PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands incassobureau



bibawa
08/07/13, 23:41
Ik had even graag de ervaring van de Nederlandse collega's ingeroepen..

Wij werken momenteel samen met een Belgisch incasso bureau, omdat wij ook vele Nederlandse klanten hebben en we via ons huidig incassobureau heel moeillijk onbetaalde facturen van NL klanten ge-eind krijgen ben ik opzoek naar een goed Nederlands incassobureau.. (huidig bureau doet bv geen plaatsbezoeken in NL wat toch wel een belangrijk onderdeel is van een succesvolle invordering).

In eerste instantie wil ik opzoek gaan naar een goed bureau om vervolgens samen met dit bureau te bekijken of dit allemaal zomaar 'mag', als BE bedrijf voer je NL zaken volgens BE recht en niet het NL recht wat toch wel anders is.

Met welk bureau hebben jullie goede ervaringen en zouden jullie aanraden? Liefst een kantoor dat werkt op basis van het no cure no pay principe.

Alvast bedankt voor jullie feedback !

Rubra
08/07/13, 23:57
Wij hebben goeie ervaringen met Credam. ( http://www.credam.nl/ )

Hun kan ik zeker aanraden.

bibawa
09/07/13, 00:08
Bedankt voor de feedback! Heb ze even gecontacteerd..

Tim.Bracquez
09/07/13, 00:41
Werk hier met aveon.nl werkt goed!

bibawa
09/07/13, 10:05
Bedankt, ga ze ook even contacteren. Gebruik je deze ook voor BE klanten of daarvoor toch een Belgisch bureau ?

t.bloo
09/07/13, 10:55
Voorheen goede resultaten met profinca.nl gehad, heet nu billincasso.nl

bibawa
09/07/13, 11:10
Net feedbak van Credam gehad, moet zeggen hun werkwijze ziet er veelbelovend uit :-)

Tim.Bracquez
09/07/13, 11:18
Bedankt, ga ze ook even contacteren. Gebruik je deze ook voor BE klanten of daarvoor toch een Belgisch bureau ?
Enkel NL, voor Belgiƫ is het met advocaat.

Vind het wel handig dat je middels een API dossiers kan pushen & online opvolgen.

bibawa
09/07/13, 11:21
Is dat niet een stuk stugger werken dan een incassobureau ?

Tim.Bracquez
10/07/13, 00:10
Klopt, maar klant betaald alle kosten, dus niet mijn zorg, is zoveel duurder maar tot hier toe nog niet veel moeten doen. Veel zelf naar klant bellen voordat het daar verwerkt wordt

patrickekkel
10/07/13, 01:43
Klopt, maar klant betaald alle kosten, dus niet mijn zorg, is zoveel duurder maar tot hier toe nog niet veel moeten doen. Veel zelf naar klant bellen voordat het daar verwerkt wordt

Ook in nederland worden de incasso kosten verhaald op de debiteur

Wij werken samen met Vesting Finance en Graydon.nl

Eerst op basis van het minnelijke traject en lukt dat niet kunnen ze het opschalen naar een gerechtelijke procedure.

Axel Polfliet
10/07/13, 01:48
Sinds kort klant bij http://www.billincasso.nl, bevalt tot op heden vrij goed.

patrickekkel
10/07/13, 12:15
Sinds kort klant bij http://www.billincasso.nl, bevalt tot op heden vrij goed.

Tot je wat langer klant bent billincasso was voorheen profinca. wij hebben zeer slechte ervaringen met deze partij.

Axel Polfliet
10/07/13, 13:04
Tot je wat langer klant bent billincasso was voorheen profinca. wij hebben zeer slechte ervaringen met deze partij.

Ik baseer me nu even op eigen ervaring, er zijn van elk incasso bureau gemixte ervaringen op het internet te vinden. We doen ook al ruim 3 jaar zaken met een advocaten kantoor uit Dordrecht maar voor sommige klanten is het een drastische stap om direct een advocaat erop te zetten.

NibeP
10/07/13, 17:40
Tot je wat langer klant bent billincasso was voorheen profinca. wij hebben zeer slechte ervaringen met deze partij.

Kan je misschien een slechte ervaring met deze partij delen (eventueel via PM)?

patrickekkel
10/07/13, 21:39
@peter Bin dat hoeft niet per PM

45% van de vorderingen hebben zij niet kunnen innen en sluiten ze zonder overleg.
Terwijl het niet om zuinige bedragen gaat. en waarvoor ik echt gerechtelijk wil gaan.
10% van die vorderingen zijn betaald omdat ik er daadwerkelijk zelf nog achteraan ben gegaan.

en 45% van de vorderingen zijn betaald. met minimale inspanning van profinca/billincasso.

Nu doen wij zaken met zowel graydon als Vesting Finance en geloof mij een het geeft mij een veel beter gevoel.
Zij hebben de vorderingen overgenomen die ik open had staan bij profinca en raad eens. van die vorderingen moet ik welgeteld nog 2 betalingen krijgen en dan is alles betaald.
En dan heb je het niet over misselijke bedragen. want daar kan ik een goede Mercedes van kopen bij de dealer.

Voor mij geen No Cure No Pay Constructie meer. ik geloof zeker wel dat er incasso bedrijven zijn die dit wel heel goed oppakken.
En wel moeite doen voor hun klant.

Nu betaal ik voor een niet te innen incasso 10 euro excl btw. en zij sluiten pas nadat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Doe ik dat niet gaan ze netjes door met het proberen van het binnen halen van ons geld.