PDA

Bekijk Volledige Versie : Website niet bereikbaar vanaf bepaalde IP range



scheit
03/07/13, 18:13
Hallo,

Ik heb een dedicated server bij Leaseweb waar een aantal website's op draaien, aan de server zijn 2 IP adressen gekoppeld.
En wel uit de volgende ranges: 95.x & 85.x

Nu is het zo dat er een aantal klachten binnenkomen van mensen die de website niet kunnen bereiken.
Het blijkt dus zo te zijn dat dit allemaal mensen zijn met een IP adres uit de 95.x range.

Lijkt mij geen toeval, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen en waar het probleem vandaan komt.
Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen.

Graag hoor ik of er iemand is die dit probleem herkent en een oplossing weet.

Alvast bedankt.

frederikbove
03/07/13, 18:15
Is er ergens een firewall zoals CSF geïnstalleerd? Want die kunnen bepaalde ranges blokkeren als er bijvoorbeeld veel failed logins zijn.

bigbud
03/07/13, 18:18
Weet je vanaf welke IP adressen deze gebruikers komen? In sommige gevallen staan er nog reeksen op Routers die gefilterd worden. Of inderdaad een Firewall op de webserver zelf.

T. Verhaeg
03/07/13, 18:21
Subnetmasker goed ingesteld op jouw server?

scheit
03/07/13, 18:24
Bedankt voor de snelle reacties :)

Het gaat om een standaard CentOS (6.3) installatie.


Is er ergens een firewall zoals CSF geïnstalleerd? Want die kunnen bepaalde ranges blokkeren als er bijvoorbeeld veel failed logins zijn.

Voor zover ik weet draait er geen firewall, het is een standaard installatie van CentOS. CSF is niet geïnstalleerd.


Weet je vanaf welke IP adressen deze gebruikers komen? In sommige gevallen staan er nog reeksen op Routers die gefilterd worden. Of inderdaad een Firewall op de webserver zelf.

IP van de gebruikers die de website niet kunnen bereiken komen uit de range van 95.x

bigbud
03/07/13, 18:27
Webserver en Gebruiker komen vanuit hetzelfde netwerk bij dezelfde hoster dat je weet?

scheit
03/07/13, 18:38
Subnetmasker goed ingesteld op jouw server?



Thanks! Dat was 'em :)

Bedankt voor de snelle reacties.

T. Verhaeg
03/07/13, 18:39
Wat was hem nou?

bigbud
03/07/13, 18:42
Jou oplossing T.Verhaeg :thumbup:

Patrick_st
03/07/13, 18:47
Wat T. Verhaeg ook al aangeeft, dit lijkt op een probleem met je subnet. Als andere IP adressen in hetzelfde subnet vallen, dan zal de server zijn antwoord niet naar de default gateway sturen en zullen de pakketjes nooit aankomen.
Via dit commando krijg je het subnetmasker te zien: ifconfig |grep Mask

Edit: voortaan eerst op refresh klikken voordat ik antwoord geef en de telefoon gaat...