PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaring met cloudns?



timmy
01/03/13, 14:40
Een gratis DNS hoster. Iemand die er reeds ervaring mee heeft?

http://www.cloudns.net/

Bart L
01/03/13, 15:00
Geen ervaring mee, het nadeel is van "gratis" dingen, is dat ze er altijd mee kunnen ophouden als het pro model niet loopt.
Om daar nou je DNS van af te laten hangen, kun wellicht beter ergens een VPSje afnemen en daar 2e DNS van maken.

Wido
01/03/13, 15:14
Wel knullig dat ze zeggen IPv6 te doen, maar hun eigen site heeft vervolgens geen AAAA-record.

golden
01/03/13, 15:49
Geen ervaring mee, het nadeel is van "gratis" dingen, is dat ze er altijd mee kunnen ophouden als het pro model niet loopt.
Om daar nou je DNS van af te laten hangen, kun wellicht beter ergens een VPSje afnemen en daar 2e DNS van maken.

Of gewoon een raspberry PI plaatsen bij Transip :D.

Bart L
01/03/13, 15:57
PCExtreme toch? :)

timmy
01/03/13, 16:18
Of gewoon een raspberry PI plaatsen bij Transip :D.

grapje?

golden
01/03/13, 16:34
grapje?

Van die 2e raspberry niet ;). Maar ik bedoelde idd PCExtreme ipv Transip. Mijn excuses!

Raspberry PI is voor een simpele 2e dns wel geschikt (best als 3e ofzo). Maar ok mocht je je complete klantenbestand erop hebben is het wellicht een wat ander verhaal.

timmy
01/03/13, 16:38
Geen ervaring mee, het nadeel is van "gratis" dingen, is dat ze er altijd mee kunnen ophouden als het pro model niet loopt.
Om daar nou je DNS van af te laten hangen, kun wellicht beter ergens een VPSje afnemen en daar 2e DNS van maken.

alleen eerste 3 zijn gratis

timmy
01/03/13, 16:45
Van die 2e raspberry niet ;). Maar ik bedoelde idd PCExtreme ipv Transip. Mijn excuses!

Raspberry PI is voor een simpele 2e dns wel geschikt (best als 3e ofzo). Maar ok mocht je je complete klantenbestand erop hebben is het wellicht een wat ander verhaal.

en wat kost zo iets?

golden
01/03/13, 16:51
en wat kost zo iets?

Dat is nu de grap :). Wanneer je zelf een raspberry voor (25 ~ 40) koopt en in rack bij PCExtreme hangt helemaal niks dus. (Nieuwe dienst PCExtreme). Wanneer je via PCExtreme een RaspBerry PI koopt is het volgens mij eenmalig 52,50.

Pantsy
01/03/13, 16:55
Laten we het even ontopic houden...

timmy
01/03/13, 17:49
Dat is nu de grap :). Wanneer je zelf een raspberry voor (25 ~ 40) koopt en in rack bij PCExtreme hangt helemaal niks dus. (Nieuwe dienst PCExtreme). Wanneer je via PCExtreme een RaspBerry PI koopt is het volgens mij eenmalig 52,50.

ik heb je ff een pm gestuurd

mennie
20/03/13, 16:43
Geen ervaring met cloudns maar wel snel een Raspberry Pi besteld bij PC Extreme :P Zal ook goed DNS doen ;)
Wel ervaring met dns.he.net voor IPv6 DNS hosting en met Transip (domein hoster), die doen het prima.

Flaxe_eu
02/04/13, 12:14
Wij gebruiken powerdns en dat werkt behoorlijk goed ook met ipv6.

heb vroeger wel eens van die gratis dns hostings gehad voor wat prive sites maar vaak werkte die na een aantal jaren niet meer of je gratis account kreeg steeds meer beperkingen.

En ja de Raspberry Pi, Wat een geweldig leuk ding. heb er inmiddels 3 op kantoor voor verschillende dingen. erg krachtig,stabiel en extreem zuinig.
prima te gebruiken voor dns servers lijkt me.

vDong
03/04/13, 09:55
Geen ervaring met cloudns maar wel snel een Raspberry Pi besteld bij PC Extreme :P Zal ook goed DNS doen ;)

Gisteren is de mijne opgeleverd. Powerdns staat er inmiddels op met sqllite backend. Een aantal domeinen zijn al toegevoegd. In de komende periode ga ik kijken of dit goed gaat werken

nso
29/06/13, 14:33
Wij maken gebruik van DNS manager (4psa) welke automatisch de zones uit onze Plesk servers haalt. Zo hebben alle klanten zelf de mogelijkheid om DNS instellingen door te voeren. Ik hoor graag of PowerDNS goed werkt en ben benieuwd naar de raspberry pi performance.

PerryKniest
29/06/13, 14:44
Wij maken gebruik van DNS manager (4psa) welke automatisch de zones uit onze Plesk servers haalt. Zo hebben alle klanten zelf de mogelijkheid om DNS instellingen door te voeren. Ik hoor graag of PowerDNS goed werkt en ben benieuwd naar de raspberry pi performance.

Hier werken we al zeer lange tijd met PowerDNS en zijn hier zeer tevreden over, werkt perfect.
We hebben PowerDNS zelf draaien op 1 server in hier in Nederland, dit is onze hoofd DNS-server en maakt kopieën naar 1 server in Belgie en 1 server in America.

Ook is PowerDNS dan weer gekoppeld aan het klantpaneel van de klant (Wefact Hosting) waar de klanten zelf de records van hun domeinen kunnen bekijken en bewerken.

nso
29/06/13, 14:47
Bedankt voor je feedback. Ondersteuning met DNSSec ook goed? Wij wachten alweer een aantal maanden voor een update van 4psa voor de ondersteuning hiervan.

PerryKniest
29/06/13, 14:51
Werkt volledig met DNSSec ja, al onze .nl domeinnamen hebben DNSSec. (andere extenties hebben we DNSSec niet op toegepast)

nso
29/06/13, 14:53
Bedankt, ga ik me eens in verdiepen.

Mark17
29/06/13, 22:18
Hier draait PowerDNS sinds Q1 met DNSSEC ondersteuning met sinds 15 mei vorig jaar de ondersteuning voor .NL om het te activeren. Enkele maanden terug hebben we ook de eerste secure naamserver wijziging gedaan zonder de private keys over te zetten. Klanten passen bij ons de DNS records aan in een omgeving die wij hebben ontwikkeld of ze kunnen gebruik maken van DirectAdmin en hier komt in de toekomst mogelijk nog WHMCS bij. Mocht je vragen hebben over DNS (en DNSSEC in het bijzonder) dan is het zinvol om eens te verbinden met IRCnet en vervolgens #dns.nl te joinen. Hier zitten enkele Nederlandse DNS experts (onder andere ontwikkelaars van naamservers, SIDN medewerkers en gebruikers (met name hosters)).

TotallyHosted
01/07/13, 13:08
Wij gebruiken al sinds onze oprichting in 2004 PowerDNS en het werkt voortreffelijk. Bijna 10.000 domeintjes in de DNS inmiddels. Het feit dat je het op MySQL kunt laten draaien is een groot voordeel, vooral bij IP-wijzigingen door migraties... even een SQL-query schrijven voor je weggaat in 30 seconden en dat was je IP-wijziging.

Wij waren 1 van de eersten die DNSSEC er helemaal in hadden geintegreerd bij het grootste deel van onze domeinen. Ook dat werkt prima.

vDyl
01/07/13, 13:13
Ging dit topic niet over cloudns.net :p ?

layer7host
07/07/13, 19:58
Interesting thoughts here.
The thing with free is you get what you pay for and so you get nothing if you pay nothing in that what if anything goes wrong?

layer7host
07/07/13, 20:00
In fact thinking out loud, Amazon DNS is priced reasonably: aws.amazon.com/route53/‎
We used them in the past.
DNSMadeEasy.com were also good; never had any issues with them.