PDA

Bekijk Volledige Versie : Localhost



Lenny_Bruyninckx
19/04/13, 03:26
Hoy,

Ik heb een eigen server in een serverpark gehuurd, alles gaat prima maar vandaag zag ik tussen mijn bezoekers van de shop dat er iemand als localhost een van mijn webshops aan het bekijken was. Gezien via "host name".

Ik dacht meteen dat er iemand ingelogd zou zijn op de server en vanaf daar mijn websites aan het inkijken was via de lokale browser. Als ik op mijn PC mijn WAMP start en mijn shop bekijk zie ik ook dat ik mijn shop heb bekeken via localhost, vandaar mijn link. Maar mijn server draait op CentOS en via de "user agent" in mijn admin zag ik dus dat de desbetreffende bezoeker (localhost) mijn website aan het inkijken was met een Windows XP (Windows NT 5.1) en had als browser IE 6.

Dus hoe kan deze gebruiker een localhost zijn? Als iemand via een browser mijn webshop bekijkt dan staat er gebruikelijk een IP nummer of een string met de provider info in.

Moet ik me hier zorgen om maken?


Groeten,
Lenny

The-BosS
19/04/13, 03:50
En welk ip adres had die "localhost" gebruiker, als het echt een localhost is dan zou dat 127.0.0.1 moeten zijn, staat er een echt ipv4 adres dan klopt de reverse dns waarschijnlijk niet.