PDA

Bekijk Volledige Versie : Postfix BCC



Marin
11/02/13, 16:18
Heren,

Voor een klant van ons draait er een server bij ons met Postfix erop. De klant heeft exchange met Popbeamer die alle mail uit een catch-all box uitleest. Adhv header detect bepaalt hij waar de mail afgeleverd moet worden. Nu zitten we met het volgende probleem:

Als wij een e-mail sturen met BCC erin (zowel to als bcc zijn van de klant) dropt postfx de mail netjes 2 x in de catchallbox maar sloopt (zoals hoort) het BCC veld eruit. Popbeamer zit dus nooit meer dat bcc veld, de user in BCC krijgt dus de mail niet.

Stuur ik vanaf gmail een e-mail (ook met to en bcc) dan zie ik in die mails een extra header "received for" staan waar hij het bcc adres in zet. Hier kan popbeamer dus wel kerig mee overweg. Waarom krijg ik die header wel vanaf een gmail box maar niet vanaf onze eigen server (ook postfix)

Iemand enig idee hoe we dit fatsoenlijk werkend kunnen krijgen? Of is catchall gewoon een slechte optie?

thanks in advance.

Mark17
11/02/13, 17:09
Catchall zoals hier gebruikt lijkt mij niet de beste oplossing.

Postfix heeft een optie om te voorkomen dat meerdere ontvangers op 1 domeinnaam voor 1 email betekend dat er maar 1 email op de ontvangende server komt dacht ik.

vDong
11/02/13, 20:22
Iemand enig idee hoe we dit fatsoenlijk werkend kunnen krijgen? Of is catchall gewoon een slechte optie?

Dit is denk ik al een paar jaar geen goede optie meer, handiger is een mailhost die als primary mx een transport route heeft die open staat in de lokale firewall. Voor postfix en exim heb ik hier lokaal voorbeelden liggen als je die wil hebben.
Mocht je het ergens af willen nemen is het denk ik handiger om bij aanbieding gevraagd te vragen, anders loop ik wel erg op het randje van wat mag.

Marin
11/02/13, 23:43
Thanks, we zijn niet op zoek naar aanbiedingen daar wij zelf de mailserver van de klant managen. We hebben de klant zo overgenomen van een andere provider, maar de oplossing is inderdaad niet geweldig. Ik begrijp wat je bedoelt met de transport rule, daar zullen we eens naar kijken.

Marin
12/02/13, 01:29
De configuratie hebben we trouwens. We doen dat ook voor andere klanten. Inderdaad een betere oplossing. Maar vereist ook config aanpassingen op de lokale server.

Thanks ik weet ff genoeg!