PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel IP adressen kan ik aanschaffen voor mijn sites??



mich de wever
18/06/13, 11:37
Geachte,

Ik ben momenteel bezig met een 3 tal mini websites te maken. Ik heb enkele toffe domeinen gevonden waar ik een kleine html / css website op plaats welke ik ook wil voorzien van enkele backlinks naar mijn main website.

Nu het linken van eigen sites naar eigen sites is niet toegestaan. Als je dit doet heeft dit negatief gevolg voor je google positie. Je kan er wel een rel nofollow tussen zetten, maar dan heeft de link nog steeds geen waarde. Daarom ben ik opzoek naar een hosting pakket waar ik enkele IP adressen op heb zodat ik met deze sites kan linken naar de main website. Deze sites zijn voornamelijk bedoeld om aan linkbuilding te werken. Hier kan ik backlinks op plaatsen.

Nu heb ik bij mijn hoster een pakket aangevraagd van 1 klein hosting pakket voor 3 websites met 3 verschillende IP adressen. Dit wil de hoster niet leveren met dat dit illegaal zou zijn. Echter heb ik wat informatie zitten opzoeken en op dit forum vond ik een artikel waar in stond dat er meerdere klanten zijn welke 100 + IP adressen hebben. Naar het schijnt gaat dit in tegen de richtelijnen van RIPE.net

Nu had ik graag meer informatie ontvangen omtrent de IP adressen. Ik had een gewoon user hosting pakket aangevraagd met dat deze sites nooit 1000den bezoekers gaan lokken en amper 5 html pagina`s hebben per website. Veel verbruik en grootte is dus niet nodig. Het enige wat belangrijk is zijn de verschillende IP adressen.

Wie kan mij wat aanraden? En wie kan mij meer informatie geven omtrent de legaliteit van deze actie??

Ik weet dat google het nog steeds kan merken als je de analytic gegevens van deze mini sites linkt met de hoofdwebsite. Zelfde geld ook voor de webmastertool. Dit ga ik dus ook apart zetten.

bibawa
18/06/13, 11:39
Aparte ip adressen voor SEO doeleinden druist in ieder geval in tegen de RIPE voorwaarden ! Verschillende kleine hostingpakketjes bij verschillende providers gaat je het snelst verschillende IP adressen opleveren uit verschillende ranges/blokken.

mich de wever
18/06/13, 11:49
Beste,

Daar heb ik ook aan zitten denken. Zou zelf in vele gevallen nog veel goedkoper uitkomen en dat heeft natuurlijk ook waarde. Maar eventueel op later termijn zou ik meerdere mini sites willen oprichten ( zeg nu maar 50 IP adressen , 50 mini sites ). Dan is het natuurlijk niet handig om 50 verschillende pakketten te gaan gebruiken.

Echter weet ik ook van verschillende linkbuilders dat zij 100 + IP adressen ter beschikking hebben. Hoe kunnen zij dit dan verantwoorden aan RIPE ??

bibawa
18/06/13, 12:24
niet ... :-)

patrickekkel
18/06/13, 12:40
Wij moeten elk ip verantwoorden richting Ripe.
Zodra wij aankomen bij ripe dat wij ze hebben uitgegeven voor SEO doeleinden heb je kans dat de ip's worden afgenomen door Ripe.

We kunnen jou wel 50k ip adressen geven als je wil. enkel zal dat ipv6 zijn :) die kan je wel "onbeperkt" krijgen

IT-worX
18/06/13, 13:03
IP adressen (IPv4) zijn ook duur aan het worden. Prijzen van 1 tot 5 euro per IP adres zijn geen uitzondering! Dus als je bereid bent voor jouw site om dit bedrag extra te betalen per maand...kuch :-)

Mijn oplossing
1. Ofwel doen wat bibawa zegt : klop even aan bij verschillende hostingproviders en je hebt altijd een ander IP adres, veruit de goedkoopste manier
2. Klop even aan bij een groot hostingbedrijf en neem daar 50 hostingpakketjes af. Je kan misschien eens vragen of ze de hostingpakketjes op diverse servers (en dus diverse ip's) willen activeren. Niks gegarandeerd, maar vragen staat altijd vrij :)

patrickekkel
18/06/13, 13:06
Maar voor zo ver ik weet moet het nu niks meer uitmaken of het op verschillende ip's draait.
Kijkt google niet gewoon naar het mac adres van de server ?

cfmweb
18/06/13, 13:25
Oh dan neem je toch bij ieder ip adres een SSL certificaat, dan kun je in ieder geval voldoen aan de RIPE voorwaarden :rolleyes:

dennis0162
18/06/13, 13:27
Maar voor zo ver ik weet moet het nu niks meer uitmaken of het op verschillende ip's draait.
Kijkt google niet gewoon naar het mac adres van de server ?

Hoe moet Google je MAC adres weten :-) ?

patrickekkel
18/06/13, 13:35
Excuus ik bedoel hostname :)

Mark17
18/06/13, 20:51
Excuus ik bedoel hostname :)

Als het gaat om de informatie beschikbaar via rDNS dan is die ook makkelijk te wijzigen, als het gaat om wat de server in een bepaald geval terug geeft als een verbinding wordt gemaakt dan is dit ook te beïnvloeden.

Gezien de vraag adviseer ik om contact op te nemen met een aantal hosting bedrijven en te vragen of ze pakketten kunnen leveren met elk een eigen niet dedicated IP. Dat kan betekenen dat je IP gedeeld wordt met sites die SSL gebruiken of dat je op meerdere servers komt te staan. Beiden kan perfect binnen de RIPE voorwaarden.

ccchosting
18/06/13, 21:43
Google ziet het natuurlijk ook wel als er binnen hetzelfde netblock naar elkaar wordt gelinkt.
Het beste en goedkoopste is om verschillende kleine hosting accounts af te nemen.

ju5t
18/06/13, 23:51
Ik denk zelf dat IP adressen toewijzen aan websites om SEO redenen echt compleet achterhaald is. Google is zelf behoorlijk actief met IPv6 en heeft echt wel het idee gehad dat straks iedere website met gemak op een eigen IP adres kan draaien. Misschien nog wel binnen hetzelfde netblock en daar zullen ze ook rekening mee houden maar dat zullen wij nooit weten.

Denk je dat het wel helpt? Dan zijn er voldoende oplossingen denkbaar en deze zijn wel aardig voorbij gekomen hier.

davinci
19/06/13, 14:41
Een klant draait (vanaf slechts één IP van de loadbalancer) een dertigtal sites met tienduizenden bezoekers per uur en die scoren allemaal één voor één even goed in Google.

Marin
19/06/13, 16:20
Excuus ik bedoel hostname :)

Ja maar als je op 1 pakket host, is die hostname natuurlijk ook gelijk.

En die server moet dan wel reversed dns hebben. Volgens mij kijkt Google hier niet naar.

Smart-Guyz
20/06/13, 03:14
Linkbuilding via eigen websites is natuurlijk ook de meest simpele manier van SEO die er is.
Als het dan niet naar wens werkt, wegens regelgeving (RIPE) of wegens hostnames o.i.d. moet je ook niet raar opkijken.

Onze eigen website is naar mijn idee redelijk opgezet (qua html), we doen niet aan linkbuilding en investeren niet in SEO.
Toch ontvingen we binnen een jaar PR 4 van Google en we verwachten nog hoger te scoren binnen een jaar.

Google heeft een algoritme waar wij alleen maar naar kunnen gissen, waarom zou je er dan zo veel tijd aan besteden?
Zorg gewoon voor bezoekers en goede HTML opmaak + rewrite rules, dan scoor je volgens mij al redelijk goed.

raptortrex
19/07/13, 17:30
Een PR4 na 1 jaar zonder linkbuilding is wel bijzonder goed.
Mag ik vragen hoe jouw keywords scoren in goolge. Staat jouw site op een vindbare plaats voor de keywords.

ronaldvanhoeven
21/07/13, 10:10
<knip>, maar je moet ook uitkijken dat ze niet uit het zelfde blok komen. Dus gewoon meerdere sites aparte weg zetten. Als de website voldoende winst genereerd maken die paar euro per jaar aan extra kosten ook niet uit.

cashforce
28/07/13, 01:28
Wat is PR4?

cfmweb
28/07/13, 01:30
Wat is goolge? :drunk:

The-BosS
28/07/13, 02:06
Wat is PR4?

Here you go:


A PR4 web site, is a site where Google has given it a 'Page Rank' of 4. Page Rank is a logarithmic scale from 0 (new unranked/ poor ranked site) to 10 the theoretical maximum.

The highest sites such as Google, Facebook or the BBC have a PR of 9. Even the mighty amazon only has a PR of 8.

A Page Rank of 4 is a moderately popular site, with multiple links feeding into it from a variety of well ranked sites. It has probably been around for a little while and is reasonably popular in whatever niche it serves and possibly has a DMOZ listing.

Examples could be local companies that are successful in their niche, or forums.