PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Server software



remco8812
10/06/13, 14:03
Goedendag,

ik heb 2 servers die ik niet meer gebruik en daar wil ik gaan proberen om deze server te gaan verdelen in meerderen servers.

Hier voor heb je goeden vps software voor nodig.

Nu weet ik alleen niet wat voor software het beste hier voor is.

Welke software kan ik hier het beste voor gebruiken en misschien ook met een mooi interface om makkelijk "vps servers" te maken.

Met vriendelijke groeten,

Remco Coolen

systemdeveloper
10/06/13, 14:24
Citrix Xenserver (free edition). Ideaal om wat te knutselen.

t.bloo
10/06/13, 14:56
Proxmox VE is ook een optie

dicktump
10/06/13, 15:07
Hoeveel vooronderzoek heb je zelf gedaan? Elk pakket heeft weer eigen voor- en nadelen. Dus je moet zelf afwegen welke de beste voor jou is, aan de hand van jouw eisen. Er is niet zoiets als de beste virtualisatiesoftware, eigenlijk doen ze praktisch allemaal hun werk gewoon.

MarkKapitein
10/06/13, 23:55
VMWare ESXI is ook een keuze die jij kunt maken.

Proxmox VE
- API beschikbaar om zelf een paneel tegenaan te schrijven
- Opensource (voordelig)

VMWare ESXI
- Uitgebreid management tool (Vsphere client)
- Bij uitbreidingen of HA betaalde licentie)

De keuze ligt er dus ook aan of jij jouw gebruikers die mogelijk de vps ook gaan beheren toegang wilt geven via een programma of via een webinterface.

NixDevs.com
11/06/13, 10:50
Citrix XenServer of SolusVM

Magus
11/06/13, 14:20
een ijzerzaag werkt ook goed om je servers in delen op te splitsen, het is maar net met welk doel je wilt splitsen welke methode het beste werkt voor je.

JaapH
27/06/13, 11:51
Ik zie een aantal virtualisatie softwarepakketten langs komen. Welke ik mis OpenVZ. Kijk daar is naar ;) Voor OpenVZ is ook een webinterface inderdaad (bijvoorbeeld https://code.google.com/p/ovz-web-panel/)

golden
27/06/13, 12:33
Ik zie een aantal virtualisatie softwarepakketten langs komen. Welke ik mis OpenVZ. Kijk daar is naar ;) Voor OpenVZ is ook een webinterface inderdaad (bijvoorbeeld https://code.google.com/p/ovz-web-panel/)

OpenVZ wordt niet bewust genoemd maar is wel beschikbaar in de meeste van de genoemde oplossingen. Het is af te raden enkel voor openVZ te gaan omdat dit minder gesloten is en bijv Windows hier niet op ondersteund wordt.

Als je iets als Proxmox neemt zit alles er al in: KVM, openVZ en een webinterface. Daarnaast is bijna alles al direct geconfigureerd. (KVM voor Windows bijv)

De meeste van de genoemde zullen vast aan bovenstaande regel voldoen. Enkel is Proxmox er 1 die wij ook gedeeltelijk gebruiken. (hoewel we aan het overstappen zijn).