PDA

Bekijk Volledige Versie : Apache virtual hosts



DenBeke
03/06/13, 12:01
Ik dacht dat ik Apache toch een beetje begreep, maar dat blijkt dus niet te zijn...

Volgende configuratie heb ik voor de virtual hosts (apache 2.2):


<VirtualHost *>
DocumentRoot "/home/Mathias/drive"
ServerName lorem.denbeke.be
<Directory "/home/Mathias/lorem">
allow from all
Options +Indexes
</Directory>
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
DocumentRoot "/home/Mathias/glype"
ServerName ipsum.denbeke.be
<Directory "/home/Mathias/ipsum">
allow from all
Options +Indexes
</Directory>
</VirtualHost>

Nu echter gaan alle requests naar lorem.denbeke.be en krijgt ipsum.denbeke.be niks binnen...
Kan iemand me helpen, want volgens mij doe ik echt iets dom fout.

Ik had eerst via Webmin de virtual hosts aangemaakt, maar dat deed het ook al niet echt.

NederHost
03/06/13, 12:14
In het kader van de meest typische fout als eerste uitsluiten zou ik eerst controleren of je wel ergens in je Apache-config hebt staan:

NameVirtualHost *

DenBeke
03/06/13, 12:18
De lijn erboven staat heb ik dit gezet (stond er dus al :p ):


NameVirtualHost *:80

The-BosS
03/06/13, 12:44
Gebruik dan eens:

<VirtualHost *:80>

Naast het feit dat het beter is om je ip adressen te gebruiken ipv *, zelfs al heb je maar 1 ip adress op die server dan nog moet niet alles op localhost luisteren en is het naar de toekomst handiger als je ip adressen toevoegt en je niet je volledige config terug mag aanpassen.

vDong
03/06/13, 12:50
Een van de redenen dat dit gebeurd is dat apache de eerste virtualhost die die tegen komt als default gaat gebruiken.
Tevens verwacht ik dat er een warning bij stop/start met een hint naar een missende NameVirtualHost directive staat.

DenBeke
03/06/13, 12:54
Jawel, dat was de fout!
Daar had ik uren achter kunnen zoeken!

Bedankt!!!

DenBeke
03/06/13, 15:54
Nog een klein vraagje:
Kan je www.domein.com en domain.com in één virtual host opnemen, of moet je er gewoon twee van maken?

NederHost
03/06/13, 16:10
Nog een klein vraagje:
Kan je www.domein.com en domain.com in één virtual host opnemen, of moet je er gewoon twee van maken?

Dat kan met ServerAlias. Je gebruikt ServerAlias overigens ook om een wildcard domein te configureren (een ServerName mag geen wildcard bevatten).

DenBeke
03/06/13, 16:17
Bedankt!