PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede Webhosting



Arto
06/03/13, 21:54
Ik heb eigenlijk een simpel vraagje.
Voor mijn zakelijke webshop(magento)
Ik heb op dit moment een webhosting bij een bedrijf waar ik totaal ontevreden ben.
Binnen 2 maanden 2e keer offline.
Ik zoek een goed betrouwebaar webhosting provider voor mijn zakelijke website waar ik mijn webshop met vertrouwen op kan hosten.
Niet dat ik hier een aanbod vraag alleen wil ik graag wat tips en namen.

Ik heb antagonist op het oog bijvoorbeeld.

Mark17
06/03/13, 22:30
Zoek naar een provider met duidelijke limieten en die de mogelijkheid heeft om een losse VPS te leveren voor een Magento webshop. Stel ook enkele vragen voor er diensten af te nemen en bekijk welke response tijden je redelijk vind als er een storing is voor enkel jouw omgeving. Gezien mijn positie zal ik hier geen namen noemen.

joriz
06/03/13, 22:48
We op dit forum allemaal webhosters dus iedereen zal hier zeggen dat ze de beste zijn.

Je kan hier een offerte aanvragen (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/), naast dat kan je bij diverse bedrijven eerste kosteloos hun webhosting/apparatuur testen.

t.bloo
06/03/13, 22:52
Je zult moeten bepalen wat je over hebt voor uptime. Wat vind je downtime en wat wil je dat er dan mee gebeurt. Met een geschikte webhost kun je daar afspraken over maken. Praat daar over en kijk of je tevreden bent met de antwoorden.

Arieh
06/03/13, 23:25
Ik zou voor magento met name opletten op optimalisatie van de omgeving, mogelijk VPS maar er zijn ook partijen die een shared magento platform hebben.

drex
07/03/13, 00:07
Volgens mij een VPS (of dedicated) speciaal tweaked for Magento, laat je niet verleiden tot een shared omgeving als je het beste voor hebt met je shop......

Arieh
07/03/13, 00:26
Ik denk dat ze daar bij bijv. byte.nl anders over denken, ik heb persoonlijk geen ervaring met welke dan ook maar om per definitie een shared platform af te schrijven lijkt me onredelijk.

magentohosting
07/03/13, 10:21
Op een shared platform kan Magento zonder problemen ook prima draaien, met een mooie snelheid zelfs nog! Het hangt helemaal af van hoe groot je shop is (of juist hoe klein).
Maar goed, "wij van wc-eend..".

Hier kunnen wij geen aanbiedingen doen. Joriz heeft je al verwezen naar de juiste pagina daarvoor.

layer7host
07/07/13, 18:06
I think go with someone who provides performance.
Obviously not sensible to go with a $1 per month provider.
You will get what you pay for.

necrosis
29/07/13, 22:56
Heb het zelf afgesloten bij CloudVPS (op advies van adneren) Prima prijs/prestatie. Domeinen host ik echter bij TransIP (zijn echter duuder met VPS'sen).

SHQ
04/08/13, 12:48
Er zijn aanbieders met shared platformen voor Magento, hier worden dan ook geen overige sites / cmsen opgezet en hebben toch specifieke resources en configuraties. Op een standaard out of the box Directadmin vps van 1GB heb je gewoon problemen met een Maganto, simple as that. Als je dan ook nog eens multistore wilt... tja dan is het vragen om problemen.

Zoek naar oplossingen waar de configuratie in elk geval voor je gedaan is en wordt onderhouden als je zelf niet kan. (managed vps kost meer)
De consument laat zich eenvoudig verleiden voor vpsjes van 10/15 euro per maand en denken dat ze er shops mee kunnen hosten ala bol.com..
That aint gonna work out ;) Een magento server configureren en onderhouden is niet een standaard vpsje met directadmin met wat wordpressjes en een html website tussendoor.

Daarnaast, kijk ook goed naar backups, deze zijn weer frequenter bij shared hosting terwijl het bij VPS een "optie" is en dus de boel weer duurder maakt.
ook kun je kijken of je een uniek IP krijgt (wet en regelgeving stelt dat een webwinkel beveiligd moet zijn, en dan heb je dat beste geregeld met een ssl certificaat)

systemdeveloper
04/08/13, 13:06
Iemand al eens gekeken naar de datum van de openingspost?

SHQ
04/08/13, 14:30
You gotta point...