PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail, plesk en ftp crashed regelmatig.



Royw
31/01/13, 09:37
Hallo allemaal,

Ik heb een V-PowerServer A bij Strato gehuurd.
Nu heb ik het probleem dat mijn email, de ftp en Plesk er regelmatig opeens uitknallen.
Ik heb het idee dat dit soms gebeurd wanneer ik iets op de ftp zet, een wat groter bestand mail of de online webmail benader. Als deze er uit vliegen, blijven de websites wel nog naar behoren werken. Behalve de mailformulieren er op.

Een reboot via de Strato beheeromgeving, lost het probleem tijdelijk op, maar dit is bijna dagelijkse kost voor mij.

Ik ben lerende op gebied van servers, dus weet niet precies waar ik het moet zoeken.
Wellicht kunnen jullie me een richting in duwen?
Ik heb niks vreemds geconfigureerd aan de server. Deze is dus zo opgeleverd door Strato.
Daarbij is Plesk sowieso extreem onstabiel. Als ik er op zit zie ik regelmatig 500 errors en dergelijke.

Groet, Roy

Scrim
31/01/13, 09:47
ik zou het even bij Strato melden met de vraag of ze dit bekend voorkomt.

bibawa
31/01/13, 10:11
Inderdaad, Plesk is verre van onstabiel, wij draaien op een node vrij veel websites van klanten en dat draait als een zonnetje.. OOk al onze overige VPSen met Plesk geven zelden of nooit problemen.
Natuurlijk als het OS niet geoptimaliseerd is voor Plesk (correcte disk partitionering,..) dan kan het wel eens onstabiel draaien.

RackWerk
02/02/13, 17:56
Wellicht dat 512MB toch iets te weinig is voor je omgeving.
Neem eens een kijkje in de logfiles in /var/log of /usr/local/psa/var/log en kijk of je in die logbestanden foutmeldingen m.b.t. geheugengebruik voorbij ziet komen.

Ik weet overigens niet welke virtualisatietechniek gerbuikt word, maar mocht dit gebaseerd zijn op OpenVZ / Virtuozzo dan is 512MB in een plesk vps wel wat aan de krappe kant. Je zou het eens kunnen vragen bij ze.

Royw
05/02/13, 15:36
Ik heb Strato gemaild en het antwoord is het volgende:

Het beste kunt u natuurlijk in de eventlog kijken wat er gebeurt op U Server.
Mocht u enige onjuiste zaken constateren en hiervan eventueel screenshots kunt aanleveren dan zijn wij graag bereid dit naar het rekencentrum door te sturen zodat dit onderzocht kan worden.

Kijkend naar de logs zie ik in /usr/local/psa/var/log/maillog een aantal pop3d-ssl: fork: Cannot allocate memory staan.
In /var/log/apache2/error.log -> een aantal "(12)Cannot allocate memory: fork: Unable to fork new process"

Zou Plesk dan te zwaar zijn? Zoveel heb ik er niet op staan. En toch vreemd dat Strato dat dan zo levert..
Zijn dit onjuistheden, die ik Strato kan door mailen?

davinci
05/02/13, 15:40
plesk met slechts 512mb is eigenlijk een no go. (tenzij je er max 2-3 kleine static websites) op gaat draaien.
Vergeet wordpress, phpbb, etc..

Welke output krijg je op een
/usr/local/psa/bin/vps_optimized --status

bibawa
05/02/13, 16:13
512MB zijn echt de minimum requirements en dat is echt TE weinig.. Je log files geven het ook aan.. geheugen te weinig !

Royw
05/02/13, 17:33
Als ik dat doe krijg ik:
VPS Optimized mysql-innodb: on
VPS Optimized apache-modules-all: off
VPS Optimized apache-modules-except-php: off
VPS Optimized apache-modules-except-scripting: off

Vreemd van Strato, dat ze dit dan aanbieden.

RackWerk
05/02/13, 22:03
Tja, het kan wel hoor, met van alles uit en kreupele functionaliteit, maar het zit echt op het randje.
Misschien dat je met een dergelijke vps beter voor een minder zwaar CP kan kiezen?

davinci
06/02/13, 10:44
Als ik dat doe krijg ik:
VPS Optimized mysql-innodb: on
VPS Optimized apache-modules-all: off
VPS Optimized apache-modules-except-php: off
VPS Optimized apache-modules-except-scripting: off

Vreemd van Strato, dat ze dit dan aanbieden.

Je plesk is sowieso niet volledig geopmitaliseerd voor 'kleine' vpsjes..
/usr/local/psa/bin/vps_optimized --turn-on --aspect apache-modules-all

Dat zou al iets kunnen schelen.

Royw
06/02/13, 14:33
Ik heb de modules aangezet, en zal het eens bekijken. Anders zal ik naar een andere oplossing moeten gaan zoeken.

thnx!

Lagendijk
15/02/13, 12:38
Goede tip van RackWerk!

Wellicht dat 512MB toch iets te weinig is voor je omgeving.
Neem eens een kijkje in de logfiles in /var/log of /usr/local/psa/var/log en kijk of je in die logbestanden foutmeldingen m.b.t. geheugengebruik voorbij ziet komen.

Ik weet overigens niet welke virtualisatietechniek gerbuikt word, maar mocht dit gebaseerd zijn op OpenVZ / Virtuozzo dan is 512MB in een plesk vps wel wat aan de krappe kant. Je zou het eens kunnen vragen bij ze.

Lees meer: Mail, plesk en ftp crashed regelmatig. http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/177766-mail-plesk-en-ftp-crashed-regelmatig.html#ixzz2Kxm3LXf3