PDA

Bekijk Volledige Versie : Controlepaneel met externe mailserver



Cakkie
06/03/13, 21:49
Weet er iemand of er controlepanelen zijn die een externe mailserver (liefst Mailenable wegens enige ervaring en tevredenheid) ondersteunen? Het tricky deel is dat de server waar het paneel op moet komen zelf een Linux server is. Plesk heeft wel ondersteuning voor MailEnable, maar voor zover ik kan zien is dat enkel als die MailEnable bij op de server zelf draait (dus enkel Windows). Suggesties voor alternatieven voor MailEnable zijn uiteraard ook welkom.

Dreas
07/03/13, 12:52
Waarom wil je perse een externe mailserver? E.g. je kan gewoon de MX records van de domeinen naar een externe mailserver pointen (bij de meeste controle panelen kan je daar de DNS template voor wijzigen).

vDong
07/03/13, 12:57
Je kan bij DA in ieder geval extra commando's toevoegen per actie, is een beetje uitzoekwerk, maar met wat extra scripting moet het te doen zijn. Probleem is wel een beetje, hoe kan je mailenable configureren, is dat met bv powershell een beetje te doen?

Laatste keer dat ik naar plesk keek, riepen die per backend actie een aparte executable (php?) aan, die de werkelijke acties deden, die zou je in principe kunnen vervangen.

Ik snap dat je soms je mailservice apart wil draaien, maar waarom iets lastigs als mailenable en niet een oplossing die via een db geconfigureerd kan worden (postfix/sendmail/etc)?

vDong
07/03/13, 13:00
Waarom wil je perse een externe mailserver? E.g. je kan gewoon de MX records van de domeinen naar een externe mailserver pointen (bij de meeste controle panelen kan je daar de DNS template voor wijzigen).

Ik vermoed dat ie de configuratie nog wel via het panel wil doen en dan is MX records niet genoeg.

xaban
08/03/13, 02:40
Waarom wil je perse een externe mailserver? E.g. je kan gewoon de MX records van de domeinen naar een externe mailserver pointen (bij de meeste controle panelen kan je daar de DNS template voor wijzigen).

Door alleen de MX record aan te passen kom je er niet als Cakkie de accounts wilt beheren met een control panel op de andere server.

/edit
En genoeg redenen waarom je je mailserver apart zou willen hebben :)