PDA

Bekijk Volledige Versie : spam op hotmail ?



mariazp
20/06/13, 19:42
Ik heb een email account voor een vereniging en verschillende van onze leden kregen een mail, zogezegd van onze vereniging met volgende melding :

Click Here To Show Email Contents <http://68.168.30.111/?hela=841ff2&to=cr2@telenet.be>

Wat kan ik hiertegen doen ?

Bedankt voor de info.

bigbud
20/06/13, 20:01
Volgens mij kun je daar weinig tegen doen, dit is een bescherming zodat je niet rare dingen van internet binnen haalt. Het kan een instelling zijn in de mail client. Als het goed is kun je deze afzender toevoegen als veilige afzender en wellicht dat het dan wel goed getoond wordt.

The-BosS
20/06/13, 21:20
Volgens mij kun je daar weinig tegen doen, dit is een bescherming zodat je niet rare dingen van internet binnen haalt. Het kan een instelling zijn in de mail client. Als het goed is kun je deze afzender toevoegen als veilige afzender en wellicht dat het dan wel goed getoond wordt.

You say what, je gaat iemand toch niet aanraden om spammers in hun whitelist op te nemen? Lees de topics eerst eens even goed door voor je commentaar plaats, de TS heeft de mail niet verzonden maar iemand heeft een gespoofde mail verzonden in naam van de vereniging.

Wat je hier tegen kunt doen is zorgen dat je leden gebruik maken van antispam filters en virusscanners om zo een berichten tegen te gaan, als het daadwerkelijk verzonden is vanaf je eigen email (van de vereniging) dan zou ik onmiddellijk het wachtwoord aanpassen en eventueel een e-mail doen naar je leden dat de mail die ze gekregen hebben niet afkomstig is van je vereniging en ze deze onmiddellijk moeten verwijderen en negeren.

bigbud
20/06/13, 23:46
Is ook een deel van mijn post niet doorgekomen ziet ik nu mijn verhaal was wel een stuk langer :(

Was ook aan het tikken over antivirus software en dat mogelijk toch iemand toch gang heeft gehad toch de mailinglist bij iets of iemand.

cyrano
23/06/13, 01:47
Is ook een deel van mijn post niet doorgekomen ziet ik nu mijn verhaal was wel een stuk langer :(

Was ook aan het tikken over antivirus software en dat mogelijk toch iemand toch gang heeft gehad toch de mailinglist bij iets of iemand.

Postjes aan 't verzamelen, ja. In veel draadjes moet ik dit soort halfgare reacties lezen.

hansje123
26/08/13, 10:49
Hallo Mariazp, heb je al een andere e-mail provider geprobeerd? Het zou kunnen dat jouw e-mail provider als een niet al te betrouwbare geregistreerd staat bij hotmail. Wat is de domeinnaam van jouw email provider, voor het versturen van e-mailtjes naar de leden?

visser
26/08/13, 11:40
Hallo Mariazp, heb je al een andere e-mail provider geprobeerd? Het zou kunnen dat jouw e-mail provider als een niet al te betrouwbare geregistreerd staat bij hotmail. Wat is de domeinnaan van jouw email provider, voor het versturen van e-mailtjes naar de leden?

Hansje123, reageren op een thread die al twee maanden dood is heeft zelden zin. (20..23 Juni liep dit).
Verder is je suggestie m.i. niet van toepassing , The-Boss (20-6) had dit al prima beantwoord.

De ontvangers van de spam kregen spam met de vragensteller als (gespoofde) afzender.
spam/virussen met een gespoofde afzender, geoogst uit de mailbox van ontvangers zodat die het als vertrouwd zien komt zo vaak voor.
Dat heeft niets te maken met de provider van de werkelijke afzender en of die al of niet in een blocklist/spamlist van hotmail zou staan.

antenna
26/08/13, 11:41
Wat in zo'n geval ook van belang is: kijk in de complete header of het via jouw mail account gestuurd is. Is dat geval, dan is je wachtwoord via een keylogger of via trial en error achterhaald en kon men daarmee ook de adressen vinden die gemaild zijn.

IT-worX
26/08/13, 12:44
Hansje123, reageren op een thread die al twee maanden dood is heeft zelden zin. (20..23 Juni liep dit).
Verder is je suggestie m.i. niet van toepassing , The-Boss (20-6) had dit al prima beantwoord.

De ontvangers van de spam kregen spam met de vragensteller als (gespoofde) afzender.
spam/virussen met een gespoofde afzender, geoogst uit de mailbox van ontvangers zodat die het als vertrouwd zien komt zo vaak voor.
Dat heeft niets te maken met de provider van de werkelijke afzender en of die al of niet in een blocklist/spamlist van hotmail zou staan.
Let vooral op de link die Hansje123 meegeeft. Net zoals in een ander (voip) topic.
Spammerdespam!