PDA

Bekijk Volledige Versie : Zaken die niet door de beugel kunnen



Herbert
03/03/13, 20:10
Hoi allemaal, ik was een tijdje hier niet aktief omdat ik andere dingen aan mijn kop had.

Ik had een paar gamservers verhuurd en de kosten liepen voor mij door, de huurder kwam zijn betalings verplichtingen niet na zodat ik mijn provider niet kon betalen.
Omdat er een schuld was heb ik met de provider geregeld dat hij mijn klanten kon overnemen, hij wou daarop direct mijn root wachtwoord hebben.. dit heb ik dus gedaan.
Gezien de omzet moet hij in een jaar mijn rest schuld terug verdiend hebben.

Nu komt het..
Nu zit die provider te zeuren dat hij niet genoeg inkomsten heeft en daarom krijg ik mijn servers ook niet terug, inmiddels is alles overgezet naar zijn eigen servers.

Omdat mijn .nl domeinnaam ook mijn handelsnaam is wou ik die verhuizen naar een andere provider omdat de huidiger provider in mijn email zit te lezen.
Ik heb hem gebeld en gemailt omdat ik het token nummer wou hebben, ik kreeg hem niet omdat ik het token nummer moest kopen van hem..
Nu zie ik vandaag dat hij mijn .nl domeinnaam op zijn naam heeft gezet zonder mijn toestemming.

Ik zit even te kijken wat ik doen kan, wie heeft raad?

Domenico
03/03/13, 20:23
Omdat mijn .nl domeinnaam ook mijn handelsnaam is wou ik die verhuizen naar een andere provider omdat de huidiger provider in mijn email zit te lezen.
Ik heb hem gebeld en gemailt omdat ik het token nummer wou hebben, ik kreeg hem niet omdat ik het token nummer moest kopen van hem..
Nu zie ik vandaag dat hij mijn .nl domeinnaam op zijn naam heeft gezet zonder mijn toestemming.

Wat betreft dit is het heel erg simpel. Neem morgen even contact op met de SIDN en dan is dat zo opgelost.

EDIT: Stiekem ben ik wel heel erg benieuwd over welke hoster we het hier hebben...

RichardVD
03/03/13, 21:41
Dit is best ernstig. Een hoster heeft niets te zoeken in jouw e-mail en al helemaal niet voor de verreiking van hemzelf wat hier mogelijk het geval is. Er mag geen voorwaarde worden gesteld aan het verkrijgen van een token, deze moet altijd binnen 5 dagen verstrekt worden. Als de domeinnaam nog op jouw naam stond dan had je nieuwe provider de verhuizing ook kunnen starten zonder token. Het derde wat mis gaat is dat de domeinnaamhouder niet zomaar gewijzigd mag worden. Laat je bijstaan door je nieuwe provider mocht dat nodig zijn in deze situatie.

Mikey
03/03/13, 21:47
Nu zie ik vandaag dat hij mijn .nl domeinnaam op zijn naam heeft gezet zonder mijn toestemming.


Dit is een vrij simpele voor sidn, ik neem aan dat er meer dan voldoende correspondentie aanwezig is om dit aan sidn uit te leggen. Als jij daarbij ook nog aangeeft dat je niet akkoord gegaan ben met de wijziging en dat dit een vorm van een gijzeling betreft, schat ik de kans in ieder geval groot in dat je hem zonder probleem terug krijgt. Verder bij sidn op aandringen dat ze de betreffende partij op zulks soort handelen aanspreken. Tenslotte roepen ze hard dat ze staan voor kwaliteit, dit is in ieder geval sterk onder die maat.

Herbert
03/03/13, 22:11
Bedankt voor de antwoorden zover..
@Richard ik heb nog geen nieuwe provider/hoster, ik wou al wel het token nummer hebben omdat ik hem weg wou verhuizen.
@Mikey ik ga er morgen even achteraan.
@Domenico namen ga ik "nog" niet noemen, zie PB

Dat me "bijna" alles afgepakt is dat is gedeeltelijk mijn schuld, ik kon geen andere kant op omdat anders de server afgesloten zou worden.
Mijn klanten waren mij lief, de websites mochten absoluut niet offline en daarom had ik het zo opgelost.
Maar om mijn persoonlijke domeinnaam(en) in te pikken achter mijn rug om dat gaat te ver.
Dagelijks gebruikte ik mijn domeinnaam nog, veel mensen hebben het email adres van mij en nu komt alles in verkeerde handen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Herbert
04/03/13, 11:33
Of ik er goed aan doe om dit te plaatsen dat weet ik niet, de soap gaat verder.

Ik heb SIDN gebeld, de andere hosting partij zit duidelijk fout en daar heb ik hem op gewezen per email en alsnog het tokennummer opgevraagd voor mijn .nl domeinnamen.
Het komt erop neer dat die bang is om mijn klanten weer terug te halen naar mij toe wat absoluut niet de bedoeling is van mij omdat gezien de omzet mijn restand kan weggewerkt worden.
De huidige hoster heeft inmiddels al mijn oude klanten nieuwe facturen gestuurd en hij heeft er inkomsten van gehad, als ik mijn domeinnaam terug wil hebben wil die alles terug draaien en mij rekeningen gaan sturen.

Zie onderstaande citaat uit de email die ik vandaag kreeg:


Graag verwijs ik je naar de afspraken die we afgelopen jaar gemaakt hebben:
*
- Je was/bent in hoge mate in gebreke omdat je openstaande facturen ondanks veelvuldige aansporingen/herinneringen niet voldaan hebt/had.
- Op grond is de afspraak gemaakt dat jij op dat moment al je webhostingactiviteiten aan mij zou overdragen.
- En dat is ook gebeurd. Sindsdien ben ik doende dit allemaal op orde te brengen.
- Tevens is afgesproken dat ik na een jaar een overzicht aan je zou aanleveren van de inkomsten/uitgaven, zodat duidelijk zou worden of en in hoeverre dit voldoende middelen zou opleveren om aan de kosten te voldoen.
- April/mei is dat eerste jaar afgelopen en mag je die informatie van me verwachten.
*
Bij het op orde brengen van de webhosting die je aan me hebt overgedragen is ook van belang onderscheid te maken, tussen hetgeen bij de bedrijfsvoering hoort (dus alles om de webhosting goed te doen verlopen) en diverse andere activiteiten (je privé zaken rond ******* en mogelijk meer). Dit opdat de geldstroom die daarbij hoort tevens afgesplitst kan worden.
De zaken die met de webhosting te doen hebben, blijven daarmee onlosmakelijk verbonden en kan meegenomen worden in de bespreking in april/mei.
Daarbij horen ook de websites/domeinnamen zoals hmnet, adslnetwerk, mystream en mogelijk andere hostinggebonden zaken.
*
Indien je dit wilt vervroegen is dit zeker bespreekbaar.
In dat geval draaien we de overdracht van afgelopen jaar terug. In dat geval wil ik graag ontvangen:
- betaling van alle openstaande facturen
- betaling van de colocatie sinds afgelopen jaar april/mei
- alle door mij gemaakte kosten sindsdien
- een*redelijke vergroeding voor mijn arbeidsuren.
Ik kan me voorstellen dat je niet op die kosten zit te wachten. Daarom stel ik voor dat je :
- meewerkt zodat jouw schulden zo goed mogelijk aan mij voldaan worden. En het helpt beter als je er voor zorgt dat klanten bij mij blijven en meer omzet brengen, dan dat je bij me probeert weg te halen.
- accepteert dat sommige domeinnamen onderdeel zijn/blijven van de webhosting die je hebt overgedragen.

Marin
04/03/13, 11:37
Tja, hoe jullie de diverse zaken m.b.t. klanten hebben afgesproken weet ik niet. Daar kan ik geen oordeel over hebben. Maar als het domein op jouw naam staat heb je recht op de token. Als hij die niet wil geven, klacht neerleggen bij de SIDN.

Mikey
04/03/13, 14:01
apart mannetje uit de e-mail. Ik wil Ik wil Ik wil Ik wil Ik wil billenkoek ?

ALs ik jouw was zou ik de domeinnaam opeisen. Verder niet al te druk maken over wat hij allemaal wil, uit de e-mail is een duidelijke toon te zien dat hij meer wil. Is dit afgesproken / besproken ? Zoniet niets van aantrekken. Verder is het natuurlijk onzin dat hij na een jaar de hele handel in jouw schoot kan werpen en alsnog gaat factureren. Misschien heeft hij er wel een zooitje van gemaakt en eindig jij straks met niets.

Iemand met deze toon zien velen graag terug op webhostingtalk :)!

swamibami
04/03/13, 16:04
Inderdaad kan dat niet zo maar. Is gewoon diefstal

cfmweb
04/03/13, 17:43
Zoals ik het lees kon je jouw provider niet betalen (reseller van een reseller?) en heeft hij jouw domeinnaam in retentie genomen.
Ik denk toch dat hier een paar nuances aan kleven. Je bent met hem overeen gekomen dat hij de betreffende hostingdiensten van jouw heeft over genomen en hij vindt dat de domeinnaam daarbij hoort. Heb je afspraken op papier hierover?

Mikey
04/03/13, 17:46
Zoals ik het lees kon je jouw provider niet betalen (reseller van een reseller?) en heeft hij jouw domeinnaam in retentie genomen.

Wat staat erover in zijn algemene voorwaarden?


Volgens mij heb jij dan vrij willekeurig gelezen ?

cfmweb
04/03/13, 17:48
Hoi, ik had mijn post al genuanceerd. Zie edit.

Herbert
04/03/13, 18:24
Zoals ik het lees kon je jouw provider niet betalen (reseller van een reseller?) en heeft hij jouw domeinnaam in retentie genomen.
Ik denk toch dat hier een paar nuances aan kleven. Je bent met hem overeen gekomen dat hij de betreffende hostingdiensten van jouw heeft over genomen en hij vindt dat de domeinnaam daarbij hoort. Heb je afspraken op papier hierover?
Er staat niets op papier, afgesproken was dat hij mijn klanten over zou nemen...
Dit wil niet zeggen dat die mijn .nl bedrijfsnaam in moet pikken, en daarbij al mijn klanten die ik had staan onder zijn naam nu.
Hij is bang voor concurentie, van andere domeinnamen die nog op mijn naam staan en waar die geen brood in ziet krijg ik wel de tokens.. dus er is niks geen sprake van retentie.

drex
04/03/13, 20:24
Anno 2013 (maar ook al in 2012) zou je verwachten dat je afspraken van deze aard zwart op wit zet, mondelinge afspraken kan haast vandaag de dag niet meer......... vaak (lees: meestal) zal hier altijd door een van de partijen misbruik van worden gemaakt of men tracht dat te doen.

dreamhost_nl
05/03/13, 09:29
Ik denk dat dit alleen nog op te lossen is door samen om de tafel te gaan zitten en het door te bespreken. Je kunt dit voor de rechtbank laten komen, maar dan zal de rechter in eerste instantie dit ook wel adviseren. Wat ik van de opponent gelezen hebt, zal het echter een zeer harde dobber worden.

DiederikL
05/03/13, 13:41
Tsja, zonder te weten wat de afspraken zijn geweest is het niet te zeggen of iets wel of niet door de beugel kan. Als ik een setje klanten zou overnemen van een andere partij of een reseller van mij dan zou ik zelf ook het domeinnaam van diegene in bezit willen hebben om hierop een redirect te zetten oid naar mijn eigen site. Zodat voor klanten duidelijk is bij wie ze terecht kunnen voor hun vragen etc. Daarbij e.v. een concurentie beding / afspraak om de klanten niet te benaderen. Iets wat me vrij standaard lijkt...

M.a.w. ik begrijp wel dat de tegen partij van de TS denkt / er vanuit gaat dat het domein onderdeel is van de deal. Maarja, zoals gezegd, zet afspraken op papier dat voorkomt een hoop gehannes. Zonder afspraak op schrift in combinatie met dat het domein op naam van TS staat (toch?) ligt de bewijslast in elk geval bij de tegenpartij van de TS om aan te tonen dat hij de rechtmatige eigenaar zou zijn. Maar ook omgekeerd is het geval, zonder afspraak of bevestiging kan jij niet aantonen dat de openstaande facturen reeds zijn voldaan / weggestreept. Lijkt me goed om eens om tafel te gaan zitten. Uit het geciteerde stukje lijkt me de tegenpartij niet geheel onredelijk.

Laat je even weten hoe het allemaal af loopt?

Herbert
05/03/13, 18:35
Als ik een setje klanten zou overnemen van een andere partij of een reseller van mij dan zou ik zelf ook het domeinnaam van diegene in bezit willen hebben om hierop een redirect te zetten oid naar mijn eigen site. Zodat voor klanten duidelijk is bij wie ze terecht kunnen voor hun vragen etc. Daarbij e.v. een concurentie beding / afspraak om de klanten niet te benaderen. Iets wat me vrij standaard lijkt...

Dat is ook allemaal gebeurd, de redirect staat er nu al 9 maanden op en ik had zelfs mijn telefoon nummers doorgeschakeld naar de nieuwe partij.. inmiddels zijn alle klanten overgezet en wat ik gehoord heb ook gefactureerd.
Mijn inziens heb ik keurig meegewerkt en nu wordt het tijd om mijn eigen domeinnaam weer terug te krijgen.
Het valt mij nog mee dat die mijn telefoon nummers niet opgeeist heeft, deze waren ook onderdeel van de hosting activiteiten :)

Domenico
05/03/13, 22:18
Tja Herbert ik denk dat alles wel gezegd is. Wat betreft de naam lijkt het me simpel maar toch kan het wel een staartje krijgen mocht de andere partij er een echte zaak van gaan maken. SIDN geeft je gewoon de naam maar een rechter kan uiteindelijk anders beslissen. Tenslotte weten wij niets van de onderlinge afspraken om er verder iets zinnigs over te zeggen.