PDA

Bekijk Volledige Versie : [GEZOCHT] Rack server



thelesleyxd
03/05/13, 21:35
Hallo
ik ben opzoek naar een rack server met de volgende specificaties:
- 1GB RAM
- 100 GB schijf minimaal
- in goede staat is
- weinig geluid
- lage stroomgebruik

ik ben bereid 50 euro te betalen
en wil het liefts onder rembours

mvg

santema
04/05/13, 01:21
Wellicht is dit iets:

Dell PE860
1u rackmount
4 GB DDR ram
dualcore 2.66 Ghz
2 x 160 GB sata
Snelheid (en dus geluid) van de koelers past zich aan de warmte aan. Koeler = minder geluid.

Prijs: € 50,- excl. verzendkosten, rembours is mogelijk.

thelesleyxd
04/05/13, 20:12
Wellicht is dit iets:

Dell PE860
1u rackmount
4 GB DDR ram
dualcore 2.66 Ghz
2 x 160 GB sata
Snelheid (en dus geluid) van de koelers past zich aan de warmte aan. Koeler = minder geluid.

Prijs: € 50,- excl. verzendkosten, rembours is mogelijk.

Sorry dit vind ik iets te duur omdat ik al een goedkoper aanbod heb gehad maar ik ben nog steeds aan het zoeken dus laat het even weten als je nog andere goedkopere heb.

IT-worX
04/05/13, 20:36
Voor wat je krijgt is dit een hele mooie prijs vind ik. Héél mooie prijs als je naar de specs kijkt!

Alexander
04/05/13, 20:54
Beste Lesley, (Neem aan dat dit je naam is uit je username hier)

Je adverteert twee keer tegen de regels voor een bepaalde host. Deze berichten zijn ook verwijderd. Vervolgens vraag je in één topic om een goedkope server, en in een andere hoe je op een dedicated server een aantal VPS'en kan installeren. Mijn gedachten zijn dus dat jij dus de host bent waarvoor je adverteerde als een klant. En dat je nu op zoek bent naar extreem goedkope hardware waar je straks extreem goedkope VPS'en op wilt aanbieden, die dan door de verkeerde hardware specs waarschijnlijk weer extreem veel problemen gaan opleveren. Zit ik een beetje in de juiste richting??

Misschien je business case nog eens heroverwegen voordat je begint aan avonturen die gedoemd zijn te mislukken. Eens checken hoe het met KVK en belastingdienst zit is overigens een goed beginpunt!

Succes.

Alexander

SF-Jeroen
05/05/13, 00:12
Mag ik vragen wat weinig geluid uitmaakt? Aangezien alle rackservers ongeveer veel geluid maken (behalve bij passieve koeling, maar atom == geen virtualizatie en geen performance). Ik neem aan dat je de server thuis wil plaatsen gezien de geluidsopmerking, maar hoe ga je precies meerdere IP-adressen krijgen op je thuis-internet? Anders wordt virtualisatie best lastig :)

grohl
05/05/13, 01:29
Ik neem aan dat je de server thuis wil plaatsen gezien de geluidsopmerking, maar hoe ga je precies meerdere IP-adressen krijgen op je thuis-internet? Anders wordt virtualisatie best lastig :)
Lekker NAT'en natuurlijk :clown:

Je zegt voor bovenstaande aanbieding een betere goedkopere te hebben gevonden.
Dan vraag ik me toch af welke specificaties. Hierboven staat namelijke een uitstekende aanbieding voor jouw genoemde vraag prijs.
Ik vraag me af wat je dan nog meer wenst of welk beter aanbod je hebt.

Overgens heb ik nog wel een IBM xSeries 345 in de schuur.
2x 512MB
Intel Xeon 3.06 GHz
Stroom verbruik geen idee
Geluid; alleen als die aanstaat.
3x 36GB 10K (kun je in raid zetten)

De server heeft wel een kapotte bezel en Drive-cage.
Voldoet niet geheel aan de specs, maar je mag hem gratis op komen halen.
* Ding heeft wel eeuwen niet meer aangestaan dus nul garanties.

giromaat
07/05/13, 23:24
Offtopic: 0 euro gaat hij vast te duur vinden of de specs zijn niet goed genoeg voor die prijs :)

Lekker NAT'en natuurlijk :clown:

Je zegt voor bovenstaande aanbieding een betere goedkopere te hebben gevonden.
Dan vraag ik me toch af welke specificaties. Hierboven staat namelijke een uitstekende aanbieding voor jouw genoemde vraag prijs.
Ik vraag me af wat je dan nog meer wenst of welk beter aanbod je hebt.

Overgens heb ik nog wel een IBM xSeries 345 in de schuur.
2x 512MB
Intel Xeon 3.06 GHz
Stroom verbruik geen idee
Geluid; alleen als die aanstaat.
3x 36GB 10K (kun je in raid zetten)

De server heeft wel een kapotte bezel en Drive-cage.
Voldoet niet geheel aan de specs, maar je mag hem gratis op komen halen.
* Ding heeft wel eeuwen niet meer aangestaan dus nul garanties.

thelesleyxd
08/05/13, 13:40
Beste Lesley, (Neem aan dat dit je naam is uit je username hier)

Je adverteert twee keer tegen de regels voor een bepaalde host. Deze berichten zijn ook verwijderd. Vervolgens vraag je in één topic om een goedkope server, en in een andere hoe je op een dedicated server een aantal VPS'en kan installeren. Mijn gedachten zijn dus dat jij dus de host bent waarvoor je adverteerde als een klant. En dat je nu op zoek bent naar extreem goedkope hardware waar je straks extreem goedkope VPS'en op wilt aanbieden, die dan door de verkeerde hardware specs waarschijnlijk weer extreem veel problemen gaan opleveren. Zit ik een beetje in de juiste richting??

Misschien je business case nog eens heroverwegen voordat je begint aan avonturen die gedoemd zijn te mislukken. Eens checken hoe het met KVK en belastingdienst zit is overigens een goed beginpunt!

Succes.

Alexander
Nou het zit zo
Ik huur nu een dedicated server.
Maar ik wil gaan overstappen naar eigen servers.
En dat van VPS is omdat ik dit mischien in de toekomst wil gaan aanbieden