PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin-app



Erik van Heck
11/04/13, 14:25
Beste lezer(s),

Mogen wij u de app DA iPhone voorstellen:

DA iPhone is dé unieke app om je webserver te beheren zonder in te moeten loggen op je computer. Handig. Simpel. Snel. Wie heeft er tegenwoordig tijd om alles te regelen via een laptop of pc, terwijl er een betere optie is? DA iPhone biedt een alles-in-één beheerderspakket voor DirectAdmin waarmee je op elk gewenst moment vanaf je smartphone aan de slag kunt. DA iPhone biedt drie eenvoudig te hanteren toegangslevels:

* Administratorlevel
Systeeminformatie, resellerbeheer, administratorbeheer, statistieken en Service Monitor

* Resellerslevel
Klanten beheren, pakketten beheren, systeeminformatie, cronjobs beheren, DNS-management, verbruiksstatistieken, inloggen als gebruikers (login-as)

* Gebruikerslevel
Domeinenbeheer, FTP-gebruikers, subdomeinen, Perl-modules, statistieken, databases, e-mailaccounts- en forwarders. Ook doorsturingen, DNS-beheer en cronjobs.


De app communiceert via een API naar de server en de app kan met alle DirectAdmin-servers overweg.
Tevens is de app in verschillende talen beschikbaar, uiteraard in het Nederlands. Binnen een aantal weken komen de talen Engels en Spaans ook in de App Store te staan.

Uiteraard is deze app ook in de Google Play-store beschikbaar. De directe URL's naar de apps:
Apple App Store: https://itunes.apple.com/us/app/da-for-iphone/id629971405
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evanheckcreations.daiphone

Met groeten,
Erik van Heck (EvanheckCreations)

IT-worX
11/04/13, 14:52
Androidversie gedownload, straks toch ns mee spelen :)

Age
11/04/13, 14:54
Androidversie gedownload, straks toch ns mee spelen :)

laat ook maar ff weten of het wat is aangezien ik op zich wel benieuwd ben hoewel het ook gewoon werkt via een webbrowser aangezien het scherm tegenwoordig groot zat is voor het "even snel" wat in DA doen.

magentohosting
11/04/13, 15:05
Hier net al even geïnstalleerd en kort mee gespeeld.

Is het ook mogelijk om meerdere servers in te zetten en dat je bij het inloggen kan kiezen op welke je wilt inloggen?
En ik heb nog niet door om vanuit administrator naar een user door te gaan (niet je eigen user level, maar een klant bijv.). Zit deze functie erin?

Awerso
11/04/13, 15:22
hier ook al even naar de Android versie gekeken.
paar punten op 1e oog:
- account beheer bij meerdere servers lijkt te ontbreken, zou mooie feature zijn.
- bij overzicht van users van bepaalde Reseller enkel de usernames, graag zien wij in dat overzicht ook meteen de hoofddomeinnaam van dat account.
- vanuit admin level overzicht alle users op server.

magentohosting
11/04/13, 15:30
Wanneer je trouwens als administrator inlogt en je gaat naar resellers, komen daar keurig de resellers te staan.
Het aanmaken van een nieuwe reseller lukte mij echter niet. Alle velden ingevuld maar kreeg de foutmelding dat het niet lukte.

Wat ik persoonlijk graag anders zou zien bij het reselleroverzicht, is het verwijderen. De delete-knop zit nu links maar daarmee is de reseller ook gelijk weg, als je het aandrukt. Kan hier een extra bevestiging bij komen?
Ik heb het overigens getest met een reseller waar geen andere users onder hangen. Wellicht zit het er al wel in, maar ik durfde het niet aan om bij een echte reseller te proberen :-).

Verder een erg mooie app!
Heb in het verleden al is gekeken voor een DA-app maar kon weinig moois vinden.

IT-worX
11/04/13, 16:06
Belangrijkste punten zijn hierboven reeds gezegd. Ik heb nu de androidversie, straks eens kijken naar de apple versie (op een ipad mini).

DiederikL
11/04/13, 22:22
Dat deze app toegang moet hebben tot internet is logisch, maar wat moet de app in vredesnaam met mijn foto's, mijn GPS locatie, mijn contacten en mij oproepgegevens?

Arieh
11/04/13, 22:27
Heb de app niet geprobeerd maar zie het nergens staan, is verbinding over https ook mogelijk? Lijkt me wel een vereiste.

Age
11/04/13, 23:18
Dat deze app toegang moet hebben tot internet is logisch, maar wat moet de app in vredesnaam met mijn foto's, mijn GPS locatie, mijn contacten en mij oproepgegevens?


dit zag ik idd ook...erg veel toegangen nodig op zaken die in mijn ogen niet relevant zijn...is voor mij een reden het bij de "normale" webinterface te houden op m'n S3 (en zeer binnenkort S4 :D)

Randy
11/04/13, 23:55
Ik heb het verkeer even geanalyseerd. Je administrator wachtwoord gaat in plain text door de lucht?!

The-BosS
12/04/13, 00:10
Ik heb het verkeer even geanalyseerd. Je administrator wachtwoord gaat in plain text door de lucht?!

Niet zo handig, gaat het ook enkel naar je eigen server of ook naar een honypot server, want het zou niet de eerst 3th party app zijn die dit doet.

RobinBoorsma
13/04/13, 11:58
De app heeft veel te veel toegang, en dat wachtwoord is ook niet echt veilig.

Ik vind dit maar niks, sorry.

Age
13/04/13, 17:40
geen reactie(s) van de TS dat vind ik persoonlijk een beetje jammer het heeft op zich toch wel potentie denk ik

RobinBoorsma
13/04/13, 20:01
geen reactie(s) van de TS dat vind ik persoonlijk een beetje jammer het heeft op zich toch wel potentie denk ik

Dat denk ik ook.

Erik van Heck
21/04/13, 14:44
Beste mensen,
Excuus voor de late reactie. Op de een of andere manier krijgen we geen notifcaties van reacties. Nu weer wel :)
Een aantal punten:
- de credentials worden niet onbeveiligd over het netwerk gestuurd. Dit gebeurd d.m.v. een hash via een POST-request
- uiteraard is er verbinding via SSL mogelijk, zo werkt onze server ook. Dit kan bij het inloggen d.m.v. de ON/OFF-button
- bedankt voor de andere opmerkingen; we gaan deze meenemen in de volgende update!

Met groeten,
Erik van Heck

Erik van Heck
21/04/13, 14:47
Hier net al even geïnstalleerd en kort mee gespeeld.

Is het ook mogelijk om meerdere servers in te zetten en dat je bij het inloggen kan kiezen op welke je wilt inloggen?
En ik heb nog niet door om vanuit administrator naar een user door te gaan (niet je eigen user level, maar een klant bijv.). Zit deze functie erin?

Ja. Als je van level switcht naar "Reseller", selecteer je "Gebruikers". Als je daar op een gebruikersnaam tikt, ben je ingelogd als de "klant" / "gebruiker".

Erik van Heck
21/04/13, 14:49
Dat deze app toegang moet hebben tot internet is logisch, maar wat moet de app in vredesnaam met mijn foto's, mijn GPS locatie, mijn contacten en mij oproepgegevens?

We hebben inderdaad meer mensen hierover gehoord. Er schijnt een compilatiefout opgetreden te zijn bij Android-gebruikers waardoor er verkeerde toegangsrechten gevraagd worden. In de volgende update is dit uiteraard opgelost! Onze excuses!

Age
21/04/13, 21:31
We hebben inderdaad meer mensen hierover gehoord. Er schijnt een compilatiefout opgetreden te zijn bij Android-gebruikers waardoor er verkeerde toegangsrechten gevraagd worden. In de volgende update is dit uiteraard opgelost! Onze excuses!

dat maakt het ineens weer een stuk interessanter!

Piwi-Web
22/04/13, 10:03
Ik zou in de iPhone app wel echt de UI mogelijkheden van de iPhone te gebruiken. Je maakt niet slim gebruik van de controllers en views die de Iphone allemaal bied. Heb je dit met Appcelerator o.i.d. gemaakt? Zoja, gebruik dan de NodeJS functionaliteit om Business logica en UI elementen te scheiden en platform (on)afhankelijk te maken.