PDA

Bekijk Volledige Versie : ipv6 icm Directadmin 1.43



Active8
27/05/13, 22:02
Ik heb meerdere fora's gezocht maar niet de gewenste resultaat gevonden, daarom hier maar een onderwerp aangemaakt

Op een testbak van mij wil ik ipv6 gebruiken naast mijn ipv4 , in direct admin is mijn ipv6 zichtbaar bij de IP management

Volstaat het maken van een link van mijn ipv6 naar ipv4 om dit te verwezenlijken ? of moet ik nog op andere plekken aanpassingen maken op mijn test bak om zowel ipv4 als ipv6 te kunnen benaderen ?
Dit zou in de versie Directadmin die ik gebruik wel kunnen

Ik draai CentOs 6.4 met de laatste updates en Directadmin 1.43

Spyder01
27/05/13, 22:18
Je vraag is een beetje onduidelijk, maar als het enabelen van IPv6 op de services de vraag is:

http://help.directadmin.com/item.php?id=353

En je moet uiteraard in je DNS zone AAAA records aanmaken met het IPv6 IP-adres en zorgen dat je virtualhost ook naar dat IP "luistert".

Vanderblom
27/05/13, 22:18
IPv6 adres toevoegen en het moet werken ;)
Uiteraard moet er in het netwerk wel IPv6 beschikbaar zijn.

Link maken? Je kunt vanaf een IPv4 verbinding dus geen verbinding maken met je IPv6 adres.
Om te testen zul je toch zelf ook ergens een IPv6 verbinding vandaan moeten halen.

Erik H.
27/05/13, 22:28
Volgens mij bedoelt TS de (relatief nieuwe) functie om een IPv6 adres in DA te koppelen aan een IPv4 adres...

Active8
27/05/13, 22:31
@Spyder
Die had ik al gevonden maar dat is voor de 1.37 versie ik dacht dat dit bij 1.43 een stuk makkelijker was

@Vanderblom
Met link maken bedoel ik de ipv6 linken aan de ipv4 adres via de Directadmin paneel, op de netwerk is ipv6 beschikbaar :)

@Erik
Dat is wat ik bedoel :)

Ik ga even backuppen en kijken waar de ipv6 linken naar ipv4 op uitdraait, blijft een testbak dus dit moet geen probleem zijn, tot zover allen bedankt en als iemand andere idee heeft hoor ik dat ook graag