PDA

Bekijk Volledige Versie : De Goedkoopste .nl Registrars?



JanPaul999
12/07/13, 06:21
Hallo, wat zijn een aantal van de meest goedkope .nl registrars?

voor het regelmatig registreren van nieuwe .nl (en soms ook .be) domeinnamen ben ik op zoek naar verschillende goedkope registrars.

Het liefst heb ik bij registrars ook de optie om via hun interface zelf aanpassingen te kunnen maken aan de domeinnaam dns servers etc.

golden
12/07/13, 09:38
Denk dat transip.nl een van de goedkoopste.

drex
12/07/13, 09:42
Er zijn er nog wel meerdere met een lange staat van dienst die zelfs nog goedkoper zijn dan TransIP.....
Even zoeken al hier in WHT en je komt ze vanzelf tegen, is al vele malen genoemd.

Wel goed uitkijken wat er zijn er een aantal bij die rekenen alleen als je verhuist een goedkoop tarief maar bij verlengingen de veel hogere prijs doorberekenen.

Een goed overzicht kun je hier vinden:
http://www.ispam.nl/archives/31605/overzicht-nederlandse-domeinnaam-resellers-2013/

TotallyHosted
12/07/13, 10:43
TransIP stunt alleen het eerste jaar, het 2e jaar zijn ze gewoon een normale prijs. Dat vergeet men nogal vaak.

Arieh
12/07/13, 10:53
TIP is inderdaad zeer duur. Ben daarom overgestapt naar MDR. Scheelt gewoon 2/3 euro excl btw per domein. TIP heeft misschien een mooie interface, maar daar koop je niets voor. Bovendien vind ik de support bij MDR ook fijner.

Stewie
12/07/13, 12:22
Denk dat transip.nl een van de goedkoopste.

Dat is één van de duurdere helaas ;-) En een bijzonder vervelende partij als je wilt verhuizen.

cfmweb
12/07/13, 12:29
Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van Oxxa (Internet Today). Goedkoop en een alleszins redelijk beheerpaneel.

CT0
12/07/13, 13:15
Ik hoorde van een klant dat TransIP geld vraagt voor een .nl domeinhouder wijziging... Voor zover ik weet zijn die kostenloos bij SIDN. Maar ze zijn dus niet de goedkoopste zoals Stewie ook al aangaf ;)

dreamhost_nl
12/07/13, 20:02
Vroeger moest er voor een houderwijziging inderdaad betaald worden aan de SIDN. Dat is echter alweer enige tijd (jaren?) niet meer zo, maar het staat de registrar uiteraard vrij indien ze hier wel geld voor willen vragen.
Voor de volledigheid: Bij ons is het overigens altijd kostenloos geweest.

t.bloo
12/07/13, 23:41
Hier tevreden over Open Domain Registry (maar ook de andere genoemde bedrijven leveren prima diensten)

JanPaul999
13/07/13, 01:44
Ok, laat ze maar komen, wie zegt dat je geen onpartijdig advies kan krijgen op dit forum :)

Bedankt voor de reacties tot dusver

JanPaul999
13/07/13, 03:52
Ik ben tot noe toe het meest onder de indruk van Oxxo, goede prijzen, de meeste domein extensies (250) en een uitgebreid controle paneel.

energykind
13/07/13, 09:08
Weetje, jullie hebben gelijk. TIP is vrij duur. Wellicht tijd om rond te neuzen on wat beter uit te komen daar ik alles via TIP heb lopen.

uwhosting
14/07/13, 23:41
Ik zou je wel willen adviseren verder te kijken dan enkel de prijs... goedkoop is 1 ding, maar kwaliteit en gemak lijken mij minstens zo belangrijk.

drex
15/07/13, 00:07
Ik zou je wel willen adviseren verder te kijken dan enkel de prijs... goedkoop is 1 ding, maar kwaliteit en gemak lijken mij minstens zo belangrijk.

Wat zou je denken van betrouwbaarheid........

SHQ
15/07/13, 13:11
Het aanbieden van domeinnamen wordt nogal onderschat wat er op de achtergrond allemaal bij komt kijken.

Ik zelf zou dus niet kijken naar de prijs (zolang deze realistisch blijft) maar ook naar de onderneming erachter.
Transip is wellicht 1 van de duurdere (voor reselling, geen eindgebruik) maar ook daar kun je onderhandelen.
Er zijn partijen zoals MDR etc die het wat goedkoper aanbieden, en ook een goede interface hebben.

Kijk in elk geval naar bedrijf of ze inderdaad wel in staat zijn domeinnamen te resellen.
denk hierbij aan: Kun je zelf
- dag en nacht bij je dns
- dag en nacht bij tokens en epp codes
- zelfstandig whois wijzigen, en houd rekening met whois wijziging kosten. NL is vaak kosteloos en com enzo ook maar Be/EU/DE dus niet.

Hostinger
18/07/13, 19:13
Ik heb zelf wel domeinnamen gekocht bij mijndomeinreseller.nl. Ze hebben daar twee tarieven, €5,60 per maand voor een prepaid, gratis account en €4,40 voor een maandelijks gefactureerd abonnement twv. €45 per maand.

dennis0162
18/07/13, 19:51
Ik heb zelf wel domeinnamen gekocht bij mijndomeinreseller.nl. Ze hebben daar twee tarieven, €5,60 per maand voor een prepaid, gratis account en €4,40 voor een maandelijks gefactureerd abonnement twv. €45 per maand.

45 euro per jaar

Sent from my HTC One X using webhostingtalk mobile app

winc-hosting
09/08/13, 22:18
TIP is vrij duur

Volgens mij is Oxxo wel één van de goedkopere .nl registars. 4 euro voor het eerste jaar, daarna 5 euro per jaar.

Fiero99
12/08/13, 16:54
<knip>

DualVision
12/08/13, 17:01
<knip>

Waarom die toevoeging aan de link?

WebMeso
12/08/13, 17:12
Waarom die toevoeging aan de link?

Daar krijgt hij vast 1 euro korting voor.

Dreas
12/08/13, 18:10
OpenProvider is natuurlijk ook een grote partij

drex
12/08/13, 20:03
OpenProvider is natuurlijk ook een grote partij

Er zijn wel meer grote partijen, maar ook dat wil niets zeggen!

michaelsnijder
14/08/13, 15:53
ik heb zelf alleen ervaring met transip, zelf altijd naar tevredenheid geholpen door de support afdeling (Ook in het weekend) wellicht niet "de" goedkoopste maar naar mijn idee wel waar voor je geld.

Kay van Aarssen
17/08/13, 13:00
TransIP laat wel vaak steken vallen bij support tegenwoordig.
De hele support afdeling is niet direct bereikbaar. Ook niet via het algemene nummer en op tickets wordt niet snel genoeg geantwoord het duurt soms 24-72 uur voor er een response komt.

Daniel Oxxa.com
17/08/13, 22:16
zo is er bij iedereen iets. oxxa.com, openprovider en TransIP, hebben plus en min punten... Ze zijn niet voor niks de grootste in NL. Je kan ook niet iedereen tevreden houden.. Ik zelf zit bij oxxa en ben tevreden maar ben vast geen lastige klant... (-;

uwhosting
18/08/13, 10:34
TIP is niet de goedkoopste, maar hun supportafdeling reageert wel in het weekend. Bij openprovider moet je op vrijdagavond wachten tot het maandag is. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt.

XelaHosting
18/08/13, 13:12
Ik zelf zit bij MDR. Moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Registreren, wijzigingen aanbrengen is gemakkelijk zelf te doen. Misschien niet de goedkoopste maar wel een van de betere.

kickntodabeat
20/08/13, 19:42
Ik zit ook bij MDR, nog nooit problemen met gehad, support is meestal binnen het uur..
Een heel gemakkelijke api.
Is zeker niet de goedkoopste, maar als je alles bekijkt, kom je goedkoper uit bij MDR.

ronaldvanhoeven
20/08/13, 21:32
Als je een beetje aantallen te registreren hebt is Openprovider ook een goede partij...

- - - Updated - - -

Als je een beetje aantallen te registreren hebt is Openprovider ook een goede partij...