PDA

Bekijk Volledige Versie : Directadmin partitie hulp gevraagd!



slikkaticz
15/04/13, 16:31
Beste forum leden,

Ik ben een applicatie ontwikkelaar met weinig tot geen ervaring met linux. Ik sta op het punt om directadmin te installeren op mijn vps met centOS 6.4

Nu lees ik in het de directadmin handleiding het volgende:

"We suggest a simple partition structure of:



/boot 40 meg
swap 2 x memory
/ rest of drive



For a less simple partition structure:



/boot 40 meg
swap 2 x memory
/tmp 1 Gig. Highly recommended to mount /tmp with noexec,nosuid in /etc/fstab
/ 6-10 Gig
/var 8-20 gig. Emails, logs and databases stored here on Redhat/CentOS/Fedora
/usr 5-12+ gig. DA data, source code, frontpage, mysql backups with custombuild option.
/home rest of drive. Roughly 80% for user data. Mount with nosuid in /etc/fstab if possible."


Ik heb gekeken hoe mijn partities er nu uit zien en dit heb ik als bijlage bijgevoegd.
10759

Kan iemand mij concreet vertellen wat ik moet doen om het zoals directadmin het wilt hebben te krijgen. Graag in jip en Janneke taal, alvast heeeeeel erg bedankt!

Ook als iemand het leuk vind om te helpen via teamviewer zou dit zeer gewenst zijn.

bibawa
15/04/13, 16:41
1. Je steekt de Linux OS CD erin
2. Je doorloopt de instalatie
3. Je maakt de juiste partities aan én klaar..;

Een managed VPS was misschien een betere optie voor je geweest ?

slikkaticz
15/04/13, 16:47
1. Je steekt de Linux OS CD erin
2. Je doorloopt de instalatie
3. Je maakt de juiste partities aan én klaar..;

Een managed VPS was misschien een betere optie voor je geweest ?

1. Er staat toch al een os op.... Centos 6.4...
2. Heb ik gedaan en is gelukt met centos.
3. Nee want heb niet zoveel geld en wil graag leren.

Ik kan de installatie van directadmin wel doorlopen maar het leek mij verstandig eerst die partities in orde te zetten of dien ik dit na installatie pas te doen?

dennis0162
15/04/13, 16:48
Let op eigen risico, maak eerst een snapshot van je VPS.

umount /home