleen voor datahouse alphen, ik weet niks van de andere vestigingen.
Als verhuurder stel ik vast:
Na Jan 2013 heeft datahouse geen huur meer betaald.

De rechter heeft de volgende uitspraak gedaan:

http://dth.net/datahouse/alphen/vonnis_datahouse_alphen.pdf

Dit alles gaat mij zeer ter harte.
Ik streef naar continuiteit van de dienstverlening aan de Handelsweg nummer 8. De huidige dienstverlening, zoals de gebruikers dit gewend zijn, zullen (eventueel door een nieuwe exploitant) worden opgepakt, voorgezet en verbeterd.

Danny
admin[at]handelsweg8.nl

Active8
14/07/13, 20:25
Is dit misschien een reden voor "storing" bij Rijndata ?
Websites liggen er al een paar uur uit

dth
14/07/13, 20:29
Is dit misschien een reden voor "storing" bij Rijndata ?
Websites liggen er al een paar uur uit

Volgens mij heeft rijndata niks meer in alphen staat voor zo ver ik weet.
Heeft dacht ik alles meegenomen. Maar de mensen die afgelopen vrijdag meegeholpen hebben en die meelezen kunnen daar vast wat over zeggen.

The-BosS
14/07/13, 20:45
Is dit misschien een reden voor "storing" bij Rijndata ?
Websites liggen er al een paar uur uit

Over welke websites heb je het dan, want www.rijndata.nl zelf werkt wel en andere websites die gehost zijn bij rijndata ook, doe anders eens een traceroute zou ik zeggen want ik zie wel wat verandering in hun routing sinds gisteren.

Active8
14/07/13, 20:47
Ja dat klopt sinds 10 minuten doen hun website het ook weer maar de klanten zijn nog steeds offline , volgens Twitter een engineer fout

Randy
14/07/13, 21:50
Volgens mij heeft rijndata niks meer in alphen staat voor zo ver ik weet.

Robbert even bellen, je hebt zijn nummer... Vrijdag- en zaterdagnacht is er inderdaad veel overgebracht naar Zoetermeer. Een top-team van mensen die op zeer korte termijn beschikbaar waren om te helpen!

DutchTSE
14/07/13, 21:54
Wat hier onder staat geldt alleen voor datahouse alphen, ik weet niks van de andere vestigingen.
Als verhuurder stel ik vast:
Na Jan 2013 heeft datahouse geen huur meer betaald.

De rechter heeft de volgende uitspraak gedaan:

http://dth.net/datahouse/alphen/vonnis_datahouse_alphen.pdf

Dit alles gaat mij zeer ter harte.
Ik streef naar continuiteit van de dienstverlening aan de Handelsweg nummer 8. De huidige dienstverlening, zoals de gebruikers dit gewend zijn, zullen (eventueel door een nieuwe exploitant) worden opgepakt, voorgezet en verbeterd.

Danny
admin[at]handelsweg8.nl

Vonnis gelezen en zo zacht mogelijk uitgedrukt vind ik gedaagde een vreselijke eikel :) Iemand die de hostingbusiness niet waard is, als betrouwbaar ondernemer verschijn je tenminste op een zitting. Dat het financieel slecht gaat is een maar vervolgens de hele boel negeren en mij met vele anderen een slecht weekend bezorgen is twee.

toasterhoster
14/07/13, 22:04
Kan iemand mij vertellen wat ik moet verwachten voor de sites die ik host bij Technotop (voorheen Rijndata)? Rijndata.nl werkt idd weer, maar technotop.nl en al mijn sites/domeinen werken niet.

Ik gebruik trouwens nog wel steeds de name servers van rijndata.

Active8
14/07/13, 22:06
Kan iemand mij vertellen wat ik moet verwachten voor de sites die ik host bij Technotop (voorheen Rijndata)? Rijndata.nl werkt idd weer, maar technotop.nl en al mijn sites/domeinen werken niet.

Ik gebruik trouwens nog wel steeds de name servers van rijndata.

Zoals Randy al zei, even Robert bellen :)

Ik weet niet hoe lang het gaat duren heb dan ook bij voorbaat een paar kritische klanten naar een andere server overgezet, lang leve extern backup :)

toasterhoster
14/07/13, 22:28
OK, gebeld. Alles moet morgen weer OK zijn :D.

ro_bb_ert
14/07/13, 22:36
Is dit misschien een reden voor "storing" bij Rijndata ?
Websites liggen er al een paar uur uit

Nee, dit is een storing op ons cloudplatform en heeft niets te maken met Alphen a/d Rijn.

Yourwebhoster
15/07/13, 07:04
Ik verzoek allen om in het andere topic verder te gaan: http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/180433-update-belgische-tak-datahouse-failliet-verklaard-massale-leegloop-nl-vestingen-11.html#post1264872.