PDA

Bekijk Volledige Versie : Load Avarage WordPress



rzRDJ
24/04/13, 12:40
Hoi ;).

Ik heb een probleem met een website op mijn VPS. Ik heb voor de test een wordpress installatie op mijn server staan. Als ik 10 seconden lang F5 inhoud dan loopt de hele server vast en krijg ik een load avarage van 91.3.

Is er een manier om dit op te lossen?

systemdeveloper
24/04/13, 12:49
Niet 10 seconden op F5 drukken?

Keizer
24/04/13, 13:00
Cache plugin installeren (http://www.howtowordpress.nl/2012/05/hoe-maak-ik-wordpress-sneller/)?

rzRDJ
24/04/13, 13:21
Heb XCache geprobeerd als PHP Extension maar dat werkt ook niet echt helemaal

Domenico
24/04/13, 13:24
Heb je http://wordpress.org/extend/plugins/w3-total-cache/ al geïnstalleerd? Nee? Doen!

xaban
24/04/13, 14:52
Wat leuk dat iedereen roept om caching modules te installeren, maar dat zal het probleem niet wegnemen, het is namelijk niet normaal dat je load omhoog schiet met een beetje refreshen.

dreamhost_nl
24/04/13, 15:04
Cache zorgt ervoor dat je dynamische web site wordt gewijzigd in een statische door de onderdelen die niet wijzigen als html op te slaan en ook als dusdanig te tonen. Het zal dus zeer zeker een verschil maken indien de web site veel interactie heeft met bijv. een MySQL database. Werkt dat niet of onvolledig dan kun je kijken naar een uitbreiding van de VPs voor wat betreft geheugen.

rzRDJ
24/04/13, 15:18
Cache zorgt ervoor dat je dynamische web site wordt gewijzigd in een statische door de onderdelen die niet wijzigen als html op te slaan en ook als dusdanig te tonen. Het zal dus zeer zeker een verschil maken indien de web site veel interactie heeft met bijv. een MySQL database. Werkt dat niet of onvolledig dan kun je kijken naar een uitbreiding van de VPs voor wat betreft geheugen.

Ik snap wat cache inhoud ;). Maar ik bedoel meer te zeggen waar Xaban naar refereert. 10x De pagina refreshen en de load schiet al naar 69.3.

grohl
24/04/13, 15:56
Is je CPU ook hoog?
Hoge load kan ook zijn door swapping. Wordpress wil soms wel eens wat geheugen gebruiken.
Indien apache niet goed geconfigureerd staat dan gaat die swappen.

Mocht je dan ook nog een VPS node hebben die je met een hoop andere VPS deelt dan kan je disk IO/wait nog al flink oplopen wat eventueel ook een hoge load kan veroorzaken.
Caching lost dat niet perse op.

Kun je misschien een "top" output tonen?

systemdeveloper
24/04/13, 15:57
Ik snap wat cache inhoud ;). Maar ik bedoel meer te zeggen waar Xaban naar refereert. 10x De pagina refreshen en de load schiet al naar 69.3.

10 keer op F5 drukken of 10 seconden de F5 ingedrukt houden is een heel groot verschil natuurlijk. Het één is 10 keer, het ander kan 100den keren zijn.
Het feit dat jouw browser niet afwacht op het resultaat van de page, betekent namelijk niet dat je php code 'opeens' stopt bij een volgende refresh. Je scripts worden eerst uitgevoerd per refresh die op de server aankomt, waarna de server hooguit de output stopt op het moment dat de client de output niet accepteert.
Dus je code en queries worden wel allemaal uitgevoerd en zo kun je redelijk snel door je ram, cpupower zijn. (tenzij je op de server hiervoor maatregelen neemt, zoals csf oid die je gewoon in de firewall mikt als je gekke dingen gaat doen).

Wil je dit op een andere manier oplossen dan is cache the way to go. Uiteraard moet je ook even naar je site en de toegangspaden kijken e.d., een rotte plugin is altijd mogelijk tenslotte.

grohl
24/04/13, 16:13
Het zou inderdaad een combinatie van het verhaal hierboven en het mijne kunnen zijn.

Ik vermoed dat je jouw wordpress installatie wilt stress testen.
Indien dat het geval is zal ik Apache Benchmark of iets dergelijks gebruiken en niet F5.

Vervolgens kun je bovenstaande configuratie tips toepassen en kijken of de zaken verbeteren.

dreamhost_nl
24/04/13, 21:13
10 keer op F5 drukken of 10 seconden de F5 ingedrukt houden is een heel groot verschil natuurlijk. Het één is 10 keer, het ander kan 100den keren zijn.


Precies! Wil je dit niet (alleen) via caching oplossen of een VPS upgrade, dan kun je wel zorgen dat een IP-adres bijv. maar enkele keren per seconde een aanroep mag doen; dit zit o.m. in CSF/LFD gebakken.

Age
24/04/13, 21:53
Heb je http://wordpress.org/extend/plugins/w3-total-cache/ al geïnstalleerd? Nee? Doen!

wel ff zorgen voor de allerlaatste versie ivm die bug die gevonden is

rzRDJ
25/04/13, 09:54
Ik zal W3 Total Cache ook even proberen :). Bedankt!

Maar is het niet mogelijk om het server-wide te doen? Zodat elke heavy-load CMS wordt gecached? Zoals ik al zei heb ik XCache geinstalleerd maar het lijkt net of die helemaal niet cached?

PHP.INI


[xcache.admin]
xcache.admin.enable_auth = On
xcache.admin.user = "***"
xcache.admin.pass = "***"

[xcache]
xcache.shm_scheme = "mmap"
xcache.size = 32M
xcache.count = 1
xcache.slots = 8K
xcache.ttl = 7200
xcache.gc_interval = 300

xcache.var_size = 3M
xcache.var_count = 1
xcache.var_slots = 8K
xcache.var_ttl = 7200
xcache.var_maxttl = 14400
xcache.var_gc_interval = 300

xcache.test = Off
xcache.readonly_protection = Off
xcache.mmap_path = "/dev/zero"
xcache.coredump_directory = ""

xcache.cacher = On
xcache.stat = On
xcache.optimizer = On

[xcache.coverager]
xcache.coverager = Off
xcache.coveragedump_directory = ""

Ramon Fincken
25/04/13, 10:23
Los van page cache -> installeer ook eens P3 profiler, dan kun je de laadtijden voor Core, je theme en iedere losse (actieve) plugin zien.

Flaxe_eu
25/04/13, 11:52
kijk eens waar de laod vanaf komt.
disk io?
cpu?
mem?

en welk process apache/php/mysql

rzRDJ
26/04/13, 10:57
in 'TOP' komt Httpd naar voren en na een tijd krijg ik out of memory in SSH dus het zal wel het geheugen wezen.

Ramon Fincken
26/04/13, 11:02
xcache is een opcoder en te vergelijken met APC of e-accelerator, die cached je PHP compilatie, en draagt dus geen zorg voor je site zelf (page-cache, object cache etc..).

Vergeet niet dat opcoding ook averechts kan werken!

Flaxe_eu
26/04/13, 11:36
hoeveel mem heeft die server eigenlijk? en hoeveel swap?

Als hij al out of mem gaat moet je eerst kijken dat je dat stabiel krijgt. opcode cache zal hierbij vaak iets kunnen helpen.
Wordpress met apc heb ik zelf hele goede ervaringen mee.maar het fine tune van je systeem kan vaak wel een redelijke klus zijn.