PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Leaseweb, OVH en Hetzner?



Cloudy
28/05/13, 12:02
Hoi,

Op dit moment kopen wij onze servers in bij derden. Dit om zelf niet te hoeven investeren in eigen ijzer..;)

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. een Leaseweb, OVH of Hetzner?

Op dit moment hebben wij een 5 tal servers draaien op Proxmox. Willen eventueel HA aanbieden.

Iemand een idee?

Gerard

golden
28/05/13, 12:13
Ik denk dat weinig mensen hier ervaring met Hetzner of OVH heeft. Leaseweb verwacht ik dan weer wel.
In het verleden in het begin stonden wij ook bij leaseweb (al 2 jaar geleden dat we daar weggingen, dus kan veranderd zijn.). Eigenlijk nooit echt problemen gehad.

Wellicht is het handig om eens een topic te openen in aanbiedingen gezocht, en gaat kijken wat de hosters hier voor je kunnen betekenen?

antenna
28/05/13, 12:32
Wij hebben jarenlange ervaring met Hetzner. Als je zelf systeembeheer doet is het een financieel aantrekkelijke provider van root servers en VPS. Wel zul je bij root servers rekening moeten houden dat er hardware problemen kunnen zijn en een file check lang duurt als er veel gegevens op staan. Voor ons is er naast het financieel aantrekkelijke aanbod ook de overweging dat waterkracht stroom gebruikt wordt (i.v.m. de duurzaamheidsdoelstelling).

Succes ermee!

bibawa
28/05/13, 12:34
In de beginne stonden wij ook bij Hetzener, op zich heb ik daar zelf persoonlijk nooit problemen gehad alleen vond ik de schaalbaarheid van de systemen en de support slecht.. Als je bijvoorbeeld vroeg om een VPS te upgraden van pakket X naar Y met de garantie dat er geen dataverlies was dan wist men dat niet of kon men dat niet garanderen..

Dat is toch wel iets wat ik verwacht van een VPS provider..

Wynand
28/05/13, 12:42
Zowel met OVH als Hetzner voor derden... 't Zijn providers apart, de bakken zijn opzich nog best, idem voor netwerk/uptime. Maar verwacht niet dat ze je (betaalbaar) oplossingen gaan kunnen geven waarbij je servers onderling een (snelle) private link krijgen, ze gewoon al in eenzelfde VLAN laten steken is eigenlijk al onrealistisch veel gevraagd.
Je betaald voor een massaproduct, je krijgt er een dat best redelijk is, maar verwacht er geen configs rond speciaal voor jou gemaakt (zonder dat je je blauw betaald en alsnog beter elders gaat).

The-BosS
28/05/13, 13:02
Zowel met OVH als Hetzner voor derden... 't Zijn providers apart, de bakken zijn opzich nog best, idem voor netwerk/uptime. Maar verwacht niet dat ze je (betaalbaar) oplossingen gaan kunnen geven waarbij je servers onderling een (snelle) private link krijgen, ze gewoon al in eenzelfde VLAN laten steken is eigenlijk al onrealistisch veel gevraagd.
Je betaald voor een massaproduct, je krijgt er een dat best redelijk is, maar verwacht er geen configs rond speciaal voor jou gemaakt (zonder dat je je blauw betaald en alsnog beter elders gaat).

OVH heeft tegenwoordig toch hun virtual rack oplossing, waar je zelf servers uit hun verschillende datacenters op een virtuele switch kunt krijgen (http://www.ovh.nl/dedicated_servers/virtuele_rack.xml), maar voor de rest geef ik je gelijk. Je bent een nummer voor hen en veel support moet je niet verwachten, ander nadeel aan leaseweb, ovh en hetzner is dat ze regelmatig op rbl's en andere block lists staan en als je server dan toevallig ook in die /21 /16 /xx range zit heb je pech. Zo is een tijd geleden het volledige ovh netwerk geblockt bij freenode (geen idee of het nog steeds zo is), je zal er dan maar een vpn, bouncer of bot hebben draaien.

CT0
28/05/13, 13:05
Als je proxmox HA wilt draaien dan wordt dat bij alle 3 lastig. Ik geef je bij OVH (duitsland) nog de beste kans. Die zijn, net als wij, Proxmox partner. Voor HA heb je wel aparte storage nodig en ik denk dat dat geen van de 3 zo kan leveren...

We hebben uit overnames onlangs nog met servers van OVH en Hetzner gewerkt. Hetzner werkt vrij aardig, OVH wat minder wat meer issues gehad met hardware. Inmiddels OVH uitgefaseerd, Hetzner staat ook op de planning om eruit te gaan.

Cloudy
28/05/13, 13:44
@Allen: zijn er dan nog tips en adviezen? Willen voorkomen dat we zelf gaan investeren in ijzer, vandaar de zoektoch naar een betaalbare dedicated server provider waarop we verder kunnen bouwen.

PS: schijnt tegenwoordig al een uitdaging te zijn om bij derden een "eigen" ISO te mounten/installeren.

- - - Updated - - -

@OrangeLemon: waar faseren jullie naartoe?;)

golden
28/05/13, 13:57
Wellicht handig om zoals ik eerder aangaf een aanvraag in te dienen bij onderdeel aanbiedingen gezocht.

Dan kan iedereen je een voorstel doen.

CT0
28/05/13, 14:00
@OrangeLemon: waar faseren jullie naartoe?;)


Naar eigen hardware. Cluster van 15 nodes hebben we nu online. Volledige controle is de reden dat we zelf hebben geinvesteerd in ijzer.

Wynand
28/05/13, 20:46
OVH heeft tegenwoordig toch hun virtual rack oplossing, waar je zelf servers uit hun verschillende datacenters op een virtuele switch kunt krijgen (http://www.ovh.nl/dedicated_servers/virtuele_rack.xml)Goed om weten wel. :)
Then again, hun vertaal-team mag ook wel 'n keer vervangen worden...

The-BosS
28/05/13, 21:47
Goed om weten wel. :)
Then again, hun vertaal-team mag ook wel 'n keer vervangen worden...

Zou dat niet gewoon google translate zijn ;)

Mark17
29/05/13, 16:50
OVH heeft tegenwoordig toch hun virtual rack oplossing, waar je zelf servers uit hun verschillende datacenters op een virtuele switch kunt krijgen (http://www.ovh.nl/dedicated_servers/virtuele_rack.xml), maar voor de rest geef ik je gelijk. Je bent een nummer voor hen en veel support moet je niet verwachten, ander nadeel aan leaseweb, ovh en hetzner is dat ze regelmatig op rbl's en andere block lists staan en als je server dan toevallig ook in die /21 /16 /xx range zit heb je pech. Zo is een tijd geleden het volledige ovh netwerk geblockt bij freenode (geen idee of het nog steeds zo is), je zal er dan maar een vpn, bouncer of bot hebben draaien.

Als je ziet hoe sommige partijen (niet) reageren op abuse meldingen kan ik wel begrijpen dat bepaalde partijen op blacklists terecht komen. Van ovh weet ik dat ze op een aantal interne blacklists staan.

The-BosS
29/05/13, 18:52
Als je ziet hoe sommige partijen (niet) reageren op abuse meldingen kan ik wel begrijpen dat bepaalde partijen op blacklists terecht komen. Van ovh weet ik dat ze op een aantal interne blacklists staan.

Daar geef ik je gelijk in, of ze reageren wel maar rijkelijk te laat, als je een ddos of andere problemen krijgt die afkomstig is van zo een netwerk is het makkelijker om ze te blacklisten dan een week te wachten op antwoord. Om vervolgens nog een week te wachten voor ze het probleem onderzoeken en oplossen.

Blacky
31/05/13, 01:46
Persoonlijk vind ik dat het bij OVH en Hetzner veel zelf doen is. Verder reageert Hetzner niet als jij of iemand in je subnet aan een ddos aanval bloot ligt, dan heb je gewoon pech met je server. Ze doen daar totaal niets aan.
Leaseweb is op zich goed, ook met beantwoorden van tickets en geven ook 's nachts service indien nodig. Bij een DDOS willen ze ook nog wel er naar kijken en zien of ze misschien routing kunnen wijzigen ofzo om je wat te ontlasten.
Nadeel van Leaseweb is (althans tot 2 jaar geleden nog) dat ze wel vaak na een jaar de prijzen van je servers gaan verhogen.
Maar dat kun je op meer plekken hebben. Elders verhuist men van datacentrum en omdat dit duur is wordt de huurprijs meteen effe met 20% verhoogt.:)

WeServIT
31/05/13, 15:19
Op webhostingtalk.com staan vele reviews over de gevraagde providers. Je zult altijd zowel positieve als negatieve reviews tegenkomen. In het geval van een negatieve review zou ik het topic wel even helemaal doorlezen, een verhaal heeft altijd twee kanten namelijk ;)

Succes!

topitech
10/06/13, 12:58
Hallo allemaal!

Ik heb momenteel zelf een Dedi bij OVH
Alles werkt naar behoren snelle levering!
Goede kwaliteit Hardware
Snelle internet verbinding

mod-edit

<spam>


enige wat ik het nadeel vind van OVH
voor elke ip die je wilt gebruiken moet je een Virtuele Mac voor VPS aanmaken voor elke wijziging moet je 5 min wachten

voor de rest TOP ISP


- - - Updated - - -

Waarom proxmox ? en geen Xenserver ?