PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Server Amerika of Curaçao



stefklep
08/04/13, 17:51
Beste Medeforum leden,

Ik ben voor een klant opzoek naar een VPS in Amerika of Curaçao, die de zelfde verbinding snelheid heeft als in Nederlands, er mag uiteraard wel wat meer latency tussen zitten, maar niet al te veel.
Heeft iemand met een bepaalde partij goede ervaring ?

We hebben nu 2 party gehad waar onder godaddy en dit valt zwaar tegen, en voor de klant is het belangrijk dat de vps in het buitenland staat maar wel een snelle verbinding richting Nederland is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen of adviesen.

B Buitenhuis
08/04/13, 19:14
Wellicht handiger om een VPS in europa te zoeken? Connecties zijn stuk sneller binnen europa ipv via een trans ocean fiber..

stefklep
08/04/13, 19:27
Ja is helaas voor de klant geen optie, ik had ook graag die optie gehad.

rensariens
08/04/13, 19:29
Miami lijkt me de beste locatie. Vanaf curacao goed, vanuit NL zo'n 110ms. Maar ben wat bevooroordeeld :)

IT-worX
08/04/13, 19:47
Waarom wilt de klant persé dit staan hebben in de US of op half exotische landen als Curaçao? Het is toch logisch dat als verkeer over de oceaan moet dit een immense vertraging geeft?

bibawa
09/04/13, 09:03
Laat me raden: SEO?
Krijg dat de laatste tijd ook constant te horen..

DiederikL
09/04/13, 12:01
Curaçao is een klein eiland maar heeft toch wel verschillende datacenters, maar let bij een keuze hierbij wel heel goed uit op de verbindingen die ze hebben met het vaste land. Niet ieder datacenter heeft zowel rechtstreekse connectie naar de US als naar EU. Volgens mij is dat er namelijk maar 1. Curaçao wordt vaak gebruikt ivm het gunstige belasting klimaat (in combinatie met trust kantoren etc), en tevens worden veel grote goksites daar gehost vanwege juridische zaken.
De explatant van het DC weet dus ook maar al te goed wat een positie hij heeft en rekent hier ook naar. Ik schrok behoorlijk van de (colo) tarieven...

Maw als het niet is vanwege belasting/juridisch klimaat zou ik niet zo snel kiezen voor Curaçao. In de US heb je meer concurentie en kun je vast wel een geschikte VPS aanbieder vinden.

m00
09/04/13, 12:40
Curaçao is een klein eiland maar heeft toch wel verschillende datacenters.
Op het moment maar 1 "publieke", namelijk het datacenter op het e-commercepark. UTS bood vroeger ook aan vanuit een eigen datacenter, maar dit loopt volgens mij nu ook via eerstgenoemde. In de loop van dit jaar komt hier een tweede bij, namelijk CTEX. Dit datacenter is voornamelijk gefocust op het aanbieden van clouddiensten.


Niet ieder datacenter heeft zowel rechtstreekse connectie naar de US als naar EU. Volgens mij is dat er namelijk maar 1.
Er zijn een stapeltje glasvezelverbindingen op Curaçao aanwezig: Alonso de Ojeda (Aruba), EC-Link (Trinidad), Arcos (richting Miami) en AMERICAS II (richting Miami). Geen directe links naar de EU.


Ik schrok behoorlijk van de (colo) tarieven
Losse colo valt naar mijn idee nog wel mee, maar vooral het dataverkeer kan vrij prijzig zijn: +300 ANG (~ 130 €) per Mbps.

Mocht je echt iets zoeken op Curaçao, neem dan contact op met Dhr. Vermeulen van E-Commercepark of Dhr. Koffijberg van CTEX. Het CTEX datacenter is nog in aanbouw, maar kan al wel hosting aanbieden. Mocht Aruba ook een optie zijn: SETAR. Aruba wordt ook steeds interessanter wat beteft aanwezige verbindingen.