PDA

Bekijk Volledige Versie : Move Domains between Resellers ??



balen001
17/04/13, 23:53
Ik heb in DirectAdmin onder een Administrator account diverse gebruikers en domeinen aangemaakt.
Nu wil ik de gebruikers en domeinen onder een nieuw aangemaakte Administrator account hangen.

Voor het verplaatsen binnen DirectAdmin van gebruikers kun je daar 'Move Users between Resellers' voor gebruiken.
Om de domeinen ook onder de nieuwe Administrator account te hangen kan ik geen optie vinden. Is dit wel mogelijk?

Arieh
17/04/13, 23:58
Zie http://help.directadmin.com/item.php?id=58

Waar je evt. rekening mee moet houden is mysql, die wordt niet meegenomen dus zou je handmatig moeten exporteren, nieuwe db maken onder de nieuwe user en daar importen. Of je laat het zo staan, maar dan blijf je dus gebruik maken van een database onder het oude account.

balen001
18/04/13, 00:26
Bedankt @Arieh voor jouw snelle antwoord. Zal kijken of dit gewenst is.

Erik H.
18/04/13, 20:34
Mijn ervaring is dat als je de database onder de "oude" user laat staan je dat in de toekomst wellicht een keer vergeet. En als je de oude user dan verwijderd heb je hopelijk wel een backup. Dus tip van mij: zet die database METEEN goed over ;-)

balen001
18/04/13, 21:36
@Erik H, bedankt voor de tip. Ik zal kijken hoe ik dit ga aanpakken zonder dataverlies.

balen001
18/04/13, 23:09
Dag @Erik H en @Arieh

Het spookt op mijn server!
Wilde vanavond kijken wat ik moet doen om de domeinen onder de nieuwe User te hangen. Tot mijn verbazing is dit al gebeurd! Alle domeinen staan nu ineens onder de nieuwe User. :huh:
En alle sites werken ook nog :)