PDA

Bekijk Volledige Versie : Hellup, alles offline ivm virtuozzo licentie trouble



Bobo123
01/02/13, 02:33
Weet iemand het spoednummer van proserve (koopplesk.nl)?
We hebben een geldige licentie maar die werkt niet op een gewijzigde node, hierdoor ligt alles eruit :S
Andere ideeën zijn ook welkom, uiteraard slaap ik niet voor er een oplossing is. Dit is een vervelende situatie en ik begrijp niet dat virtuozzo zo strict is met licenties door alles offline te gooien

bibawa
01/02/13, 08:43
Ik heb je een PMetje gestuurd

dennis0162
01/02/13, 08:57
Je kan toch alle VPSjes starten via SSH?

vzlist -a even de ID's bekijken

En vervolgens starten met:

vzctl start ID

drex
01/02/13, 10:13
Zal de VPS'en niet opstarten zonder een geldige Virtuozzo licentie....

Spyder01
01/02/13, 11:35
Zal de VPS'en niet opstarten zonder een geldige Virtuozzo licentie....

Leuke bijdrage, maar leg eens uit? (ik ben geen Virtuozzo gebruiker dus geen idee hoe hun setup is).

Apoc
01/02/13, 11:45
Leuke bijdrage, maar leg eens uit? (ik ben geen Virtuozzo gebruiker dus geen idee hoe hun setup is).

Precies zoals hij het zegt: zonder actieve Virtuozzo licentie, kunnen VPS's niet gestart worden.

Spyder01
01/02/13, 12:00
Precies zoals hij het zegt: zonder actieve Virtuozzo licentie, kunnen VPS's niet gestart worden.

Oké duidelijk, maar zoals hij het omschreef klonk het alsof je ze wel zou kunnen starten maar dat ze kan corrupt zouden raken bijvoorbeeld.

bibawa
01/02/13, 12:46
"Je bent geen Virtuozzo gebruiker".. Je draait Plesk dan binnen een virtuozzo omgeving die niet in je beheer is en van die virtuozzo omgeving is de licentie niet meer geldig ?

Misschien moet je even duidelijker vertellen hoe het in elkaar zit, is me niet meer duidelijk nu.

dennis0162
01/02/13, 12:53
Precies zoals hij het zegt: zonder actieve Virtuozzo licentie, kunnen VPS's niet gestart worden.

Virtuozzo is toch een controlpanel om OpenVZ heen?
Ik kan het fouten hebben hoor, Virtuozzo nog nooit gebruikt.

Spyder01
01/02/13, 12:55
"Je bent geen Virtuozzo gebruiker".. Je draait Plesk dan binnen een virtuozzo omgeving die niet in je beheer is en van die virtuozzo omgeving is de licentie niet meer geldig ?

Misschien moet je even duidelijker vertellen hoe het in elkaar zit, is me niet meer duidelijk nu.

Beter lezen, ik ben de TS niet. Ik wou alleen weten hoe het zat met het antwoord van drex :)

drex
01/02/13, 12:55
Oké duidelijk, maar zoals hij het omschreef klonk het alsof je ze wel zou kunnen starten maar dat ze kan corrupt zouden raken bijvoorbeeld.

Sorry maar het staat er toch echt in gewoon & duidelijk Nederlands!

Zal de VPS'en niet opstarten zonder een geldige Virtuozzo licentie....
(en was als antwoord op de post er boven van @dennis0162)

Spyder01
01/02/13, 13:06
Sorry maar het staat er toch echt in gewoon & duidelijk Nederlands!

Zal de VPS'en niet opstarten zonder een geldige Virtuozzo licentie....
(en was als antwoord op de post er boven van @dennis0162)

vzctl start ID --> Zal de VPS'en niet opstarten zonder een geldige Virtuozzo licentie....

Dat kun je op 2 manieren lezen:
- Dat commando start de VPS'en niet op zonder geldige licentie
- Ik zou de VPS'en niet opstarten zonder geldige Virtuozzo licentie...

Als niet Virtuozzo gebruiker die benieuwd is naar een eventuele workaround in zulke situaties, is het niet zo gek dat die zin op 2 manieren te lezen is. Overigens ook wel slecht dat je geen VM's binnen je OpenVZ container kunt opstarten omdat je extra beheerslaag er bovenop geen geldige licentie meer heeft wat voor mij manier 1 vreemd deed lijken.

Maar goed, TS is het al opgelost?

drex
01/02/13, 13:34
@Spyder01
Hij werkt ook niet met OpenVZ!
Hij werkt met Virtuozzo en deze zal vragen om een geldige Virtuozzo license als je tracht de VPS'en op te starten.

Spyder01
01/02/13, 14:11
Drex, dat is duidelijk. Dank je. Ik ging er vanuit dat het een laag er overheen was en het niet zo`n invloed zou mogen hebben. Helder zo.

Apoc
01/02/13, 14:56
Virtuozzo is toch een controlpanel om OpenVZ heen?
Ik kan het fouten hebben hoor, Virtuozzo nog nooit gebruikt.

Virtuozzo is de commerciele versie van OpenVZ. Of beter gezegd; OpenVZ is de open source versie van Virtuozzo.