PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat doe je met een VPS



Gaetanxd
14/06/13, 00:33
Hey,

Ik ben een Belgische laatstejaar multimedia student, en aangezien ik regelmatig
website's ontwerp, en host, zou ik graag ook daarop een procent winst hebben.

En ik dacht dat in plaats van reseller hosting, een VPS beter zou zijn. Maar hoe werkt zoiets?
Ik heb nog nooit een VPS beheert of gebruikt.

Gaetan

patrickekkel
14/06/13, 01:22
als je geen ervaring hebt met een vps zou ik het eerst proberen zonder er productie site's op te draaien.
De kans dat het dan fout gaat en je kan het niet fixen is dan groot.

Of je moet een managed vps afnemen bij een vps leverancier.

cyberbootje
14/06/13, 01:36
Je vraagt je af hoe zoiets werkt... Dan denk ik al meteen dat je helemaal geen flauw idee hebt wat een vps is?
Zo ja, begin er niet aan.... Wil je niet ontmoedigen maar als je nou weet wat het is etc... dan kan je het nog leren beheren eventueel.
Hoewel, als dat zo was dan had je het ook niet hier gevraagd denk ik omdat je dan zelf al was gaan inlezen en uitproberen (die insteling zal je nodig hebben!)

Tip, neem een reseller en vraag eventueel hulp van de hoster. Groei uit en leer een vps te beheren of neem een managed server omdat je het dan simpelweg nodig hebt, niet omdat het stoer klinkt :)

vDong
14/06/13, 04:09
En ik dacht dat in plaats van reseller hosting, een VPS beter zou zijn. Maar hoe werkt zoiets?
Ik heb nog nooit een VPS beheert of gebruikt.

Over het algemeen is een (managed) VPS niet heel veel anders dan reseller hosting. Tenminste, ik ga er hier vanuit dat je niet kosten wil besparen door zelf beheer te gaan doen. Het verschil tussen reseller en vps is hoeveel resellers er op de server zitten. In het geval van VPS ben jij dat alleen. Daar zit een prijskaartje aan, een fixed fee voor de hele server (server is wel in stukjes uit te breiden, maar er is altijd een beginbedrag) dat in tegenstelling tot reseller dat meer pay-as-you-use is.
Laat je niet verleiden door een unmanaged server, de reden dat deze zo veel goedkoper is is omdat goed beheer nu eenmaal tijd en geld kost en gebrek aan beheer en beheerders nog veel meer.

frederikbove
14/06/13, 10:00
Als ik je berichtje hier lees denk ik persoonlijk dat je beter een reseller paket neemt. Dit zal je uiteindelijk goedkoper uitkomen. Je hebt niet het beheer en het update van je server. Maar toch kan je het door verkopen aan klanten zodat je hier een percentje winst op kunt maken.

Magus
14/06/13, 12:10
Een VPS is in principe hetzelfde als een (dedicated/colocated) server. Indien je een server weet te beheren, zal het met een VPS ook wel lukken ;-) Indien je geen ervaring met serverbeheer hebt ben je beter af met een managed oplossing of reseller pakket.

NixDevs.com
14/06/13, 12:12
Een VPS is gewoon een virtuele server die jij meestal zelf zal moeten onderhouden. Of je neemt een managed VPS die word dan onderhouden door de provider waar je deze neemt.
Als je geen ervaring hebt in het inrichten en of opzetten van een hosting omgeving. Zal ik je toch aanmoedigen om een shared hosting product af te nemen en geen VPS.