PDA

Bekijk Volledige Versie : [UPDATE] Belgische & Nederlandse tak Datahouse failliet verklaard. Massale leegloop.



Pagina's : [1] 2

Yourwebhoster
06/07/13, 13:36
De Belgische tak van de Nederlandse leverancier van serverruimte Datahouse is failliet verklaard. Dat blijkt uit documenten die Tweakers heeft ingezien. Er zou beslag zijn gelegd op servers van klanten, hoewel de curator stelt dat de activiteiten van het bedrijf gewoon doorgaan.

Het faillissement is afgelopen week uitgesproken en heeft betrekking op de Belgische tak van Datahouse (http://www.datahouse.nl/), die een datacenter in Vilvoorde opereert. Een medewerker van de curator stelt dat de activiteiten van het datacenter gewoon zullen doorgaan. "Er blijft gewoon stroom, internet en airconditioning", zegt zij. Een klant van het bedrijf stelt echter dat de curator beslag heeft gelegd op de servers van klanten. Klanten van het bedrijf hebben daarom dit weekend uit voorzorg servers weggehaald bij het datacenter. Het is nog niet bekend welke gevolgen het faillissement heeft voor de medewerkers en of er wordt gewerkt aan een doorstart.

De afgelopen week ontving Tweakers al signalen dat het slecht ging met het bedrijf. De leverancier van de airconditioning zou de airconditioning-systemen in beslag hebben genomen, omdat Datahouse al een jaar geen rekeningen meer had betaald. Daarop moest Datahouse nood-airconditioning neerzetten, maar er zouden niet voldoende systemen zijn geplaatst om de serverruimtes koel genoeg te houden.

Voor zover bekend is de Nederlandse tak van Datahouse nog niet failliet, maar het feit dat de Belgische tak van het bedrijf om is gevallen, schetst geen al te florissant scenario voor de rest van het bedrijf. Bovendien gaan er volgens een andere klant van het bedrijf al langer geruchten over een faillissement. Datahouse richtte zich op het opkopen van ongebruikte datacenters van andere bedrijven. Een erg goede staat van dienst heeft het bedrijf niet: er zouden regelmatig storingen plaatsvinden. Op dit moment heeft Datahouse datacenters in Alkmaar, Amersfoort, Alphen aan den Rijn en Den Haag.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/90104/belgische-tak-datahouse-is-failliet-verklaard.html (je kan daar de foto's van het dc in België vinden)

Ja ik weet dat er een RSS bot is maar deze loopt achter.

Yourwebhoster
06/07/13, 13:45
Hoe zal het met de Nederlandse tak gaan? En wat doen jullie als je klant bij datahouse bent? Ik zou niet vreemd opkijken als Datahouse hier in NL ook failliet gaat. Tenslotte hebben ze een vestiging afgestoten en gesloten. Misschien gaat het daardoor nu beter maar... zou je dat risico nemen?

Stewie
06/07/13, 13:59
Uit de praktijk blijkt toch dat veel partijen die risico's blijven nemen op basis van prijs, relatie, lopend contract, noem de argumenten maar op. Toen eerst Datahouse Spijkenisse is gesloten en vervolgens Datahouse Capelle is gesloten zijn diverse partijen naar Alphen of Den Haag verhuisd. Mij lijkt het problematisch omdat je als gebruiker het faillissement niet snel zal zien aankomen. Je bent niet vaak op de lokatie zelf, dus veranderingen zie je niet snel en doordat er tientallen aan stichtingen en BVs opgetuigd zijn kan een doorbraak in aansprakelijkheid plaatsvinden in een rechtszaal zonder dat er voortekenen waren bij de BV waaronder je als klant valt.

De groei in het aantal vestigingen was bewonderenswaardig maar de onzekerheid die nu speelt is killing voor een datacenter waar continuiteit voorop staat.

dennis0162
06/07/13, 14:47
Oh joh dat had ik niet aan zien komen (sarcasme).
Ik ben benieuwd of klanten het nu wel in gaan zien dat het slecht gaat met Datahouse.

dennis0162
06/07/13, 15:31
Er staat nu ook een filmpje op Tweakers van de tijdelijke "aircos".

http://tweakers.net/nieuws/90104/belgische-tak-datahouse-is-failliet-verklaard.html

oehTie
06/07/13, 18:29
Met alle respect voor mensen die er graag komen, ik ben er bijna anderhalf jaar geleden al weggegaan. Juist omdat we dit aan zagen komen. Het verbaast me eerder dat er nog zoveel van het bedrijf overeind staat. Marco van Gink is een goeie vent, Salvatore ken ik niet goed maar verder geen slechte ervaringen mee. Maar via via kwam toen al steeds meer naar buiten waardoor dit eigenlijk geen verrassing mag zijn.

energykind
06/07/13, 22:40
Met een beetje strategie kunnen ze t nog wel redden. Maar.... Dan moeten ze wel een strategie hebben ;)

ronaldvanhoeven
06/07/13, 22:44
Het zet je wel te denken! Hoe velen van ons hebben onderzoek gedaan naar de creditwaardigheid van hun leverancier / datacentra ?

drex
06/07/13, 22:49
Ik blijf er altijd nog vanuit gaan waar rook is, is ook vuur!
Voorzichtigheid is geboden......

Savvas
06/07/13, 23:26
Stilte voor de storm zeggen ze dan. Ik zag het voor België eerlijk gezegd niet aankomen, dit brengt voor andere betrokkene ook gezichtsverlies met zich mee en eventueel nog grote gevolgen.

Tim.Bracquez
07/07/13, 09:16
Benieuwd wat er met het datacenter in België gaat gebeuren.

Al een geluk dat een tijdje geleden dit niet de 2de locatie van ons is geworden, we gingen er wat backup spullen plaatsen.

bibawa
07/07/13, 10:25
Hoe amateuristisch is dat met die airco's... Ik vraag me dan af zouden alle klanten van deze praktijken op de hoogte zijn (vele die er een server plaatsen en er maanden niet onsite komen..) Ook niet bepaald goed voor de hardware

phreak
07/07/13, 17:17
Hoe amateuristisch is dat met die airco's... Ik vraag me dan af zouden alle klanten van deze praktijken op de hoogte zijn (vele die er een server plaatsen en er maanden niet onsite komen..) Ook niet bepaald goed voor de hardware

Dit was jaren geleden zo ook al het geval in Capelle a/d IJssel, laat staan het geneuzel met stroomstoringen, dus erg verwonderd ben ik niet... maar aan de andere kant, buy peanuts, get monkeys.

energykind
08/07/13, 09:33
Bij datahouse den haag is het tot zover probleemloos.

Ik heb mijn kantoor daar in house én een aantal servers staan in een rack vrolijkt te draaien. Tot zover is de stroom 1 x uitgevallen. Dat was een storing bij de leverancier maar de ups en de generatoren pakte alles moeiteloos op.

In tegenstelling tot rotterdam (en andere locaties) is het pand niet vervallen en werkt alles ook daadwerkelijk.

frederikbove
08/07/13, 09:56
Kan een curator niet eisen van de airco leverancier om diensten te blijven leveren om de continuïteit te waarborgen?

Yourwebhoster
08/07/13, 11:20
Kan een curator niet eisen van de airco leverancier om diensten te blijven leveren om de continuïteit te waarborgen?

De airco was al in beslag genomen als ik het goed begrijp.

chielsen
08/07/13, 12:43
Dit was jaren geleden zo ook al het geval in Capelle a/d IJssel, laat staan het geneuzel met stroomstoringen, dus erg verwonderd ben ik niet... maar aan de andere kant, buy peanuts, get monkeys.

Uhh Pay ;-)?

santema
08/07/13, 13:41
Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse tak bijzonder gezond is. Als die goed draaide was een verlies in België op een betere manier op te vangen dan dit. Het sluiten van meerdere datacenters in Nederland zegt ook genoeg, natuurlijk.

santema
08/07/13, 13:42
De airco was al in beslag genomen als ik het goed begrijp.

Beslaglegging is iets anders dan verwijdering. Hoewel er vast iets gedaan is om de installatie onklaar te maken, anders heeft beslaglegging weinig nut :)

bonza
08/07/13, 14:38
Het zet je wel te denken! Hoe velen van ons hebben onderzoek gedaan naar de creditwaardigheid van hun leverancier / datacentra ?
Lijkt me toch een standaard handeling om de krediet waardigheid van leveranciers waarvan je bedrijfsvoering sterk afhankelijk te monitoren.

CT0
08/07/13, 15:25
Even een linkje naar dit topic voor de geinteresseerden :-)

http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/180482-datahouse-belgium-failliet-verklaard-op-verzoek-van-scarlet-business.html

Vreemde situatie...

Powermage
08/07/13, 16:05
Imho is het grootste probleem in dit geval niet zozeer dit ene geval, maar het is wel een opeenstapeling van vreemde zaken, hun sponsoring met dat raceteam wat niet soepel ging (nogal zacht uitgedrukt) en 2 dc's in Nederland die plotsklaps stopten met vreemde verhalen (waarvan een toch redelijk duidelijk ook financieel van aard is) en dan nu dit... dat zet gewoon vraagtekens bij die partij.
het probleem word dan ook hoeveel mensen dat doen en gaan verhuizen (ivm de negatieve sfeer), de 1e aanvraag stond ondertussen al in het aanbiedingen gezocht forum.

phreak
08/07/13, 16:12
Uhh Pay ;-)?

Ja, die ja :)

The-BosS
08/07/13, 17:47
Kan een curator niet eisen van de airco leverancier om diensten te blijven leveren om de continuïteit te waarborgen?


De airco was al in beslag genomen als ik het goed begrijp.

Zelf dan nog zou het niet veel uitgemaakt hebben, de airco in het gebouw waren destijds niet berekend op zo een capaciteit, net als de stroomvoorziening trouwens. Toen ik er nog zat in de tijd van scarlet moesten ze bepaalde zalen al voor een deel leeg laten staan (zaal3: half leeg, zaal4: 2/3 leeg) omdat de airco het toen niet aan kon. Als ik de filmpjes en fotos nu bekijk is er eigenlijk niets veranderd bij toen.

Ik kan je zelf nog vertellen dat 2 andere belgische datacenter(groups) scarlet in der tijd niet eens wilde overnemen zelfs al kregen ze er nog geld bij, dat moet dus al genoeg aantonen waarom het van het begin gedoemd was om te mislukken.

IT-worX
08/07/13, 18:55
Zit Combell ook niet daar ergens? In één van de zalen?

The-BosS
08/07/13, 19:03
Zit Combell ook niet daar ergens? In één van de zalen?

Combell zat in zaal 3 & 4, maar bij mijn weten staat zaal 4 nu volledig leeg, in zaal 4 zat enkel base, combell en nucleus. Het grootste deel van combell staat bij lcl diegem trouwens.

WebMeso
10/07/13, 22:21
Waarom is de tekst in de beginpost zwart? Het is op de app bijna niet te lezen.

The-BosS
10/07/13, 22:41
Waarom is de tekst in de beginpost zwart? Het is op de app bijna niet te lezen.

Waarschijnlijk omdat het copy/paste met opmaak was ;).

Yourwebhoster
11/07/13, 07:46
Waarschijnlijk omdat het copy/paste met opmaak was ;).

You're right

HarrietWegloop
11/07/13, 20:39
Het lijkt me altijd verstandig om wat dieper te kijken als je zo'n belangrijke leverancier voor je infrastructuur je spullen toevertrouwd.. Maar ja mooie aanbiedingen verleiden altijd snel..

energykind
12/07/13, 09:36
Hmmmm enkele dag na mn vorige post op dit bericht voelen we in den haag toch wat nattigheid...

De schoonmakers van datahouse komen niet meer... Dat is meestal een van de eerste tekens... :(

CT0
12/07/13, 10:03
Dat is wel een vreemde zaak...

Wij hangen gelukkig elders, maar wat kun je als colo klant doen? Je kunt je spul halen en elders hangen, maar dan zit je contractueel nog steeds vast aan Datahouse... Geen reden voor ontbinding van overeenkomsten lijkt me.

Stewie
12/07/13, 12:23
De meeste datacenters zullen je dan een periode huurvrij bieden zodat je geen dubbele lasten hebt.

santema
12/07/13, 14:16
De meeste datacenters zullen je dan een periode huurvrij bieden zodat je geen dubbele lasten hebt.

Blijft een leuke vorm van zelfpromotie, zo'n bericht :)

santema
12/07/13, 14:34
ik lees net trouwens dat Versio vannacht van 0:00 tot 9:00 volledig offline is ivm spoedonderhoud. Ze staan bij Datahouse...

PB GHDC
12/07/13, 14:58
Dan weet je voldoende na alle berichten van afgelopen week ;)

Magus
12/07/13, 15:50
Er zullen er vannacht wel meer enkele uren offline zijn.

dennis0162
12/07/13, 15:58
Rijndata gaat verhuizen?

Stewie
12/07/13, 16:44
Er zijn een tiental ISPs die vandaag spoedonderhoud voor vannacht ingepland hebben. Dus het is aannemelijk dat het een groter actie betreft.

poepje
12/07/13, 17:52
Er zijn een tiental ISPs die vandaag spoedonderhoud voor vannacht ingepland hebben. Dus het is aannemelijk dat het een groter actie betreft.

Lekker sensationeel bericht stuur je uit. Noem eens wat namen (als je die al hebt)?

Stewie
12/07/13, 17:58
Lekker sensatie bericht stuur je uit. Noem eens wat namen (als je die al hebt)?
Je mag ook gewoon reageren onder je normale gebruikersnaam, waarmee je eerder deze week zelf al aan hebt gegeven te gaan verhuizen. Oops?

Op twitter staan diverse aankondigingen met betrekking tot een verhuizing.

Powermage
12/07/13, 17:59
Ik denk niet dat iedereen dat perse op het forum kwijt hoeft, maar oa wij gaan vannacht weg uit Alphen.

Erik H.
12/07/13, 18:11
Mochten er nog mensen hulp nodig hebben vanavond/vannacht/dit weekend dan kan ik in elk geval 4 handen en 2 grote auto's aanbieden in ruil voor een minimale onkostenvergoeding om te helpen verhuizen. Per mail te bereiken op erik@wiseadvise.nl, of via PM op dit forum.

(Ik hoop niet dat een mod mij nu gaat afstraffen, ik noem dit meer een vriendendienst en hoef er geen cent aan te verdienen. Het is al erg genoeg allemaal.)

patrickekkel
12/07/13, 18:15
Er is vanavond wel spitsuur bij Alphen moet ik toevallig langs komen met een kan koffie :P

Ook wij zijn bereid om te helpen verhuizen.

Axel Polfliet
12/07/13, 18:28
En ook ik ben bereid om mijn auto (en mijzelf als chauffeur) aan te bieden om apparatuur naar een andere locatie te verhuizen.

Het hoeft me trouwens niets op te leveren, enkel een minimale vergoeding voor de verbruikte brandstof.

dennis0162
12/07/13, 18:31
Ook hier gratis hulp aangeboden! 2 handen als het moet wellicht 4 handen (alleen geen super grote auto VW Polo).

Erik H.
12/07/13, 18:32
Toch fijn om te zien dat mensen elkaar willen helpen. Dat doet me goed!

bibawa
12/07/13, 18:35
Jammer genoeg is het wat te ver, maar anders had ik jullie ook graag mijn hulp aangeboden.. Lijkt mij een logische beslissing wat velen nu doen, maar als het daar in NL ook failliet gaat en er dan beslag gelegd wordt op je servers... Nu het daar zo leegloopt is de kans natuurlijk nog groter...

Wel leuk te zien: we zijn concurrenten van elkaar maar op zo'n moment zie je dat niets minder waar is en dat we elkaar allemaal graag verder helpen, concurrentie of niet.. Mooi !

patrickekkel
12/07/13, 18:35
Toch fijn om te zien dat mensen elkaar willen helpen. Dat doet me goed!

Situatie is al kut genoeg en meerdere handen maken licht werk.
En daarbij WHT is toch een communitie waar men elkaar helpt.

Axel Polfliet
12/07/13, 18:38
Ik denk dat je het zelf het ook fijn zou vinden als er hulp wordt aangeboden als jezelf in zo'n situatie terecht komt (ik in ieder geval wel), op zo'n moment maakt het (mij in ieder geval) niet uit of je normaal gesproken met elkaar concurreert.

The-BosS
12/07/13, 18:39
Als alle roddels waar zijn dan heb je een (paar) vrachtwagens nodig in plaats van een paar auto's ;).

patrickekkel
12/07/13, 18:41
Als alle roddels waar zijn dan heb je een (paar) vrachtwagens nodig in plaats van een paar auto's ;).

Ook dat is zeer snel te regelen :) Het is dat een dieplader geen optie was :) anders had die zo voor de deur gestaan van een DC

Powermage
12/07/13, 18:43
Probleem is gewoon dat ze geen vertrouwen meer hebben na de 3 debacels met de DC's en de andere verhalen (zoals de sponsoring van dat raceteam) en het is lastig om daaruit te komen, je ziet hier op WHT al aanvragen langs komen van mensen die einde contract weg willen (nu dus iets eerder) en dat houd je ben ik bang niet tegen...
Daarnaast, curatoren maken overuren... feitelijk zou alles redelijk moeten kunnen doordraaien, maar ik wil niet t risico lopen dat ik net een storing heb en de curator de deur dicht houd en wij en mijn klanten daar de dupe van worden.

rayden
12/07/13, 18:51
Maar ik begrijp in zoverre dat alleen Versio vannacht daar weggaat? Welke partijen zijn nog meer van plan om vannacht hun biezen te pakken daar?

Stewie
12/07/13, 19:02
Naast hulp van WHT leden, gaat het op twitter ook hard:

EvoSwitch ‏@EvoSwitch
Ivm situatie #Datahouse heeft EvoSwitch een speciale urgentie verhuisdienst opgezet: http://blaw.ly/mUldM of bel 020-31

Serverius datacenter ‏@serveriusbv
Ivm. de perikelen met datacenter Datahouse is onze verhuisservice het gehele weekend beschikbaar.




En WHT lid met Tweakers in discussie:

USCN ‏@uscnnl
Datahouse staat op het punt om op hun gat te gaan Datahouse belgie is al falliet

Joost Schellevis ‏@Schellevis
ik ben bekend met de geruchten... maar is het nu echt zover dat een faillissement aanstaande is? Waar blijkt datu it?

USCN ‏@uscnnl
Vanacht gaan al heel veel partijen weg bij datahouse. Het is nu een kwestie van tijd.

patrickekkel
12/07/13, 19:03
Naast hulp van WHT leden, gaat het op twitter ook hard:

EvoSwitch ‏@EvoSwitch
Ivm situatie #Datahouse heeft EvoSwitch een speciale urgentie verhuisdienst opgezet: http://blaw.ly/mUldM of bel 020-31

Serverius datacenter ‏@serveriusbv
Ivm. de perikelen met datacenter Datahouse is onze verhuisservice het gehele weekend beschikbaar.

Wie gebruikt maakt van de verhuis service van Serverius heeft grote kans gezellig met mij een bak koffie te drinken als alles weer draait :)

dennis0162
12/07/13, 19:04
Maar ik begrijp in zoverre dat alleen Versio vannacht daar weggaat? Welke partijen zijn nog meer van plan om vannacht hun biezen te pakken daar?

Meerdere partijen gaan verhuizen, volgens mij Rijndata, Versio en nog wat andere.
Er gaan wat geruchten rond maar of het klopt... Ik ga het verhaal hier niet neer zetten dat mag iemand anders doen :-)

Magus
12/07/13, 19:09
ik ben wel benieuwd wat er nu speelde, welke zaak dit triggerde

Axel Polfliet
12/07/13, 19:12
Er gaan inderdaad heel erg veel geruchten rond, betekend uiteraard niet dat het allemaal klopt.

rayden
12/07/13, 19:14
Er gaan inderdaad heel erg veel geruchten rond, betekend uiteraard niet dat het allemaal klopt.

En dat 3 ISPs toevallig in 1x hun boeltje gaan verhuizen is zeker puur toeval? ;-)

Magus
12/07/13, 19:15
Er is een trigger in de vorm van een gerechtelijke uitspraak maar ik weet er ook het fijne niet van.

Axel Polfliet
12/07/13, 19:16
En dat 3 ISPs toevallig in 1x hun boeltje gaan verhuizen is zeker puur toeval? ;-)

Dat zeg ik toch niet, het is alleen moeilijk om iets "zeker" te weten als je je baseert op roddels. Zonder een concrete bron, 100% zekerheid blijft het giswerk.

dennis0162
12/07/13, 19:20
Wanneer komt live thread terug?
Nu moet ik steeds F5'en.

@magus Thanks werkt goed!




Fre0n ‏@fr30n 16m
@uscnnl @Schellevis @serveriusbv er zou vandaag een uitspraak in een zaak geweest zijn, als gevolg waarvan vannacht een hoop verhuisd wordt

Magus
12/07/13, 19:21
google chrome easy auto refresh plugin. komt met popcorn

CT0
12/07/13, 19:43
Het lag allemaal ook wel vrij voor de hand dat dit ging gebeuren. Ik snap niet dat een Datahouse niet mensen informeert om de gemoederen rustig te houden...

Stel dat het loos alarm is, dan hebben ze wel enorm gefaalt qua informatie voorziening.

The-BosS
12/07/13, 19:49
Stel dat het loos alarm is, dan hebben ze wel enorm gefaalt qua informatie voorziening.

Er zijn 3 gerechtelijke uitspraken geweest in nog geen (twee) we(e)k(en) tijd, waarvan dat ik zeker weet er 2 negatieve gevolgen hebben voor datahouse. Dat lijkt me dan toch geen zo een loos alarm meer te zijn als je even alle dingen op een rij begint te zetten.

CT0
12/07/13, 19:56
Ik beweer ook niet dat het loos alarm is. Maar ze laten iedereen maar bungelen... waarom zegt niemand van Datahouse wat er aan de hand is.

Wellicht gaan ze in een afgeslankte vorm verder met een aantal DC's ... dat weet nu niemand... Of zouden ze de hoop opgegeven hebben en met vakantie zijn gegaan?

We kunnen hier alleen maar speculeren omdat zij geen info verschaffen.

Als ik er had gezeten wat ik ook als de brandweer weggegaan, het is een bedrijfsrisico dat te groot is. Maar ik snap de houding van Datahouse niet. Hou dan de eer aan jezelf en trek er zelf de stekker uit waardoor je je klanten de gelegenheid geeft om te verhuizen... Hoeveel klanten zullen dit te laat lezen? Meer dan nodig is vrees ik.

dennis0162
12/07/13, 20:58
Ondertussen bij Datahouse Alkmaar:

10967

Axel Polfliet
12/07/13, 21:05
Ik zou bijna langs Alphen rijden om te kijken of het daar ook helemaal vol staat. Maar aangezien niemand me nodig heeft blijf ik wel op de bank hangen. Iedereen die gaat migreren veel succes!

NWO
12/07/13, 21:21
Lijkt behoorlijk druk daar. Als iemand hulp nodig heeft hoor ik het wel :). Als ik de berichten zo lees nu lijkt alles afgelopen zaak. Meerdere colo aanbieders hebben ineens verhuisdiensten in het leven geroepen.
Vind het zelf nog een beetje to much om van de daken te roepen dat we ook nog genoeg rackspace overhebben voor deze mensen..

deCube
12/07/13, 21:36
In DH was het zojuist rustig.

swedendedicated
12/07/13, 21:38
Alkmaar ook leeg aan het raken? Mocht iemand z'n spullen vannacht willen verhuizen, ik ben bereikbaar de hele nacht, leuk klusje. Minder leuk voor Salvatore.

phreak
12/07/13, 21:44
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)

T. Verhaeg
12/07/13, 21:57
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)

Hoe kwamen de roddels ook alweer in de wereld?

Savvas
12/07/13, 21:59
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)

Hoe kan dat nou?

resultaat2012
12/07/13, 22:00
Vervelende situatie voor de hostingpartijen en klanten. Als mensen hulp nodig hebben dan horen we het graag

bibawa
12/07/13, 22:07
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)
Heb dan net je core al uitgebouwd en in je wagen zitten, wordt je buiten gezet...
Jongens jongens.. Ellende! Veel succes daar !

ErikKosters
12/07/13, 22:11
Vervelende situatie, mocht ik iemand kunnen helpen met rackspace in het Serverius datacenter dan ben ik bereid om in de auto te stappen en die kant op te gaan. Ben te bereiken via 06 19 146 300. Uiteraard ook wanneer je hulp kunt gebruiken @ Serverius.

Powermage
12/07/13, 22:11
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)

Geen politie hier, wel veel volk....

Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

NWO
12/07/13, 22:18
Geen politie hier, wel veel volk....

Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

Hier als in Alphen? :)

phreak
12/07/13, 22:26
Moet wel erbij vertellen, dat ik dit via een concullega gehoord heb, dus je kunt er geen rechten aan verlenen, ik heb er geen financieel gewin bij, vind het alleen jammer voor de omstanders die er van alle kanten mee te maken hebben, maar eerlijk is eerlijk, het sukkelt al jaren met DH/GrafiX .. en dat wist iedereen, jammer want Marco heb ik altijd wel een geschikte kerel gevonden qua persoon.

NB: Wel weer jammer om te zien hoeveel lijkenpikkers (hier op wht en op social media) bezig zijn..

Savvas
12/07/13, 22:29
NB: Wel weer jammer om te zien hoeveel lijkenpikkers (hier op wht en op social media) bezig zijn..

Uhuh..

phreak
12/07/13, 22:30
Mooie Savvas :-)

cfmweb
12/07/13, 22:36
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er een aantal partijen paniekvoetbal aan het spelen zijn nu...

Powermage
12/07/13, 22:39
Hier als in Alphen? :)

Alphen ja...
Overigens stond hier evoswitch al aan de deur...

Sent from my C6603 using webhostingtalk mobile app

bibawa
12/07/13, 22:42
NB: Wel weer jammer om te zien hoeveel lijkenpikkers (hier op wht en op social media) bezig zijn..

Er is zo'n spreekwoord: de ene zijn dood... Jammer genoeg is dat wel de realiteit

phreak
12/07/13, 22:43
Er is zo'n spreekwoord: de ene zijn dood... Jammer genoeg is dat wel de realiteit

Ik vind het een kwalijke manier van zaken doen.

rijndata
12/07/13, 22:50
Ik hoor dat er in Alphen a/d Rijn politie aanwezig is om iedereen uit te zetten (uitzettingsbevel)

Wat een roddels weer..

resultaat2012
12/07/13, 23:08
Lijkt net de pers. Een schurft hekel aan.

t.bloo
12/07/13, 23:25
Succes mensen. Ik heb zelf twee datacenter sluitingen in een jaar tijd meegemaakt en het duurt even voordat je weer lekker slaapt. Oh ja en ik heb ook ooit bij datahouse gestaan...

(dat het over het algemeen de goedkopere locaties waren zal niemand verbazen)

The-BosS
13/07/13, 00:04
Heb dan net je core al uitgebouwd en in je wagen zitten, wordt je buiten gezet...
Jongens jongens.. Ellende! Veel succes daar !

Ik zie het probleem niet, als je je core al uitgebouwd hebt en in je wagen zit en dan wordt buiten gezet wil dat ook zeggen dat al de rest al in je wagen zit. Of bouw jij eerst je cruciale onderdelen uit en dan pas de rest :p.

bibawa
13/07/13, 00:06
Grapjas, je weet wat ik bedoel :-)

santema
13/07/13, 00:39
Oh, dit gaat een leuke soap worden. Ben bang dat het voor Datahouse niet bijzonder goed gaat aflopen. Een dergelijke leegloop kunnen ze nu niet gebruiken.

Rik
13/07/13, 01:49
Wat een roddels weer..

Roddels zijn wat anders als waarnemingen en zaken die doorgegeven worden.
Voorlopig is alles wat daar staat niet meer bereikbaar nu... dus roddels?

Erik H.
13/07/13, 01:51
Ik vind het een kwalijke manier van zaken doen.

Op zich heb je daar een punt. Aan de andere kant is het inderdaad (zoals al gezegd) zo dat de 1 zijn dood de ander... afijn. Ik, en velen met mij, hadden overigens met alle liefde vanavond/vannacht concullega X en Y naar een willekeurig datacenter gereden voor wat euro's brandstof en een stuk pizza. Ik vind het niet gepast om daar met een stapeltje blanco contracten te gaan staan zwaaien. Toch kan ik ergens begrip opbrengen voor de acties van een paar grote dc's met hun verhuisservice. Natuurlijk is hun oogpunt puur commercieel maar als ze daarmee iemand uit de brand kunnen helpen die omhoog zit... dan heeft ook dat voor deze keer mijn zegen.

Maar misschien ben ik gewoon te goedgelovig. Dat kan.

En over DataHouse... ik snap er niks van. Had op zijn minst iemand neergezet bij de lokaties om tekst en uitleg te geven, een tweet of facebook post gemaakt, een mailing verstuurd, weet ik veel wat. Ze zijn nu dood- en doodstil. En dat is niet echt een goed teken naar mijn idee.

cyberbootje
13/07/13, 04:34
Roddels zijn wat anders als waarnemingen en zaken die doorgegeven worden.
Voorlopig is alles wat daar staat niet meer bereikbaar nu... dus roddels?

Niet om je aan te vallen hoor maar zie de quote die Rijndata maakt, doelend op "politie" en "roddels" dus ja inderdaad, keiharde roddels.
Denk dat iedereen het beste nu hulp kan aanbieden voor degene die het nodig hebben en anders doe je er verstandig aan niet mee te gaan in speculaties. Uiteindelijk zal toch wel duidelijk zijn wat er speelt, voor nu ... even geduld en geef de partijen die ermee te maken hebben even ademruimte door niet mee te doen aan speculaties en roddels.

Bij deze, hierbij ook hulp aangeboden! Kosteloos, het is al erg genoeg zo :)
Even mailen naar info@vertixo.com of bellen 020-7163851

Spyder01
13/07/13, 09:06
Ik hoop dat de meeste mensen inmiddels alles weer op een nieuwe locatie up is. Heb ervaring met grote verhuizingen en zelfs al plan je het tot in de puntjes, het blijft spannend. Nu ben ik wel benieuwd hoe leeg de DH DC's inmiddels zijn. Maar zoals Erik H. ook al aangaf, als DH gecommuniceerd had, was er waarschijnlijk onder veel minder mensen paniek geweest dan nu.

HarrietWegloop
13/07/13, 10:16
Hopelijk keert de rust snel terug voor de getroffenen. Het is al erg genoeg dat je verplicht en gehaast je belangrijke spullen moet verhuizen! En sluit me aan bij de rest, communicatie is de key in dit soort situaties.. Zonde maar volgens mij zien genoeg mensen weer kansen als zoiets gebeurt.. Daarom des te leuker de berichten te zien van mensen die gewoon willen helpen zonder er zelf beter van te worden.. Daar heb je nou wat aan!

FredL
13/07/13, 10:48
Roddels zijn wat anders als waarnemingen en zaken die doorgegeven worden.
Voorlopig is alles wat daar staat niet meer bereikbaar nu... dus roddels?

Wij waren gisteravond aanwezig in Alphen met ons team om een bevriende collega te helpen en wij hebben niks waargenomen wat met politie te maken had.
Schijnbaar vinden bepaalde personen het leuk om paniek te zaaien, als je het mij vraagt ben je dan ziek in je hoofd wanneer er zoveel collegas met grote problemen zitten.
Houdt gewoon je kop en steek je armen uit de mouwen om de gudupeerde te helpen.

poepje
13/07/13, 10:59
Wij waren gisteravond aanwezig in Alphen met ons team om een bevriende collega te helpen en wij hebben niks waargenomen wat met politie te maken had.
Schijnbaar vinden bepaalde personen het leuk om paniek te zaaien, als je het mij vraagt ben je dan ziek in je hoofd wanneer er zoveel collegas met grote problemen zitten.
Houdt gewoon je kop en steek je armen uit de mouwen om de gudupeerde te helpen.
Het is begrijpelijk dat er paniek heerst onder de klanten van Datahouse omdat ze niets te horen krijgen vanuit de provider. Vervolgens lopen diverse personen (die er klaarblijkelijk belang bij hebben) te roepen dat er een massale uittocht gaande is, dat wakkert het vuur alleen nog maar extra aan.

Overigens lijkt versio gewoon nog in alphen te staan

mtr x1.versio.nl
3. nikhef.openpeering.nl 0.0% 12 1.5 4.6 1.4 12.1 3.8
4. openpeering.rijndata.nl 0.0% 12 2.8 2.9 2.8 2.9 0.0
5. rtr01.alph.dict.nl 0.0% 12 3.0 3.1 3.0 3.1 0.0
6. vserver0.versio.nl 0.0% 12 3.1 3.1 3.1 3.2 0.0

dennis0162
13/07/13, 11:24
Rdns is inmiddels aangepast zie ik:

5. rtr01.zmr001.dict.nl 0.0% 5 4.5 4.5 4.4 4.5 0.1
6. vserver0.versio.nl 0.0% 5 4.5 5.3 4.5 7.0 1.1

poepje
13/07/13, 11:25
De dns naam is nu anders, versio lijkt verhuist te zijn naar zoetermeer


3. nikhef.openpeering.nl 0.0% 4 4.8 3.7 1.5 6.9 2.7
4. openpeering.rijndata.nl 0.0% 4 2.9 2.9 2.8 2.9 0.0
5. rtr01.zmr001.dict.nl 0.0% 4 3.0 3.1 3.0 3.1 0.0
6. vserver0.versio.nl 0.0% 3 3.1 3.1 3.1 3.2 0.1


edit: dennis was me voor :P

Yourwebhoster
13/07/13, 11:33
Dat zat er dik in, het eigen DC van Rijndata. Het laatste waar ik trouwens aan denk is de rDNS fixen na het moven... Bovendien heb je ook nog de TTL:)

Powermage
13/07/13, 11:38
Zo, en weer wakker! verhuisd zonder brokken en zonder extreme tegenvallers :)
Sfeer was overigens erg gemoedelijk... niemand was er blij mee, maar uit de lucht vallen doet t ook niet natuurlijk.... Zoetermeer kan wel bijna aan een nieuwe fase beginnen denk ik, t is er een stuk voller :D

FredL
13/07/13, 11:42
Dat zat er dik in, het eigen DC van Rijndata. Het laatste waar ik trouwens aan denk is de rDNS fixen na het moven... Bovendien heb je ook nog de TTL:)

Ik kan het verkeerd hebben maar Rijndata is volgens mij niet de eigenaar van het ColoCenter in Zoetermeer......

Alexander
13/07/13, 11:44
Dat zat er dik in, het eigen DC van Rijndata.

Correctie; het datacenter van ColoCenter bv

Yourwebhoster
13/07/13, 11:48
Correctie; het datacenter van ColoCenter bv

Excuus, ik volg dat niet meer van Rijndata. Destijds hoorde ik dat het een eigen DC zou worden, vandaar;)

Powermage
13/07/13, 11:58
Ik vermoed dat Rijndata na dit weekend wel de grootste klant van ColoCenter is :P

cashforce
13/07/13, 14:15
Mij is het bekend dat er een ontruimingsvonnis voor Alphen aan de Rijn tegen Data house is. Dat Data House inderdaad niet op een beschaafde manier communiceert is heel spijtig.

Van de advocaat van de verhuurder heb ik vernomen dat er alles in het werk wordt gesteld om de cliënten van Data House geen schade te berokken of wel de diensten worden door A2Bb internet bv in de lucht gehouden. Doel is de klanten niet de dupe te laten worden en geen schade te laten lijden

Magus
13/07/13, 14:32
ontruimingsvonnis? dat is dus de uitspraak dit gisteren bekend is geworden. Aha. Is er ook een termijn genoemd waarin het ten uitvoer gelegd moet worden?

ErikKosters
13/07/13, 14:42
Ik weet niet 100% zeker of dit klopt, maar heb gehoord dat dit aanstaande week zou gebeuren.

Nielsvk
13/07/13, 14:46
RijnData is inmiddels ook aan het verhuizen. Ik wens mijzelf en alle concullega's heel veel succes.

cashforce
13/07/13, 16:31
ontruimingsvonnis? dat is dus de uitspraak dit gisteren bekend is geworden. Aha. Is er ook een termijn genoemd waarin het ten uitvoer gelegd moet worden?

Het mag maar hoeft niet ten uitvoer gelegd te worden. Dus de bestaande klanten kunnen gewoon blijven. A2B zorgt voor de service.

- - - Updated - - -


Ik weet niet 100% zeker of dit klopt, maar heb gehoord dat dit aanstaande week zou gebeuren.

Dat klopt dus niet

dth
13/07/13, 18:33
Het mag maar hoeft niet ten uitvoer gelegd te worden. Dus de bestaande klanten kunnen gewoon blijven. A2B zorgt voor de service.

- - - Updated - - -



Dat klopt dus niet

Klopt het dat jij commerciele belangen hebt bij het voortbestaan van de klanten/infrastructuur in Alphen aan den Rijn ?
Dat zou enkele van je dubieuze opmerkingen ruimschoots verklaren.

IT-worX
13/07/13, 18:55
Mocht het nog links of rechts nodig zijn : vanuit BE kunnen er ook 2 paar handen gestuurd worden om servers in te laden en te vervoeren.
Indien nodig : PM maar met je gegevens :-)

dth
13/07/13, 19:17
Mocht het nog links of rechts nodig zijn : vanuit BE kunnen er ook 2 paar handen gestuurd worden om servers in te laden en te vervoeren.
Indien nodig : PM maar met je gegevens :-)
Hoppa, en zelfs buitenlandse lijken pikkers....

golden
13/07/13, 19:22
Hoppa, en zelfs buitenlandse lijken pikkers....

Lijkenpikkers? Kris (IT-worX) heeft hier totaal geen belangen bij aangezien hij hier geen commercieel belang bij heeft.

Apoc
13/07/13, 19:22
Hoppa, en zelfs buitenlandse lijken pikkers....

Als er iemand geen lijkenpikker is, dan is Kris het. Daar steek ik m'n hand voor in het vuur. Er zijn diverse mensen die anderen in deze kwestie echt compleet belangeloos helpen, en die personen verdienen een lintje, niet dergelijke opmerkingen.

Er zijn in deze kwestie zeker een aantal lijkenpikkers, maar dat betekent niet dat iedereen die aanbiedt om te helpen, een verborgen belang heeft.

dth
13/07/13, 19:29
excuses. ik heb het kennelijk verkeerd geinterpreteerd.
Ik kon me niet indenken dat mensen vanuit .be belangeloos hulp aanbieden .

excuses

Danny

Apoc
13/07/13, 19:36
excuses. ik heb het kennelijk verkeerd geinterpreteerd.
Ik kon me niet indenken dat mensen vanuit .be belangeloos hulp aanbieden .

excuses

Danny

Begrijpelijk - dat maakt het natuurlijk ook alleen maar lovenswaardiger.

Magus
13/07/13, 19:52
http://www.ispam.nl/archives/33789/interview-met-ceo-salvatore-fiorenza-over-de-commotie-rond-datahouse/

Klinkt een beetje als: er is helemaal niets aan de hand, er is geen gerechtelijke uitspraak en de koeling is niet weg uit belgie en de toko daar is helemaal niet falliet en ons logo is helemaal niet geel...

ik ben benieuwd, er zullen delen waar zijn en delen niet waar zijn. Bij alphen werd smartDC vaak genoemd, en werd vaak zelfs regelmatig gevraagd waarom wij daar niet voor kozen. Maar waarom wordt er niet gewoon open kaart gespeeld door DH? Ik moest bij het lezen van het bovenstaande artikel op ispam toch onwillekeurig direct aan deze meneer denken:

10970

Apoc
13/07/13, 20:07
Magus, daar is al een afzonderlijk topic over: http://www.webhostingtalk.nl/hosting-nieuws/180561-interview-met-ceo-salvatore-fiorenza-over-de-commotie-rond-datahouse.html

Erik H.
13/07/13, 20:18
Begrijpelijk - dat maakt het natuurlijk ook alleen maar lovenswaardiger.

Wat Apoc zegt dus :-)

phreak
13/07/13, 20:31
Wat Apoc zegt dus :-)

Net als die mannen die uit Zaandam en omgeving komen? :P

Imtek
13/07/13, 21:15
Als zelfs de pand eigenaar van Alphen op het forum zit blijf ik dit topic volgen. Vooral met zulke opmerkingen.

Rik
13/07/13, 21:25
Wij waren gisteravond aanwezig in Alphen met ons team om een bevriende collega te helpen en wij hebben niks waargenomen wat met politie te maken had.
Schijnbaar vinden bepaalde personen het leuk om paniek te zaaien, als je het mij vraagt ben je dan ziek in je hoofd wanneer er zoveel collegas met grote problemen zitten.
Houdt gewoon je kop en steek je armen uit de mouwen om de gudupeerde te helpen.

Ten eerste 'houd je kop' ? We gaan hier iets normaler met elkaar om, dus doe gerust 'normaal'.
Ten tweede: het heeft niets met paniekzaaien te maken, die DC's worden leeggehaald toch?

Het is heel klote dat dit zo loopt, voor klanten en voor Datahouse, neemt niet weg dat het wel gaande is en geen bal met roddels te maken heeft maar met feiten.

FredL
13/07/13, 21:44
Ten eerste 'houd je kop' ? We gaan hier iets normaler met elkaar om, dus doe gerust 'normaal'.
Ten tweede: het heeft niets met paniekzaaien te maken, die DC's worden leeggehaald toch?

Het is heel klote dat dit zo loopt, voor klanten en voor Datahouse, neemt niet weg dat het wel gaande is en geen bal met roddels te maken heeft maar met feiten.

Ik ging in op jouw post waarin je wist te vermeldde dat er was waargenomen dat er politie aanwezig was en dat dat geen roddel was volgens jou.
Gezien ik daar zelf aanwezig was kon ik vertellen dat die politie een roddel was, dat ik zei "houdt gewoon je kop" was bedoeld tegen de mensen die dergelijke roddels verspreiden, het was niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.

PimEffting
13/07/13, 21:59
Een goede tip voor de mensen die apparatuur (nog) niet weghalen bij Datahouse:
Zorg ervoor dat je al je spullen goed labelt!
Dus een mooie sticker op ALLES met "deze server is eigendom van xxx te xxx met telefoonnummer 123".

We hebben zelf ooit een bedrijf uit faillissement overgenomen van een curator. Dat ging om honderden servers. Het uitzoeken van eigendomsrechten op apparatuur is geen leuk klusje zonder stickers. Mensen die facturen e.d. moeten opzoeken met serienummers. Je wilt natuurlijk ook de nauwkeurigheid in acht nemen.
Dus wil je, als het misgaat, zeker zijn van een vlotte afwikkeling is een mooie sticker zeker een aanbeveling!

phreak
13/07/13, 22:02
Ik ging in op jouw post waarin je wist te vermeldde dat er was waargenomen dat er politie aanwezig was en dat dat geen roddel was volgens jou.
Gezien ik daar zelf aanwezig was kon ik vertellen dat die politie een roddel was, dat ik zei "houdt gewoon je kop" was bedoeld tegen de mensen die dergelijke roddels verspreiden, het was niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.

Wellicht als je verder had gelezen, dan had je die opmerkingen ook niet hoeven maken of enigszinds genuanceerder.

Cheers :)

phreak
13/07/13, 22:03
Een goede tip voor de mensen die apparatuur (nog) niet weghalen bij Datahouse:
Zorg ervoor dat je al je spullen goed labelt!
Dus een mooie sticker op ALLES met "deze server is eigendom van xxx te xxx met telefoonnummer 123".

We hebben zelf ooit een bedrijf uit faillissement overgenomen van een curator. Dat ging om honderden servers. Het uitzoeken van eigendomsrechten op apparatuur is geen leuk klusje zonder stickers. Mensen die facturen e.d. moeten opzoeken met serienummers. Je wilt natuurlijk ook de nauwkeurigheid in acht nemen.
Dus wil je, als het misgaat, zeker zijn van een vlotte afwikkeling is een mooie sticker zeker een aanbeveling!

Dat lijkt me sowieso een pre om dat te doen in uberhaupt elk datacenter.

Rik
13/07/13, 22:13
Ik ging in op jouw post waarin je wist te vermeldde dat er was waargenomen dat er politie aanwezig was en dat dat geen roddel was volgens jou.
Gezien ik daar zelf aanwezig was kon ik vertellen dat die politie een roddel was, dat ik zei "houdt gewoon je kop" was bedoeld tegen de mensen die dergelijke roddels verspreiden, het was niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen.

Ah, ok. Clear. ;)

dennis0162
13/07/13, 22:13
Een goede tip voor de mensen die apparatuur (nog) niet weghalen bij Datahouse:
Zorg ervoor dat je al je spullen goed labelt!
Dus een mooie sticker op ALLES met "deze server is eigendom van xxx te xxx met telefoonnummer 123".

We hebben zelf ooit een bedrijf uit faillissement overgenomen van een curator. Dat ging om honderden servers. Het uitzoeken van eigendomsrechten op apparatuur is geen leuk klusje zonder stickers. Mensen die facturen e.d. moeten opzoeken met serienummers. Je wilt natuurlijk ook de nauwkeurigheid in acht nemen.
Dus wil je, als het misgaat, zeker zijn van een vlotte afwikkeling is een mooie sticker zeker een aanbeveling!

Goede tip! Daar hebben mensen wat aan!

Sent from my HTC One X using webhostingtalk mobile app

IT-worX
13/07/13, 23:03
dth,

Om te beginnen : ik heb geen bedrijf of iets dergelijks. Als die mensen mn diesel betalen ben ik dus al meer dan tevreden. Voor de rest is het alleen wat uurtjes slaap dat ik minder heb, so i don't care.

Wat ik voorstelde was het minste wat ik kan doen voor die mensen. Ik weet wat het is als er dergelijke zaken op komst zijn (zelf meegemaakt) en talloze mensen hier hebben mij ook reeds belangeloos geholpen met de meest ridicule zaken die ik zelf niet kon oplossen.

Ik heb gewoon thuis wat servertjes draaien op een vdsl2 lijntje. Dus niks professioneels, gewoon puur voor de fun.

frederikbove
13/07/13, 23:06
Ik kan beamen dat Kris (IT-worx) hier geen enkel commercieel doel heeft. Mensen hou jullie een beetje in. En begin niet direct te schelen of wat dan ook.

De meeste mensen bedoelen het meestal goed

dth
13/07/13, 23:28
nogmaals: mijn excuses. Ik ken je niet goed genoeg om te weten hoe en wat. Dat legde je verder ook niet uit in je "aanbieding".
Maar ik had duidelijk niet tussen de regels door moeten/willen lezen ..

IT-worX
13/07/13, 23:30
Geen probleem. No hard feelings...

Magus
14/07/13, 00:55
dth? Nog steeds eigenaar van het pand begrijp ik dat goed? Wanneer gaan we weer bbq-en daar :p

DutchTSE
14/07/13, 08:49
Zo ik lig in bed, 2 nachten doorgewerkt om onze racks te verhuizen, allemaal zonder echte problemen verlopen. Er waren veel partijen aanwezig die belangeloos concullegas hielpen verhuizen en zelfs meerdere nachten aanwezig waren. Vanuit mij een veer in den reedt voor de mannen van SourceXS en Rijndata! :) de cowboy verhalen over politie is inderdaad niets van waar, wel opvallend was dat klanten van datahouse zelf van niets wisten terwijl Rijndata alles aan het leeghalen was.

Colocenter is verder een prima DC.

cfmweb
14/07/13, 10:05
En nu? Dubbele lasten vanwege doorlopende contracten?

t.bloo
14/07/13, 11:24
De klanten van Rijndata zullen niet direct last hebben van dubbele contracten neem ik aan.

CT0
14/07/13, 12:35
Als er een ontruimingsbevel is dan lijkt me dat je makkelijk onder de contracten uit kan. Als Datahouse niet eens naar de zitting gaat over de huur zullen ze ook niet alle klanten aan gaan pakken die een streep halen door het contract. Ze kunnen het wel proberen ;)

ro_bb_ert
14/07/13, 12:55
Er is simpelweg geen enkele controle meer over de panden, zoals je bij Alkmaar hebt kunnen meemaken kon letterlijk iedereen de datavloer betreden en Datahouse kan simpelweg niets doen. Je zou je rack maar willen verhuizen en tot de conclusie moeten komen dat iemand je voor was.. bizar.

Voor de partijen die willen verhuizen en direct klant zijn bij Datahouse raad ik aan om direct juridisch advies in te winnen, zonder goede onderbouwing kan je een contract simpelweg niet ontbinden, enkel een gerucht: ze gaan failliet slaat nog geen deuk in een pakje boter, de dienstverleningen zoals de stroom als het netwerk waren voor dit type datacenter meer dan prima en ja, sinds Datahouse de twee Grafix panden heeft overgenomen is er goed geinvesteerd in de apparatuur.

Ik geloof dan ook zeker dat Datahouse is opgericht met de beste bedoelingen, maar dat mismanagement, het raceteam, het niet serieus nemen van je klanten en het getreiter van concurrenten zoals een [we weten allemaal wie] (lees: het wekelijks bellen met doomverhalen naar klanten van Datahouse.. het bewijs liegt er niet om) uiteindelijk de doodsteek zijn geworden.

Afijn, laten we het er op houden dat het voor niemand een fijne situatie is en hopen dat de schade beperkt blijft.

Ik post dit overigens op persoonlijke titel.

santema
14/07/13, 13:16
Kan iemand mij vertellen waarom alle Datahouse BV's ineens op een ander adres staan? allen zijn nu gevestigd in Groningen, daar waar dit eerst nog het adres van het DC zelf was.

dennis0162
14/07/13, 13:17
Dat is een tijdje terug al aangepast.

pierce
14/07/13, 13:46
Dat adres in Groningen is het adres van een advocatenkantoor

http://www.kvk.nl/#%3Fq%3DDierenriemstraat%2520114%26partialfields%3 D%28-actief%3A0%29%26site%3Dalles%26start%3D15

Dat pand staat overigens ook te koop, prima lokatie voor een dc ;)

dth
14/07/13, 14:03
Dat adres in Groningen is het adres van een advocatenkantoor

http://www.kvk.nl/#%3Fq%3DDierenriemstraat%2520114%26partialfields%3 D%28-actief%3A0%29%26site%3Dalles%26start%3D15

Dat pand staat overigens ook te koop, prima lokatie voor een dc ;)

Wat dus een "nieuw" advocaten kantoor is tov een jaar geleden.
In de afgelopen jaren zijn ze al paar keer overgegaan naar andere verdediging ;-)

Mark17
14/07/13, 17:16
Wat dus een "nieuw" advocaten kantoor is tov een jaar geleden.
In de afgelopen jaren zijn ze al paar keer overgegaan naar andere verdediging ;-)

Altijd goed voor een stabiele verdediging.

Mocht er overigens nog iemand hulp nodig hebben met een migratie (niet alleen hier, maar ook elders) de komende periode neem dan gerust contact op. De kosten zijn vrij simpel: brandstof voor de auto + drinken (water) + een maaltijd als het langer dan 6 uur duurt.

PS.: Dit aanbod is van toepassing voor de komende maand en dekt puur mijn eigen kosten en bij lange migraties een kleine vergoeding in de vorm van een maaltijd. Wij hebben geen grote hoeveelheid ruimte leegstaan, wel hebben we ervaring met meerdere migraties (en hebben standaard plannen klaar liggen).

systemdeveloper
14/07/13, 18:06
Toch wel erg nobel toch van de mensen die gratis (of voor een paar euro benzine en een big mac) in het weekend een 'onbekende' klant gaan helpen te verhuizen van concurrent A naar concurrent B. En dat allemaal zonder hidden agenda of een bijbehorend tarief.
En ik maar denken dat de hosting een harde wereld was.

poepje
14/07/13, 23:39
Alphen gaan dinsdag dicht!
http://t.co/wipFfm2eys

cyberbootje
14/07/13, 23:45
Dat mag ook wel, heb zelf ook gemerkt dat er een hoop mensen zijn die vrijwillig komen helpen en het niet alleen bij aanbieden houden.
Heb ik ook gedaan, ik zou het namelijk zelf ook fijn vinden als een ander dat zou doen voor mij indien het nodig zou zijn.
Ben ook erg blij te zien dat het niet altijd zo'n keiharde wereld is!

dth
15/07/13, 00:00
Alphen gaan dinsdag dicht!
http://t.co/wipFfm2eys

Niet als het aan mij ligt, alleen DATAHOUSE verlaat het pand.

Imtek
15/07/13, 00:12
Genoeg gegadigden lijkt mij ....

Zet er een paar nerds in Danny en een manager je hebt je datacenter weer terug ;)

santema
15/07/13, 00:15
Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit hele verhaal ook al bij het datacenter in Capelle gespeeld heeft waarna alle klanten naar Alphen zijn verhuist.

Axel Polfliet
15/07/13, 00:17
Het zou me nog steeds niet verbazen als Datahouse morgen in hun aangekondigde verklaring met het plan komt om 'door te starten' met bijv. enkel het datacenter in Den Haag, of de datacenters in Den Haag en Alkmaar. Pure speculatie, zolang Datahouse niet falliet is lopen de contracten van de weg verhuizende klanten gewoon door. Op het moment dat datahouse niet meer levert ontstaat er natuurlijk een heel andere situatie.

santema
15/07/13, 00:25
Het lijkt me dat een contract locatiegebonden is. Je neemt immers een dienst af in Alphen en niet in Den Haag of Alkmaar. Daarnaast zou ik liever het risico nemen met dubbele lasten te zitten, dan helemaal offline te zijn.

Zolang Datahouse zelf vol blijft houden dat er helemaal niets aan de hand is, terwijl het vonnis echt iets anders zegt, zou ik vooral m'n spullen pakken als ze in Alphen stonden ;)

Axel Polfliet
15/07/13, 00:27
Ik zou m'n spullen ook hebben gepakt en dubbele kosten riskeren ;), dat spreekt voor zich. Je zorgt ervoor dat de dienstverlening naar je klanten toe gegarandeerd is. Wat betreft; locatie gebonden, ik weet niet precies hoe dat juridisch in elkaar steekt. Ik denk dat we het aankomende week allemaal wel gaan zien.

dth
15/07/13, 00:47
"we live in interesting times" ;-)

energykind
15/07/13, 09:11
Contract is fake. Gerechtelijk papier is geen a4-tje zonder beeld merken etc.

energykind
15/07/13, 09:16
Daarnaast staan er schrijffouten in en is het ook geen juridische taal.

Dirkje
15/07/13, 09:22
Gezien de goede ondernemende achtergrond van dth, is het aan te nemen dat het hier geen fake papier betreft.

ro_bb_ert
15/07/13, 09:23
Contract is fake. Gerechtelijk papier is geen a4-tje zonder beeld merken etc.

Toch jammer dat het Kanton het kan bevestigen, geen bullshit praten ajb.

CT0
15/07/13, 09:26
Als je nog nooit een vonnis hebt gezien moet je niet gaan beweren dat het vonnis dat gelinkt werd fake is!

Als er een zitting is geweest en de rechter komt direct met zn vonnis dan maakt de griffier dit op. Typefouten worden ook daar gemaakt.

Ik heb wel een duizend met x.0000 geschreven gezien ;)

Randy
15/07/13, 10:46
Er is niets fake aan. Ik heb de uitdraai van de Rechtbank hier inmiddels ook liggen, met de bijlage van Van Gink c.s..

Magus
15/07/13, 11:24
Niet als het aan mij ligt, alleen DATAHOUSE verlaat het pand.

Dus *toch* weer een bbq achter het gebouw?

phreak
15/07/13, 11:29
Dus *toch* weer een bbq achter het gebouw?

Altijd gezellig! :P

Magus
15/07/13, 11:30
mbt http://t.co/wipFfm2eys , ik krijg de indruk dat er meer dan 1 incident in deze zaak loopt? Dit deel betreft de ontruiming, maar waar gaan de andere incidenten over? Schadeloosstelling enzo??


Altijd gezellig! :P

De vorige keer dat dth die daar hield om het DC van toenmalig cistron te openen was zeker gezellig. met muziek, lekker zonnetje, mensen die op t dak stonden om foto's te maken en alles.

klaver
15/07/13, 12:08
Dus *toch* weer een bbq achter het gebouw?

Gaat lastig worden, terrein staat vol met koeling/noodstroom apparatuur...
http://bri.aadr.nl/index.php?mediumid=1&pagid=9&bristukid=41&stukid=55271

Magus
15/07/13, 12:17
Gaat lastig worden, terrein staat vol met koeling/noodstroom apparatuur...
http://bri.aadr.nl/index.php?mediumid=1&pagid=9&bristukid=41&stukid=55271

nog wel... dat is allemaal door DH gehuurd dus zal wel verdwijnen. Bovendien staat die container aan de rechterkant, dat volstaan valt wel mee.

Overigens beter laat dan nooit, nieuws blijft nieuws ook al is het oud:
http://tweakers.net/nieuws/90228/rechter-sluit-datacenter-datahouse-vanwege-huurachterstand.html

DHData
15/07/13, 12:46
Het is nog even wachten op echte officiële berichten vandaag, er is veel commotie en er wordt veel gesuggereerd nu. Ik vraag me bijv. af of dat vonnis dat ik tegen ben gekomen echt is, hebben jullie dat ook?

dennis0162
15/07/13, 12:57
Het is nog even wachten op echte officiële berichten vandaag, er is veel commotie en er wordt veel gesuggereerd nu. Ik vraag me bijv. af of dat vonnis dat ik tegen ben gekomen echt is, hebben jullie dat ook?

Staat een stukje terug al:


Contract is fake. Gerechtelijk papier is geen a4-tje zonder beeld merken etc.




Daarnaast staan er schrijffouten in en is het ook geen juridische taal.



Toch jammer dat het Kanton het kan bevestigen, geen bullshit praten ajb.



Er is niets fake aan. Ik heb de uitdraai van de Rechtbank hier inmiddels ook liggen, met de bijlage van Van Gink c.s..

CT0
15/07/13, 12:58
Ben benieuwd naar het persbericht van vandaag van DH... ben benieuwd hoe ze het gaan down-playen.

Yourwebhoster
15/07/13, 13:15
--knip incorrecte informatie.

DOMENICO EDIT:

Hier had Daniel een melding voor andere gebruikers geplaatst dat gebruiker 'dht' Danny ter Haar was. Andere mods, waaronder ik zelf, vertelde Daniel eerder dat hij de eigenaar was van het pand aangezien hij dat niet zeker wist en wij hebben dat toen bevestigd. Wij wisten toen ook nog niet dat dit inmiddels niet meer het geval was. So shoot us! :)

Een beetje overdreven dus om Daniel nu in het ISPAM stuk te noemen aangezien dit totaal niet relevant is. Een edit lijkt me dan ook op zijn plaats.

Randy
15/07/13, 14:53
--knip incorrecte informatie.

Je hebt in het Kadaster gekeken voor je iets roept?

Erik H.
15/07/13, 14:56
Nu snap ik er helemaal niks meer van hoor .....

Schellevis
15/07/13, 15:04
Het vonnis is authentiek, bevestigde de rechtbank zojuist tegenover mij.

Ik snap verder overigens niet waarom de huursom is weggeblokt in het vonnis dat online stond, want de rechtbank wist mij gewoon te vertellen dat dat 10.900 euro per maand was. Mocht je het datacenter dus willen overnemen, dan weet je wat je voorganger ervoor moest betalen ;)

phreak
15/07/13, 15:18
Het vonnis is authentiek, bevestigde de rechtbank zojuist tegenover mij.

Ik snap verder overigens niet waarom de huursom is weggeblokt in het vonnis dat online stond, want de rechtbank wist mij gewoon te vertellen dat dat 10.900 euro per maand was. Mocht je het datacenter dus willen overnemen, dan weet je wat je voorganger ervoor moest betalen ;)

Das een schijntje...

Yourwebhoster
15/07/13, 15:32
Je hebt in het Kadaster gekeken voor je iets roept?

Je hebt gelijk. Ik heb de info weggehaald omdat de info outdated is.

Randy
15/07/13, 15:34
Je hebt gelijk. Ik heb de info weggehaald omdat de info outdated is.

Zo kun je het ook noemen, je huiswerk niet goed doen. Liefst 39 minuten outdated. Het zou je sieren je originele post te laten staan, zoals gewone gebruikers dat ook moeten.

Yourwebhoster
15/07/13, 15:48
Zo kun je het ook noemen, je huiswerk niet goed doen. Liefst 39 minuten outdated. Het zou je sieren je originele post te laten staan, zoals gewone gebruikers dat ook moeten.

De post is weggehaald omdat dit vanuit wht was. Daar dit niet klopt is dit weggehaald omdat de informatie misleidend was. Verder ontopic aub.

Powermage
15/07/13, 16:23
Das een schijntje...

Ligt er maar net aan, is dit de huurprijs inclusief de faciliteiten als datavloeren, koeling, stroominfra etc dan valt het mij mee, maar als dit gewoon kale huur is zonder al die randzaken vind ik t best pittig voor het oppervlakte.

SHQ
15/07/13, 16:37
Zo kun je het ook noemen, je huiswerk niet goed doen. Liefst 39 minuten outdated. Het zou je sieren je originele post te laten staan, zoals gewone gebruikers dat ook moeten.

Niet te hard zijn he Randy, Daniel handeld naar eer en geweten en mensen lezen 3 woorden en denken een enclopedy aan kennis te bezitten. Beter weghalen dan incorrecte verhalen erbij gooien in het #wildwildwest datahouse gebeuren.

DHData
15/07/13, 16:43
Ik ben zelf niet bekend met dit datacenter behalve uit deze topics, maar als het om een nieuw efficiënt designed datacenter gaat zou het best wel lucratief kunnen zijn om het op te kopen maar ik kan nergens zien welke apparatuur er binnen staat en op datacentrumgids staat bij iedere vestiging van DH een "verwachte PUE" van 1.34 wat een beetje raar is gezien het mij erg lastig lijkt alle dc's dezelfde PUE te laten hebben. Maar deze PUE haal je natuurlijk alleen met goede energie-efficiënte apparatuur en design.

Axel Polfliet
15/07/13, 20:54
Deze zag ik net voorbij komen:

Geachte relatie,


De afgelopen week bent u op allerlei manieren mogelijk geconfronteerd met mededelingen over een faillissement en een op handen zijnde ontruiming van onze datacenters in Vilvoorde ( Belgie) en Alphen aan den Rijn.

Wij zijn nu in staat om u op de hoogte te stellen van de feiten in deze twee zaken:

Datahouse Vilvoorde ( Belgie):
We hebben de afgelopen week tezamen met de curatoren de marsroute bepaald en kunnen u mede delen dat het datacentrum gewoon blijft functioneren, u zult derhalve ook gewoon de service blijven ontvangen die u gewend was en uiteraard ook de eventuele facturen die daarbij horen.

Datahouse Alphen aan den Rijn:
Er is een vonnis tot uitzetting in omloop wat op onjuiste gronden is verkregen, aangezien de procespartij in dat vonnis aan de andere zijde al vanaf 25-03-2013 geen eigenaar meer is van het onroerend goed.

De nieuwe eigenaren hebben ons inmiddels bevestigd en bewezen dat zij vanaf die datum ook daadwerkelijk eigenaar zijn en dat zij geenszins plannen hebben om de huurovereenkomst tussen partijen te beeindigen, sterker nog zij willen de relatie verder verstevigen.

Inmiddels hebben wij de wederpartij aansprakelijk gesteld voor alle gevolgen van dit bedrog die kennelijk op rancune berusten, en zullen wij al het mogelijke doen om op korte termijn dit uitzettingsvonnis ook in rechte ongedaan te maken.

Wij hopen u hiermee gerust gesteld te hebben


Met vriendelijke groet, / With kind regards,

Datahouse Alphen a/d Rijn B.V.
www.datahouse.nl

CT0
15/07/13, 21:07
Waarom komen ze nu pas met deze info op de proppen? Rechtzaakjes uitlokken?

Randy
15/07/13, 21:20
Daarom postte ik vanmiddag het Kadaster uittreksel ook. Eiser in het kort geding is volgens die gegevens geen eigenaar van het betreffende pand waar thans een executie van vonnis op rust.

CT0
15/07/13, 21:33
Vaag... Vager... Vaagst..

Maar waarom nu pas met een mailtje naar klanten komen en niet eens een persbericht... willen ze juist dat klanten vertrekken?

Erik H.
15/07/13, 21:38
Ik snap er helemaal niks meer van. Gewoon niks.

Magus
15/07/13, 22:03
Ja, laat maar komen, grote hoeveelheden graag

10973

phreak
15/07/13, 22:34
Ik snap er helemaal niks meer van. Gewoon niks.

Je zou er maar klant zijn :O

wila
15/07/13, 22:41
Vaag... Vager... Vaagst..

Maar waarom nu pas met een mailtje naar klanten komen en niet eens een persbericht... willen ze juist dat klanten vertrekken?Als klanten vertrekken maar toch moeten blijven betalen, dan kunnen ze dezelfde rackspace nog een keer verhuren! Jaaaa :drunk:

Inderdaad vaag om daar nu pas mee aan te komen en dan niet eens bij die rechtszaak op te komen dagen of om zelfs maar tijdig naar hun klanten te communiceren.

phreak
15/07/13, 22:46
Als klanten vertrekken maar toch moeten blijven betalen, dan kunnen ze dezelfde rackspace nog een keer verhuren! Jaaaa :drunk:

Inderdaad vaag om daar nu pas mee aan te komen en dan niet eens bij die rechtszaak op te komen dagen of om zelfs maar tijdig naar hun klanten te communiceren.

In principe mag je zo'n rack niet nog een keer verhuren maar je moet hem leeg laten staan (contractbreuk), maar het lijkt me dat hij die racks niet zo heel snel meer vult..

dennis0162
15/07/13, 22:49
Ik snap er ook niks meer van hoor...

Danny is dus niet meer de eigenaar van het pand sinds 25-3-2013?
Dan heeft de rechter ook niet goed opgelet lijkt mij?

Als het allemaal klopt dan is het wel lullig voor Datahouse.
De klanten zijn nu al weg.

SHQ
15/07/13, 23:02
10974

iemand nog een bakje?

Spyder01
15/07/13, 23:02
Ik snap er ook niks meer van hoor...

Danny is dus niet meer de eigenaar van het pand sinds 25-3-2013?
Dan heeft de rechter ook niet goed opgelet lijkt mij?

Als het allemaal klopt dan is het wel lullig voor Datahouse.
De klanten zijn nu al weg.

Ook dom van Datahouse. Als ze bij de rechtszaak waren komen opdagen hadden ze op dat moment aan kunnen geven dat de eiser niet meer de eigenaar van het pand is.
Overigens lijkt het me ook een vreemde actie van Danny.

Mooie soap dit zo ondertussen. Niet iets voor John de Mol?

phreak
15/07/13, 23:03
10974

iemand nog een bakje?

Doe mij maar een HJ :-)

Randy
15/07/13, 23:13
Ook dom van Datahouse. Als ze bij de rechtszaak waren komen opdagen hadden ze op dat moment aan kunnen geven dat de eiser niet meer de eigenaar van het pand is.

Dat is pas sinds vanmiddag bekend nadat ik het uittreksel van het Kadaster postte hier. Echt *iedereen* heeft daar overheen gekeken.
Zie http://www.ispam.nl/archives/33813/geschil-over-ontruimingsvonnis-datahouse-alphen-aan-den-rijn/

CT0
15/07/13, 23:34
Wellicht dat Datahouse zich nu erg slim voelt om nu past met deze info op de proppen te komen... maar ik denk dat, al zou het ontruimingsvonnis in een later stadium ongegrond verklaard worden, dan nog heeft DH en consorten zich hier onsterfelijk belachelijk gemaakt door niet te communiceren...

Datahouse -> Epic fail

Het wachten is nu nog op een goede spindoctor vanuit DH :D

*pak extra popcorn.... nom nom nom ;) *

dth
15/07/13, 23:39
En het is ook niet van belang. Ik was eigenaar toen ze stopten met huur betalen.
Ik heb het pand verkocht aan een bekende. Heb ik samen met hem afgesproken dat ik ook namens hem de nooit ontvangen huurpenningen zou gaan opeisen bij de rechter cq ontruiming. De opmerking van de afgezant van DH dat ze zo'n goede relatie met de nieuwe eigenaar hebben en dat die tegen de ontruiming is, is compleet onwaar. Ik heb vandaag (gisteren voor .nl) contact gehad met de nieuwe eigenaar en er is absoluut geen contact geweest tussen DH en de nieuwe eigenaar, laat staan dat er een "hechte samenwerking" tot stand is gekomen.

Ik noem het dus grote bluf dat ze tot een executiegeschil overgaan.

De advocaat van de nieuwe eigenaar is de zelfde als mijn advocaat. Hij zal een verklaring opstellen waaruit duidelijk zal worden dat mijn belangen en die van de nieuwe eigenaar hetzelfde zijn: datahouse heeft sinds januari geen huur meer betaald (en dat erkend in de rechtbank) en zal daarom uit het pand worden gezet.

CT0
15/07/13, 23:44
@dth, succes met de juridische shit storm die ongetwijfeld er aan staat te komen...

dth
15/07/13, 23:53
kat in het nauw maakt gekke sprongen

Erik H.
15/07/13, 23:59
Man man man man.... ik ga eens kijken of ik een 24/7 SLA op mijn popcornmachine kan krijgen....
Hoe je het ook bekijkt... WAT - EEN - VERHAAL

®on
16/07/13, 00:14
Guys, de popcorn opmerkingen kennen we nu wel. Graag back on topic.

Powermage
16/07/13, 00:36
Dat is pas sinds vanmiddag bekend nadat ik het uittreksel van het Kadaster postte hier. Echt *iedereen* heeft daar overheen gekeken.
Zie http://www.ispam.nl/archives/33813/geschil-over-ontruimingsvonnis-datahouse-alphen-aan-den-rijn/

Dit zal totaal niet interessant zijn, de eigenaar van een pand kan anders zijn dan een verhuurder, volgens het vonnis heeft Datahouse (en een holding) een contract met een persoon die een pand levert, daarvoor betaald Datahouse, of hij eigenaar van dat pand is maakt niet zoveel uit, de persoon (of bedrijf) moeten leveren, that's it.

Of om in WHT termen te blijven.
Een huurder van een dedicated server kan toch prima zijn klanten op die server draaien zonder dat hij eigenaar van die fysieke server is.

Apoc
16/07/13, 01:17
@Powermage
Volgens mij ligt dat bij ontroerend goed toch wat anders. Om maar wat te noemen: het onderverhuren van een huis is illegaal. Nu weet ik niet hoe dat bij bedrijfspanden werkt, maar ik kan me zo voorstellen dat dat toch een stukje complexer is dan het resellen van een server.

Verder lijkt me het verhaal van DTH aannemelijk dan het verhaal van DH, zeker omdat je toch zou denken dat DH anders toch wel eerder met dit bericht zou zijn gekomen. De vraag is dan vooral of DTH al dan niet juridisch correct heeft gehandeld.

The-BosS
16/07/13, 02:24
@Powermage
Volgens mij ligt dat bij ontroerend goed toch wat anders. Om maar wat te noemen: het onderverhuren van een huis is illegaal. Nu weet ik niet hoe dat bij bedrijfspanden werkt, maar ik kan me zo voorstellen dat dat toch een stukje complexer is dan het resellen van een server.

Dat klopt inderdaad, alleen stel ik mij dan de vraag hoe het zit met suites, aangezien je daar ook een afgesloten ruimte verhuurt. En volgens mij zijn niet alle datacenters die suites verhuren ook daadwerkelijk de eigenaars van het volledige pand of de ruimte/zaal waar de suites in ondergebracht zijn.

dth
16/07/13, 03:32
Dit is een email van mijn advocaat aan mij:


Aan Danny ter Haar
Californië / Verenigde Staten

Amsterdam, 16 juli 2013
Inzake: Datahouse Alphen aan den Rijn BV / huurkwestie

Geachte heer Ter Haar, Beste Danny,
Gezien mijn volle agenda heb ik, hoe graag ik het ook wil, geen tijd voor een uitgebreide ver-
klaring, dat moet op zijn minst wachten tot na het weekend. Ik hoop niet dat er veel naar mijn
kantoor gebeld gaat worden, dat is dan voor niets want ik ben vanwege zittingen en de voor-
bereidingen daarvoor weinig op kantoor. Bovendien functioneert kantoor op halve kracht
vanwege vakantie.
Hierbij bevestig ik je meest prangende vragen zodanig dat de antwoorden op zich begrijpelijk
zijn.
Het ontruimingsvonnis is geldig. Mevrouw Kleine is al jaren een cliënte van mij even-
als jij een cliënt van mij bent. Evenzo is juist dat vanwege praktische overwegingen jij totnog-
toe de honneurs hebt waargenomen voor mevrouw Kleine. Met andere woorden, jij treedt op
haar verzoek op als procespartij inzake de procedure tegen Van Gink/Datahouse en jij hebt
die opdracht aanvaard.
Mevrouw Kleine betreurt het dat Datahouse nooit contact heeft opgenomen om waar dan ook
over te praten. Geen huur betalen en geen communicatie is de oorzaak van de dagvaarding,
houdende onder meer de vorderingen tot ontbinding van de huurovereenkomst plus ontrui-
ming en betaling van de achterstallige huurpenningen. De ontruiming is bij wege van voorlo-
pige voorziening al uitgesproken.
Dat betekent niet dat de huurder er ook uit moet, dat is afhankelijk van wat de verhuurder met
het vonnis wil doen. De verhuurder kàn nu door middel van de deurwaarder - en die desnoods
bijgestaan door ‘de sterke arm’ - het pand ontruimen. Vanzelfsprekend ziet de verhuurder,
mevrouw Kleine, onderhuurders die hun huur betalen, graag blijven.

Het is een diepe teleurstelling voor het bejaarde echtpaar Kleine dat hun verwachting
niet is uitgekomen met de aankoop van dit pand in iets ‘moderns’ te hebben geïnvesteerd dat
zou bijdragen aan een financieel onbezorgde oude dag. Hun hoop is thans gevestigd op een
fatsoenlijke ondernemer die het pand voor hen weer rendabel kan maken. Ook jouw steun is
daarbij nog steeds zeer gewaardeerd vanwege je expertise.
In de verwachting je van dienst te zijn geweest,
vriendelijke groet en
hoogachtend
J.P. van Rossum

Ik ben me er van bewust dat dit makkelijk te maken zou zijn, maar ik heb ook per fax een versie op briefpapier met een handtekening. Ik zou mezelf echt straal belachelijk maken als ik dit niet echt waar zou zijn.
Omgekeerd: de uiting van DH dat ze met de nieuwe eigenaar van het pand contact op zouden hebben genomen en dat ze een executiegeschil gaan opstarten is hiermee minder aannemelijk gemaakt.

We zullen zien hoe de situatie zich ontwikkelt

Danny

Erik H.
16/07/13, 03:56
Even vooropgesteld dat ik geen van de betrokkenen in deze discussie verder ken en er ook verder geen zaken mee doe maar iemand zit hier dan toch de boel bij elkaar te liegen? Ik ben geneigd volledig in het verhaal van Danny mee te gaan maar dan maakt DataHouse zich toch volstrekt belachelijk?

Immers, de weergave van feiten zoals die in HUN nieuwsbrief staat is dan totaal onjuist. En waarom zou je dan, als DataHouse zijnde, zo'n verklaring uitsturen als die toch blijkbaar zo makkelijk onderuit gehaald kan worden door te overleggen feiten? Een verklaring die overigens DAGEN te laat kwam, maar dat terzijde.

Dan blijven er 2 scenario's over:
1) Danny liegt en bedriegt de boel bij elkaar om DataHouse zwart te maken, er is daar immers niks aan de hand (totaal onwaarschijnlijk, maar het ZOU kunnen)
2) DataHouse liegt en bedriegt de boel bij elkaar om anderen zwart te maken terwijl ze er zelf een zooitje van hebben gemaakt

Al met al... ik vind het maar een stuitend verhaal allemaal. En de huidige situatie zal er alleen maar voor zorgen dat ALLE racks van DataHouse langzaamaan leeg gaan lopen. En de klanten risico lopen op onverwachts offline gaan, dubbele kosten etc. Geen fraai plaatje allemaal.

IT-worX
16/07/13, 04:14
En de huidige situatie zal er alleen maar voor zorgen dat ALLE racks van DataHouse langzaamaan leeg gaan lopen. En de klanten risico lopen op onverwachts offline gaan, dubbele kosten etc. Geen fraai plaatje allemaal.
Langzaam aan leeglopen? Ik vermoed dat als je deze berichten leest, je jouw servers liever gisteren dan morgen uit een DH datacenter had weggehaald! Welk datacenter van DH jouw servers ook onderdak bied. Het begint hier inderdaad te gek te worden voor woorden...

dth
16/07/13, 04:24
Een van de dingen die me opvalt is dat ik zowel geen Salvatore als Marco enige uiting zie doen.
Alleen een communicatie hulp die op het zelfde adres is ingeschreven als de bv's zelf. Bijna als iemand alles loopt te plannen.
Zo ontving ik dus de volgende email:



Geachte heer ter Haar,
Ik verwijs naar onderstaande mail die ik heden verzond naar uw advocaat en waarop ik niet binnen de gestelde termijn antwoord op mocht ontvangen.
Middels deze stel ik u derhalve dan ook formeel in gebreke en verantwoordelijk voor alle ontstane en nog te ontstane schade als door u aangericht.
Het moge duidelijk zijn dan wij verhaal zullen zoeken voor deze schade.
Ik verneem van u en verblijf, onder reservering van de rechten van mijn cliente, hoogachtend,
J. Top
Bureau Mercuur


en dan de brief naar mijn advocaat



From: Joop Top
Sent: maandag 15 juli 2013 10:31
To: 'janpiet van Rossum'; 'Info [Van Dalen Advocaten]'
Cc: 'Frans Op de Coul'; 'Salvatore Fiorenza Datahouse'; 'Marco van Gink'
Subject: ontruiming Datahouse Alphen aan den Rijn

Geachte heer van Rossum,

Als bedrijfsbegeleider van Datahouse Alphen aan de Rijn BV en Van Gink Properties BV wend ik mij tot u met betrekking tot het vonnis onder nummer 2060514/13-1071 van 02-07-2013 welk vonnis is uitgesproken door de rechtbank Den Haag, locatie Alphen aan den Rijn.

In dat vonnis is, ten gunste van uw client, onder meer de ontruiming en ontbinding uitgesproken m.b.t. het perceel Handelsweg 8 te Alphen aan den Rijn.

Ik constateer dat het betreffende perceel van eigenaar is gewisseld op 25-03-2013, uw client is derhalve al vanaf dat moment geen eigenaar meer en dat de nieuwe eigenaren absoluut geen ontbinding en ontruiming wensen.

Conform het bepaalde in 7:226 BW gaat bij wisseling van eigenaar ook de huurovereenkomst over naar de nieuwe eigenaar wat impliceert dat op het moment van dagvaarding uw client al geen eigenaar meer was en zonder rechten was in deze.

Ik sommeer uw client middels deze dan ook om de aangezegde ontruiming in te trekken bij de deurwaarder en stel u en uw client (u had zich mijns inziens moeten vergewissen van de juistheid van de vordering van uw client) aansprakelijk voor alle inmiddels geleden en nog te lijden schade, als later bij schadestaat op te maken.

Verder deel ik u mede dat uw client het vonnis inmiddels heeft gepubliceerd op het internet op diverse forums, ik verzoek, en waar nodig sommeer u en uw client om deze publicaties te verwijderen en verwijderd te houden, en stel uw client aansprakelijk voor alle hierdoor ontstane zaakschade en imagoschade.

Ik stel u in de gelegenheid tot maandag 15-07-2013 om 14.00 uur om mij in het bezit te stellen van een kopie van de opdracht aan de deurwaarder om de ontruiming in te trekken, mocht ik op voornoemd tijdstip niets van u hebben ontvangen dan zal ik mr. E. Tj. Van Dalen verzoeken om een executiegeschil op te starten in deze, de kosten daarvan zullen ten laste worden gebracht van uw client, ik vertrouw er echter op dat u het zover niet zult laten komen

met vriendelijke groet,

Joop Top
Bureau Mercuur
Telefoon: 050-5490517
Fax: 050-5491567
Mail: mercuur.top@planet.nl


Nou ben ik al eens betrokken geweest bij de rechtzaak van "church of $cientology" tegen een aantal internet providers.
En daar weet ik nog van dat "iedereen" wordt geacht de wet te kennen en dat uitspraken van een rechtbank nooit gecensureerd kunnen worden.

Marcellow
16/07/13, 10:05
Ik snap de discussie niet zo heel erg goed, er wordt een aantal keren geroepen dat het allemaal vuil spel is van concurrenten. Nu wordt er gesteggeld over de eigenaar van het pand.
Datahouse heeft vanaf januari de huur niet betaald.
Als ze de huur netjes hadden betaald had er toch niemand een zaak kunnen beginnen, of het nu de eigenaar is of niet. Verder hadden concurrenten dan toch ook geen verhaal gehad.
"De een zijn dood..." vind ik hier niet zo op zijn plek, het is meer iets van "Eigen schuld dikke bult"

tjvb
16/07/13, 10:20
Ik snap de discussie niet zo heel erg goed, er wordt een aantal keren geroepen dat het allemaal vuil spel is van concurrenten. Nu wordt er gesteggeld over de eigenaar van het pand.
Datahouse heeft vanaf januari de huur niet betaald.
Als ze de huur netjes hadden betaald had er toch niemand een zaak kunnen beginnen, of het nu de eigenaar is of niet. Verder hadden concurrenten dan toch ook geen verhaal gehad.
"De een zijn dood..." vind ik hier niet zo op zijn plek, het is meer iets van "Eigen schuld dikke bult"
Als de eiser geen eigenaar meer is van het pand en de nieuwe eigenaar een goede relatie zou hebben met DH was er voor DH niet meteen een probleem. De oude eigenaar kan ze niet uit een pand gooien wat niet meer van hem is. Maar als de eiser het namens de nieuwe eigenaar door mag zetten kan DH wel uit het pand gezet worden.
Dus het gesteggel over wie de eigenaar van het pand is staat los van de huur achterstand maar heeft te maken met of DH wel al dan niet uit het pand gezet kan worden.

SHQ
16/07/13, 10:42
Nu is de hamvraag, wordt het ook vandaag ontruimd of in ander zin beperkt?
Hoe en wat dan met de netwerk en stroom leveranciers die rechtstreeks een overeenkomst hebben met datahouse?

Immers heeft Datahouse die mogelijkheid wel om af te sluiten, ook al staan er nog klanten,

Magus
16/07/13, 10:50
En waar blijft dat persbericht wat gisteren gepubliceerd zou worden? Of is die brief waarin de DH klanten mee op de hoogte worden gesteld dat er niets aan de hand is in de plaats van het persbericht gekomen?

cfmweb
16/07/13, 12:03
Ben ik nu de enige die denkt dat het misschien niet zo handig is om dit allemaal aan de grote klok te hangen via een openbaar forum?

Mogelijk kan het zelfs de zaak schaden door brieven van advocaten en uitspraken zo "En Plein Public" te publiceren. Ook worden er in de emotie van het moment soms dingen gezegd waar men later op afgerekend kan worden.

Geloof me, ik ben een groot voorstander van openheid en journalistieke vrijheid, maar vraag me af of dit in alle gevallen wel zo slim is.

Tenzij het natuurlijk bedoeld is om medestanders te vinden of de beeldvorming van bepaalde personen te beïnvloeden...

SmilieBG
16/07/13, 12:23
Wat DataHouse beweert, dat in maart 2013 eigenaar is gewijzigd is aan zich correct.

Echter, zonder daadwerkelijke contracten te kunnen inzien, ga ik vanuit wat advocaat van dht aangeeft:

"Het ontruimingsvonnis is geldig. Mevrouw Kleine is al jaren een cliënte van mij even-
als jij een cliënt van mij bent. Evenzo is juist dat vanwege praktische overwegingen jij totnog-
toe de honneurs hebt waargenomen voor mevrouw Kleine. Met andere woorden, jij treedt op
haar verzoek op als procespartij inzake de procedure tegen Van Gink/Datahouse en jij hebt
die opdracht aanvaard."

Hieruit lees ik dat dht volmacht heeft om namens nieuwe eigenaren te handelen en dat doet ie ook. Daarmee zou het ontruimingsbevel volledig legaal zijn imho. Waarom DH anders beweert, begrijp ik niet helemaal - wellicht dat er juridisch nog e.e.a. te halen valt, dan wel tijd rekken om met een strategie te komen.

Anyhow, het blijft een niet dagelijkse iets (gelukkig); ben erg benieuwd hoe dit zal aflopen.

Magus
16/07/13, 12:54
En hoe is het in Alphen momenteel? Al iets te zien of merken daar? Staan er nog wel servers?

poepje
16/07/13, 12:59
En hoe is het in Alphen momenteel? Al iets te zien of merken daar? Staan er nog wel servers?
Het netwerk, de stroom en een server die daar hangt is nog actief.



3. a2b-internet.telecity2.nl-ix.net 0.0% 2 1.9 1.9 1.9 2.0 0.1
4. core5-alphen.a2b-internet.com 0.0% 2 6.7 4.8 2.9 6.7 2.6
5. 81.30.76.8 0.0% 2 2.6 2.6 2.6 2.7 0.1

patrickekkel
16/07/13, 13:04
Gisteren was ik in pop2 en daar staan nog 3 racks te draaien met oude meuk

Remigius
16/07/13, 13:39
Gisteren was ik in pop2 en daar staan nog 3 racks te draaien met oude meuk
Hey! Er is niets mis met mooie blauwe cobalts ;-)

Op een iets serieuzere noot, begin ik mij ernstig zorgen te maken om deze hele situatie. Op het moment hebben wij daar nog een halve kast draaien en door een lopend contract zit ik daar ook nog vast (14 maanden dubbele lasten is iets te veel van het goede). Ik heb de informatie mail vanuit Datahouse ontvangen, maar de informatie uit deze topics / ISPam.nl stelt mij niet echt gerust.

Magus
16/07/13, 13:42
Cobalts? Dat was vroeger echt een musthave :) Vooral als je een stapeltje maakte oogde dat best leuk en was nog pre-directadmin/plesk/... dus wel prettig beheren.

Wat betreft dat ongerust zijn, daar kan ik me echt wel iets bij voorstellen. Door de tegenstrijdige berichten wordt t ook niet makkelijker. Misschien toch even bellen met datahouse hierover, naar aanleiding van hun brief zou dat wel mogelijk moeten zijn.

SJAMPR
16/07/13, 14:25
Hey! Er is niets mis met mooie blauwe cobalts ;-)

Vooral niet om de cobalts in POP 1 hangen en dus niet door Patrickekkel bedoelt kunnen worden met oude meuk.

Ik was gisteren nog in POP 1 en daar draaien nog behoorlijk veel systemen, echt niet alle klanten zijn gaan lopen. Alleen jammer dat je van hen hier op dit moment nog niets leest, zodat dit bevestigd wordt.

Dreas
16/07/13, 14:39
Op het moment hebben wij daar nog een halve kast draaien en door een lopend contract zit ik daar ook nog vast (14 maanden dubbele lasten is iets te veel van het goede). Ik heb de informatie mail vanuit Datahouse ontvangen, maar de informatie uit deze topics / ISPam.nl stelt mij niet echt gerust.

Het allerbelangrijkste is dat je zorgt voor externe backups van je data, zodat mocht de boel ineens offline gaan je in ieder geval je data hebt veiliggesteld en weer ergens anders de lucht in kan brengen.

SHQ
16/07/13, 15:23
Is er een klant van DH die al rechtstreeks contact heeft opgenomen of zijn de resterende allemaal maar afwachtend?
Ik zou namelijk al bij de eigenaren aan de deur staan mocht ik niets vernemen vanuit hun..
als afnemer ga je zelf ook bellen om informatie lijkt me en laat je je eigen niet afschepen met "maandag krijg je een persbericht"

dth
16/07/13, 16:20
Het belangrijkste voor de continuiteit zijn de IP adressen.
Dat gaat de volgende klucht worden.
De eerste symptomen zijn er al.
Ik hoop dat iemand daar nu een vergrootglas op gaat zetten.

Imtek
16/07/13, 16:34
Danny, meeste netwerk faciliteiten worden toch door A2B of eigen leveranciers? Kan je uitleggen waar je op doelt?

A2B lijkt mij niet een onwelwillende partij.

SHQ
16/07/13, 16:40
Ik denk dat je inderdaad dan even met Erik van A2B http://www.a2b-internet.com/ contact opneemt, naar mijn weten regelt hij het netwerk van Datahouse

dennis0162
16/07/13, 16:45
Volgens mij zijn de meeste IP-adressen in Alphen eigendom van Datahouse Alphen B.V. (nog IP's uit de Grafix tijd).

SHQ
16/07/13, 17:03
Hmm volgens mij zijn die 2 jaar geleden overgezet naar A2B. Alle PI space houders in elk geval die een PI reeks hadden via Grafix kregen een email and
De manier waarop was schandalig en dwingend, ook een zeer korte tijdsperiode kreeg je hierin. (less then 14 days)

i quote de mail van destijds:


U heeft in het verleden een PI registratie gedaan bij Grafix Internet.
Tijdens de overgang van diensten van Grafix Internet naar Datahouse is er een aanpassing gedaan in de diensten die Datahouse aan haar klanten wil aanbieden en het registreren van PI IP adressen valt niet meer in het huidige diensten pakket.

A2B Internet zou u graag willen assisteren bij het registreren van uw PI space, waardoor u gebruik kan blijven maken van uw IP adressen.

Als jaarlijkse maintenance fee, rekenen wij xxx euro voor de eerste /24 en xxx euro per iedere /24 extra per object.

Als u hier gebruik van wilt maken vernemen wij dat graag, dan zullen we u een formulier toesturen om dit voor u over te zetten.
Het is uiteraard ook mogelijk dat u de registratie aanpast naar een andere LIR, waarbij we u willen aangeven dat u er dan wel voor moet zorgen dat dit voor 1 Dec. 2011 is gedaan.

Als uw registratie na 1 december 2011 nog in het LIR systeem van Datahouse aanwezig is, zult u vanuit Datahouse een factuur a 500 euro per jaar hiervoor ontvangen.

Zodoende zijn wij er ook terrecht gekomen, en heb ik altijd begrepen dat a2b alles regelt bij Datahouse en is a2b ook managed LIR partij voor deze (doch kan enkel Erik dit ontkennen of bevestigen)

(bedragen bewust even xxx gemaakt)

poepje
16/07/13, 17:31
Is er een klant van DH die al rechtstreeks contact heeft opgenomen of zijn de resterende allemaal maar afwachtend?
Ik zou namelijk al bij de eigenaren aan de deur staan mocht ik niets vernemen vanuit hun..
als afnemer ga je zelf ook bellen om informatie lijkt me en laat je je eigen niet afschepen met "maandag krijg je een persbericht"


Toen ik zaterdag middag lucht kreeg van dit verhaal heb ik contact gezocht via de telefoon, de gewone telefoon ging naar het antwoord apparaat omdat ze alleen tijdens kantoor uren bereikbaar zijn (logisch).

Vervolgens het storingsnummer gebeld, in de middag ging hij naar de voicemail van Marco van Gink, toen ik het een uur later weer probeerde kreeg ik hetzelfde bandje als het normale nummer

iets in de trand van 'Momenteel zijn wij gesloten, u kunt contact opnemen tijdens kantoor tijden ..... of in geval van spoed met het storingsnummer' (ik heb het 3x gechecked, ik belde echt met het storingsnummer).

Op zondag weer meerdere malen contact proberen te zoeken met het storingsnummer, ik bleef hetzelfde bandje houden.

Ze waren onbereikbaar

SHQ
16/07/13, 17:59
Kortom ze verschuilen zich en ook noodnummers zijn niet meer bereikbaar.

Powermage
16/07/13, 18:50
Het scheelt, de noodnummers waren de helft van de keren dat ik ze nodig had sowieso onbereikbaar, dus dat is weinig verschil met normaal :P

cfmweb
16/07/13, 20:32
Ja hoor, even voeren met het wat nieuwe onzekerheden (ip verhaal) en wat oude koeien en het hele spul gaat weer los...
Het komt op mij meer over als stemmingmakerij.

dth
16/07/13, 20:49
Ja hoor, even voeren met het wat nieuwe onzekerheden (ip verhaal) en wat oude koeien en het hele spul gaat weer los...
Het komt op mij meer over als stemmingmakerij.

Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Als ik kan zorgen dat energie en fibers in de lucht blijven, maar "iemand" trekt de ip adressen naar ander ander AS, dan zijn de klanten boos dat het niet zonder onderbreking door draait. Is toch geen stemming makerij om dat te melden ?

poepje
16/07/13, 23:29
Dat met die IP's heeft me aan het denken gezet.

Kan ik ergens, provider/datacenter onafhankelijk, ip adressen huren? Dat ik ergens bv een /26 huur, en dat ik mijn provider vraag deze ip's voor mij te announcen.

Op het moment dat er issues zijn bij mijn ISP kan ik de ip adressen uit hun announce laten halen en ze bij een nieuwe partij onderbrengen zodat ik nooit meer hoef om te nummeren.

Nu weet ik dat dat kan als je eigen ripe-member (volgensmij zijn de IP's nu echt op?) bent, maar die fee is voor zo'n kleine range niet echt rendabel.

dennis0162
16/07/13, 23:32
Kleiner als een /24 krijg je sowieso het internet niet op.

Je moet RIPE member worden of PI space aanvragen.
PI space is alleen nog maar aan te vragen voor IPv6.

IT-worX
16/07/13, 23:35
Je gaat inderdaad ripe member moeten worden en daar de PA range vragen. Krijg je nog een /22.

Spyder01
16/07/13, 23:35
Daar komt bij, dat als je leverancier niet de reeks die jij bij de nieuwe partij onder wilt brengen eruit haalt, je nog weinig opschiet.
Heeft ook een hele tijd terug eens een topic op WHT over gestaan met iemand die daarmee problemen had met zijn oude en nieuwe leverancier.

phreak
16/07/13, 23:49
Je gaat inderdaad ripe member moeten worden en daar de PA range vragen. Krijg je nog een /22.

Laatst nog gewoon een /21 gekregen hoor. Maar ik denk dat A2B niet zomaar de stekker eruit zal trekken, ook Danny zal er m.i. niet zomaar de stekker eruit trekken, dit omdat het pand al een datacenter is en hij dit zelf wil doorzetten.

SHQ
17/07/13, 00:31
IPv4 is inderdaad op, wij hebben berg PI (via a2b, niet in datahouse..) en nog de nodige voorraad maar pakken via andere BV nog een LIR bij waarbij we nog een /21 krijgen (bron Ripe zelf)
Zodoende kunnen we ongeveer nog een 2 jaar vooruit, wellicht 3 als dat SNi een keer in orde komt. SSL is momenteel killing voor je IP reeksen.

Randy
17/07/13, 01:23
Daar komt bij, dat als je leverancier niet de reeks die jij bij de nieuwe partij onder wilt brengen eruit haalt, je nog weinig opschiet.
Heeft ook een hele tijd terug eens een topic op WHT over gestaan met iemand die daarmee problemen had met zijn oude en nieuwe leverancier.

Records in de RIPE-DB updaten en je nieuwe provider wint het.


IPv4 is inderdaad op, wij hebben berg PI (via a2b, niet in datahouse..) en nog de nodige voorraad maar pakken via andere BV nog een LIR bij waarbij we nog een /21 krijgen (bron Ripe zelf)

Dan heb je verkeerde informatie gekregen. Een /22 (1024 IP's) max voor nieuwe LIR's. En enkel als ze al een IPv6 allocatie hebben. Daarnaast werkt de 'nieuwe rechtsvorm' truck niet als je al LIR bent en het dezelfde bestuurder betreft. Al is dit meer een regel volgens Nederlands recht dan een regel van de RIPE community. Je wordt immers lid van een vereniging en mag dus nooit meer dan een enkel stemrecht krijgen.

SHQ
17/07/13, 02:20
Onlangs 3 weken geleden heeft een nieuw LIR /21 ontvangen ;)
mbt andere BV. Is geen probleem, immers was je zelf de bron Randy.. dus nu niet anders gaan vertellen :P

energykind
17/07/13, 02:22
Goed ip ranges vla bla bla ff weer on topic.

SHQ
17/07/13, 02:43
DTH (Danny) zijn de sloten inmiddels vervangen? Of heb je ze een extra tijdspanne gegeven?

dth
17/07/13, 05:37
DTH (Danny) zijn de sloten inmiddels vervangen? Of heb je ze een extra tijdspanne gegeven?
Ik heb nog niks van mijn advocaat gehoord daarover. De deurwaarder moet ook maar net tijd hebben. Zodra ik daar meer weet zal ik het melden.

klaver
17/07/13, 09:39
... en dat ik mijn provider vraag deze ip's voor mij te announcen.


Dit wil je niet aan je provider over laten, zit je alsnog vast aan een partij. Daarom is het belangrijk dat je een datacenter kiest met meerdere (neutrale) carriers. Zelf een BGP router plaatsen voor een klein subnetje is niet zo moeilijk.

phreak
17/07/13, 09:47
Dit wil je niet aan je provider over laten, zit je alsnog vast aan een partij. Daarom is het belangrijk dat je een datacenter kiest met meerdere (neutrale) carriers. Zelf een BGP router plaatsen voor een klein subnetje is niet zo moeilijk.

Nee, pak vyatta of iets dergelijks, je kunt het zelfs virtueel draaien..

visser
17/07/13, 11:37
Dit wil je niet aan je provider over laten, zit je alsnog vast aan een partij. Daarom is het belangrijk dat je een datacenter kiest met meerdere (neutrale) carriers. Zelf een BGP router plaatsen voor een klein subnetje is niet zo moeilijk.

Het is jammer, maar BGP routing gaat gewoon niet lekker met een klein subnet.
Ten eerste, om zelf BGP te spreken moet je ook een AS hebben. Om die te krijgen moet je een zelfstandig netwerk zijn met een routing policy , kortom multi-homed .
Voor wat betreft een klein subnet, een /24 zal al niet overal geaccepteerd worden. Zolang dat deel is van een grotere prefix die ook bij je upstreams uitkomt is dat niet zo erg want jouw specifieke netje wordt door je upstreams natuurlijk nog wel geaccepteerd.
Maar je niks anders dan een kleine PI /24, en zitten naburige prefixen totaal ergens anders dan zul je her en der onbereikbaar zijn vanaf en naar delen van het internet .

Nu kun je nog met een private AS met je upstream koppelen (als die dat supporten), dan heb je wel de signalering van BGP . Naar buiten toe wordt je prefix dan verstuurd met het (publieke) AS van je upstream. Maar dat is geen multi-home optie.

@phreak : vyatta virtueel op je bak draaien betekend dat je volledige netwerk van de wereld gaat als je die reboot.

Alles bij elkaar is frutten met mini-BGP setupjes geen alternatief voor het kiezen van een goed DC.
Heb je de rest voor elkaar dan kan BGP, eigen IP space en een eigen AS inderdaad de laatste stap zijn om alles zelf onder controle te hebben.
Maar op kleine schaal zie ik,afgezien van techneuten trots, eigenlijk alleen maar nadelen.

Apoc
17/07/13, 12:36
Maar je niks anders dan een kleine PI /24, en zitten naburige prefixen totaal ergens anders dan zul je her en der onbereikbaar zijn vanaf en naar delen van het internet .

In de praktijk valt dat wel mee. Wij announcen voor diverse klanten PI /24's en ik heb tot nu toe nog nooit gezien dat deze ergens onbereikbaar zouden zijn.


@phreak : vyatta virtueel op je bak draaien betekend dat je volledige netwerk van de wereld gaat als je die reboot.

Dat geldt voor ieder willekeurig apparaat als je geen redundante opstelling maakt. Viatta kan je gewoon redundant uitvoeren, en ook met bijvoorbeeld VRRP voor layer 3 redunancy. Het is natuurlijk wel echt alleen voor een klein netwerkje geschikt.


Maar op kleine schaal zie ik,afgezien van techneuten trots, eigenlijk alleen maar nadelen.

Dat ben ik wel met je eens. Maar wat je wel zou kunnen doen, is een AS draaien zonder full table BGP, dus gewoon uplinks van 2 bestaande ISP's. Dan heb je dus het voordeel van het uitbesteden van full table BGP (en peering op internet exchanges en dergelijke), terwijl je toch een eigen AS hebt. Maargoed, in principe kom je al een heel eind wanneer je in ieder geval eigen IP space hebt zodat je die altijd kunt verhuizen wanneer je dat wilt.

phreak
17/07/13, 12:50
Het is jammer, maar BGP routing gaat gewoon niet lekker met een klein subnet.
Ten eerste, om zelf BGP te spreken moet je ook een AS hebben. Om die te krijgen moet je een zelfstandig netwerk zijn met een routing policy , kortom multi-homed .
Voor wat betreft een klein subnet, een /24 zal al niet overal geaccepteerd worden. Zolang dat deel is van een grotere prefix die ook bij je upstreams uitkomt is dat niet zo erg want jouw specifieke netje wordt door je upstreams natuurlijk nog wel geaccepteerd.
Maar je niks anders dan een kleine PI /24, en zitten naburige prefixen totaal ergens anders dan zul je her en der onbereikbaar zijn vanaf en naar delen van het internet .

Nu kun je nog met een private AS met je upstream koppelen (als die dat supporten), dan heb je wel de signalering van BGP . Naar buiten toe wordt je prefix dan verstuurd met het (publieke) AS van je upstream. Maar dat is geen multi-home optie.

@phreak : vyatta virtueel op je bak draaien betekend dat je volledige netwerk van de wereld gaat als je die reboot.

Alles bij elkaar is frutten met mini-BGP setupjes geen alternatief voor het kiezen van een goed DC.
Heb je de rest voor elkaar dan kan BGP, eigen IP space en een eigen AS inderdaad de laatste stap zijn om alles zelf onder controle te hebben.
Maar op kleine schaal zie ik,afgezien van techneuten trots, eigenlijk alleen maar nadelen.

Ik zeg ook niet dat het alleen maar voordelen biedt maar dat het wel kan, en als je alles netjes HA draait binnen je omgeving hoeft er niks te rebooten, dat wat de hele bedoeling is van een HA omgeving. Overigens is een AS nummer aanvragen ook niet zo'n ramp en tegenwoordig is filtering zo laag dat je /24's makkelijk de wereld in stuurt, de fabel van kleiner dan /22 of /23 accepteren is al geruime tijd niet meer aan de orde puur om het feit dat IPv4 space zo schaars is dat veel ISP's gewoon /24's announcen.

visser
17/07/13, 19:24
In de praktijk valt dat wel mee. Wij announcen voor diverse klanten PI /24's en ik heb tot nu toe nog nooit gezien dat deze ergens onbereikbaar zouden zijn.


Er zijn iets van 45K ASes actief in de wereld. Full connectivity is niet makkelijk te meten, en wat je merkt van het ontbreken ervan naar een deel van die ASen hangt natuurlijk heel erg van je bezoekersprofiel, en de mate waarin uiteindelijk iemand de moeite doet en kennis heeft om te constateren dat het _zou_ moeten werken en ergens onderweg mis gaat. En dat bericht jou dan bereikt, want feitelijk zal de klacht van een kandidaat-bezoeker aan diens ISP en transits moeten gaan .

Voor erg veel hosters zal gelden dat als ze bereikbaar zijn voor enkele tientallen AS'en (dan heb je NL en wat omliggend wel te pakken qua access ISPs + must-haves als google ) resterende problemen niet snel opvallen.



Dat geldt voor ieder willekeurig apparaat als je geen redundante opstelling maakt. Viatta kan je gewoon redundant uitvoeren, en ook met bijvoorbeeld VRRP voor layer 3 redunancy. Het is natuurlijk wel echt alleen voor een klein netwerkje geschikt.


In de context van "een enkele /24 en 'kun je virtueel draaien' , en ook nog in een thread over een DC wat in de problemen zit , klonk het bepaald niet als een situatie met budget over voor een paar redundante bakken dedicated als router , maar meer als 'kun je erbij draaien op je ene server' . Je kunt het zeker robuust en redundant opzetten met bijvoorbeeld vyatta, maar knoeiwerk "met BGP" is slechter dan zonder BGP gewoon in een goed DC zitten.

[..]