PDA

Bekijk Volledige Versie : Voordelen van ICT Waarborg



advandeput
05/07/13, 12:38
Vandaag ben ik wederom gebeld door ICT waarborg, om hier lid te worden. Men heeft inmiddels de dienstverlening uitgebreid naar hosters/internetdienstverleners, hier zelfs een speciale website voor gemaakt. Heeft er iemand ervaring of is er iemand lid van en heeft hier positieve ervaringen mee ?

drex
05/07/13, 20:38
Heb een ervaring met deze ploeg en is zeer zeker niet positief te noemen!

Een aangesloten member van deze club ging zijn boekje behoorlijk te buiten en als zodanig een klacht ingegeven bij ICT Waarborg, behoudens een (automatische) bevestiging nimmer een reactie terug ontvangen, zelfs niet na herhaaldelijk reclameren hierover bleef het heel erg stil.

Kortom een organisatie die klachten niet verder afhandeld of zelfs de moeite niet neemt om te reageren, lijkt mij zeker niet de moeite waard om lid van te worden.
Dan is het niet meer dan een "naampje" dat een onterecht vertrouwen moet uitstralen naar de consument.......

mgielissen
05/07/13, 22:19
Op de slider van hun site staan testimonials van "echte" gebruikers met foto's van istockphoto en imagedirekt. Of dat nu vertrouwen moet uitstralen naar de consument?

CharlieRoot
08/08/13, 10:22
Heb een ervaring met deze ploeg en is zeer zeker niet positief te noemen!
Hier het zelfde.

Ze beloven heel veel, tot je getekend hebt. Waardeloze club en totaal geen toegevoegde waarde. Ook zijn ze telefonische nog eens onbeschoft ook als je wilt opzeggen.

Tijl
14/08/13, 00:26
Ik ben lid geweest, snel vanaf gestapt. Was een klacht ingediend (heel jammer, maar ik ben ook niet perfect) en ICT recht heeft deze nooit aan mij gemeld.

Nu moet ik wel zeggen dat hun logo mooi op je website staat.

Axel Polfliet
14/08/13, 09:37
Wij zijn er op het moment nog aangesloten, maar hebben ons lidmaatschap 2 weken geleden schriftelijk beëindigd. Buiten het feit dat je een leuk logo op je website mag plaatsen kent het waarborg/keurmerk vrij weinig tot geen meerwaarde.

dennis0162
14/08/13, 09:54
Laatst ook gebeld door ze.
Het kost € 84,00 per maand om het logo op je website te mogen plaatsen.

Mikey
14/08/13, 09:54
Ze plaatsen je ook ongevraagd op verschillende mailing lists! Dat terwijl je aangeeft toestemming te geven 1x een email te ontvangen. Verder hele hoop wij van wc eend, en vrij opdringerig.

Spyder01
14/08/13, 10:46
Ze bellen regelmatig. Weinig respect voor de mening van de persoon die ze bellen. Hoeveel vertrouwen het wel niet wekt enzovoorts.

dreamhost_nl
14/08/13, 14:33
en vrij opdringerig.

Daar kan ik over meepraten! Drie keer netjes aangegeven geen interesse te hebben en nog bleef meneer doorgaan met z'n verhaal...

advandeput
14/08/13, 15:05
Bedankt voor alle input. Ik heb dezelfde ervaringen, opdringerig, telkens maar blijven bellen e.d. Ik heb ook nog nooit een klant gehad die hierom heeft gevraagd. Ons besluit staat vast, we worden geen lid.

Demigravit
14/08/13, 22:29
Ze hebben mij meerdere malen benaderd omdat ik actief ben als ICT dienstverlener.

Ik heb de telefoongesprekken als opdringerig ervaren en waar ik mij mateloos aan stoorde is ze namen geen genoegen met het antwoord "nee, geen interesse".

dreamhost_nl
15/08/13, 17:41
En dan ook nog vol blijven houden dat ze niets verkopen... Aan zo'n organisatie wil je je (bedrijfs)naam gewoon niet koppelen!

dennis0162
15/08/13, 17:58
Dat opdringerig aan de telefoon herken ik wel.
Ik dacht wellicht ligt het aan mij dat ik dat zo heb ervaren, maar dat is dus niet zo :-)

jos
16/08/13, 00:46
Telefoon verkoop kan leuk zijn! Je moet ze gewoon aan het lijntje houden :-) dat hebben wij de vorige keer gedaan.

Telefonische verkoper. Ja goedemiddag u spreekt met IM Nederland wij zouden graag een afspraak willen maken. Oh excuus dan geef ik even mijn collega. Ja hallo met Peter? Ja ik zou graag een afspr.. oh daar ga ik niet over ik verbind u door met Mijn collega. Nieuw record!
Telefoon 10x doorgeven en 10 keer haar verhaal verteld. 12 min en 41 sec aan de lijn gehouden.

dreamhost_nl
17/08/13, 13:50
Dat vind ik nu echt zonde van de eigen (kostbare) tijd! Rond de zes minuten voor ICT Waarborg was al meer dan lang genoeg! Als ik niet zelf de hoorn op de haak had gegooid, had ik nu nog met ze aan de lijn gezeten!

kickntodabeat
21/08/13, 16:50
Er zijn toch redelijk wat bedrijven aangesloten zie ik ( 1.200)....
Ze beloven veel op hun website, maar daar blijft het bij zo te lezen aan de reacties.

CharlieRoot
26/08/13, 07:14
Klopt. Ze kunnen goed verkopen maar zodra je betaald hebt hoor je nooit meer wat van ze. En opzeggen is ook een drama. Wat een kneuzen.

Axel Polfliet
26/08/13, 10:45
Klopt. Ze kunnen goed verkopen maar zodra je betaald hebt hoor je nooit meer wat van ze. En opzeggen is ook een drama. Wat een kneuzen.

Opzeggen is inderdaad een drama, in de voorwaarden wordt vastgelegd dat je een 'kalenderjaar' aan ze vast zit. Ben je dus in Februari bijv. lid geworden dan betaal je minimaal 2 jaar ook al wil je er vanaf.

HageHosting
26/08/13, 11:38
Hier bleven ze ook maar bellen, en nog eens bellen en maar aandringen dat ze zelfs al inleg geld kwijtscholden. Ben er niet meer op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde.
En als ik dit zo lees noem ik het meer ICT Oplichting met een waarborg keurmerk.

Hostingwalk
26/08/13, 12:05
Mij hadden ze ook gebeld, ze bleven maar over hun mooie logo dat sales wel 200% zou verhogen..
Ik zie gezien naar de hostingproviders dat ze toch veel bedrijven hebben overgehaald, ik vraag mij eigenlijk af of je nog wel een ICTwaarborg keurmerk bedrijf meer kunt vertrouwen als een zonder. (gezien het feit dat het hun meer om commercieel draait dan exclusiviteit.)

Maar er zullen ook wel goede kanten zitten aan ICT Waarborg.

dreamhost_nl
30/08/13, 14:42
Nog even een aanvulling: We blijken door deze partij ook nog eens ongevraagd op hun mailing lijst te zijn gezet!

dennis0162
30/08/13, 14:44
Ik kreeg ook 2 SPAM mails van ze.
Iets over Windows server geloof ik.

dreamhost_nl
30/08/13, 19:47
Wat dat betreft zijn ze nu toch echt een grens overgegaan! Het kleine beetje goodwill dat ze dan nog enigszins hadden is m.i. hiermee compleet vervlogen.

Bart L
30/08/13, 21:18
Tijd voor een spamklacht dus.

cfmweb
30/08/13, 21:49
Ik heb het logo pas 1 keer ergens op een website zien staan, en dat was bij een zekere FH die laatst wat servers aanbood en waar een aantal WHT leden, laten we zeggen, nogal slechte ervaringen mee hebben. Zo zie je maar weer wat een inschrijving waard is...

dreamhost_nl
31/08/13, 17:12
@Bart L: Dat is evident.

vdbcomputers
02/09/13, 14:15
In het verleden hebben wij ook zaken met ze gedaan maar beloftes bleven achterwegen dus wij hebben ons contract opgezegd en zullen ook nooit meer lid worden van deze partij! Zo kan ik mijn geld ook wel verdienen!

DevFuseStudio
15/09/13, 11:58
Een waarborg zo als ICT Waarborg of ThuisWinkel Waarborg en al die andere waarborgen moet je verdienen niet voor betalen vindt ik zelf persoonlijk.
want 100 a 400 euro per kwartaal of jaar betalen voor alleen een logo vindt ik belachelijk voor die geld verwacht je veel meer.

Gelukkig zijn wij hier niet aan begonnen om dat het gewoon belachelijk is dat je betaalt voor iets wat alleen meer ruimte in neemt op je site en ook nog belachelijk duur is voor wat je krijgt.

RikE
21/10/13, 16:17
Ze hebben ons ook (op een zeer opdringerige manier) benaderd voor het keurmerk met vele beloftes zoals een hogere omzet en meer klanten. Echter na het voldoen van de betaling blijkt het ICTwaarborg logo geen enkele meerwaarde te hebben. Het is gewoon vreselijk zonde van die €84,00 maandelijks...

Wat mij betreft ook tijd voor een spamklacht.

Rik
21/10/13, 16:25
Spamklacht?
Zal weinig uithalen.

Gewoon niet in dit soort onzin ingaan ;)

CeeReM.com
21/10/13, 18:13
Een kansloos bedrijf!

Meerdere malen al telefonisch lastig gevallen. De laatste keer zelfs uit mijn plaat gegaan, omdat ik al 3 keer had aangegeven dat hij moest noteren dat wij GEEN lid wilde worden. Dus toen zei hij (Niels nogwat), dat is vervelend, maar kan ik u misschien dan toch interesseren in .... bla bla bla.

Enorm onbeschoft dus. Toen nog even uitgevallen tegen hem, hoe hij het in zijn hoofd haalt om dan nog een keer sales te doen in dit gesprek. En toen, als klap op de vuurpijl, een paar uur later, een linkedin uitnodiging van deze meneer! Hoe durft i!

Ze zijn onbeschoft, leveren geen waardig product etc. etc. het zal daar puur gaan om het geld binnen te harken. Ja, een naam hebben ze (helaas) ondertussen toch weten op te bouwen.

IntraMedia
04/11/13, 22:21
Heeft het Uberhaupt een meerwaarde om je bij een "waarborg" aan te sluiten? Ik zie steeds meer van dit soort keurmerken ontstaan en heb het gevoel dat het weinig waarde toevoegt en alleen is bedoeld om geld mee te verdienen.

Of kent iemand een goed, solide keurmerk dat wel waarde toevoegt?

DevFuseStudio
05/11/13, 10:50
@IntraMedia simpele antwoord als je goed leest hier boven, "NEE" je betaalt je blut alleen aan een logo en meer niet , tenzij je flut folders en flyers van hun een meerwaarde vindt waar je niks aan heb.

corne_breda
06/11/13, 21:47
Ik ben ook benaderd, maar zag de meerwaarde er niet echt van in.
Inderdaad 84,- piek voor relatief weinig..

DevFuseStudio
06/11/13, 22:20
Ja 84 euro dat is dan nog zonder de aanmeldings kosten van 200+ excl btw

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

corne_breda
06/11/13, 22:27
uiteraard :-)

wel een gratis vermelding op een website!
Joehoe!!

Prodes
10/11/13, 23:40
Wij worden helaas ook ieder jaar gebeld of we al van gedachten zijn veranderd. Zeer irritatant

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

ronaldvanhoeven
24/11/13, 23:19
Andre tactiek: gewoon de telefoon naast je neerleggen, niets zeggen en gewoon doorwerken

Rik
25/11/13, 09:00
Slotconclusie...

Ze zijn lastig
Ze zijn opdringerig
Je hebt er geen bal aan
Het is geldklopperij.

Zoals hierboven al geopperd: lekker laten gaan en geen aandacht aan geven.

HageHosting
25/11/13, 13:53
Hopelijk trapt niemand in hun manier van werken, want ze nemen wel je bedrijfsnaam op in het database als niet lid van ICTWaarborg in feite zie ik dat als een soort als smaad. En mensen op het verkeerde been brengen met een keurmerk dat zo waardeloos is en totaal geen grondslag heeft.

HageHosting
25/11/13, 13:56
Dit is de tekst die ze erbij plaatsen :
Vind een ICTWaarborg-deelnemer

Dit bedrijf is (nog) geen deelnemer van ICTWaarborg. Bij aangesloten deelnemers profiteert u als klant van extra zekerheden.

Zoek een deelnemer in Renesse

HageHosting
25/11/13, 14:01
***knip***

RikE
02/12/13, 17:30
***knip***

DevFuseStudio
02/12/13, 20:58
Knip en nog een keer knip :)

Slotje er op denk maar voor dat er nog meer komt

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

kdavoska
11/12/13, 11:22
Wat een slecht bedrijf, halen je binnen en doen er niks voor. Betalingen zijn een crime en op onze mails word er niet gereageerd.
Nooit meer lid word!!!!

HageHosting
11/12/13, 15:21
En ze spammen je kapot met mails, als je heb afgewezen..

4ALL-IT
25/02/14, 14:27
NIET DOEN!!!!!
zijn de grootste oplichters waarmee ik ooit in zee mee ben gegaan.
probeer zelf al 2 jaar er vanaf te komen zonder succes!!
omdat hun geen controle hebben over hun eigen administratie en zichzelf als dom doen overkomen bij elke opzegging blijf je er weer een jaar aan vast hangen
heeft bij mij nog geen eurocent in het laatje gebracht en wel honderden euros gekost!

ronaldvanhoeven
25/02/14, 14:50
@ 4ALL-IT: Al aangetekende brieven met opzegging gestuurd?

newwaytje
07/07/14, 14:51
ze zijn er weer nu heet het ICTkeurmerk. oplichters die denken dat ze te maken hebben met domme ondernemers Het verhaal dat mensen door phissing hun bank rekening warden leeg geroofd doet het vermoeden dat het aan de ict ondernemer ligt lees hun dom verhaaltje:

Ervaringen die consumenten het afgelopen jaar met hun bank hadden liegen er niet om. Zij werden slachtoffer van internetfraude waarbij duizenden euro’s van hun rekening werden afgehaald. De bank hield in die gevallen echter voet bij stuk: de slachtoffers hadden hun computer niet up-to-date beveiligd en kregen daarom het gestolen geld niet uitgekeerd. Een nachtmerrie voor iedere consument. Met het ICTkeurmerk biedt u de consument de mogelijkheid dit te voorkomen.

Je wordt dus geen slachtoffer als je een ictkeurmerk hebt en die kost je 89 euro. Dus let op!!! het is pure oplichterij van eentje die achter een pc'tje snel geld wil verdienen. Banken waarschuwen al Jaren hoe je tegen phissing kan beschermen daar heb je geen keurmerk voor nodig die schrikt echt geen crimineel af hoor zo een pc scherm met een vinkje. Betaald ICTkeurmerk ook je schade terug als je toch door phissing beroofd bent? nee dus.

Yourwebhoster
07/07/14, 15:26
ze zijn er weer nu heet het ICTkeurmerk. oplichters die denken dat ze te maken hebben met domme ondernemers Het verhaal dat mensen door phissing hun bank rekening warden leeg geroofd doet het vermoeden dat het aan de ict ondernemer ligt lees hun dom verhaaltje:

Ervaringen die consumenten het afgelopen jaar met hun bank hadden liegen er niet om. Zij werden slachtoffer van internetfraude waarbij duizenden euro’s van hun rekening werden afgehaald. De bank hield in die gevallen echter voet bij stuk: de slachtoffers hadden hun computer niet up-to-date beveiligd en kregen daarom het gestolen geld niet uitgekeerd. Een nachtmerrie voor iedere consument. Met het ICTkeurmerk biedt u de consument de mogelijkheid dit te voorkomen.

Je wordt dus geen slachtoffer als je een ictkeurmerk hebt en die kost je 89 euro. Dus let op!!! het is pure oplichterij van eentje die achter een pc'tje snel geld wil verdienen. Banken waarschuwen al Jaren hoe je tegen phissing kan beschermen daar heb je geen keurmerk voor nodig die schrikt echt geen crimineel af hoor zo een pc scherm met een vinkje. Betaald ICTkeurmerk ook je schade terug als je toch door phissing beroofd bent? nee dus.

Ik snap niet waarom dit oplichting zou zijn? De keurmeesters doen een check op je computer en daarmee krijg je een bevestiging of je het goed of niet goed doet. De keurmeesters zijn deelnemers van ICTwaarborg die daar een training voor krijgen. De klant koopt wat beschreven is en krijgt geen garantie zoals jij beschrijft. Zie ook http://www.ictkeurmerk.nl/het-keurmerk/. Als techneut is het mogelijk minder interessant maar daar is het waarschijnlijk niet direct voor bedoeld.

Justjeroen
20/11/14, 15:14
Wij worden al maanden gebeld door ICT Waarborg. Ondanks diverse malen aangegeven te hebben niet geïnteresseerd te zijn blijven ze het proberen. De toon van ICT Waarborg is brutaal te noemen. Al met al geen goede indruk en voor ons zeker geen reden om ons hier bij aan te sluiten.

CharlieRoot
20/11/14, 20:08
NIET DOEN!!!!!
zijn de grootste oplichters waarmee ik ooit in zee mee ben gegaan.
probeer zelf al 2 jaar er vanaf te komen zonder succes!!
omdat hun geen controle hebben over hun eigen administratie en zichzelf als dom doen overkomen bij elke opzegging blijf je er weer een jaar aan vast hangen
heeft bij mij nog geen eurocent in het laatje gebracht en wel honderden euros gekost!

Was bij ons het zelfde. Alles storneren en aangetekend opzeggen. Ze proberen dan nog wel af te schrijven maar dat draai je terug en hebben ze geen poot om op te staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone

Sirrom
16/02/16, 20:38
Weliswaar is dit een oud topic maar ze bestaan nog steeds. En de werkwijze is niet veel gewijzigd. Wel is ICTWarboel geen stichting meer maar een nogal commerciële BV. Ook ik ben er lid van geweest maar was na een jaar alweer genezen. Wegblijven was en is nog steeds het motto. Met name veel beginnende ICT bedrijven trachten naam met hun logo en deelname iets te bereiken.

Inmiddels is er wel een beter alternatief; de Stichting PCdokters.nl idit s een nieuwe ict branche organisatie die bestaat uit computer(hulp)bedrijven en dat geldt ook voor het bestuur. Dit is een nonprofit organisatie waar de leden zelf meebepalen wat er gebeurd en voor het geld hoef je het niet te laten want pcdokters.nl kost maar een tientje per maand.

Nog even over iCTwaarborg: een concullega had niet goed opgezegd en betaalde niet meer. Dat is hem duur komen te staan want ze hebben het laten voorkomen en die kosten zijn extreem hoog opgelopen. Dus als je er weggaat, doe het tijdig én aangetekend.

ronaldvanhoeven
17/02/16, 08:52
In al die jaren dat wij in de hosting actief zijn hebben we nog nooit een vraag van een klant gehad of wij lid zijn van enigerlei garantiefonds, stichting, brachevereniging of wat dan ook. Laat staan van ICTwarboel (zoals de vorige schrijver het noemde)
Ik kan dan ook geen enkele commerciële reden ontdekken om lid te worden.

ronaldvanhoeven
17/02/16, 08:57
Extra aanvulling:
Voor het geval dat er mensen zijn die een eigen clubje willen beginnen als tegenhanger van ITCwaarborg: Wij hebben nog een paar mooie domeinnamen daarvoor liggen

mgielissen
17/02/16, 08:59
Extra aanvulling:
Voor het geval dat er mensen zijn die een eigen clubje willen beginnen als tegenhanger van ITCwaarborg: Wij hebben nog een paar mooie domeinnamen daarvoor liggen

ictwarboel.nl :D

ronaldvanhoeven
17/02/16, 09:04
hostingwaarborg.nl :innocent:

24x7hosting
21/11/19, 20:23
Mochten er nog mensen googlen op dit onderwerp, je kan onder het kalenderjaar contract uit. Ze hadden ons in februari getekend onder de noemer jaarcontract. Daarna bleek het per minimaal 1 heel kalenderjaar te zijn en dus in de praktijk 2 jaar. Wij hebben niet betaald en zijn voor de rechter gedaagd. De rechter heeft besloten dat het inderdaad ongeldig is en heeft ook besloten om onze reiskosten en aanwezigheid te vergoeden op kosten van ICT Waarborg.

Wel bijzonder dat een partij, die juridische ondersteuning biedt aan de ICT sector, zelf geen correct contract hebben.