PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: iemand met ervaring met Sphinx Search



Anoniem
21/02/13, 14:01
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het inrichten van Sphinx search i.c.m. met Linux/PHP. De installatie is al gebeurd, enkel de configuratie moet nagekeken / besproken worden.

Betaling van uurtarief is geen probleem.

systemdeveloper
21/02/13, 15:04
Waar loop je precies tegenop?

In principe definieer je de indexen/queries in je sphinx.conf, trapt de indexer aan, runt searchd en vanaf daar pik je het op met je php script.
Dat 'nakijken' van de config kan dus in principe alleen als je dus al goed weet hoe je huidige script in elkaar zit.

golden
21/02/13, 15:04
Zelf kan ik je niet met Sphinx helpen. Ben voornamelijk benieuwd wat jullie heeft doen beslissen om voor Sphinx te kiezen? Wij zijn zelf overgegaan op het gebruik van SOLR en vinden dat toch stukken beter performen.

Anoniem
21/02/13, 15:08
Sphinx werd voorgelegd als oplossing voor ons probleem. Zelf is hier geen keuze in gemaakt. Ook is het wel fijn dat de SQL syntax behouden is bij Sphinx en dus niet alles herschreven hoeft te worden zover ik vernomen heb.

Het probleem waar ik tegenop loop is dat er geen $result['matches'] terugkomen. Ongeacht de vele configuraties die ik al heb geprobeerd: met indexer, zonder indexer en met RT-index, met en zonder attributes, met en zonder fields, etc etc.

systemdeveloper
21/02/13, 15:17
Als je sphinxql gebruikt (zoals je aangeeft) dan neem ik aan dat je een connectie hebt gemaakt naar de poort van searchd en niet de default 3306 van mysqld?

Anoniem
21/02/13, 15:47
Yes. Ik heb iemand gevonden die me heel snel heeft laten zien waar de fout zat. Ik voerde een query uit op de index, maar ik hoefde alleen de parameters nog mee te geven. Zoiets kleins kan het zijn :)

Anoniem
21/02/13, 17:22
Maar toch is iedereen nog welkom die mij kan bijstaan met extended querying. Al is het maar gewoon om je op de lijst met kennisdudes te plaatsen ;)