PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies Opleiding



niswier2222
02/04/13, 20:19
Ik ben enige tijd in het bezit van de volgende Cisco opstelling
en jullie weten als :lovewht:WHT'ers het meest van Cisco apparuur & opleiding, ivm dagelijks werken,
iets wat ik zo nu en dan nog maar heb:whistling:

mijn 'verzameling'

1760+VPN Module, +Diverse WIC modules (ADSL/T1/T2/ect)
Catalist 3500 (enterprise ios)
Aironet 1100

ik heb nu eigenhandig (geen ervaring met Cisco) een vlan opgezet op de 3500, met eigen DHCP/DNS server. (vlan gebonden)
en was per toeval gestuit op een config guide, betreft routing ect.

Nu werk ik al bij een IT bedrijf wat zich bezig houd met het data security, en de IT'er die daar werkt helpt mij een groot deel uit de brand bij vragen e.d.
ik heb ook voor hem, een aantal 1950's mogen factory resetten via cli, maar ben ook iets verder geduwd in het 'switchen, routeren' in een cisco switch.
en hij gaf de hint van: 'er is een cursus voor' en ik heb deze hint opgepakt, en kwam op de volgende 2 cursussen uit


ICND1
ICND2


het leek mij het logischt om dus ook gewoon 1,2 te volgen, maar ik heb nogal een 'hardware freak', dat ik het liefst een hardwarematige setup wil aanschaffen.
ik heb uiteraard al wel een beetje gegoogled, en zag wat de 2950 & 2950G als combi werden aangeboden als je deze cursus ging doen.
en ik werk het liefst met hardware ipv software, misschien een beetje dure opvatting, en dubbelop, maar dat leert mij het makkelijkst.

en vandaar ook de volgende opstelling in gedachte:

vlan1 (reeds werkend netwerk, niet van plan om te gebruiken voor cursus)


Catalist 3500 (enterprise ios)
Aironet 1100


vlan2 (complete opstelling tbv cursus, en evt een laptop/desktop voor verbindingen maken)


Catalist 3500 (enterprise ios)
1760+VPN Module, + WIC module (ADSL)
1/2 2950/2950G's



zijn er naar jullie mening nog verdere 'haken en ogen' waar ik rekening mee moet houden,, of kan ik deze setup aanschaffen en tijdens de cursus gebruiken?
ik heb zitten denken om een 3640 aanteschaffen met evt modules, maar lijkt mij voor de cursus beetje overkill.

Ik hoop dat deze post hier een beetje in past, anders hoor ik het wel :W: