PDA

Bekijk Volledige Versie : Snelle shared hosting of VPS



rutgert
11/06/13, 19:15
Hi, ik ben nieuw hier en ik vind maar geen antwoord op mijn probleem terwijl ik denk dat veel mensen er mee zullen spelen.

Ik beheer een aantal websites, 5 wordpress websites met per stuk slechts 100-200 bezoekers per dag. Daarnaast 1 intensievere dashboardachtige site waarbij veel dataverkeer tussen database en front-end is zeg maar (die heeft nu nog weinig verkeer maar groeit snel). De Wordpress websites host ik bij web-oke en dat gaat retetraag. Vandaar dat ik die intensievere site door een vriend op een vps bij transip heb laten zetten. Dat gaat qua snelheid prima (heb om te testen daar ook 1 vd wordpress sites op gezet en dat geeft snelheid x3-4).

Nu wil ik toe naar 1 hostingpartij voor al m'n sites (5 wordpress en 1 dashboardsite) alleen ik heb zelf weinig technische kennis van servers of wat dan ook. Ik heb dus liever geen VPS. Maar uit de duizenden shared hosting partijen en dito "objectieve" vergelijkers krijg ik totaal geen beeld van wat nou een echt snelle shared hosting partij/pakket is.

Kan iemand me eventueel opweg helpen? Je mag me ook best een aanbieding doen maar dan wil ik op z'n minst een week gratis testen voordat ik een contract afsluit.

Thanks!

IT-worX
11/06/13, 21:48
Aanbiedingen mogen hier helaas niet gezet worden. Daar dient een ander forumtopic voor (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/#axzz2Vw1z7Lpe). Zet daar even wat je exact zoekt (hoeveel GB storage, hoeveel GB dataverkeer, je budget, ...) en dan komt dit wel goed :)

rutgert
11/06/13, 23:36
Thanks, ik zocht alleen niet echt een aanbieding maar meer objectief advies van leden over wat shared hosting partijen zijn die me de snelheid van vps kunnen bieden zonder dat ik dus zelf mijn server moet inregelen en beheren. Juist die info mis ik in alle vergelijkingslijstjes. GB storage, dataverkeer etc. maakt niet zo veel uit als ik met 1000en op 1 server gegooid wordt.

Dus: wie weet er een goede shared hosting provider die qua snelheid/performance even goed is als bijvoorbeeld TransIP VPS (waar ik nu 1 site heb draaien)?

IT-worX
11/06/13, 23:42
Tja ik zal het zo uitdrukken : ik kan je veel partijen aanraden maar dit is niet echt wenselijk hier. Ik ben één van de weinige particulieren die hier zit. 90% van dit forum zijn webhostingbedrijven of werknemers ervan. En dan lijkt het mij logisch dat ze allemaal "hun" bedrijf gaan promoten en niet de concurrentie hé :)

vDyl
12/06/13, 01:22
Ik ben zelf geen webhoster maar ben wel erg tevreden met mijn VPS bij yourwebhoster.eu :) Altijd snel reactie en (nog) geen downtime op de node waar ik zit :)

Yourwebhoster
12/06/13, 10:01
Op dit forum zal je inderdaad meer webhosters vinden hoewel mensen zoals vDyl ook aanwezig zijn (dank vDyl:-)). Ik denk dat je - zoals Kris aan geeft - het beste een verzoek kan openen samen met de eis om de managed VPS of het shared hosting pakket te kunnen testen. Dan weet je hoe snel iets is. Aan de andere kant kan je ook afwegen of je script niet te traag is. Ik zie vaak WordPress scripts+thema's die traag zijn en vele optimalisaties vereisen. Heb je al gedacht aan cache?

Een managed VPS zal door de partij worden beheert: je hebt een eigen server zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de techniek.

jeffrey
22/06/13, 02:22
Persoonlijk denk ik dat een shared hosting pakket (webhosting of reseller hosting) wel volstaat hiervoor.
Een VPS is uiteraard ook een optie maar je moet een afweging maken of de kosten hiervoor de moeite waard zijn. Vergeet niet dat ook zaken als backups en serverbeheer moeten worden ingeregeld / beheerd bij een VPS.

Er zijn talloze aanbieders van shared hosting en als 'klant' is het van buitenaf lastig te zien hoe een hostingprovider zijn infrastructuur heeft ingeregeld.
Wat wellicht het beste is, is een aantal providers te benaderen en te informeren naar zaken als;

- Eigen hardware of gehuurd bij een derde partij;
- Wat is de belasting van de servers;
- Hoeveel klanten worden er gehost op een shared server;
- Wat is de uptime van het afgelopen jaar;
- Hoe is de infrastructuur ingeregeld (redundant uitgevoerd, centrale storage oplossingen, etc).

Succes met je keuze!

ronaldvanhoeven
22/06/13, 10:32
Beste Rutgert,
Als advies wil ik je mee geven om een vps-je te nemen. Zoek een webhoster bij jou in de buurt waar je makkelijk "kan binnen lopen", waar je je thuis voelt en waar jij denkt dat je de ondersteuning krijgt die jij wilt.

The-BosS
22/06/13, 16:21
Persoonlijk denk ik dat een shared hosting pakket (webhosting of reseller hosting) wel volstaat hiervoor.
Een VPS is uiteraard ook een optie maar je moet een afweging maken of de kosten hiervoor de moeite waard zijn. Vergeet niet dat ook zaken als backups en serverbeheer moeten worden ingeregeld / beheerd bij een VPS.

Er zijn talloze aanbieders van shared hosting en als 'klant' is het van buitenaf lastig te zien hoe een hostingprovider zijn infrastructuur heeft ingeregeld.
Wat wellicht het beste is, is een aantal providers te benaderen en te informeren naar zaken als;

- Eigen hardware of gehuurd bij een derde partij;
- Wat is de belasting van de servers;
- Hoeveel klanten worden er gehost op een shared server;
- Wat is de uptime van het afgelopen jaar;
- Hoe is de infrastructuur ingeregeld (redundant uitgevoerd, centrale storage oplossingen, etc).

Succes met je keuze!

Op zich zijn dat raadzame adviezen, ware het niet dat "Hoeveel klanten worden er gehost" niet echt veel zegt. Ik geef even een voorbeeld voor op 2 identieke servers, op de ene server staan 10 webshops die elke 100.000 bezoekers per maand hebben. Op de andere server staan 10.000 kleine static websites van hobby projecten en prive mensen, die elk 100 bezoekers per maand hebben. De ene server heeft 1000 keer meer klanten maar een zelfde belasting als de andere server, daardoor is de vraag "Hoeveel klanten worden er gehost" niet echt relevant te noemen.

ju5t
22/06/13, 21:02
Als je niets met server beheer wilt doen zit je al vast aan een oplossing inclusief het beheer er van. Ik ken je budget niet maar het prijskaartje wat hier aan vast hangt kan heel erg verschillen. Ook wat onder beheer valt is bij iedere provider weer anders. Het is een beetje appels met peren vergelijken en het hangt heel erg af van wat je zelf graag wilt.

Het testen van een VPS of een shared hosting pakket geeft je in ieder geval een beeld van wat je kunt verwachten. De meeste providers hier bieden je denk ik graag de mogelijkheid aan om dit te doen. Dat is geen garantie voor de toekomst en geeft niet aan hoe ze omgaan met problemen, maar je hebt in ieder geval een idee.

pelpinda
07/07/13, 13:13
Geen idee wat VPS is? Wij hebben hetzelfde probleem met web-oke.nl De site is meerdere malen benaderd en er zijn bestanden aangepast waardoor er mail is verstuurd via ons mailadres, de site werd gere-rout, bestanden toegevoegd, .htaccess aangepast. WE werken nog met joomla1.5 en daar zou het aan liggen. Bij onze vorige hosting partij geen probleem.
Nu een alert systeem op gezet om te zien hoe vaak de site traag is en hoe vaak hij down is. Gemiddeld 's nachts 1 tot 2 keer per dag. Traagheid, hele dag door. Of het alert systeem correct werkt is dan wel de vraag.
Nieuwe domeinnaam met wordpress aanpassen was ook heel erg traag. Gemeld en kreeg de reactie "weet niet waar het aan ligt dat er meerdere sites zo traag waren, maar hebben de server gerestart en daarmee moet het opgelost zijn.
Ze doen echt hun best daarvan zijn we overtuigd, maar een hoge prio aanmelden bij een helpdesk en dan een reactie 10 uur later vinden wij niet kunnen.

Wie heeft er tips (liever particulier dan van een bedrijf).

The-BosS
07/07/13, 15:43
De site is meerdere malen benaderd en er zijn bestanden aangepast waardoor er mail is verstuurd via ons mailadres, de site werd gere-rout, bestanden toegevoegd, .htaccess aangepast. WE werken nog met joomla1.5 en daar zou het aan liggen.

Dat jij je cms niet up-to-date houdt is de hoster zijn probleem niet eerlijk gezegd, vooral als je geen SLA contract of iets dergelijks hebt.


Nu een alert systeem op gezet om te zien hoe vaak de site traag is en hoe vaak hij down is. Gemiddeld 's nachts 1 tot 2 keer per dag. Traagheid, hele dag door. Of het alert systeem correct werkt is dan wel de vraag.

Wat versta je onder traag en over welk alert systeem heb je het dan?


Ze doen echt hun best daarvan zijn we overtuigd, maar een hoge prio aanmelden bij een helpdesk en dan een reactie 10 uur later vinden wij niet kunnen.

Zonder een SLA contract is dat toch een goede response tijd, meestal is dat gewoon binnen NBD (Next Business Day) of anders kan je even aangeven welk SLA of ander contract je hebt dat die 10 uur traag is.

ronaldvanhoeven
07/07/13, 17:21
Beste Pelpinda:
jij schrijft: "hoge prio aanmelden bij een helpdesk en dan een reactie 10 uur later vinden wij niet kunnen".

Ik vind dit nogal wat wat je hier schrijft. Jij mag het wel vinden dat het niet kan, maar zo te lezen is de hoster waarschijnlijk niet de eigenaar van het probleem. The-BosS schreef het al: heb jij een bijzonder service contract waarin staat dat de hoster jou problemen onmiddellijk moet oplossen, ook al is het een probleem dat in de programmatuur van je website ligt? Je mag blij zijn als je hoster überhaupt naar jou probleem wilt kijken. Je zal bovendien niet zijn enigste klant zijn. Een trage site is ook al niet de hoogste prioriteit, hij is toch gewoon online?
Het is heel makkelijk om meteen de hoster de schuld te geven. Ik neem het echter hier voor mijn collega op.