PDA

Bekijk Volledige Versie : wie heeft er ervaring met vdahosting?



janvanherp
19/03/13, 15:48
Sinds kort werk ik via vdahosting aan een aantal sites binnen een MU Wordpress platform maar het is verschrikkelijk traag. VSA hosting werkt nauw samen met 123cloud. Hebben meer mensen slechte ervaringen?

Op dit filmpje kun je de snelheid van de server bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=e--ZLOx3LFM

Jan

Ramon Fincken
19/03/13, 15:55
Time het eens met F12 -> net tab en dan het eerste Document element
Doe verder eens een install van P3 profiler en run m eens. Dan kun je zien of het toevallig aan een plugin of theme ligt.

®on
19/03/13, 15:55
Je hebt veel tijd aan een filmpje besteed, maar vertel eerst wat je huidige hostingomgeving is? Welke specificaties heeft je omgeving; welke requirements hanteer je?

janvanherp
19/03/13, 16:05
was het maar zo simpel. ik heb andere vps'en met veel meer sites, sql databases, honderden emailadressen en zelfs stevige webshops die als een zonnetje draaien. Daar heb ik het ook mee vergeleken in het filmpje.

janvanherp
19/03/13, 16:06
Ik heb een standaard hosting omgeving met, volgens zeggen, 8 gig geheugen en heel veel gigs aan diskpace.

janvanherp
19/03/13, 16:07
Time het eens met F12 -> net tab en dan het eerste Document element
Doe verder eens een install van P3 profiler en run m eens. Dan kun je zien of het toevallig aan een plugin of theme ligt.

Ramon, ik hoef niet te timen, de performance is zo slecht, dat is gewoon niet te ontkennen.

Ramon Fincken
19/03/13, 16:08
Ik ben wel benieuwd naar de P3 profiler screenshots, kun je die even regelen? Het kan natuurlijk nogsteeds zijn dat de serverload hoog is, kun je dat opvragen ?

janvanherp
19/03/13, 16:14
Ik ben wel benieuwd naar de P3 profiler screenshots, kun je die even regelen? Het kan natuurlijk nogsteeds zijn dat de serverload hoog is, kun je dat opvragen ?

Ik heb behoorlijk veel ervaring met hosting. Ben al twee jaar actief en heb voor diepe technische zaken iemand die dat voor me regelt. Ik vergelijk twee situaties met elkaar, 1 vps met 50 sites en shops en 4 gig geheugen die draait als een zonnetje en 1 cloud situatie waar 5 sites draaien met een 8 gig geheugen. die verschillen zijn voor mij te groot. Natuurlijk zal er iets "uit het geheugen zijn gelopen". Dus keurig een herstart gedaan, twee dagen ging het weer goed, ondersteuning gevraagd, moest maar weer herstarten. en zo verder. Het gaat mij dus om de vraag wie er nog meer slechte ervaringen hebben met vda hosting.

Ramon Fincken
19/03/13, 16:16
ik kan je niets over ervaringen vertellen, wel dat de host waarschijnlijk zal vragen of het aan jou site ligt. Daar is de P3 profiler voor. Aan de andere hand zou ik zeker vragen wat de serverload is en of die server niet te vol zit ..

ps: de ene VPS is de andere niet, en je hebt ook nog VPS vs VDS en eventueel nog vs "cloud" hosting .. vergelijken is heel lastig. Bij virtualisatie zul je weten dat de disk een behoorlijke impact zal hebben.

janvanherp
19/03/13, 16:22
ik kan je niets over ervaringen vertellen, wel dat de host waarschijnlijk zal vragen of het aan jou site ligt. Daar is de P3 profiler voor. Aan de andere hand zou ik zeker vragen wat de serverload is en of die server niet te vol zit ..

ps: de ene VPS is de andere niet, en je hebt ook nog VPS vs VDS en eventueel nog vs "cloud" hosting .. vergelijken is heel lastig. Bij virtualisatie zul je weten dat de disk een behoorlijke impact zal hebben.

Ramon,

ik waardeer jouw reacties maar bij mij zijn de dingen gewoon heel simpel, de performance van de website aan de voorkant is van belang. Aan de achterkant moet een hostingbedrijf gewoon een goed product leveren. Ik werk met transip, fxw en versio. Geen problemen.

®on
19/03/13, 16:57
Aan de achterkant moet een hostingbedrijf gewoon een goed product leveren. Ik werk met transip, fxw en versio. Geen problemen.
Waar wil je eigenlijk naar toe? Ervaringen over het genoemde bedrijf lees je hier (http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/vda-hosting/). Je kan er ook zelf een ervaring achter laten natuurlijk.

Heb je je vragen en problemen al eens voorgelegd aan het bedrijf? Wat was hun reactie?

Ic3man
19/03/13, 17:00
Hier ook geen ervaringen maar een dergelijk trage laadtijd is in ieder geval niet normaal. Het een en ander is uiteraard wel van elkaar afhankelijk. Als er iets niet goed gaat in de code van een applicatie of de applicatie is niet goed geschreven dan kan dat grote impact hebben op de performance (uiteraard zeg ik niet dat dit hier het geval is). Aan de andere kant is het aan de hoster om een goed presterende oplossing te bieden. Maar om te stellen dat het heel simpel is, de voorkant snel moet zijn en de hoster de rest moet regelen is naar mijn mening wat kort door de bocht. Samen zul je tot de oorzaak van het probleem moeten komen en Ramon probeert hier bij te helpen.

Blijkt dat het toch aan de oplossing ligt dan kun je hier uiteraard gepaste stappen op ondernemen.

janvanherp
19/03/13, 17:17
Hier ook geen ervaringen maar een dergelijk trage laadtijd is in ieder geval niet normaal. Het een en ander is uiteraard wel van elkaar afhankelijk. Als er iets niet goed gaat in de code van een applicatie of de applicatie is niet goed geschreven dan kan dat grote impact hebben op de performance (uiteraard zeg ik niet dat dit hier het geval is). Aan de andere kant is het aan de hoster om een goed presterende oplossing te bieden. Maar om te stellen dat het heel simpel is, de voorkant snel moet zijn en de hoster de rest moet regelen is naar mijn mening wat kort door de bocht. Samen zul je tot de oorzaak van het probleem moeten komen en Ramon probeert hier bij te helpen.

Blijkt dat het toch aan de oplossing ligt dan kun je hier uiteraard gepaste stappen op ondernemen.

IC3man, je hebt volledig gelijk maar als klant mag je soms kort door de bocht zijn. Ieder zijn vak. Wat ik niet heb verteld is dat er een hele geschiedenis vooraf is gegaan aan deze post. Ik doe dit niet zomaar. Ik ga niet zomaar slechte ervaring op een forum vermelden als er geen duidelijke oorzaak is. Dat zou kort door de bocht zijn. Deze partij valt een klant van me behoorlijk lastig met opgeklopte facturen, wil geen domeinnamen meer afgeven, neemt klanten niet serieus, zelfs niet nadat ik noodgedwongen maar filmpjes heb moeten maken. En daarnaast ook nog een dienstverlening leveren die ik niet serieus kan nemen. Ik wil dus mijn ervaring controleren met die van anderen.

janvanherp
19/03/13, 17:21
Waar wil je eigenlijk naar toe? Ervaringen over het genoemde bedrijf lees je hier (http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/vda-hosting/). Je kan er ook zelf een ervaring achter laten natuurlijk.

Heb je je vragen en problemen al eens voorgelegd aan het bedrijf? Wat was hun reactie?

Zie mijn latere post

systemdeveloper
19/03/13, 19:33
IC3man, je hebt volledig gelijk maar als klant mag je soms kort door de bocht zijn. Ieder zijn vak. Wat ik niet heb verteld is dat er een hele geschiedenis vooraf is gegaan aan deze post. Ik doe dit niet zomaar. Ik ga niet zomaar slechte ervaring op een forum vermelden als er geen duidelijke oorzaak is. Dat zou kort door de bocht zijn. Deze partij valt een klant van me behoorlijk lastig met opgeklopte facturen, wil geen domeinnamen meer afgeven, neemt klanten niet serieus, zelfs niet nadat ik noodgedwongen maar filmpjes heb moeten maken. En daarnaast ook nog een dienstverlening leveren die ik niet serieus kan nemen. Ik wil dus mijn ervaring controleren met die van anderen.

No offense, maar het maakt geen hol uit wat anderen hun ervaring is. Het zal echt de eerste keer niet zijn dat een klant ergens zijn verhaal doet en er opeens een aantal 'goede' ervaring uit de lucht gaan vallen.
Als jij slechte ervaringen hebt en 1000 anderen hebben goede ervaringen, dan moet die oefening toch gewoon afgelopen zijn en moet je naar een andere partij gaan. Simpel genoeg.

janvanherp
19/03/13, 19:45
No offense, maar het maakt geen hol uit wat anderen hun ervaring is. Het zal echt de eerste keer niet zijn dat een klant ergens zijn verhaal doet en er opeens een aantal 'goede' ervaring uit de lucht gaan vallen.
Als jij slechte ervaringen hebt en 1000 anderen hebben goede ervaringen, dan moet die oefening toch gewoon afgelopen zijn en moet je naar een andere partij gaan. Simpel genoeg.

Helemaal waar. We zijn ook al naar een andere partij overgestapt maar het is belangrijk om te weten hoe sterk we staan in een eventuele botsing die ongetwijfeld gaat volgen. Ik ben iemand die zich gemakkelijk omdraait en verder gaat maar als mijn klanten bedreigd worden door advocaten dan is de beer los en ga ik het gevecht aan.

Ic3man
20/03/13, 09:34
Als er andere slechte ervaringen zijn betekent dat niet dat je sterk staat. Volgens mij speelt er meer want van wat ik kan zien betaal je naar wat je gebruikt bij deze partij. Dat zou dan, in veel gevallen, ook inhouden dat je alles kan uitzetten en naar een andere hoster kan gaan.

janvanherp
20/03/13, 09:57
Als er andere slechte ervaringen zijn betekent dat niet dat je sterk staat. Volgens mij speelt er meer want van wat ik kan zien betaal je naar wat je gebruikt bij deze partij. Dat zou dan, in veel gevallen, ook inhouden dat je alles kan uitzetten en naar een andere hoster kan gaan.

Klopt helemaal, er speelt ook meer. Er zijn afspraken gemaakt die nu met voeten worden getreden. ik kan daar verder geen uitspraken over doen omdat een advocaat is ingeschakeld en zij volstrekt idiote financiële claims neerleggen bij mijn klant. De reden dan we nu maatregelen nemen is omdat zij als SIDN registrar domeinnamen niet willen afgeven. Uiteraard zijn we met SIDN in gesprek gegaan daarover en zal dit muisje nog een stevig staartje hebben.

vDong
20/03/13, 10:10
De reden dan we nu maatregelen nemen is omdat zij als SIDN registrar domeinnamen niet willen afgeven. Uiteraard zijn we met SIDN in gesprek gegaan daarover en zal dit muisje nog een stevig staartje hebben.
Dat zijn over het algemeen hele korte gesprekken gelukkig.

janvanherp
20/03/13, 10:26
Dat zijn over het algemeen hele korte gesprekken gelukkig.

is dit een positieve of minder-positieve kwalificatie?

Mark17
20/03/13, 10:28
Dat zijn over het algemeen hele korte gesprekken gelukkig.

Dat ligt er waarschijnlijk ook aan op wiens naam de domeinnamen staan. Als die op naam van de klant staan en de klant vraagt er zelf om gaat het snel.