PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke antispam gebruikt Tele2?



Blacky
22/04/13, 23:56
Weet iemand welke antispam zooi Tele2 gebruikt? Want ik word er onderhand een beetje ziek van.
We zitten nu al met 2 servers in dat idiote netblock van ze en mailtjes naar hostmaster@versatel.nl wordt gewoonweg niet op gereageerd.

Deze tekst staat dan in de mails die je automatisch terug krijgt:


Delay reason: SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<gebruiker@zonnet.nl>:
host mx6.zonnet.nl [62.58.50.105]: 451 217.23.5.109 blocked. Your /24 netblock has too many insecure hosts that have sent spam in the recent past. Use your ISP's SMTP server to send us mail or ask hostmaster@versatel.nl for removal.

Dit betreft 2 verschillende servers bij 2 verschillende datacentra.
Waarbij men mag bedenken dat:
a.) Server A wel twee keer op spamlijsten heeft gestaan in het verleden wegens gehackte accounts, maar dat was binnen 24 uur opgelost en heeft al minstens langer dan een jaar een prima status.
b.) Server B heeft op geen spamlijst gestaan. Kort geleden vanwege hoog volume email wel bij MacAfee, maar na uitleg van de high volume aan Macafee staan we daar nu ook op minimal risk (dus groen) voor zowel mail alsook web.
We hebben namelijk een klant die veel mails via een mailinglist stuurt (meer dan 1000 per dag), maar dat is allemaal netjes volgens de wet en Opta regels (dus opt-in).

Beide servers staan verder voor zover ik kan zien in geen enkele spamlijst volgens de spamcheck van Mxtoolbox.
En ook volgens de check hier: http://whatismyipaddress.com/blacklist-check
De netblock lijkt dus gezet vanwege spam van andere servers in dat netblock.

Zoals gezegd helpen mailtjes naar hostmaster@versatel.nl niet, of je krijgt geen antwoord.
Ik heb dus geen idee waarom die block gezet is, misschien niet eens voor ons systeem, maar we krijgen het er ook niet af.
Als ik wist wat ze voor iets belachelijks gebruiken, konden we er misschien iets aan doen om vermelding te voorkomen.

Verder heb ik heel sterk het idee dat ze dit gewoon misbruiken om van de oude @zonnet.nl en @versatel.nl email adres gebruikers af te komen, want heel apart is wel dat @tele2.nl email adressen niet in deze blokkade vallen en wel gewoon vanaf beide servers bereikt kunnen worden.

We zijn nu met een van de datacentra samen aan het kijken om de blok er toch af te krijgen, maar we hebben weinig hoop gezien het gebrek aan reactie voorheen.
Helpdesk bellen heeft geen zin, is al geprobeerd, ze gaan er alleen mee aan de slag als hun eigen klanten klachten indienen dat ze bepaalde mail niet ontvangen kunnen.

Iemand een idee of er een betere plek is om ze te bereiken, of wat ze gebruiken om te zien of voorkoming hiervan uberhaupt mogelijk is?

Randy
23/04/13, 09:07
Tele2 NOC even bellen, daar zit vaak wel iemand met clue, 020-750 1565 of xxx 1530 (De een is beveiliging, ik weet niet meer welke).

Blacky
23/04/13, 14:31
Oke bedankt, ga het proberen!