PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin-app update: nieuwe features



Erik van Heck
06/07/13, 11:01
Hoi allemaal,

Vorige week is er een nieuwe update uitgebracht van DirectAdmin voor iPhone & Android.
Een aantal nieuwe functies;
- Belangrijke bugfixes
- Meertalig (Engels, Nederlands, Frans (beta), Spaans (beta) en Duits. Later meer.)
- Licenties en programmaupdates voor Administratoren
- Multi-serverlijst, je kunt meerdere servers instellen
- UI-fixes (voor teksten e.d.)
- Bevestigen alvorens een actie uit te voeren (zoals verwijderen)
- Versio-API problemen opgelost.

Je kunt de versie downloaden op:

Apple: https://itunes.apple.com/us/app/da-for-iphone/id629971405?l=nl&ls=1&mt=8
Play Market: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evanheckcreations.daandroid

Erik van Heck

magentohosting
06/07/13, 11:49
Kan dit alleen maar toejuichen! App gekocht voor Android en geïnstalleerd, alleen zou iemand mij kunnen verklaren waarom ik altijd en overal de melding krijg dat mijn login niet correct is? En ja, mijn loginggegeven kloppen wel ;-). Geswitched van een moeilijk wachtwoord naar een wat simpeler wachtwoord, maar ook dat mocht niet baten. Enig idee?

Overigens geprobeerd met IP-adres, hostname, met en zonder SSL..

Erik van Heck
06/07/13, 12:05
Hallo,
Volgens mij hebben jullie net ons een e-mail gestuurd hierover, zo niet, stuur even een e-mail aan info@evanheckcreations.nl zodat we kunnen uitzoeken waarom dit probleem zich voordoet.
We zien je mailtje graag tegemoet!
Erik van Heck (EvanheckCreations)

magentohosting
06/07/13, 12:08
Hoi Erik,

Klopt inderdaad! Laten we via de mail even verder contact hebben.

golden
06/07/13, 12:25
Het idee juich ik toe maar tot nu toe vind ik het vrij zonde van het geld.

Ten eerste kan ik inderdaad niet inloggen en voelt het totaal niet als een IOS applicatie. Dat is verder niet zo'n probleem maar zit er echt niks van validatie in. Ik wil server toevoegen, klik op opslaan zonder iets in te vullen en er staat een lege server in.

Ik druk perongelijk net te ver links op het scherm en hij verwijderd de server zonder enige waarschuwing of iets dergelijks.

Er is markt en vraag naar zo'n app en ben ook bereidt er geld aan uit te geven. Echter raad ik je aan je te focussen op kwaliteit ipv veelvoud in opties. Hoe uitgebreider hoe beter, zolang je de dingen die kunnen maar echt goed werken.

dennis0162
06/07/13, 12:28
- Versio-API problemen opgelost.

Wat doet de app met de Versio API?

magentohosting
06/07/13, 12:46
Is dit trouwens niet (bijna) dezelfde app als een maand of 2 geleden? Was hier ook een topic van op WHT maar die kan ik zo snel even niet meer terug vinden.

Marin
06/07/13, 14:54
Goed! Er wordt ook echt wat met de feedback gedaan. Kan ik waarderen

Active8
06/07/13, 16:04
Problemen hier, als ik hem wil opstarten cracht de app
Iphone 4s met 5.0.1 firmware (nee ik ga hem niet upgraden)

magentohosting
06/07/13, 16:36
Erik, heb je al enig idee wanneer er een update van deze app uitkomt?
Hopelijk zijn dan de problemen met het inloggen opgelost en wellicht kan je nog iets van notificatie erin bouwen? Wat Golden ook zei, je hoeft maar net iets te ver links te drukken en je verwijderd gelijk een server. Zou fijn zijn als je bij dat soort dingen een extra bevestiging kunt krijgen.

Erik van Heck
07/07/13, 11:46
Hoi,
Sorry voor m'n late reactie, maar hierbij alsnog.
@Dennis0162: er waren bij de vorige versie problemen met sommige gebruikers die DirectAdmin hebben bij Versio. Dit is nu opgelost.
@magentohosting: klopt, maar dit is een update ervan, daarnaast staat de volgende update nog niet gepland. Je hebt inderdaad gelijk over het server verwijderen, in de rest van de app is er gelukkig wel een bevestiging alvorens hij iets uitvoert. Uiteraard zal dit in de volgende update veranderd worden.
@Active8: de app is compatible vanaf iOS 4.3, dus hij zou inderdaad moeten werken. Heb je hem gejailbreaked of niet?

Groet
Erik

Erik van Heck
07/07/13, 11:47
P.S.: een aanvulling op de nieuwe features: op Android zijn de rechtentoewijzingen ook bijgewerkt, hij vraagt nu alleen om Internettoegang (in sommige gevallen zelfs helemaal niets).

layer7host
07/07/13, 18:15
Directadmin is a good choice for techies.

Age
08/07/13, 00:13
P.S.: een aanvulling op de nieuwe features: op Android zijn de rechtentoewijzingen ook bijgewerkt, hij vraagt nu alleen om Internettoegang (in sommige gevallen zelfs helemaal niets).

Dat bevalt mij wel. Alleen gebruiken wat nodig is. Toch maar weer opnieuw overwegen, zo'n app is toch wel relaxed denk ik zo.

Zijn er hier ook mensen die dit al veelvuldig gebruiken of getest hebben?

Sent from my GT-P7510 using webhostingtalk mobile app

Active8
08/07/13, 17:30
@Erik
Ja het is i.d.d. gejailbreaked, is dit een probleem dan ? , zo ja het zou wel handig zijn dat het wordt vermeld, dan heb je dat ook gelijk afgebakend.

rpr
09/07/13, 12:33
Wat handig zou zijn is een android tablet app :-)

Axel Polfliet
10/07/13, 14:03
Ik heb hem aangeschaft, kan altijd van pas komen :).

Erik van Heck
11/07/13, 08:46
Dit hoeft normaal gesproken geen probleem te zijn, alleen het is allemaal wat minder voorspelbaar bij een jailbreak toestel. Persoonlijk kunnen we hier niets aan doen, wij hebben geen gejailbreaked toestel en dit 'ondersteunen' we eigenlijk ook niet. In ieder geval is hij op alle toestellen bij ons (iPad, iPad mini, iPhone 4 en Samsung Galaxy S2) nog nooit gecrashed.

Herman440
11/07/13, 13:11
Heb gisteren het appje gekocht en geprobeerd te gebruiken (iPhone 4S, 6.1.3).
Maar krijg ook 'index.html - Wrong credentials'-foutmeldingen bij pogingen tot inloggen. Op IP of hostnaam-ingave.
("Wrong Credentials" is daarbij niet een gangbare Engelse vertaling voor een inlogfout.)
Na 1 of 2 mislukte pogingen lijkt de App soms te crashen/hangen. Alleen na daadwerkelijk stoppen van de App en opnieuw opstarten kan er pas weer iets mee gedaan worden.

Voor de rest deel ik de reactie van 'golden';
Geen 'iOS'-app gevoel. Geen 'button-feedback' na het klikken/drukken op de serverconnectie-'veld'. Als je terug naar language gaat dan is daar het veld plots weer leeg.
De taalkeuze direct na de 1e keer opstarten is nogal vreemd. Als daar niets wordt ingegeven en je op Next drukt dan werkt de app niet. Neem anders de device-taal of Engels als default, en laat de gebruiker dit bij de General Settings aanpassen als hij dat nodig vindt.

Van datgene wat ik tot nu toe heb kunnen zien voelt de app nog als een Alpha-versie aan, gemaakt door iemand met weinig (iOS) gebruikers-interface ervaring.
Ik denk dat de app te vroeg is uitgebracht en de app-rating in de Applestore geeft dit ook wel weer helaas denk ik. De ruim anderhalve euro zal ik niet terugvragen bij Apple, maar de app ga ik wel verwijderen.

Ik hoop dat je de inlog-problemen snel kunt oplossen en de app een vriendelijkere manier van (opstarten) en werken kan geven.

XelaHosting
11/07/13, 13:32
Heb hem ook aangeschaft, kan soms best wel handig zijn zn app. Zitten alleen wat kleine foutjes in. Als je bij systeeminformatie kijkt zie je halve letters op de twee regel omdat het vak eigenlijk te klein is.

ErikKosters
11/07/13, 18:30
Hier ook aangeschaft echter werkt het inloggen op een server niet.. geeft foute login aan maar die is zeker weten correct. Enig idee?

tendonsie
19/07/13, 16:48
Ziet er een mooie app uit! Bedankt.
Zal hem meteen downloaden.

magentohosting
11/10/13, 20:53
Waar ik dan nu wel heel erg benieuwd naar ben... Zijn er nog updates uitgekomen of is het project gestorven aan een stille dood?

Sent from my GT-N7100 using webhostingtalk mobile app

ozeik
11/10/13, 23:36
Als je het opensource maakt, zullen veel meer mensen het installeren (of zelf compilen). Nu kan jij bij de gegevens van iedereen die hun gebruikersnaam en wachtwoord invult helaas.

Active8
11/10/13, 23:45
Ik denk dat deze project dood is dan maar de officiele app kopen