PDA

Bekijk Volledige Versie : te weinig ruimte



sahi
16/06/13, 16:25
Ik heb dus een vps afgenomen ter vervanging van mijn colo server.
Ik was bezig met verhuizen van de domeinen, maar nu heb ik ergens een foutje gemaakt in de benodigde ruimte. Ik kom ruimte tekort.

Nu heb ik al 100 GB erbij genomen, maar heb geen lvm geinstalleerd (is niet standaard dacht ik).
Is er een andere manier om mijn /home te vergroten zonder een compleet nieuwe installatie te doen?

Dank

Bart L
16/06/13, 16:51
Aangezien ik aanneem dat het geen productie omgeving is, gewoon overnieuw beginnen. Goede leerschool.

sahi
16/06/13, 16:58
Tja daar heb je gelijk ik.
Maar toch balen dat ik de accounts die ik al verhuist had weer terug moet knallen. Had ze op de oude bak al verwijderd :(

Maar als ik lvm erop zet moet ik dan me partities daar ook mee aanmaken?

blaaat
16/06/13, 17:06
Zou gewoon moeten lukken met resize2fs. http://linux.die.net/man/8/resize2fs

Mark17
16/06/13, 17:32
Het is afhankelijk van hoe het volume wordt uitgebreid door de VPS leverancier (als groter volume of als extra (los) volume). Daarnaast is het afhankelijk van de huidige partitie indeling hoe makkelijk het is. Het is mogelijk zonder of met minimale downtime, maar alles is afhankelijk van de precieze situatie en de details die daarvoor vereist zijn staan hier niet vermeld (cat /etc/mtab geeft in bepaalde gevallen voldoende extra informatie).

Spyder01
16/06/13, 18:31
Welk OS gebruik je? Heb je de standaard partitie indeling gebruikt? Met df -h kun je ook eenvoudig zien of het LVM is :)

crossplatform
17/06/13, 13:17
Is het mogelijk om vanaf een eigen iso te booten?
Zo ja, dan zou je met een gparted iso je schijf kunnen resizen.
Anders zou je provider het als support voor je kunnen uitvoeren...!