PDA

Bekijk Volledige Versie : PXE Server - Boot menu



bibawa
29/05/13, 20:52
Heb zonet een PXE deployment server geinstalleerd op Centos.. heb dit reeds een paar keer voordien gedaan zonder problemen maar nu loopt het mis en zie niet goed waar het mis loopt..

De client krijgt mooi een IP adres van de DHCP server alsook komt het PXE menu tevoorschijn, maar als je hier echter een keuze maakt voor een OS installatie dan gebeurt er niets en wordt het PXE menu opnieuw gerefresht..

het lijkt er dus in eerste instantie op dat de paden in de menu config file verkeerd staan, maar die staan volgens mij toch echt wel juist.

Kan het nog ergens anders zitten ?

visser
29/05/13, 21:27
Heb zonet een PXE deployment server geinstalleerd op Centos.. heb dit reeds een paar keer voordien gedaan zonder problemen maar nu loopt het mis en zie niet goed waar het mis loopt..

De client krijgt mooi een IP adres van de DHCP server alsook komt het PXE menu tevoorschijn, maar als je hier echter een keuze maakt voor een OS installatie dan gebeurt er niets en wordt het PXE menu opnieuw gerefresht..

het lijkt er dus in eerste instantie op dat de paden in de menu config file verkeerd staan, maar die staan volgens mij toch echt wel juist.

Kan het nog ergens anders zitten ?

Vast wel.
Pak een sniffer en kijk wat je stuurt en waar de client om vraagt.

PXE kan op heel veel manieren opgezet worden.
(Ik ben dat toevallig ook aan het opzetten. Eerst stuur ik ipxe om een TCP-capable downloader te krijgen, want tftp wordt heel snel traag. Wat matchen in dhcp of de eerste client de native pxe is, of (daarna) ipxe . En daaropvolgende loaders krijgen een http url mee.)

swedendedicated
30/05/13, 02:46
- path/ verkeerd. geen / aan het begin of einde plaatsen van de volledige path.
- parameter wordt niet ondersteund of is verkeerd
- syslinux versie is oud of werkt niet icm oudere pxe parameters, ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik een andere (oudere of te nieuwe) versie van vesamenu.c32 had of een andere .c32 bestand.

probeer eerst even zonder menu maar roep met default direct de bestanden op zo krijg je namelijk ook debug te zien.

bibawa
30/05/13, 12:43
Probleem gevonden: tijdens het kopieeren van de DVD naar lokale disk waren zowel de vmlinuz als initrd 0bytes groot.. logisch dat hij niet kan startten.. Maar even de DVD opnieuw downloaden

The-BosS
30/05/13, 18:42
Probleem gevonden: tijdens het kopieeren van de DVD naar lokale disk waren zowel de vmlinuz als initrd 0bytes groot.. logisch dat hij niet kan startten.. Maar even de DVD opnieuw downloaden

Waarom de DVD gebruiken, is het niet beter om gewoon een net install op te roepen.

visser
30/05/13, 20:58
Waarom de DVD gebruiken, is het niet beter om gewoon een net install op te roepen.

Ik zou ook een lokale server als bron voor een netinstall gebruiken, toch wat meer zekerheid over beschikbaarheid/snelheid en exact wat je installeert, dan iets uit de mirror pool.
Je bouwt een install server meestal als je wat meer dan 'zo af en toe' installeert, en dat is snelheid en reproduceerbaarheid belangrijk.

Ik meen te lezen dat TS ook de DVD kopieert naar een lokale disk. Ik neem aan om daarvandaan dan te (net) installeren.
Hoewel er ook een hoop PXE boot tutorials zijn die de install van een netwerk-disk (san of nfs) doen; Dat noem ik geen net install, maar wel een lokale server.

bibawa
30/05/13, 22:42
Inderdaad, die dvd draait lokaal om inderdaad lokaal van te net installeren. Werkt net een stuk sneller dan alles elke keer binnen te hengelen van een mirror..
Nu ja of je het lokaal hebt staan of binnenhengelt van een mirror, het principe blijft hetzelfde natuurlijk.

The-BosS
30/05/13, 23:07
Inderdaad, die dvd draait lokaal om inderdaad lokaal van te net installeren. Werkt net een stuk sneller dan alles elke keer binnen te hengelen van een mirror..
Nu ja of je het lokaal hebt staan of binnenhengelt van een mirror, het principe blijft hetzelfde natuurlijk.

Daar heb ik niet echt last van moet ik zeggen ;).

bibawa
31/05/13, 08:26
;-)..