PDA

Bekijk Volledige Versie : Virtual Server bij Strato



casparke12
05/02/13, 16:30
Hoi,
Ik ben helemaal nieuw in de serverwereld en ik wou graag een soort van server idee bij mij thuis dus dat al mijn computers toegang hebben tot een kleine server eerst wou ik een home server kopen maar nu heb ik bij strato een virtual server met windows server 2012 en een domein gekocht. Nu heb ik geprobeerd om een domain controller met een dns server aan te maken zodat ik met de client thuis verbinding kan maken met mijn server bij strato zoals gewoon bij een bedrijf dat je op alle pc kan inloggen met je eigen account en ik wil nog meer met de server doen.
Maar ik heb veel gegoogelt maar ik dacht het makkelijker was dan dit maar mijn vraag is dus of:
Hoe kan een domein controller maken met dns dat deze overal beschickbaar is?
ik heb dit al vaker geprobeerd met gewoon het domein invullen wat ik heb gekocht maar ik kreeg de hele tijd dat ergen DNS delegation was op google snappte ik het niet hoe ze dit aanmaakten.

Weet iemand dit?

bibawa
05/02/13, 18:45
DCPROMO...

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732887(v=ws.10).aspx

Maar misschien je eerst even inlezen in het concept domein, dns, en windows server in het algemeen. Wat jij wil doen is zeker mogelijk maar is niet zo gebruikelijk.. Meestal zet je je domeincontrollers on-site zeker voor zo'n kleine setup.

Succes ermee !

vDong
05/02/13, 18:59
wellicht wil je aangeven wat je basis kennis is, dwz hoeveel ervaring je hebt met de inrichting van dit soort dingen. Dat maakt de het de helpers makkelijker om zich in hoe ze zich uitten aan te passen.

Overigens is het mogelijk dat je met de versie van windows die je nu huurt van strato niet mag doen wat je van plan was, dat is wellicht wel iets wat je na wil kijken. Misschien helpt het ook als je in dit topic je einddoel verteld.

casparke12
05/02/13, 19:16
ik wil de server als home server (ik wou eerst mijn eigen oude pc gebruiken) gebruiken voor bestanden te delen en om overal te gebruiken ik wel door middel van de dns aar ik snap wel hoe het werkt als de domain controller setup compleet is maar alleen dat DNS hoe ik die instel dat snap ik niet zo goed

cfmweb
05/02/13, 20:48
Om meer duidelijkheid in je vragen te krijgen adviseer ik je om een zin af te sluiten met een . (punt) Een nieuwe zin met een hoofdletter te beginnen, en je bericht na te lezen alvorens je op "verzenden" klikt.

casparke12
06/02/13, 08:27
Ik wil de server als home server (ik wou eerst mijn eigen oude pc gebruiken) gebruiken voor bestanden te delen en om overal te gebruiken. Zo dat ik overal kan inloggen met accounts.
Ik wil dit door middel van een DNS-server,Maar ik snap wel hoe het werkt als de domein controller setup compleet is maar alleen hoe ik een DNS-server instel snap ik niet helemaal.
Zou iemand mij kunnen helpen of een goede link weten waar uitgelegd wordt hoe je een DNS-server en Domein Controller maakt met een gehoste server?